Dobrá zpráva - několik rozumných lidí v Čechách zůstalo!

21. února 2008 v 14:52 | Ross Hedvíček
Nejčastější výtkou, které se mi dostává, je že prý vidím na Česku jen to negativní a že nevidím ty úžasné úspěchy. Řekl bych, že je to relativní - připomíná mi to scénu z mého oblíbeného westernu My Name is Nobody (Henry Fonda, Terence Hill): Malý ptáček vypadl za mrazu z hnízda a byla mu veliká zima. A tak mrznul a zoufale pípal o pomoc, až šla okolo dobračka kráva a bylo ji ptáčka líto. Zdvihla tedy ocas a na ptáčka se vykálela - ptáčka zavalil obrovský kravinec. Sice smrděl, ale byl to velmi teplý kravinec. Ptáček byl zachráněn, byl teď v teple, z kravince se kouřilo a ptáčkovi vykukovala jen hlava a znova pípal. Šel okolo kojot, uslyšel pípání a uviděl, že ptáčkovi kouká z kravince jen hlava. Takže nabídl svou pomoc, ptáčka z kravince opatrně vytáhl, očistil - a sežral. Z toho prý plyne poučení, že ne každý, kdo na tebe sere, je tvůj nepřítel a ne každý, kdo tě z hovna vytahuje, je tvůj přítel.

Michal Plavec z nakladatelství Nanebemletí mi poslal následující email:
Vážený pane Hedvíčku,
sledují Váš blog se zájmem již delší dobu. Nesouhlasím úplně se vším, co píšete, ale máte mou plnou podporu. Český človíček se nedokáže a až na výjimky nikdy nedokázal podívat pravdě do oči.
Uvědomil jsem si to po přečtení Vašeho článku o Plzni v květnu 1945. Shodou okolností je toto období úsekem české historie, kterým se zabývám. Máme šedesát let po válce a stále jsme krmeni lžemi o tom, co se v květnu 1945 odehrávalo.
Vzpomínám si na jeden večer v Kosovu, válka skončila sotva před pár hodinami a my seděli nad jedinou zbylou svíčkou, zahřívali se panáky Raki rrushi a debatovali o světě, který začínal již za zdí vypáleného domu, jež byl naším útočištěm. Snažili jsme se pochopit, co se děje kolem, ale to se nám pochopitelně nepodařilo. Nemohli jsme spát, venku byl výjimečný stav a dávky ze samopalů se ozývaly častěji než v jiných dnech. Honza Urban začal vyprávět, jak na univerzitě dává studentům následující otázku. Příběh je o bandě ozbrojenců, kteří zastaví vlak, vyženou z něj lidi, oddělí muže, chlapce, starce a zastřelí je, ženy znásilní a v klidu odjedou. Jeho otázka zněla, kde se tento příběh stal. Všichni hádali Balkán, Bosnu nebo Čečnu, ale nikdo neodpověděl Čechy, květen nebo červen 1945.
Shodou okolností nyní pracujeme s estonským kolegou Reigo Rosenthalem na knížce o ústupu estonských příslušníků SS Čechami v květnu 1945. Není to žádná obhajoba SS, snažíme se pouze poukázat na skutečnost, že Estonci zažili před příchodem Němců rok okupace od Stalina a nakonec svůj osud spojili s hitlerovským Německem. Neodpovídáme na otázku, zda měli jinou volbu, nebo ne. Vzpomínky estonských vojáků na květen 1945 ukazují Čechy (jak lid, tak zemi) v úplně v jiných barvách, než v jakých jsme zvyklí. Toto období svého života označují jako české peklo.
Když jsme v Čechách publikovali první výstupy, stali jsme se terčem kritiky i že strany, z níž jsme to vůbec neočekávali, od lidí, jejichž úsudku jsem si vážil a jejichž odborné kvality jsem uznával. Obvinili nás z dekonstrukce českých dějin. Zjednodušeně řečeno jim historie národa postavená na lži nevadí. Nikdo, kdo prošel životními útrapami, takový není. Znám několik lidí, kteří prošli peklo koncentračních a vyhlazovacích táborů. Ti by mohli odsuzovat, ale nikdy to neudělají. Sami toho prožili tolik, že jen vzpomínka bolí. Kritizují lidé, kteří za svého života nevytáhli paty od pece, kteří nikdy nemuseli řešit dilema mezi životem, smrtí a ctí. Sytý hladovému nevěří.
Nedělejte si nic z toho, že Vás napadají. Pokud budete na jejich hysterické výlevy podrážděně reagovat, jenom zlegitimizujete jejich postavení. Přestože nesouhlasím se vším, co píšete, držím Vám palce a přejí dostatek energie do budoucna.
Vězte, že alespoň několik rozumných lidí v Čechách zůstalo.

Michal Plavec
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Miroslav Václavek Miroslav Václavek | E-mail | Web | 21. února 2008 v 15:20 | Reagovat

Dobré zprávy - nejsme ve vesmíru českých blbců sami. Tu knížku si objednávám hned jak vyjde.

2 Jaroslav Jaroslav | E-mail | 21. února 2008 v 16:15 | Reagovat

Je nás málo, kteří se staví za pravdu a má zájem odhalovat dějiny tak jak se udály.

Ještě méně nás je, kteří chtějí znát lidi odpovědné za zvěrstva komunistů.Jsem ale optimista a vidím, že nejsem sám a že nás pomalinku přibývá. Držím palce panu Plavcovi a jeho nakladatelství Nanebemletí a přeji mu aby mu v nakladatelství "náhodou" nevypuknul požár. Je to dost obvyklá metoda komunistů. Vím to, protože protikomunistickou redakci "Našich hlasů" svého času v Torontu, se Ti pacholci  snažili vypálit třikrát.

3 Hobo Hobo | 21. února 2008 v 16:36 | Reagovat

Ono je pro kolaboranty a mlčící většinu vždycky těžké (což nepíšu pro jejich omluvu). Jak se má tento národ vyrovnat s únorem 48, když panuje tabu kolem TGM a vzniku ČSR a když se dosud národ nevypořádal s husity? Jenomže: ukažte mi národ, který se se svými historickými traumaty vypořádal. (Což opět není míněno jako omluva pro Čechy.)

4 Tomáš Krystlík Tomáš Krystlík | E-mail | 21. února 2008 v 17:15 | Reagovat

Němci.

5 David Werner David Werner | E-mail | 21. února 2008 v 17:23 | Reagovat

Pane Krystliku nesouhlasim s vami. Nemci se o to dodnes pokouseji a to od roku 1968 (Cesi jeste ani nezacali). Ale jak ukazala napriklad Wehrmachtsaustellung tak se o nejake vyporadanosti zdaleka neda mluvit. To neznamena ze by Cesi nemeli nasledovat jejich prikladu.

6 marie marie | E-mail | 21. února 2008 v 17:31 | Reagovat

Ano,vždyť se stačí kouknout kolik lidí

souhlasí s odsunem Němců a Benešovy dekrety ? ty jsou v pořádku, vždy to bylo podle zákona,

čili - když ukradli něco sousedovi, tak se tím nebudeme zabývat,ale když ukradnou něco mě, je to zločin..jinými slovy - věci nás začnou zajímat až když se dějí u nás v kuchyni a to je již vězšinou pozdě..

7 Ruda Flegr Ruda Flegr | E-mail | 21. února 2008 v 19:09 | Reagovat

Ano je šokující, jak se vykládají dějiny pro jakousi vlastní očistu národa. Ale jsou naštěstí lidé, kteří si kladou i nepříjemné otázky o minulosti své země a pokouší se na ně nalézat odpovědi. Ale většinou dostanou hned za uši a strkají se "na správnou kolej". Stále je snaha zabít posly zlých zpráv a dokonce se kolikrát ani nenechají domluvit... Už aby vyšla připravovaná kniha Co jsme se v dějepise neučili od "kacíře" Tomáše Krystlíka a  řady jeho spolupracovníků. Je to počteníčko! I když se mnoha lidem z toho přídělu rozsekaných mýtů může pořádně zamotat kebule.

8 David Werner David Werner | E-mail | 21. února 2008 v 19:50 | Reagovat

Mila anonymni Marie,

co by se stalo s ceskym narodem kdyby skopcaci byvali vyhrali valku?  Skutecne se domnivate ze by dnes meli nemci podobne sebetrapicske uvahy jako Krystlik nebo pan Hedvicek? Prikladna nemecka sebereflecke je vysledkem (neuplne) denacifikace ze strany Americanu a hlavne generace osmasedesatniku (Unter den Talaren der Mief von tausend Jahren.).

Dodnes cekam na ceskou obdobu Beaty Klarsfeld, ktera by verejne zfackovala Paroubka nebo podobnou zrudu.

9 David Werner David Werner | E-mail | 21. února 2008 v 19:54 | Reagovat

Pane Flegr,

Krystlik neni historik nybrz obycejny diletant. Staci si precist jeho debilni paskvil na tema atentat na Heydricha. Krystlik neprovozuje nic jineho nez Geschichtsklitterung.

10 marie marie | E-mail | 21. února 2008 v 20:24 | Reagovat

pane Davide Wernere,

dobrý večer, zatím je tady slušná a poklidná diskuze, lidé si vyměňují názory a to není nic proti ničemu,podle Listiny lidských práv a základních svobod čl. 17 odst.1) a 2)a čl. 10)Ústavy ČR , je v ČR zaručena svoboda projevu a dále, má každý má právo vyjadřovat své názory..a tuto Úmluvu zatím ještě nikdo nezrušil, ještě jednou přeji dobrý večer..

11 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | 21. února 2008 v 21:03 | Reagovat

Zajimave ze sem nepisou ti vlastenci z Lidovek, co?

12 David Werner David Werner | E-mail | 21. února 2008 v 21:12 | Reagovat

Mila anonymni Marie,

to je pouze konstatovani ocividneho faktu. Nemohla byste vybicovat vas mozecek a dat kloudnou odpoved?

13 marie marie | E-mail | 21. února 2008 v 21:19 | Reagovat

nemám mozeček, lituji..

14 David Werner David Werner | E-mail | 21. února 2008 v 21:22 | Reagovat

Mila anonymni Marie,

to je videt.

15 marie marie | E-mail | 21. února 2008 v 21:28 | Reagovat

hned z prvních slov se pozná, že pán je dobrých mravů a z rodiny - kde byl veden ke slušnosti..

16 David Werner David Werner | E-mail | 21. února 2008 v 21:33 | Reagovat

Skopcaci dostali co chteli totiz "Heim ins Reich". Zlocin je pouze to ze jsme vyhnali pausalne skoro vsechny nemce. Skopcaci muzou byt Benesovi vdecni jinak by je cekal podobny osud jako Rumäniendeutsche nebo jine Spätaussiedler. Dejiny nezacinaji rokem 1945. Dneska je velmi lehke  hanobit pamatku TGM ci Stefanika (Benes je kontroverzni postava, mozna schopny urednik ale to je asi vsechno). Vemte si priklad z Polaku nebo madaronu. Diktator Horthy je madarony dodnes uctivan.

17 David Werner David Werner | E-mail | 21. února 2008 v 21:34 | Reagovat

Anonymni Marie, od anonyma to skutecne sedi. Kde je odpoved?

18 marie marie | E-mail | 21. února 2008 v 21:52 | Reagovat

Lituji, ale nemám názor, a tedy ani odpověď..

19 Pavel Pavel | E-mail | 22. února 2008 v 1:21 | Reagovat

pane Davide Wernere,

dopoustite se (zamerne ci nahodne?) zasadni mystifikace tim, ze rikate "co by se stalo s ceskym narodem kdyby skopcaci byvali vyhrali valku?" - ono totiz o to se v tomto pripade nejedna, protoze v clanku, k nemuz se tato diskuse vztahuje, jsou popisovany udalosti PO tom, co spojenci tu valku vyhrali.

Zaujala mne take myslenka o narodu, ktery se vyporadava s vlastnimi dejinami - nevim, zda neco takoveho je mozne a nevim ani, co by takove vyporadani melo znamenat. Mnohem vice se mi zamlouva predstava, ze by "narod" mel sve dejiny znat, tedy znat je z co nejsirsiho pohledu, nikoli jen ze sveho nacionalne omezeneho, jednostranneho. To je ovsem nejen otazkou vule k necemu takovemu, ale vzdy i otazkou casu, protoze zadna knizka se nenapise pres noc, nota bene ne takova, ktera vyzaduje solidni historicke badani.

20 marie marie | E-mail | 22. února 2008 v 1:46 | Reagovat

máme 60 let po válce a stále jsme krmeni lžemi, co se vlastně v květnu 1945 událo.Ale pro všechny pády všechno to konání opatřil prezident Beneš, "zpětně platným" zákonem :

"ZÁKON č. 115/1946 Sb. ze dne 8. května 1946 o právnosti jednání souvisících s bojem o znovunabytí svobody Čechů a Slováků

Prozatímní Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1

Jednání, k němuž došlo v době od 30. září 1938 do 28. října 1945 a jehož účelem bylo přispěti k boji o znovunabytí svobody Čechů a Slováků nebo které směřovalo ke spravedlivé odplatě za činy okupantů nebo jejich pomahačů, není bezprávné ani tehdy, bylo-li by jinak podle platných předpisů trestné".

21 marie marie | E-mail | 22. února 2008 v 1:48 | Reagovat

co všechno se asi muselo "dít", bezprostředně po květnové revoluci v roce 1945, když byl vydán "zpětně platný zákon"?

22 David Werner David Werner | E-mail | 22. února 2008 v 8:36 | Reagovat

Anonymni Pavle,

zasadni chyby se spise dopoustite vy. Je nesmysl posuzovat povalecne udalosti oddelene. Nechci zverstva omlouvat ale jsou  nasledkem predvalecnych a valecnych udalosti. Je velmi lehke vse posuzovat z dnesniho hlediska ale nemci tenkrat byli urcite zcela jini nez se nam jevi dnes (po "prevychovani"). Ohledne poznavani vlastnich dejin mate uplne pravdu ale radobyhistorici à la Krystlik se k tomu urcite nehodi.

23 David Werner David Werner | E-mail | 22. února 2008 v 13:04 | Reagovat

Uz se zde maze?

24 Souckova Ruzena Souckova Ruzena | E-mail | 22. února 2008 v 18:11 | Reagovat

jsem proti jakemukoliv nasili,ktere danou situaci nereši a ani nasilim vyrešit nemuze.Bohuzel vetšina lidstva ma nasilnicke sklony a take ma v nasili zalibu,protoze jinak by tak necinila.Nasilim byly vyhubeny cele narody a nasilnou cestou padly za obet ty lepši z lidske populace,kteri byli zabiti treba i zakonnou cestou (JUDr.Horakova) jen pro nesmyslne uchopeni moci.

25 David Werner David Werner | E-mail | 22. února 2008 v 19:06 | Reagovat

Je to zde horsi nez u bolseviku, zadna diskuse jen pritakavani. Jdete vsichni do hajzlu!

26 David Werner David Werner | E-mail | 22. února 2008 v 19:27 | Reagovat

Podivejte se na tohle:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/RoswellDailyRecordJuly8%2C1947.jpg

"Some of the Soviet satellites may attend Paris meeting"

Uz 1947 jsme byli pod rusakama. Dodnes jsme se domnival ze nase cesta do zahuby zacala teprve 1948.

27 marie marie | E-mail | 22. února 2008 v 22:28 | Reagovat

pane Davide Wernere, včera jsem se zeptala : "co všechno se asi muselo "dít", bezprostředně po květnové revoluci v roce 1945, když - prezident rozhodl, a vydal zákon se "zpětnou platností", ale na tuto otázku jste včera neměl odpověď, a co dnes, dnes byste odpověděl?

28 David Werner David Werner | E-mail | 23. února 2008 v 14:25 | Reagovat

Anonymni Marie,

vemte narodu posledni idealy a co zustane?

29 marie marie | E-mail | 23. února 2008 v 15:31 | Reagovat

Pane Davide Wernere, máte pocit, že když se "národ" bude domnívat, že "vyhnání Němců", proběhlo jako procházka růžovou zahradou, a tedy je zcela samozřejmé, že v průběhu toho "roztomilého vyhánění" nikdo Němce nevraždil,a už vůbec ne jejich malé děti - a "benešovy dekrety" byla de facto jen taková legrace a fakticky nic neznamenaly, že národu zůstanou ty ideály?

30 David Werner David Werner | E-mail | 24. února 2008 v 16:48 | Reagovat

Anonymni Marie, neumite cist? Ceske dejiny nezacinaji 1945. Nesouhlasim s pausalnim vyhnanim ale v kontextu doby ho chapu.   Ohledne vyhnani jsme nebyli horsi nez ostatni evropske narody. Domnivate ze by se nemci s ceskym narodem mazlili? Wer Wind sät, wird Sturm ernten.

31 marie marie | E-mail | 24. února 2008 v 22:07 | Reagovat

Je historicky dokázané, že Československá politika proti Němcům byla podstatně ostřejší než v ostatních státech. Páté kolony nacistů přece působily ve více západoevropských zemích, jež se staly obětí hitlerovské agrese. A přece k vyhnání Němců z Belgie, Holandska,Norska, Dánska a nebo z Francie nedošlo. Tyto země si za první úkol uložily odgestapizování, zbavení se onoho nánosu špíny, který nacismus do těchto států přinesl - my jsme si "uložili" - odsun.., ta špína nám asi tak nevadila...

32 David Werner David Werner | E-mail | 25. února 2008 v 20:03 | Reagovat

Anonymni Marie,

kdybychom je nevyhnali, odesli by sami. Stejne jako nemci ze SSSR, Polska nebo Rumunska.

Lituji pouze tech nevinnych nemcu, zbytek dostal co si vroucne pral. Heim ins Reich.

Reknu vam to na rovinu, nemci jsou vetsinou svine. Mluvim z dlouholete zkusenosti. U nas ve Svycarsku si pocinaji jako by jim to tady patrilo a berou nam dobra mista.

33 David Werner David Werner | E-mail | 25. února 2008 v 20:05 | Reagovat

Anonymni Marie,

abyste chapala. Kde sefuje skopcak, tam se to nemci jen hemzi.

34 marie marie | E-mail | 25. února 2008 v 20:32 | Reagovat

"U nas ve Svycarsku si pocinaji jako by jim to tady patrilo a berou nam dobra mista".

Vážený pane Wernere, kdybych byla na Vašem místě - a tedy v zemi, která není mou zemí, a kde se mě navíc( dle Vašich slov) nelíbí - vrátila bych se zpět do své vlasti, tady by Vám, pane Wernere, šéfoval Čech, kterému by bylo ve své podstatě zcela lhostejné jestli pracujete či nikoliv a nemusel byste si stěžovat na Němce,že Vám berou práci, mohu Vás ubezpečit, že tady by Vám ji nikdo "nebral"..

35 David Werner David Werner | E-mail | 25. února 2008 v 21:34 | Reagovat

Anonymni Marie,

opet nechapete. Ziju ve Svycarsku od svych sedmi let. Nemci zde jsou cizinci.

36 marie marie | E-mail | 25. února 2008 v 22:10 | Reagovat

nechápu(?) a cože to podle Vás "nechápu"?, žijete od svých sedmi let ve Švýcarsku, Němci jsou tam cizinci a berou Vám práci - co je na tom k nepochopení, jestliže se Vám to nelíbí, pak máte dvě možnosti, protože žijete ve svobodné zemi - tak můžete odejít, nebo se s tím smířit a pouze po "čecháčkovsku" nadávat..

37 jo jo jo jo | E-mail | 27. února 2008 v 18:06 | Reagovat

david werner je evidentně ve švýcarsku auslender stejně jako ti němci, bez ohledu na to, že je tam od sedmi let a berou mu tam prý práci (pofoukat bebíčko - honem) ...... :-) jo tak to se povedlo - to je tam wernerovo? kloučku - tomu se říká konkurenční boj - "copa" to tam máš propachtovaný? ;-) čus

38 marie marie | E-mail | 27. února 2008 v 22:14 | Reagovat

a možná si myslí, že ano..

39 Emigrant Emigrant | 5. března 2008 v 0:37 | Reagovat

Pane Werner, mate samozrejme narok zde vyjadrit svuj nazor, ovsem vydal jste se tim padem k neblahemu ukonu, ze jste na sebe prozradil vic nez si uvedomujete. Jako priklad uvadim: Vy jste uz v sedmi letech znal vyraz "skopcak"? :-))

40 wowgold wowgold | E-mail | Web | 30. března 2009 v 4:55 | Reagovat

very good...

41 kuvbylpsc kuvbylpsc | E-mail | Web | 28. května 2009 v 21:16 | Reagovat

i4Rkft  <a href="http://nvjyreflgmxd.com/">nvjyreflgmxd</a>, [url=http://rrhhfguqlhqo.com/]rrhhfguqlhqo[/url], [link=http://prsjxglfyacx.com/]prsjxglfyacx[/link], http://seqfhqalowob.com/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama