Nasel jsem zase jednoho normalniho Cecha!!!

24. července 2008 v 16:08 | Ross Hedvicek
Jak psal Karel Jaromir Erben, kdyz spendlickem kopete a prstickem hrabete, obcas neco objevite. Ja jsem objevil zase jednoho normalne uvazujiciho Cecha (a uznejte, to je vzacnost!). Jako odpoved na jeden z mych poslednich clanku mi napsal JUDr. Kolja Kubicek.
----------------------------------
Vazeny pane,

neni to tak hrozne, jak se Vam to jevi z dalkoveho a povetsinou medialniho pohledu. Ale podstata Vaseho tvrzeni, byt by ( v procentech vyjadreno ) jen z 60% odpovidala skutecne realite v CR, zustava zachovana. Je vsak trochu problem, ze Vase vyrazove prostredky jsou ponekud tvrdsi, nez je zde v kraji zvykem. To pak zpusobuje urcitou zdrzenlivost v posuzovani toho, o cem pisete i u lidi, kteri maji stejny ci obdobny nazor. Vas projev pak pusobi spise jako " vykrik rozlobeneho" a nikoliv jako vazny podnet k diskusi. A na vykriky rozlobenych se obvykle nereaguje jinak, nez souhlasnym pokyvanim ( tedy tichem). Ucinnost Vaseho kritickeho snazeni by byla jiste vetsi, kdyby byla adresovana americkym ctenarum, nebot tak by nasledne byl vytvaren tlak na positivni zmeny i zde. Na to co chce "vrchnost" se zde vzdy dalo. A za takovou jistou "vrchnost" je exekutiva USA povalovana. ( vice nez nejednotna EU).
Ja osobne nespatruji nejvetsi problem ceske spolecnosti v "nedostatku svobody projevu", ale v nedostatku positivni moralky ve spolecnosti obecne a nedostatku alespon minima moralky u tech, kteri pak vytvareji parlament a exekutivu. Za ono minimum moralnich postulatu povazuji alespon nektere casti desatera jako "nepokrades" , "nebude¹ touzit po statku druheho" ale i "v jednoho boha veriti budes". Problem pak spociva v tom, ze ti, kdoz maji moc ve svych rukou po ni dychti jen proto, aby mohli ovladat druhe a rozkradat jejich majetek. To je smyslem veskereho jejich konani, nikoliv snaha slouzit spolecnosti a priblizit ji nejakemu idealu. Zadny ideal, zadna ideologie, zadny vyssi princip nevede tyto lidi pri jejich konani - jen touha krast. Ani to nijak vyrazne nepopiraji a nezakryvaji - a presto jsou ve volbach voleni. Kdo umi krast je vice obdivovan nez ten, kdo jedna moralne. To je ten problem v ceske spolecnosti (a castecne uz i v evropske). To uz vsak neni problem byvaleho komunistickeho rezimu. Obavam se, ze tento problem zde existoval i v urcite mire i pred rokem 1945 nebo 1948.
A pokud jde o svobodu projevu - zde v CR ? Samozrejme ze urcite projevy censury zde existuji. Proste potlacuji se nazory, ktere vydavatele v mediich povaluji za neco, co by jim mohlo skodit. Skodit jim muze ale i to, co cesky ctenar ci posluchac nechce slyset. Ale presto mohu rici, ze skoro vse, co jsem kdy vyjadrit chtel jsem take do medii prosadil (protlacil). Problem je vsak se prosadit na politicke scene - v politickych stranach, tedy tam, kde by byla pripadne moznost neco ovlivnit. Politicke strany zde ( ODS, CSSD, Lidovci, ale ani komuniste) nepusti mezi sebe nikoho, kdo by jim mohl byt nejak nebezpecny tim, ze nebude s nimi hrat jejich hru - ze s nimi nebude usilovat o majetek druhych (jinak receno, ze s nimi v parte nebude krast). Priklad: byl jsem odmitnut temer ve vsech politickych stranach v CR, kdyz jsem se tam chtel zapsat jako radovy clen (byt i na zkousku). Oni tak nejak primo citi, kdo je schopen a ochoten hrat jejich hru. Toho, kdo je podezrely ze by jejich hru pripadne i nehral, toho proste mezi sebe nepusti. A obcane maji ve zvyku volit jen velke a silne strany, jen velkou a silnou vrchnost, takze zakladat nove strany je neucelne. Takze nejaka zasadni zmena na zdejsi politicke scene se neda v dohledne dobe ocekavat.

A jeste neco navic: emigranti jsou zde stale povazovani za neco "divneho" a "neduveryhodneho". Stale jsou tak trochu povazovani za "zradce vlasti" ci "zradce naroda". A soucasna mocenska garnitura tento nahled na emigranty podporovala a podporuje, nebot mela a jeste stale ma strach, ze nekteri z tech emigrantu by je mohli pripravit o jejich mocenske pozice - ze by je mohli nahradit. Ale i to uz pomalu prestane, nebot ti co emigrovali z CR v minulych dobach komunistickeho relimu pomalu - ale jiste - jiz vymiraji.
Preji hezky zbytek svatecniho dne - Kubicek

Advokatni kancelar JUDr. Kolja Kubicek
Urbankova 3360, 143 00 Praha 4 - Modrany
tel.:00420 261 21 35 72 fax.: 00420 261 2135 53

Mobil: 00420 - 724 039 877 , 777 77 44 67,
Email: obhajoba@advokati.info
http://www.advokati.info
------
Jsem natolik potesen timhle emailem, ze jsem se rozhodl panu Kubickovi (aniz by mne o neco takoveho zadal) udelat reklamu. Jsem presvedcen, ze pan Kubicek je takova strasna vyjimka mezi Cechy a ceskymi advokaty (ze proste neni lhar, hajzl a podvodnik), ze si zaslouzi pochvalit! A pokud nedejpambu budete potrebovat v Cesku advokata, tak tam mate i kontaktni informace - obratte se na nej primo.
----
A jako dodatek. Me clanky jsou opravdu "vykriky rozlobeneho" a nemaji v umyslu byt "podnetem k diskusi". Jsem totiz presvedcen, ze o svinstvu, ktere se v CR deje se nema diskutovat. Svinstvo je nutno kategoricky odmitat, nikoliv o nem diskutovat. O spravnosti holocaustu muzou diskutovat jen uplni magori v Iranu - civilizovani lide to jednoduse odmitaji - uz chapete?
Jinak dekuji za vysvetleni ceske nenavisti vuci emigrantum. Kdybych to napsal ja, tak mi nikdo neuveri, ale tohle pise clovek z Ceska. Vyjimecny clovek. Normalni clovek.
Rosta
 


Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | 24. července 2008 v 16:28 | Reagovat

Pan JUDr.Kubicek to opravdu velmi dobre napsal, skvele vystihnul situaci v Ceske republice.Moc pekny clanek, dekuji.

2 shmoula shmoula | E-mail | Web | 24. července 2008 v 16:28 | Reagovat

Obrazek: ten kdo delal tu caru byl nejspis american - ti jsou lenosni z auta vylezt. Cech by vypnul malovaci zarizeni, otocil to a odjel do depa, ze na ceste je neprekonatelna prekazka a bude v praci pokracovat zase zitra.

Ale jinak dopis zajimavej, asi bych se s nim i ztotoznil.

3 BERD BERD | 24. července 2008 v 16:28 | Reagovat

Ten obrazek mi pripomnel postarsi vtip, koncici: " ... vot ja rysoval!"

Clanek predtim: Naprosty souhlas, ve vsech castech.

4 Boris Wolfgang Dobak Boris Wolfgang Dobak | E-mail | 24. července 2008 v 17:00 | Reagovat

No vidíš Rosťa, keby si nebol býval emigroval, tak by si sa dnes nemusel tešiť ako malé decko, keď nájdeš "normálneho Čecha". Takých tu zostalo. Niektorí sú dokonca normálnejší, ako nejeden 'emigrant'...

5 Pavel N. MATUSTIK Pavel N. MATUSTIK | E-mail | 24. července 2008 v 17:21 | Reagovat

Pekny dopis.

6 Mikeš Mikeš | 24. července 2008 v 17:25 | Reagovat

Zejména o těch politických stranách, naprostý souhlas. Parta loupežníků, hrající si na demokracii, mezi sebe nepustí slušného člověka. Pokud se tam už někdo takový omylem dostane, je brzy odklizen.

7 Ctenar Ctenar | 24. července 2008 v 18:40 | Reagovat

No, tomu nejsem tak ochoten verit, ze Cesi nejsou lini, vidaval jsem je , kdyz delali silnici, byli to spise lepici, lopatou to zapleskli a meli vystarano, hura do hospody na svacinu a pivo a vetsinou je tam odtud do zkonceni pracovni doby uz zadny nedostal. O ceske pracovni moralce vim sve,cesti cestari se jeste nepretrhli.

8 Jaroslav Jaroslav | E-mail | 24. července 2008 v 18:41 | Reagovat

Tak ze nezbyva nez opravdova revoluce (ta je ale nemozna, v Cesku se vsechno dela jen tak na oko, skoro jako, proste filmuje) Pak uz zbyva jen anexe jine zeme. Ted jse o to, ktere.

9 Jaromir Masa Jaromir Masa | E-mail | Web | 24. července 2008 v 18:44 | Reagovat

Naprostý souhlas. Totalni chudnuti nezachodu je vsak hodne horky proces. Porit emigrantum nic nemam a nikdy jsem nemel, ale zarazi me, kolik z nich bylo komunistu a estebaku, nebo jejich pribuznych.

10 Victor Bolt Victor Bolt | 24. července 2008 v 18:57 | Reagovat

Je to moc dobre napsano.

Otazka je zda-li je to opravdu z Ceska a od pana advokata ?? Postradam hacky a carky.

11 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | 24. července 2008 v 19:14 | Reagovat

Pro pana Masu: Emigranti byli prurezem naroda - a bylo-li 99% ceskeho naroda u komunistu, estebaku atd - nutne se takovi typkove museli vyskytovat i mezi emigranty. Ale oni uz nejsou emigranti - oni jsou ted KRAJANI a jezdi do Prahy na tyhle krajanske akce...

12 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | 24. července 2008 v 19:23 | Reagovat

Bolt: Hacky a carky mne irituji, odstranuji je ceskym programem Padik.

13 melissa braun melissa braun | E-mail | 24. července 2008 v 19:28 | Reagovat

Dobrý den přeji,pan Kubíček je vskutku český advokát a umí napsat báječné slohové cvičení.na gymplu bych mu dala za jedna.O jeho pověsti byste se měli ujistit dříve, než počnete psát ódu na radost!!!!!!!!!!!!! Jinak k článkům, které jsem si přečetla-žasnu.Já tu neži, když se nadšeně zvonilo klíči a bolševik si s americkým požehnáním legalizoval nakradené peníze a velice učenlivě a za významnou úplatu zlikvidoval jak výrobní, tak lidský potenciál.proč k tomu tak bleskově došlo/za necelých 19 let/? protože tady se lidi do dneška po bez drobných 400 letého útlaku lidi nedokáží bránit.My to umíme, protože jsme část života strávili ve společnostech, kde má člověk právo brblat.Jenže jim nikdy tu možnost nikdo nedal. Nechme na hlavě, mne okradli jak v Paříži, tak v New Yorku. Nehodlám kálet do vlastního hnízda. A až ti nebetyčně skromní a trpěliví troubové konečně vezmou vidle a začnou dělat finanční audit, tak bych docela ráda byla u toho.Pánové a dámy, než začnete soudit, vezměte rozum do hrsti a dokumentujte se.Zjistěte si podle počátečních a současných obchodních rejstříků / hodně velký krvotok za hranice, mimo jiné i do USA/, kam ty prachy mizí.A-entre parantese-zjistíte,na jak omezený kruh lidí tady ta shrbená populace těch 19 let maká. Přeji krásný den.M

14 eva eva | E-mail | 24. července 2008 v 22:02 | Reagovat

pan kubicek je vyjimecny -mluvi mi z duse.skoda, ze ho nejde vzit pres kopirak

15 Kimi Kimi | E-mail | 24. července 2008 v 22:09 | Reagovat

Velmi hezky a vystizny clanek. Kimi

16 jony jony | 28. července 2008 v 16:38 | Reagovat

ta silnice nebude v Juesej, nevidim tam zlute cary to bude nekde asi v Czesku na takovou praci tady mame Experty a jeste jsou za to placeni jinak s p. Kubickem naprosty souhlas, od Velke rijnove pardon Listopadove revoluce jsme u voleb nebyli, ac me k tomu nekteri z rodiny upozornovali ze uz brzi budou volby, ja vsude kde to jenom jde pisu, k volbam chodi jenom Blbec nebo Vul, za komancu jsem byl u voleb jenom jednou a to na Vojne bohuzel ppk.Bauer tam stal a rval ja vas vidim a kdo to tam nehodi tak ma PPecko!! to me sere do dneska ze jsem s tim nemohl vydrbat a mam cerne svedomi az do dneska, diky Rossi a Karma.

17 Jozin Jozin | E-mail | 31. července 2008 v 17:10 | Reagovat

Nemam nic proti Rostovi, jenomze je treba si zamest i pred vlastnim prahem! Je dobre, ze poukazuje na negativni veci v nasi spolecnosti( neziju v CR)ja to delam take... Akorat by si ctenazi blogu meli presist take fakty "z druhe strany" kolebky "demokracie"...

(Pevne doufam, ze Rosta to vymaze v ramci objektivity :-)

Lidská práva v éře rozvinuté institucionalizace

Written by Amalia Zamora Monday, 03 March 2008

Představitelé indiánských kmenů Lakota, což je pravé jméno Siouxů, jednostranně vypověděli těsně před vánoci minulého roku s okamžitou platností a nevratně smlouvy svých předků uzavřených v letech 1851 a 1868 ve Fort Laramie Wyoming se Spojenými státy, které podle názorů indiánů nebyly nikdy dodrženy. Představitel indiánů, Russell Means, mimo jiné herec, který vystupoval ve filmu Poslední Mohykán, označil tento den za „historický pro veškerý lakotský lid“ a dodal, že „koloniální choutky USA skončily“. „Nejsme již obyvatelé Spojených států amerických,“ prohlásil tentýž na tiskové konferenci ve Washingtonu. Nová, Lakotská republika vydává své pasy a vodičské průkazy všem obyvatelům území, kteří se vzdají americké příslušnosti. Občané nového státu také nebudou platit daně - tedy pokud nezůstanou Severoameričany.

Nová republika se rozkládá na území bývalých států Nebraska, Wyoming, Montana a na severu a jihu Dakoty, tedy nikterak zanedbatelná oblast.

O své uznání bojují Lakotové již od roku 1973 a nejznámějším výsledkem je asi zatím odsouzení a uvěznění Leonarda Peltiera, jednoho z vůdců lakotského povstání roku 1973, za domnělou vraždu agentů FBI.

Faktem je, že Lakotové nikdy svá území neprodali ani se jich jinak nevzdali, ale byli o ně připraveny byrokratickými, a podle jejich mínění protiprávními, zásahy. Navíc smlouvy uzavřené se Spojenými státy, bylo jich 33, nebyly, dle tvrzení Lakotů, nikdy dodržovány a plněny. Bylo by asi zbytečné opakovat, že Lakotové jsou dnes zcela marginalizováni, zbaveni možnosti své původní existence a bez možnosti začlenění do dnešní reality, dožívají se průměrně 44 let, mají jednu z nejvyšších dětských úmrtností a další smutné primáty, jejich jazyk je na hranici zapomnění - prostě neliší se příliš od jiných skupin původních obyvatel v celé Americe. Jejich dějiny v moderní době byly monotónní: po každé válce přišlo jednání, každé ujednání bylo porušeno, po porušení přišel protest a po protestu masakr. Po masakru válka, která skončila ujednáním...

Poslední dva masakry, v roce 1890 a v roce 1973, proběhly na stejném místě, Wounded Knee.

Dnes žije, dá-li se to tak nazvat, asi 160 000 Siouxů.

Výpověď smlouvy s USA a vyhlášení nezávislosti a vlastního státu se opírá o článek 6 ústavy USA (hovoří o temporální a lokální nadřazenosti ústavy), o smlouvy Vídeňské konvence, které vešly v platnost roku 1980, a také o nezávaznou deklaraci Organizace spojených národů o právech indiánů resp. o právech původních obyvatel, která byla přijata minulý rok (Spojené státy ovšem hlasovaly proti a vyjádřili zklamání, že přijatý text požaduje pro domorodce právo na sebeurčení, právo na půdu a na naleziště nalézající se na ní).

Podle některých zdrojů uvažuje Rusko o uznání Lakoty jako odpověď na případné uznání nezávislosti Kosova. Potomci Sedícího býka a Bláznivého koně jednají dále o uznání s ambasádami Jihoafrické republiky, Venezuely, Bolívie a Chile.

Jenže - zdá se, že vláda Spojených států bude mít v tomto případě jednoduchou odpověď, pokud vůbec nějakou: mistr Means nepředstavuje nijakého, a už vůbec ne demokraticky zvoleného, zástupce kmene Lakotů. Ostatně, kdo jsou to ti Lakotové? Siouxové, jak je známe z filmů Poslední Mohykán a o Buffalu Billovi?

Akce Lakotů není v poslední době ojedinělou. Hnutí za emancipaci indiánů pod názvem „Ejercito Zapatista de Liberacion Nacionál“ (Zapatistická armáda národního osvobození) probíhá již nějakou dobu také v Mexiku (zprávy o něm se dostanou k evropskému čtenáři především prostřednictvím esejů autora, který si nechá říkat subkomandant Markos) i jinde. Tato hnutí ukazují jistou inkompatibilitu života indiánů se zastupitelskou demokracií: indián není institucionalizovatelný z hlediska národních států a jako takovému mu nemohou žádná práva být přiznána (kupříkladu často nemá trvalé bydliště).

Stát se chová v celé Americe k indiánům příkladně: jakmile je objevena nějaká neznámá indiánská vesnice, je jako první, ve jménu komunikace s okolním světem, vybudována silnice, která slouží k zásobování Coca-colou a lupínky. Následně přijedou studenti universit poučovat indiány o antikoncepci a hygieně. Ještě než dosud zdraví indiáni počnou podléhat nemocem, stanou se oběťmi vzdělávání, které je vyžene do měst a učiní z nich nezaměstnané. Teprve nyní se stávají plnoprávnými občany s volebním právem a ti šťastnější z nich se mohou ucházet o práci kopáčů při výstavbě rekreačních či těžebních komplexů na místě svého původního bydliště.

Jakkoliv může zpráva vyvolávat dojem silvestrovské perličky ukazuje na problém, který je i evropskými politiky a médii pečlivě utajován: současný pojem lidských práv je v globalizovaném světě naprosto nedostatečný, neboť je založen na instituci národního státu. „V systému národních států takzvaná svatá a nezadatelná práva člověka se ukazují jako zcela neúčinná a neupotřebitelná v okamžiku, kdy je není možno použít jako práva občanů nějakého státu.“ (Giorgio Agamben)

Jeste par faktu:

Zákon z roku 1875 o udělení občanských práv černošskému obyvatelstvu a o jeho zrovnoprávnění byl zrušen roku 1883 jako odporující ústavě USA.

Malé a neúrodné rezervace, do kterých byl zbytek Indiánů nahnán, vedly k rychlému vymírání někdy celých kmenů a k roku 1880 zbylo v USA necelých 200 000 Indiánů. Pokusy úřadů o násilnou proměnu kmenů v usedlé zemědělce neměly úspěch. Indiáni neměli koně, dostatek osiva ani nářadí, takže násilná asimilace vedla jen ke zbídačení tohoto obyvatelstva.

Roku 1901 dostalo pět kmenů Oklahomy státní občanství, občanská práva všech Indiánů uznal Kongres USA v roce 1924, ale jejich sociální postavení se začalo zlepšovat až ve 30. letech za prezidentství Franklina D. Roosevelta.

V roce 1957 byl schválen nový zákon o občanských právech, týkající se barevného obyvatelstva. Tento zákon, který měl zajistit černému obyvatelstvu (ne indiánum) zejména právo účastnit se voleb, schválil Senát 72 proti 18 hlasům.

Wyoming jako 44. stát Unie vznikl v roce 1890. Díky tomu, že byl prvním územím, na kterém již v roce 1869 získaly volební právo i ženy, je přezdíván "Státem rovnosti" (Equality state). V době "zrovnoprávnění" mužů a žen ve Wyomingu byl však stav populace šest mužů na jednu ženu, takže toho ženy zase tak moc neovlivnily...

18 Homola Homola | E-mail | Web | 24. října 2011 v 19:47 | Reagovat

Docela jsem o tom četl a souhlasím s tebou....

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.