Jan Amos Komensky byl Madar!

26. listopadu 2008 v 23:04 | Ross Hedvicek
Nebudu vas napinat dlouhym povidanim. Posledni ceska modla na hlinenych nohou padla. Masaryk byl nemanzelskym synem rakouskeho mecenase, Milada Horakova, nebyla to co predstirala, Klaus neni Klaus, ale Pruzinsky, Sovak nebyl Sovak, ale Schmitzer a Karel Ctvrty neumel cesky. A ted tohle!

Ucitel narodu, Jan Amos Komensky (1592-1670) nebyl "Komensky", coz byla pouha prezdivka podle vesnicky, kde jeho rodice bydleli, ale byl madarske narodnosti a jmenoval se SZEGES. Jeho rodice byli certifikovani Madari jako polena a jak vam kazdy emigranty nenavidici cesky Honza rad potvrdi - narodnost se v Cesku urcuje podle rodicu. Kdyz byli rodice Cesi, dite prece nemuze byt American, to je jasne, ne? Kdyz jsou rodice Vietnamci, dite nemuze byt Cech, ze? Kdyz jsou rodice cigani, tak dite nemuze byt Cech - tak je to spravne! A tak ani Jan Amos Komensky, jehoz rodice byli Madari, nemuze byt Cech, byt se narodil v Komni, Nivnici nebo Uherskem Brodu (to se pani Szeges-ova pekne nabehala, nez vsechny ty tri mista stihla - kezet csokolom!) - ale zase jen Madar!

Jan Amos Komensky byl Madar! Co ted budeme delat - smankote? Co reknou lidi?

Chapu, ze je to strasna rana. Na co ti chudaci Cesi budou ted hrdi? Komenskeho rodice odesli z Madarska/Uher v 16. stoleti a rodinne prijmeni Szeges je prominentne uvedeno v pred casem objevene Komenskeho posledni vuli (Milada Blekastad, monography of Comenius). http://no.wikipedia.org/wiki/Milada_Blekastad

Informace je to natolik citliva, ze se prumernemu ceskemu Honzovi ceskymi medii taji. Napriklad v anglicke Wikipedii tato informace je, ale v ceske uz neni (neni to typicke?) - to by prece urazelo ceske narodni citeni! To nesmime! Lhari zasrani... Nastesti v cizich jazycich se tato informace vyskytuje docela bezne, a tak moznost, ze cesti wikipedisticti hnupove ji budou vymazavat je docela mala a odsouzena k neuspechu.

Takze jeste jednou - pokud jste vyseuvedene nepochopili napoprve. Jan Amos Komensky nebyl Cech, ale Madar a jmenoval se Janos Szeges. http://hu.wikipedia.org/wiki/Comenius

Tak a muzete se jit zase busit v prsa, moroni z mongolskych stepi...

 


5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ladislav Ladislav | 26. listopadu 2008 v 23:21 | Reagovat

A když je blb blbem, navíc spektakulárním, tak ho nespasí ani útěk do Ameriky... Ale jeho původní Vlasti se dost uleví, to zase jo. Jen ten internet by se asi měl kvůli těmhle zapšklejm blbům zrušit. To zase jo.

2 leaf leaf | 26. listopadu 2008 v 23:37 | Reagovat

Lado, podle toho cos vypotil, mas urcite prave ceske rodice, blahopreji.

3 Petr A. Petr A. | E-mail | 26. listopadu 2008 v 23:39 | Reagovat

Pane RH. Ano máte pravdu. Již kolega Krystlik napsal a prokázal, že plzeňské pivo vymysleli dva Němci. K dějinám se obracíme proto, abychom se ptali po hodnotách, které jsme zdědili a které máme uchovat i v budoucnu. Každá  generace nese odpovědnost za to, jak s tradicemi naloží, které části uchová a které předá potomkům. Společenství bez tradice ztrácí společná pouta a společné cíle, upadá a rozkládá se do jednotlivých zápasů o materiální statky. Národ dnešní doby není uzavřená komunita (emigranti v USA se hlásí k češství a nemají pocit že by byli špatnými Američany), je to společenství, které je otevřené těm, kteří jsou i odjinud , ale dokáží se ztotožnit s jeho vnitřním obsahem Svět je plný významných osobností, které mají své kořeny v historických zemích Čech, Moravy a Slezska.  Víme například, že území dnešní prestižní čtvrti New Yorku Manhattan, které se později stalo vlastnictvím rodiny Astorů , jako první koupil od Indiánů za pár pušek a několik beden whisky český bílý osadník. V roce 1947 byla mezi vyháněnými Němci z Kunína malá čtyřletá holčička. Ta se později v Německu zamilovala do jistého architekta a jejich syn je tenisový šampión Boris Becker. Většina významných rakouských politiků 20. století má své rodné kořeny na Moravě, manželka bývalého bavorského ministerského předsedy Stroibra má u nás ještě svůj rodný dům, předkové Karla Marxe pocházejí z Postoloprt a tatínek Karla Kautského byl Čech. U mnohých církevních i světských staveb naší oblasti naleznete rukopis vynikajících vašich předchůdců, pro něž nebyla tato krajina místem , kde si lišky dávají dobrou noc, ale byla místem jemuž odevzdali své nejlepší schopnosti. První s čím je se třeba vypořádat je evropský nacionalismus(Coudenhove - i dále) Národy nejsou krevní příbuzenstva. Všechny národy jsou smíšené. Francouzi jsou Galové a Frankové, Italové jsou Etruskové, Kelti a Germáni s trochou krve albánské, Němci jsou na západě a jihu promíšeni s prvky keltskými, kdežto na východ od Labe jsou to germanizovaní Slované.  Prusové jsou spřízněni více s Čechy než se Šváby.  Pokud s osobností národních týče, je to ještě složitější. Největší maďarský národní básník Petöfi byl slovanského původu, filozof Kant původu skotského, Schopenhauer holandského a Nietzsche polského. Bonaparte a Zola nebyli Francouzi, Shaw a Loyd George nejsou Angličané, Cesare Borgis nebyl Ital a Kolombus nebyl Španěl. Národy podle nejsou příbuzenstvím krve, ale příbuzenstvím ducha. Národní pospolitost se ale vždy nekryje s pospolitostí řeči. Tak se cítí Irové jako národ odlišný od Angličanů, ačkoli je angličtina mateřskou řečí velké většiny Irů. Za středověku, kdy kultura Evropy byly přes různost jazyků jednotně křesťanská, pociťoval Západ mnohem silněji svoji národní jednotu než dnes. Národ je říší ducha – každý kdo cítí úctu před duchem, musí cítit úctu před myšlenkou národní. Avšak nelze vidět jen myšlenky a činy vlastních hrdinů a jinými národy pohrdat. Paradoxně jsou proti šovinismu imunní analfabeti. Kdybyste vzkřísil Karla IV . a zeptal se ho, zde byl Čech či Němec, nepochopil by Vás. Nerozuměl by otázce. Maximálně by řekl (dnešním slovníkem),že byl kosmopolita. Já si osobně myslím, že Klaus (víme že je původně Rusín)není Čech, protože se jako příslušník národa nechová.Smetana, skladatel bytostně národní, si psal tak intimní řeč, jakou je deník , německy.Zakladatelé Sokola (Tyrš a Fügner) byli Němci (Fügner, když by zvolen starostou Sokola uměl špatně česky, nebo spíš vůbec, Pavel Eisner největší znalec češtiny byl pražský Němec a slovo vzduch, jakkoli české si Jungmann vypůjčil z ruštiny (vozduch). A Libuše byla vědma, nikoli kněžna. Chodové nikdy neměli ve znaku psa, psy je nazývali ti na druhé straně hranice, pouze Jirásek to zbeletrizoval. Tady jde přece o něco jiného. Proboha.

4 Jaromir Masa Jaromir Masa | E-mail | Web | 27. listopadu 2008 v 0:03 | Reagovat

A není to vlastně putýnka? Mám v knihovně knížku o slavném německém dirigentu, nevím, snad Konwitschny, která končí nadšeným výmkřikem: wieder ein Europaeer! Že Evropa je Evropa, to člověk pozná, když letí daleko. Třeba do Malajska. Malajská letadla jsou klasa, jako jiná, letušky jsou krásné, line se tam nekonečná hudba (protože nemá septimu a tedy to napětí před koncem, to napětí toho půltonu), kafíček, chlastu a potravin je jako v lufthanze, ale když pak přestoupíte třeba v Římě a přijdou Italské letušky, tak to cítíte jako "naše holky", jste doma, i když jste v Itálii. Třeba Dobrovský byl asi taky Madar, když se narodil, jak jsme se ucili "v Darmotech, v Uhrách". Největší slovník slovenský vyšel v Pešti. Kurník, přestante uz vsichni blbnout s tim nacionalizmem, vzdyt je to stare haraburdi. Pletete si kategorii kvality s kategorii identity ci jinakosti.

5 Luis Luis | 27. listopadu 2008 v 2:15 | Reagovat

Ohledne nacionalismu dava odpoved bible (pad Babylonske veze) Je si to treba precist aby bylo pochopeno,ze nacionalismus je bozi trest za lidskou vzpupnost.

    Svemu otci mohu pres stovky zapornych vlastnosti kvuli kterym se nase cesty rozdelily pripsat par svetlych bodu: to kdyz mi vysvetloval jako diteti podstatu tohoto sveta :" nikdy nekoukej  jak jsou ti veci predkladany. Vzdy, nez si utvoris svuj nazor na vec, koukni co stoji v pozadi a kdo z toho ma profit."A ta ceska historie mi byla podezrela uz od mala. Takze kdyz mi jednou urcili na denni hlaseni  vojina Kozla, madarske narodnosti, za to, ze tvrdil ze " Cesi jsou pojebany krizovatka " tak jsem ho za to odmitl resit se slovy, ze to tvrzeni napred vyzaduje studie a hlubsi rozbor. Vojin Kozel, ackoliv jednoduchy clovek, umejici bidne slovensky, mel bohuzel pravdu.I kdyz tvrdil "Cech do mecha, mech do Dunaja".(mech - e s hackem)

Rosto, jsem rad, ze se vracis do starych koleji. Posledni rok me desilo, co s tebou je.

Jinak bych doporucil k hlubsimu prozkoumani puvod ceskeho lva - je to puvodne erb z Belgie. Kde ho vlastne Cesi ukradli a proc zasantrocili svatovaclavskou orlici ( asi vopelichala) ? Takze zadny Brunclik, ledaze by byl belgickeho puvodu i s tou povesti.

http://users.telenet.be/alexanderc/vl.html

7 Jakub Jakub | 27. listopadu 2008 v 8:23 | Reagovat

A jaké národnosti je sám Hedvíček?

Tvrdošíjně tvrdí, že české ne, ale jaké tedy, to prozradit už nechce. Že by Mongol? :-)

http://hedvicek.unas.cz/hedvicek-o-sobe.htm

8 kratochvil kratochvil | E-mail | 27. listopadu 2008 v 8:59 | Reagovat

pane Hedvička s Vámi je tedy sranda, už se těším jaké další argumenty přinesete, aby jste dokázal že jsme tady v české kotlině naprostí idioti.

9 MB MB | 27. listopadu 2008 v 9:36 | Reagovat

@ kratochvil

Ale my bohužel jsme ... jen si to řada lidí stále nechce přiznat. Jsme idioti, kteří si ještě to hovno na hlavu připlácnou ... je mi z toho taky smutno.

P.S.: Pan Hedvíček, nikoliv Hedvička - pokud ovšem to není myšleno jako vtip z Vaší strany.

10 kratochvil kratochvil | E-mail | 27. listopadu 2008 v 9:49 | Reagovat

Hedvička je takové roztomilejší, ale promiňte už budu spisovný.

11 tzmp tzmp | 27. listopadu 2008 v 10:00 | Reagovat

Pan RH sice odešel do Ameriky a je na to náležitě hrdý, ale tu českou zlobu a hnůj ze dvorka si vzal neomylně s sebou. Gratuluju. Hned se pozná, odkud přišel.

12 Jirka Wolf Jirka Wolf | E-mail | 27. listopadu 2008 v 12:38 | Reagovat

Jsme děti jednoho společenství lidstva na jedné  krásné modré planetě a je  naprosto jedno, zda nějaká historická postava našich dějin   byla: Maďar, Rus, Rakušan atd. Podobně je tomu i s kostkou cukru se kterou v Čechách (Dačicích) jako první přišel človíček z Rakous. Nejedná se prý o České prvenství, které jsme si neoprávněně přisvojili - kterak jsem se dočetl v jednom našem tisku. Zásadní je, že první krychle cukru byla opravdu vyrobena v Čechách.   Ve všech případech se jednalo přece o Evropany, jenž pospolu žili a to jak v míru, tak i ve  strašlivých válkách.   Dohady, objevy a tvrzení kdo je kdo, jaké národnosti kdo byl a nebyl pravé krve České, ke všemu  v době E.U. je  naprosto směšné a především hloupé.   Podobně, jako kdyby se v USA - konkrétně například v Californii lidičkové  hádali, že ten a ten  člověk, který je kdysi  ve světě proslavil vůbec nebyl čistý Califorňan, ale Oklahoman!  Taková  blamáž! Doslova příšerná ostuda pro Californii! Takový skandál!   Už se, ti hlupáci, nemají kým pyšnit. Dyť to byl ňáký cizák a ne pravý Califorňan! Jan Ámos Komenský byl učitelem národů. Tato poučka mluví sama za sebe a také  dostatečně osvětluje, kdo opravdu byl J. Á.Komenský.

13 Observer Observer | E-mail | 27. listopadu 2008 v 14:53 | Reagovat

Co řící ke všem příspěvkům?

Dobrá Evropa je možná jen uz DOBRÝCH Němců, DOBRÝCH Čechů, DOBRÝCH Taliánů, DOBRÝCH Poláků atd. atd. Evropa byla a musí být jednotná společným duchovním a duševním  dědictvím, které mý v každém národě svou "modifikaci" danou podmínkami území kde žije. V té různosti neustále kvultivpovaných a zkvalitňovaných modifikací vzniká bohatství, kterými si mohou pak lidé a i národy vzájemně prospěšné.m

EU jako konfederace národů, spojených společnými zájmy - ANO, EU centralizovaná pod nějakou nevolenou Bůhvíjak dosazenou kastu úředníků - NE!

A tak je to i s těmi objevy původů. Co je na tom špatného, že řada českých buditelů měla německé kořeny? Byli to osobnosti, které se narodily a zde žily... U TGM si dovolím upřesnit něco, co RH asi jako mluvčímu sionismu nebude po chuti: Matka TGM, paní Theresa Kropatschek z Auspitz čili Hustopečí "knapp" na hranici s Rakouskem byla skutečně Austriačka, a  jako kuchařka sloužila u velmože Natana Redlicha...A ten byl propojen s určitými kapitálovými skupinami, jejichž potomci sezdali 1913 FED - ze zpráv o finanční krizi víme, co to je. Tedy jde o vysvětlení proč byl u nás určitý vývoj dějin...No a recepturu Prazdroje vymyslel Johannes Groll z Vilshofenu, okres Passau. Tehdy chodili tovaryši z Bavor k nám jak řada Čechů dnes na Západ. Běžnou infra-troubu zase vymysleli čeští inženýři(v emigraci).Zakladatel McDonalda přišel po r. 1968 z Horní Břízy u Plzně...

Takže? Když se řekne jen část pravdy, může ta část vypadat buď příšerně nebo udělat z národa svaté, jak se komu hodí. Proto má vždy smysl hledat celou pravdu.

14 Der Fallschirmjaeger Der Fallschirmjaeger | 27. listopadu 2008 v 16:08 | Reagovat

Voros katonak elere ?

Es war in Boehmerwald, wo einst meine Wiege stand, in schoene(r) Boehmerwald

15 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 17:55 | Reagovat

Ano neni nad madarske zdroje! Madari vynalezli vsechno od propisovacky az po A380 (video madarske vynalezy na youtube). Pokud jste se domnivali ze kontaktni cocky vynalezl Otto Wichterle jste na omylu, ve  skutecnosti je vynalezl madar.

Radetzky je take nejvetsi rakousky vojevudce (vedle Evzena Savojskeho) a Friedrich Smetana byl rakousky skladatel. Na  ktere rakouske bankovce byl Ressl (rakusak) a jeho lodni sroub?

Konecne chapu! Hedvicek je ve skutecnosti madar.

Ala csehorszag! Eljen magyarorszag! Tot nem ember!

16 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 17:57 | Reagovat

Ohledne Tyrse a Fügnera. Kdopak vi ze nemecky Turnvater Jahn byl potomek pobelohorskych uprchliku?

17 Miroslav Václavek Miroslav Václavek | E-mail | Web | 27. listopadu 2008 v 18:15 | Reagovat

Komenský nebyl Maďar, ale Slovák. Každý Slovák ví, že je jejich. A na Slovensku toho začalo i daleko víc. Stačí se podívat do Slovenské učebnice dějepisu. Fakt hustý :-)

„prof.Dr.Milan Ďurica: Dějiny Slovenska a Slovákov,Slovenské min. školstva,Bratislava,1995“ jsou děti na Slovensku učeny, že např.:

„Názov „Moravania“ je čisto zemepisnej povahy a nemohol sa vzťahovať na nijaké iné slovanské etnikum okrem Slovákov, vtedy na tomto území neboli iní Slovania „ (8.str.)

„Mojmír, knieža starých Slovákov, ktorí sa usadili na rieke Morave…“ (8.str.)

„Rastislav sa obrátil na byzantského cisára Michala III.so žiadosťou ,aby mu poslal biskupa a učiteľov, ktorí by jeho slovenskému ľudu hlásali evangelium…“ (9.str.)

„…alebo v Morave (mesto na rieke Morave,kde sídlili panovníci západnej časti štátu starých Slovákov).“ (10.str.)

„Konštantín a Metod… do vterajšej slovenčiny preložili liturgické knihy…“ 10.str.)

„Pápež…Metodovi…zveril bulu „Sláva Bohu na výsostiach“…ktorou úradne potvrdil slovenský jazyk ako bohoslužebný…“ (12.str.)

„Metod sa vrátil na Slovensko, kde ho Svatopluk okázalo prijal…“ (12.str.)

„V pápežovej listine je Metod označený ako „moravský arcibiskup“…Pod zemepisným názvom Morava sa tu rozumie západná časť etnického územia Slovákov.“ (13. a 14.str.)

„Arcibiskup Metod,…zvolal a zhromáždil kňazov (a biskupov?) Slovenskej ríše a za svojho nástupcu určil Slováka (pravdepodobne biskupa) Gorazda.“ (15.str.)

18 Tons Tons | 27. listopadu 2008 v 18:23 | Reagovat

MB

Opravdu, mluvite jako idiot a jeste si to hovno na hlavu sam placate, ale priste laskave mluvte jenom o sobe.

19 Der Sternenkrieger Der Sternenkrieger | 27. listopadu 2008 v 18:48 | Reagovat

genialni nobelak Enrico Fermi (prvni jadrovy reakturek, pod Chicagskym stadionem) prohlasil ze Magyars musi byt mimozemstane aka ET's protoze z tak maleho naroda vzesla rada top-velikanu z nichz ja predhazuji :

1. Janos/John von Neumann = game theory (of conflicts & co-op), R&D of programminf for the 1st computer ENIAC, gov adviser on weaps

2. Ede/Edward Teller = byl matkou H-hracky

3. Leo Szillard = doporucil Rooseveltovi stvoreni A-hracky (via troubu Einsteina)

4. Albert Szent-Gyorgi = syntetizoval vitamin C (not the programming lingo C , vy debylove :-))

5. Dennis Gabor = 1972 nobelku za holography of 1948 (za par let budete mit holographic storage in PC's, vy debylove :-))

6. Janos/John Kemeny = Einstein's math ass at age 21, co-developper of BASIC  computer lingo.

7. Haar = Haar trafo is the precursor of wavelets

8. Theodore von Karman = otec moderni aerodynamiky

9. Grof Andras Istvan aka Andy Grove = co-founder, chair and CEO of Intel inside

10. Geoge Polya = an influential mathematician at Stanford

They all were EMMIGRANTS, almost all of them were Jewish.

Shalom

20 Der Sternenkrieger Der Sternenkrieger | 27. listopadu 2008 v 19:01 | Reagovat

11. Eugene Wigner = nobelak physics, worked on the Manhattan project ie A-hracky

21 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 19:21 | Reagovat

@Der Sternenkrieger

Zapominas na

Dennis Gabor, Elie Wiesel (take zid), narodil se na uzemi dnesniho Rumunska ale madari si ho stejne usurpuji. Stejne jako vyznamne vedce slovenskeho puvodu (hlavne ze se narodili za R. U.). Slovaci  tvrdi ze Ferenc List byl pry Slovak, podle Nemcu zase nemec.

Znas prvni nemeckou universitu? Samozrejme ze to je Karlsuniversität in Prag!

22 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 19:28 | Reagovat

To mne skutecne nastvalo:

http://www.youtube.com/watch?v=5Dee8AnJ2o4

Udajne jsme slovaciskum ukradli zlaty poklad a pry na nas doplaceli. Drotari prisli do republiky s holou prdeli, dvakrat nas zradili a ted se vytahuji. Madary na ne!

23 Der Sternenkrieger Der Sternenkrieger | 27. listopadu 2008 v 19:29 | Reagovat

Kuck, u r still a CZuuuraaak aka penis bo nectes mne a motas ze zapomnel jsem na Dennis.

12. Rudolf Kalman = exStanford math prof zformuloval Kalman filter kterym se upresnuje pozice vse co se spojite pohybuje : lode , letadla, satellites, production lines ; Japonci mu dali $ 1 M cenu, bo za math neni Nobelka

a co Chechi ?  Heyrovsky dostal nobelku za polarography, dzts all (literaturu nepoczitam, vy debylove :-))

24 Der Sternenkrieger Der Sternenkrieger | 27. listopadu 2008 v 19:34 | Reagovat

13. George Soros = mily jardar

25 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 20:29 | Reagovat

@Der Sternenkrieger

Milton Friedmann?

26 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 20:32 | Reagovat

Gerty Theresa Cori, née Radnitz, was born in Prague on August 15th, 1896. She received her primary education at home before entering a Lyceum for girls in 1906; she graduated in 1912 and studied for the University entrance examination, which she took and passed at the Tetschen Realgymnasium in 1914. She entered the Medical School of the German University of Prague and received the Doctorate in Medicine in 1920. She then spent two years at the Carolinen Children's Hospital before emigrating to America with her husband, Carl, whom she married in 1920. They worked together in Buffalo and when he moved to St. Louis, she joined him as Research Associate. Gerty Cori was made Professor of Biochemistry in 1947.

27 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 20:35 | Reagovat

@Der Sternenkrieger

A co Fields medal?

28 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 20:39 | Reagovat

A co Freud, Karl Guthe Jansky a Jan Janský?

29 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 20:41 | Reagovat

Through his psychiatric research, Janský tried to find a correlation between mental diseases and blood diseases. He found no such correlation existed and published a study, Hematologická studie u psychotiků (1907, Hematological study of psychotics), in which he classified blood into four groups I, II, III, IV. At the time this discovery passed almost unnoticed.

In 1921 an American medical commission acknowledged Janský's classification (over that of Karl Landsteiner, who classified blood into only three groups; and was for this (blood types) discovery awarded the Nobel Prize in Physiology or Medicine in 1930). Janský's classification remains in use today. A similar classification was described by William Lorenzo Moss, except the I and IV of Moss were the opposite to that of Janský's, leading to confusion in blood transfusion until the use of A, B and O became standard.

30 Der Sternenkrieger Der Sternenkrieger | 27. listopadu 2008 v 21:16 | Reagovat

Kuck, co sem motas Friedmana (no nn pls) ktery byl born in NY ? a co motas o Fields medal ? ja mam potize si spocitat citlivost na odchylky from spec vysledneho odporu dvou odporniku parallelne a ty mi sem motas Fields medal !!

31 kuck van der loch kuck van der loch | 27. listopadu 2008 v 22:12 | Reagovat

Madari ho claimujou jako  madara, so what?

32 Milan z Nevady Milan z Nevady | E-mail | 27. listopadu 2008 v 22:24 | Reagovat

Rosto, napis vic takovychto odhaleni! Bazmeg

azanyat! Ja zeru ty komentare a Mirek tomu dal

korunu.

Jinak sedim doma, nem seretem fekete - to je

moje madarstina, a stale myslim, ze to TGM

posral a ze nam mohlo byt za Rakousko- Uherske

rise dnes daleko lip. Stejne za vsecko muze Bush a cikani.

Jeden bar  - myslim v New Hampshire, bere sazky, jako to Obi dlouho vydrzi! FBI je vysetruje!

33 Tons Tons | 27. listopadu 2008 v 23:07 | Reagovat

Milan z Nevady

Jo. Az na to, ze nikdo u nas by v RU zit nechtel. Je to malickost, ale dulezita.

34 Emigrant Emigrant | 28. listopadu 2008 v 0:43 | Reagovat

Co rozhoduje narodnost jednotlivce?

V prvni rade je to matersky jazyk jednotlivce, kteryzto je rozhodujici az do veku kdy dite se stane dospelym clovekem. V dospelosti se jednotlivec pak muze rozhodnout na prislusnosti k jinemu narodu a ta je rek bych pak rozhodujici, a nikoliv misto kde se clovek narodil. Proto maji popularni mista emigraci jako USA, Kanada, Australie atd.jednotne oznaceni narodnosti a nikoliv dvoji, jako tomu je u Evropanu kde se rozlisuje narodnost a statni prislusnost. Moji vnuci kteri se narodili v USA nemohou nikdy byt oznaceni za Cechy, ponevadz jejich materstinou se stala anglictina a nikoliv cestina. Nakonec i ten (alespon u vetsiny pristehovalcu) kdo se narodil treba v Cesku se nemusi povazovat za Cecha, pokud jeho citeni jiz davno nema nic spolecneho (mimo te materske reci) s rodnou vlasti.Pro nazornost uvedu ze americka hymna a vlajka je pro me symbol me prislusnosti, a nikoliv ta ceska hymna ci vlajka. Takze pokud Hedvicek uvadi ze je American, tak to nevyvrati ani tisice Johanesu nebo podobnych potrhliku, kteri se snazi mu prisoudit ze je Cech.

35 Emigrant Emigrant | 28. listopadu 2008 v 0:47 | Reagovat

Jeste pripominka k Tonsovi.

NIKDO u nas by v R-U zit nechtel <

Tento vyrok naznacuje ze Tons byde asi mluvci vsech lidi v Cesku. Hmm, to snad neni ani ten Klaus.

36 Godula Godula | 28. listopadu 2008 v 8:27 | Reagovat

Zajimave zjisteni o Komenskem. No a co. Kazdy je odnekud. Dulezitejsi je co udelal. Treba takovy Josef Dobrovsky byl napul Madar a jeste k tomu jezuita. A udelal pro cestinu hodne. A proslul jako badatel serioznosti a poctivosti (az k nelibosti nekterych vlastenecky zapalenych kolegu). Narodnostni a vlastenecke tahanice pochazi z 19. stoleti a bohate se rozvinulo ve 20. stoleti na mezinarodni urovni. Zminovany odkaz na madarskou wiki kde se pise o Segesovi beru s rezervou, protoze Madari jsou take stizeni nacionalismem. V odkazu na norskou wiki je jenom nazev prace badatelky. Predpokladam, ze v te praci se o onom dokumentu zminuje. Rad bych to videl.

37 Jenda Jenda | 28. listopadu 2008 v 8:34 | Reagovat

2: Emigrant

Nemám to tak jasné co kdo je, či sám jsem. Též mne to nezaměstnává.

Též pochybuji, že by to vrtalo hlavou těm slavným Maďarům – za svou slávu, resp. možnost rozvinout a uplatnit své schopnosti, vděčí především té druhé „matičce - vlastičce“.

Vážím si však situace, že ty miliony o kterých se zmiňoval Victor Bolt v minulém příspěvku, mohou být jenom tam a sám mít volbu být či nebýt mezi nimi.

38 Děmjan Bědnyj Děmjan Bědnyj | 28. listopadu 2008 v 8:48 | Reagovat

"Segeš. Jakého může být původu toto jméno? Není to úplně stoprocentní stopa, ale "Segeš" může naznačovat, že šlo o rodinu, která přišla na Moravu ze sousední uherské Horní země. Tedy z dnešního Slovenska. Dvě slovesa v dnešní maďarštině znamenají jednak "zavázat se smlouvou," jednak to může být "utéci, uskočit." Takže "Segeš" bychom mohli vyložit jako že šlo buď o člověka někomu něčím zavázaného, nebo o utečence, běžence. Jsou i jiné výklady. Jeden z nich tvrdí, že Segešové, popřípadě Seješové je stará moravská rodina, která žila na jihovýchodní Moravě už od 15. století, no a Maďaři, ti zase prohlašují se vší vážností: "Komenský, to je dar maďarského národa spřízněnému národu českému." Což je asi hodně přitažené. Za vlasy. Komenský sám nikdy o nějakém uherském původu své rodiny nemluví, a to ani v době, kdy žil několik let v Uhrách, v Blatném Potoce neboli Sárospataku. Tam se asi maďarsky naučil, ale že by tuto řeč ovládal předtím, o tom není nikde ani zmínka. Jeden nepřímý důkaz, proč tomu tak nemohlo být: světlovské panstvo by asi těžko ustanovilo na moravské vesnici fojtem cizince, nebo dokonce člověka, který by neznal domácí jazyk. Není však vyloučeno, že Komenského předkové skutečně mohli doputovat na Moravu ze sousedního Slovenska, "Zmíněný fojt Staněk," dočítáme se o strýčkovi Jana Amose v monografii prof. Josefa Polišenského, pojednávající o Janu Amosu Komenském, "není nikde jmenován ve spojení se jménem Segeš. Na vsi víc fojtů ovšem nebylo a označení jeho úřadu vrchovatě stačilo k jeho identifikaci. Fojt Staněk zamřel roku 1604. Z dvojího manželství po sobě zanechal nejméně čtyři syny a tři dcery. V úřadu fojtovském ho následovali synové Adam a pak Martin. Teprve někdy kolem roku 1638., když z jakéhosi neznámého důvodu Martin přestal být fojtem, vrátil se opět k rodinnému jménu Segeš."

více na: http://www.rozhlas.cz/praha/uslysime/_zprava/394641

39 David David | 28. listopadu 2008 v 11:06 | Reagovat

Učitel národů nebo starý rabín?

http://cz.altermedia.info/uvahy-a-komentare/ueitel-narodu-nebo-stary-rabin_2867.html

V holandském Amsterodamu v Rembrantově domě je vystaven jeden zajímavý obraz, který sem byl přemístěn z galerie ve Florencii. Tam byl vystaven pod názvem „Starý muž či starý rabín“, protože nikdo nevěděl, kdo stál slavnému malíři modelem. Ovšem nizozemský historik umění Ernst van de Wetering, považovaný za největšího světového odborníka na Rembranta, přišel s teorií, kdo by starým mužem či starým rabínem mohl být. Prý by to dost pravděpodobně mohl být Jan Amos Komenský.

Komenský se v roce 1656 přistěhoval do amsterodamské čtvrti Westermark, ve stejné době tam žil i Rembrant. Již dříve se spekulovalo o tom, že se oba dva museli setkat. Zmíněný obraz byl podle znalců namalován kolem roku 1660, kdy oba žili blízko sebe. Je tedy prý velmi pravděpodobné, že na obrazu je právě Komenský.

Je-li tato hypotéza pravdivá, přináší celou řadu otázek. Postava na obrazu byla označena za starého rabína, takže asi má značně semitské rysy. Rembrant je znám svojí precizní a realistickou tvorbou, takže jestli je na obrazu Komenský, může takřka s absolutní jistotou říci, že zachycuje jeho pravou podobu. Nabízející se otázka tedy zní: byl Jan Amos Komenský Semita a nebo měl alespoň tak výrazně semitské rysy, že jej i kunsthistorici, kteří zřejmě nebudou žádnými „rasovými odborníky“, označili za rabína?

Je tedy možné, že „Učitel národů“ a také významný inspirátor svobodných zednářů a člen rosenkruciánského řádu nebyl české krve, ale patři k lidu Izraele? Myšlenky Jana Amose Komenského mě osobně nikterak neoslovují a jsem přesvědčen, že ti, kteří to cítí naopak, by jeho možným židovským původem rozhodně nebyli nijak pobouřeni.

Otázka jeho původu je velmi zajímavá a její zodpovězení by bylo zajímavé ještě více. Kdyby Komenský skutečně byl Židem, bylo by jeho osvícené dílo inspirováno Talmudem a Šulchan Aruchem? Sloužila jeho práce v Jednotě bratrské či u rosenkruciánů cílům jeho soukmenovců?

K zodpovězení naznačených otázek se opravdu necítím dostatečně odborně fundovaný. Věřím ale, že by na ně mohl odpovědět nějaký antropolog, historik umění či znalec Komenského života a díla, ovšem jedině pokud by necítil potřebu se zavděčit komusi mocnému.

40 Godula Godula | 28. listopadu 2008 v 12:45 | Reagovat

Takze ono to zase neni az takova senzace. Ceske verejnosti znamo aspon teoreticky (viz Toulky Ceskou minulosti jak pripomnel Demjan Bednyj). Hedvicek tedy vlastne jen pripomnel, aby neupadlo v zapomneni pri dnesni informacni explozi.

To David: O tom obraze jsem pred casem slysel. Ale jiste je ze na hrbitove nad pravdepodobnym hrobem Komenskeho je pry asi 7 neboztiku a pozustali nedali souhlas k exhumaci takze se uz asi vice nedovime.

41 Děmjan Bědnyj Děmjan Bědnyj | 28. listopadu 2008 v 14:05 | Reagovat

David: Jojo, o tom už se vedou spory drahnou dobu - viz Šusta či V.V. Štech. Prý ale v poslední době i van de Wetering tak kategoricky netvrdí, že je to Komenský, spíše převládá skepse.

Godula: Přesně, senzace to rozhodně není, jsou to všechno známá fakta, jen si je pan Hedvíček (po vzoru pana Krystlíka) náležitě po bolševicku upravil:-)

42 Luis Luis | 30. listopadu 2008 v 4:10 | Reagovat

Sakra, tech vsechno znama fakt.ktere Hedvicek, Krystlik a dalsi po bolsevicku upravili je uz nejak moc a nejak podezrele prirozene do sebe zapadaji a jsou podeprena overitelnymi zdroji ze zahranici, ze to vypada na nejakou rozsahlou konspiraci.

Vyvstava otazka, kdopak nam to v Cesku konspiroval a nadale konspiruje pri puvodnim prekrouceni historie a dnesnim kamuflovani odkrytych der ?

43 Děmjan Bědnyj Děmjan Bědnyj | 30. listopadu 2008 v 11:54 | Reagovat

Pane Luisi, máte pravdu, těch po bolševicku upravených faktů od pánů Hedvíčka a Krystlíka je opravdu tolik, že jejich vývody už jsou za hranicí směšnosti. Příčina je v tom, že neznají současnou historiografii (dokonce ani její autory), ba dokonce ani netuší, že nesmysly vydávané za prvotřídní objevy spolehlivě vykládá (na komparaci mnoha pramenů, nikoli jednoho zdroje) i populárně naučný cyklus Toulky českou minulostí:-)

44 Luis Luis | 30. listopadu 2008 v 21:31 | Reagovat

Mily bidaku,

kdyz dobre zaplatis tak najdes dostatek autoru k napsani Toulek ceskou historii, presne tak jak si to porucis.

Ziji uz pul stoleti a za tu dobu jsem o vsem , co dnes Hedvicek s Krystlikem pisi slysel a to primo z nejpovolanejsiho pramene a davno predtim, nez se o to Hedvicek s Krystlikem vubec zacali zajimat. Pouze muj velmi rusny a spletity zivot zabranil tomu, ze jsem to sam nezacal sepisovat. A to jsem ke stesti cechum Hedvicka a Krystlika

za totality az doposud osobne nepotkal.

45 BIS-eek, usa BIS-eek, usa | 30. listopadu 2008 v 23:38 | Reagovat

Komensky je muj soukmenovec, teda take askenadze zid a ja jsem na to hrdy.

ten co psal Kak zakaljalas stal byl puvodem zid z Ceska, a radny bolsevik jako vetsina nas zidu kteri odmitaji Boha a tim citi strasnou vinu skutecne jsou, bohatym berou a od chudych kradou, jako v dnesni USA.

46 BIS-eek, usa BIS-eek, usa | 30. listopadu 2008 v 23:43 | Reagovat

Katastrofalni je ze Havlovci navratili "slechticke jmeni slechte ale zapomneli toto meni navratit puvodnim majitelum mnozi z rodin stale zijicich bv USA vetsinou v Betlehem, PA a Salem Winston, Virginie. A to je svinarna dnesniho neokomunizmu Ceska ktery planovite vytuneloval a rozkradl Cesko. Pry i Slavny George Soros se s Havlem zasadil o rozbiti CSR.

47 Luis Luis | 1. prosince 2008 v 3:09 | Reagovat

Co vim, tak Soros uz v roce 1992 nabizel pomoc pri privatizaci v CR a Klaus mu odpovedel, ze si to staci rozkrast vsechno sami.

48 Děmjan Bědnyj Děmjan Bědnyj | 1. prosince 2008 v 12:58 | Reagovat

Pane Luisi, nějak Vám nerozumím. Pan Krystlík sám na diskusi v Lidovkách částečně uznal mé připomínky k tomu, že píše nesmysly;na zbytek jaksi přestal reagovat:-) A Váš nejpovolanější pramen? Nějak se mi to v souvislosti s Komenským nezdá...Víte, problém "historiků z leknutí" spočívá v tom, že uvěří jednomu zdroji, aniž by ho komparovali s jinými:-)

49 Souckova Souckova | E-mail | 1. prosince 2008 v 18:07 | Reagovat

ucitelem narodu asi zustane ikdyz byl madarskeho puvodu....a snad i Evropan...

50 Der Fallschirmjaeger Der Fallschirmjaeger | 1. prosince 2008 v 18:51 | Reagovat

CeskoZlodejske piratizacni rezidentske hyeny nevratili S.R.O.cka ani ovcanum zijicim odjakziva v CeskoZlodejsku

51 Emigrant Emigrant | 1. prosince 2008 v 19:30 | Reagovat

Demjane, slovo "komparovat" je cesky "srovnavat". Snad se nestydis za cestinu jako za ty cerne stiny ceske historie.

BTW, ani se nedivim ze Krystlik na nektere tve pripominky nereagoval, voni totiz ty tvoje pripominky mnohdy nemaji moc smyslu.

52 Luis Luis | 2. prosince 2008 v 2:17 | Reagovat

Bednyj :nech stranou praci a uznej protivnikovy kvality: Krystlik je v pohode, to sam dobre vis.On kdyby mel Tomas taky reagovat na kazdeho, kdo na nej steka, to by asi brzy ochujel.

53 Děmjan Bědnyj Děmjan Bědnyj | 2. prosince 2008 v 12:26 | Reagovat

Pane Emigrante, za češtinu se nestydím, ovšem slovo "komparace" je terminus technicus - stejně jako např. "analýza" či "personifikace"...Mimochodem:-), jak se snese s požadavkem čisté češtiny Vaše "BTW"? (aby bylo jasno, mně to nevadí:-)

Pane Luisi, pana Krystlíka vůbec neznám, tak nemohu soudit, zda je či není v pohodě. Co můžu hodnotit, je jeho "historická " práce - a tam je výsledek žalostný. A nenechte se mýlit, na Lidovkách pan Krystlík reagoval promptně a často - avšak jen do doby, než se ukázalo, že jeho argumenty jsou zcestné:-)

54 bbece bbece | 4. ledna 2009 v 13:17 | Reagovat

si trapnej jak neco a co tam pises neni pravda ty lamo a oprav si chybyvole

55 PAN sveta PAN sveta | 12. ledna 2011 v 18:04 | Reagovat

[2]:lkkokot

56 Mike Mike | 12. ledna 2011 v 18:07 | Reagovat

leaf : ty rasej by ticho blbce :-D

57 jakpoleno jakpoleno | E-mail | 14. března 2011 v 18:51 | Reagovat

Mne se to uz jako malymu decku moc nezdalo, ze by Komensky mohl byt cech. Vzdycky jsem si rikala, jak je to mozny, ze se ta inteligence najednou tak vyparila? :-P

58 Franta Franta | E-mail | 27. března 2012 v 14:24 | Reagovat

Vy čežtí(čeští ) debilové - krom osraných čechů ještě žijí Moravané a Slezané.Komenský byl Moravius!!!

59 Sovák Sovák | 29. března 2012 v 17:44 | Reagovat

Tuhle stránku musel dělat nějáký hodně velký debil!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.