Tak kdo je pro progres ?

20. listopadu 2008 v 14:36 | Sven F. Rehulka
Je to ještě skoro dva měsíce, než (v lednu 2009) skončí presidentské období G.W.Bushe, tedy než začne tak zvané "střídání stráží" .

Nevím, zda to bude vůbec možno nazvat "stráží", až nastoupí administrativa Barack Hussain Obamy !
Jeho nic neřikající slibování všeobecných změn v USA, lze vysvětlovat všelijak. Zatím se jasně vyjádřil pouze v tom, že chce okamžitě stáhnout americké jednotky z Iraku, zrušit Guantanamo a diplomaticky jednat se současnymi nepřáteli - tedy, obdoba neslavného odchodu z Vietnamu !

Dále prohlásil, že v této finanční, krizové situaci, hodlá užít státní fondy k "záchraně" amerického automobilového průmyslu.
To trochu neodpovídá jeho předešlým, "zeleným" prohlášením z předvolební kampaně, kdy sliboval progresivní, skoro socialistické změny.
Americký automobilový průmysl, je vlastně svým vlastním hrobařem !

Už po léta, je každému soudnému člověku zřejmé, že ač jsou americká auta kvalitní, spolehlivá a pohodlná, jsou ale zároven zbytečně velkoobsahová, tím pádem i velkospotřebová.
Proto tam už dlouho úspěšně dobývala trh malá a střední auta japonská a evropská. Připočteme-li k tomu světové vydírání arabskými producenty petrolu (společenstvím OPEC), je jasné, že Obamův plán na užití státních bilionů dollarů k podpoře tohoto průmyslu, je jenom "bičováním chcíplé kobyly" !
Samozřejmě, nepřátelská, levicová media, nakloněná politice Demokratické strany, to budou vychvalovat, jako státnické a vlastenecké rozhodnutí.

Kdyby něco podobného udělal Bush, jistě by vykřikovali, že podporuje tradiční velkokapitál a připomínali by jeho rodinné vztahy s texaskými petrolejáři.
Ovšem, jen málokdo ví a ještě méně je v tisku uveřejněn fakt, že přímým rozkazem presidenta Bushe, už od roku 2003, byly vyčleněny 2 biliony dollarů, na vývoj motoru používajícího místo petrolu, či dieselu, energii, získanou směsí kyslíku a vodíku, kdy odpadem je pouze vodní pára !
Zatím to je vše v pokusném stadiu, u General Motors, modifikovaný Chevrolet Silvera je zkoušen Defence dept. - I další firmy zkouší tento oxygen-hydrogen system, zatím, ovšem překáží vysoká cena, nedostatek pump i tradice !

Množství výborných vynálezů, které nám dnes připadají samozřejmé, přišlo do civilního života, až po vojenském výzkumu a použití, což se týká i tohoto typu pohonu vozidel.
Naproti tomu, vedení Republikánské strany, odmítá Obamovu záchranu "klasického" autoprůmyslu, jako umělé udržování dinosaurů při životě a naopak tvrdí, že tyto peníze by měly být základem nového autoprůmyslu, který v USA pomalu nabývá popularity a intensity - výroba elektroautomobilů !
Už několik let tam jezdí auta s (nám) sympatickým jmenem : Tesla a Volt, plus několik dalších, bateriových, nebo hybridních typů .( jako v Australii jezdí japonská, hybridní Toyota.).
Jak by takovéhle rozhodnutí připravilo "oteplovače" i další enviromentalisty o propagandu, netřeba zdůraznovat !

Není to nic nového, nejen ve sci-fi knihách a filmech, ale i ve skutečnosti, byly tyto druhy motoru už vyvinuty a vyzkoušeny, at už úspěšně, nebo neúspěšně.
Zatím však vždy vše utichlo. Bylo to vysvětlováno tím, že vynálezci byli uplaceni automobilovým, nebo olejářsko-těžařským průmyslem, nebo když nechtěli prodat, i zavražděni !
Co je na tom pravdy, nevím, je také možné, že amaterský vynález mohl pracovat na papíře, ale nikoliv ve skutečnosti, nebo neekonomicky, ale to už je jiná otázka!
Je jisté, že odpovědi dostaneme (snad), až do Bílého domu nastoupí Obama a spol., ale všechny předpovědi jsou jen "sázkou do lutrie" !

Psáno 17. listopadu 2008., tedy na výročí - jak říká Aston : "kdy na devatenáct let byl poražen komunismus v Česku" ! (asi jako devítihlavá san - ríkám já !)
Nejen Češi, ale i Američané, by potřebovali Bruncvíka !

Sven F. Rehulka , Carlton , NSW

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 SpaceDefender SpaceDefender | 20. listopadu 2008 v 17:23 | Reagovat

auta jezdici na smes vodiku H a kysliku O jsou energerickym nesmyslem a ty 2 GigaDolace vyhodil Krovak z vokynecka. Do vyroby H + O z H2O se musi vrazit vic energie nez z z H+O vyjde. Kdyby tomu tak nebylo, meli bychom fsude perpetua mobile, vy debile z New South Wales, I presume.

2 kuck van der loch kuck van der loch | 20. listopadu 2008 v 17:54 | Reagovat

A co biotechnologicka vyroba H2 z genmanipulovanych bakterii? V laboratori to uz funguje. Prima cesta neni vzdy ta nejjednodusi.

3 Honza Honza | E-mail | 20. listopadu 2008 v 17:56 | Reagovat

Rehulko, mas pravdu GM a Ford v Americe vyrabeji dinosaury, nikdy nedokazali vyrobit vyspele a spolehlive auto! GM by mel zacit vyrabet Nemecke Opel a Australske Holdeny ktere jsou podstatne lepsi. Nejlepsi kompromis je hybrid diesel- electric.

Honza s Allawah

4 kuck van der loch kuck van der loch | 20. listopadu 2008 v 17:59 | Reagovat

@SpaceDefender

Tvoje argumentace druhou vetou termodynamiky je sice spravna ale zde nelogicka. Domnivas se ze nafta vznikla jen tak?

5 Muki Muki | 20. listopadu 2008 v 18:22 | Reagovat

No tomu panovi, ktery mluvi o nesmyslech, bych chtel pripomenout, ze skupina vedcu na zlomu 19 a 20 teho stoleti, navrhla zrusit patentovy urad, protoze vse co mohlo byt vynalezeno bylo vynalezeno.

Jinak je paradoxni, ze za minuly rok manazeri automobilovaho prumyslu, dostali pohadkove odmeny, za zdarne vedeni uspesnych podniku. Meli by je vratit? A sef G M priletel prosit o penize pro podnik stojici na hrane bankrotu soukromym podnikovym letadlem za 32 milionu a jen ten let stal 20 000 dollaru.

6 Observer Observer | E-mail | 20. listopadu 2008 v 18:35 | Reagovat

Velke slovo musi rici supravodivost. Ta je spojeno s akumulaci elektricke energie. Ruzne druhy chemicke akumulace maji  makou ucinnost, podlehaji rychle opotrebovani, nejsou hospodarne a likvidace jejich odpadu rovnez draha. Supravodivy material umozni vyrabet velke civky, ve kterych bude energie "kolotat" s minimalnimi ztratami. Odpodne problem s opotrebovanim. Matematicka formulace materialu jeviciho supravodive vlastnosti rovnez existuje, avsak vec potrebuje dotahnout  do konce experimentalnim overenim, jehoz vysledkem by teprve mohla byt prakticka vyroba. Kdysi se tim zabyvali vedci  jeste v nekdejsim Ceskoslovensku. Samozrejme vedce politicky bolsevik zlikvidoval, sam udelal z objevu veliky humbuk, mnoho osob - podvodniku a zlodeju sebralo velke penize, a vysledek pochopitelne kulove s prehazovackou.

Dnes v USA funguji zatim supravodive materialy fungujici pri kryogenni teplote, vyrabely se v Bostonu, jak dale vyvoj pokracuje, nevim....nejsem od fochu, ale zajima mne co se deje....

7 kuck van der loch kuck van der loch | 20. listopadu 2008 v 19:08 | Reagovat

@Observer

Co si predstavujete pod pojmem "opotrebovani"? Co myslite vyrazem "kryogenni teplota"? Mate-li na mysli teplotu tekuteho dusiku tak to nevynalezli v USA nybrz u IBM v Rüschlikonu (Bednorz a Müller). Ohledne "matematicke formulace" myslite Cooper pairs?

Pane vy plkate!

8 Tons Tons | 20. listopadu 2008 v 19:27 | Reagovat

kuck van der loch

Co Vam na tom vadi? Vzdyt on nerika kdo ten dusik, nebo co to je vynalezl, ne?

9 kuck van der loch kuck van der loch | 20. listopadu 2008 v 19:33 | Reagovat

@Tons

Nemluvim o dusiku, nybrz o Hochtemperatursupraleiter. Vysoka teplota znamena ca. - 190 °C.

Keca o kryogenni teplote. Vypada to hezky vedecky ale znamena to pouze kryos = led a generare = vytvaret.

10 SpaceDefender SpaceDefender | 20. listopadu 2008 v 19:38 | Reagovat

uz se teste na ty biomanipulovane ba(k)terie, sie werden es noch erleben, und sie werden es noch bereuen az vam ty biobaterie zaplavi koupelnu, rybnicek, reky a az budou biozbrane volejte "Dejte nam biozbrane, dali jsme si na ne" jako volali lidovi milicionari a delnicka trida o Velkem Unoru 1948.

11 SpaceDefender SpaceDefender | 20. listopadu 2008 v 19:40 | Reagovat

spravne Kuck, u no czuraak no more, a za tech 190 pod nulou jim dali nobelku v letech 1980ych, i recall

12 kuck van der loch kuck van der loch | 20. listopadu 2008 v 19:46 | Reagovat

@SpaceDefender

Tak pestovat slepice a jezdit na bioplyn. Ma to vyhodu ze budou kazde rano cerstva vejce.

13 kuck van der loch kuck van der loch | 20. listopadu 2008 v 19:49 | Reagovat

@SpaceDefender

Nebo kazdy vecer zrat cesnek a  cibuli a pres noc strcit do zadku hadici.

14 Tons Tons | 20. listopadu 2008 v 20:55 | Reagovat

A co proste jezdit na kole? Z Brna do Prahy je to daleko, ale porad lepsi nez ten napad s hadici. Tedy pro vetsinu lidi.

15 Vlastik Vlastik | E-mail | 21. listopadu 2008 v 5:37 | Reagovat

Pravda je, ze na vyrobu elektriky a nebo vodiku je treba energie. A nejlepsim zdrojem je dnes prave zemni plyn a nafta. Ono by toho bylo dosti, ale netezi se, jako ANVAR, kvuli vselijakym blbostem zelenych.

Detroit je dnes ve srabu z vselijakych duvodu. Jednim z nich je urcite spatne vedeni,  nedostatecna pruznost na trhu a ztrata duvery zakaznika.

16 Godula Godula | 21. listopadu 2008 v 7:39 | Reagovat

Vyuzit supravodice, to jsou zatim jen teroeticke uvahy. Aby to bylo mozne musely by existovat supravodice fungujici aspon pri teplote 300K. Zatim je to jen kolem 40K. Vodik to draha vyroba a navic problem ho uchovat v kryogenni nadrzi - a nebezpeci kdyz to z jakychkoli duvodu bouchne - to je pekna mela. Auta na elektrinu - nevyreseny problem se zdroji - nejsou akumulatory dostatecne vykonne, lehle a levne. Hybridy - stejny problem s elektrickymi zdroji a navic i problem s nedostatkem nafty ci benzinu v budoucnu. Co takhle zatim auta na stlaceny vzduch? Ve Francii to uz vyzkouseli.

17 Kamil Kamil | 21. listopadu 2008 v 14:10 | Reagovat

No taky bychom nemeli opomenout "Die Gewerkschaften", meine Herren, ktere svymi kontrakty zvysuji cenu jednoho auta ze staje GM/Ford/Chrysler o prumerne $2.600.00. (Zdravotni pojisteni, pense, dovolene,....) U aut japonskych vyrabenych v USA je to $200/auto.

18 kuck van der loch kuck van der loch | 21. listopadu 2008 v 18:19 | Reagovat

@Godula

Asi vam uslo ze uz pres dvacet let existuji supravodice fungujici pri teplote 183 K.

19 kuck van der loch kuck van der loch | 21. listopadu 2008 v 18:20 | Reagovat

@Godula

fix  82 K.

20 BIS-eek, usa BIS-eek, usa | 22. listopadu 2008 v 17:18 | Reagovat

Mame velkehu Buicka, je pevny, spolehlivy, vyfuky z nerez oceli, spodek z plastiku, obsah 3.8l, spotreba 8.8l/100km, sestivalec, jede na 2.3 az 3.5 otacek tedy motor dlouho vydrzi, skoro zadne udrzba a jestli se do nas ta nejaka Tojota, Honda nebo i snad Mercedes opre tak pujde hnad do srotu. Dale, ve snehu a na naledi jezdime jako na sankach, a vse pohodlne, z New Yorku do San Franciska ve fotelech, stridali jsme se a spi se jako v postylce. Jsem pro Hussejnuv komunizmus ale rad se vozim v autech podoby Cajka, Volga byla pro mne trochu mala a ta mne zrala 14l/100km a nikomu to nevadilo, dostaval jsem soudruzske dotace na cestaky.

21 BIS-eek, usa BIS-eek, usa | 22. listopadu 2008 v 17:27 | Reagovat

Ano supervodice, to je pohadka, kapalne plyny a zadne ztraty, v USA maji patenty 3. generace MAGLEV, jsou zalozeny na supervodicich, rychlost 500km/hod v klidu, energeticka spotreba jen 32% oproti vlakum, teda blizici se oceanske ekonomie dopravy, nebot prekladani oceanskych super lodi vlastne jsou halirove.

Navic tento system MAGLEV je schopen vjet do mesta na stavajicich kolejich tedy vse bez rekonstrukci, a az vyjede zvedne se nad koleje a frci. Vemte to, dnesni letadlo leti z New Yorku na Floridu 3.5 hoddin. Maglev to muze udelat za 4.5 hodin z centra do centra mestskych metropoli, teda jeste rychleji nez cekani a doprava na letiste. A vse za 18% energie oproti letadlum.... Ale to je na Husejna Bam priliz moc.

22 BIS-eek, usa BIS-eek, usa | 22. listopadu 2008 v 17:29 | Reagovat

V Norsku jsem jel z Fjordu s autobusem na Vodik a vubec nemel potize se splhat do hor.... A to jiz bylo 2001.

23 Migros Migros | 22. listopadu 2008 v 18:12 | Reagovat

@ Bisek To nebylo v Norsku ale ve Finsku a ne 2001 ale 2002

24 kuck van der loch kuck van der loch | 22. listopadu 2008 v 19:48 | Reagovat

@Migros

Ano ve Finsku jsou skutecne vysoke hory! Koupils to v Migru?

25 kuck van der loch kuck van der loch | 22. listopadu 2008 v 19:50 | Reagovat

Tak se podivejte na japonsky Maglev (581 km/h), v pripade nutnosti muze vysunout kola.

http://www.youtube.com/watch?v=VuSrLvCVoVk&feature=related

26 kuck van der loch kuck van der loch | 22. listopadu 2008 v 19:54 | Reagovat

Japonsky Madlev (Cesi prave zavedli Pendolino, nejrychlesi vlak ve stredni Evrope :-))))))))):

http://www.youtube.com/watch?v=xwnT3KdWHQU&feature=related

27 Toz Denner dicount Toz Denner dicount | 23. listopadu 2008 v 16:16 | Reagovat

Ja jsem myslel to druhe Finsko, co maji hory a udoli. Tanci tam taky tango, ale ne argentinske nybrz finske.

28 Godula Godula | 25. listopadu 2008 v 9:08 | Reagovat

To kuck van der loch: Jo uslo, diky za upozorneni. Ale  stale plati, ze se to musi necim chladit. I kdyz se to ted da chladit kapalnym dusikem, tak je ho treba nekde vyrobit a to stoji energii a tedy penize. Dokud se to nebude nechat chladit necim levnejsim (treba studenou vodou) nebo to nebude pracovat pri pokojove teplote, tak nelze ocekavat masove rozsireni v praxi. Vzdyt i ten Maglev jezdi jen na pomerne kratke vzdalenosti (cca 40km). Na chlazeni pouzili smes helia a dusiku. .

29 Souckova Souckova | E-mail | 27. listopadu 2008 v 18:21 | Reagovat

spis by se Obama mel postarat o znecistene zivotni prostredi vojenskym odpadem,nestarat se o budoucnost islamu...

30 Ivan loffler Ivan loffler | E-mail | 28. listopadu 2008 v 18:16 | Reagovat

Ad 6: Observer

Re: Supravodivost

Supravodivost se prumyslove pouziva k dosazeni urcitych elektomagnetickych vlastnosti, ne jinak prakticky dostupnych (na pr. vysosokoteslove magnety v MRI). Je pravdou, ze elektricky proud (elektony nebo iony) obihaji v supravodivem obvodu teoreticky nekonecne. Avsak, cheme-li vyuzit rento okruh pro jakykoliv pohon, nastiopi okamzite druhy termodynamicky zakon (2TZ) (rekneme frikce) v plnem dosahu. Proto zadny vyzkum nebo vyvoj supravodive technologie pro pohon automobilu neprobiha.

Navic, supravodivost probiha za extremne nizkych teplot (nejnovejsi materialy supravedou za teplot kolem minus 100 Celsia. Takze privest a udrzovat supravodivy material na techto teplotach by bylo energeticky neunosne a pro rychle nastartovani pohonneho system (motoru) neprkticke.

Kdyby pohon supravodivosti byl mozny, meli bychom moznost vyrabet perpentum mabilea. Energie, kterou pouzivame musela byt nekde neshromazdena ze zdroju, coz jsou na nasi planete Slunce a radioaktivni rozpad. 2TZ vzdy existuje a je jen otazka vtipu vynalezcu, jak jej zmirnit - jako pripad muze slouzit olej v lozisku, Bez oleje "sezere" 2TZ daleko vice enrgie nez s mazanim. Vse je jen otazkou Newtonovy fyziky. Supravodivost zabiha do oblasti quantove mechaniky/fyziky a ta je pro normaslni oko osidna.

Navic, elekticke a vodikove motory jsou sice velmi ciste, ale je nutno uvest, ze vyroba elektricke energie a vodiku uz tak cista neni - v USA se vyrabi vice nez 50% elektiny z uhli. A dluh 2TZ se energetickymi prevody (n.p. uhli - elektina - baterie nebo vodik) jen neshromazduje.

31 Jerry Jerry | E-mail | 22. prosince 2008 v 20:19 | Reagovat

Zajimave, v Evrope jezdim s Opel Sporting 1600 ccm a ma spotrebu daleko vetsi nez o 6 roku starsi Dautona Pacifica/ Chrysler. sportovni, obsah 2200 ccm se spotrebou 7.1 l/100 km pri nepretrzite rychlosti 120-130 km/hod. A nerikejte neco oserizeni motoru. Od doby kdy Daytona byla nova jsem do toho jen lil benzin a obcas vymenil olej.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama