Neměl Jan Palach raději emigrovat?

18. ledna 2009 v 14:17 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
19. ledna 2009 tu budeme mít zase jedno nehezké výročí. 19. ledna 1969 zemřel Jan Palach. Protože tato událost je až na pár výjimek oficiálními českými médií už 19 let zcela ignorována a současná zdegenerovaná česká mládež, kterou zajímá jen (tak mi to bylo vysvětleno, tedy cituji) "papat, mrdat a kakat", o tom nic neví, přečtete si alespoň wikipedistickými marxisty zcenzurovanou verzi na http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Palach.

Český národ nikdy neoplýval hrdiny a nebo skutečně charakterními osobnostmi, právě naopak - dle českého spisovatele žijícího dlouhodobě v cizině (není divu!), Lubomíra Martínka: "Nesetkal jsem se s žádným národem, v němž by pod zcela nepatrným tlakem povstaly zástupy fízlů, donašečů, kolaborantů, patolízalů, bachařů, kariéristů a jiných opor společnosti." Těch pár hrdinů posledních sto let, ať už jsou to legionáři, britští letci, Balabán, Mašín a Morávek, bratři Mašínové a jejich druzi v padesátých letech a nebo Vladimír Hučín dnes byli pravidelně a předpokladatelně svým vlastním národem haněni, zesměšňováni, zpochybňováni, tupeni a vězněni.

Kdyby Balabán, Mašín a Morávek nezahynuli rukou nacistů a přežili do doby po roce 1945, nemám nejmenších pochyb, že by všichni skončili ve vězení - v českém vězení! Jako legionáři, jako britští letci, jako Hučín! WHAT IS WRONG WITH THIS COUNTRY?

Nemám nic proti idealismu - kdybych nebyl idealista, tak už dávno bych nepsal česky, jazykem země, kde jsem cenzurován, pod falešnými záminkami vyhazován z blogu Respektu, už znova (na popud administrátora Respektu - nevěřte na náhody!) blokován v české komunistické Wikipedii a prohlašován za vše možné, včetně spammera. Kdyby se německým pivem zblblá česká luza domnívala, že kulhání na levou nohu je něco velmi špatného a odpudivého, jsem si jist, že by o mně troubové rozhlašovali, že kulhám na levou nohu - a zbytek by tomu věřil. Jsem ochoten být nepravdivé obviněn že spammerství, jsem ochoten být v podezření, že kulhám na levou nohu - ale dál už můj idealismus nejde. Zde to končí.

Jan Palach byl extrémní idealista - bylo mu ostatně pouhých 21 let. Věřil, že stojí za to dát život za něco, co my starší už dávno víme, že za to nestojí. Nestojí za to dát život za zemi, která to nikdy neocení, za národ, který se neprobudí, za stát, který za to jednoduše nestojí. Na Jana Palacha si napřed dvacet let nikdo nevzpomněl, protože "to bylo zakázané" a potom si už na něj nikdo nevzpomněl, "protože máme jiné starosti".

Jan Palach měl udělat to stejně, co udělalo v té době 250 tisíc (dle údajů UNHCR) Čechů a Slováků. Sednout na skútr ČeZeta 175, nebo do autobusu Škoda RTO v Brně na autobusovém nádraží a nezastavit se až v Traiskirchenu. Ano, tak snadné to bylo. Dnešní vygumovaná česká mládež o tom už nic neví a málokdy chce vědět. Můj přítel František (jeden z výše uvedených) mi v sobotu vyprávěl, jak se ho jeho v Praze žijící dvacetiletá neteř teď na vánoce ptala: "A strejdo, - proč jste vlastně utekli?". Řekl, že na to neměl odpověď. Měl se snad upálit?

Jan Palach se narodil 11. srpna 1948 - bylo by mu teď 60 let. Mohl z něj být úspěšný Američan středního věku, se slušným životem, rodinou, dětmi a vnoučaty - kdyby bláhově nevěřil, že Československo stojí i za oběť nejvyšší. Ano, jistě, jsou ideály a země, za které stojí i položit život. Ale za takovouhle?

---
Fotografie uverejnena se svolenim autora.

palach

P.S.:
Ve stredu vecer, 14. ledna 2009 zemrel v ulicich Prahy architekt, emigrant a autor nenavideneho projektu nove Narodni knihovny Jan Kaplicky. Zemrel na srdecni nevolnost, na ulici, bez pomoci kolemjdoucich, kteri ho vetsinou povazovali za opilce. Byl pri vedomi a o pomoc zadal. Nebyla mu poskytnuta privolanymi strazniky a sanitka prijela prilis pozde - jeji doktorka a posadka si taky mysleli, ze jde o opilce a tak nespechali. Tak uz to v Cesku chodi.

Zemrel v ulicich Prahy, pouze par hodin po te co se narodila jeho dcera.

My point: Kdyby zustal v Anglii a nesnazil se udelat neco dobreho pro Cechy - pravdepodobne by jeste zil.



Pod linkem z idnes.cz je poznamka redakce: "Omlouváme se všem slušným čtenářům za to, že jsme zrušili diskusi pod článkem. Někteří jiní ji bohužel zneužívali k opakovaným vulgárním výpadům, které už nešlo mazat jednotlivě."

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Vanek Vanek | Web | 18. ledna 2009 v 14:42 | Reagovat

Naprosty souhlas. Ale kam by emigroval?

Dali by mu v USA visa kdyz byl rok predtim budovat komunismus v SSSR kde na svazacky brigade rozoraval step?

2 Karlicek Karlicek | 18. ledna 2009 v 15:24 | Reagovat

No, jsou i jine zeme, kam bylo mozno "emigrovat", nez jenom doU.S.A. ... hezkych par tisic slo treba do Svycarska, po jakesi nedokazane "brigade" v CCCP se opravdu nikdo nepidil.

K.

3 ferdan ferdan | E-mail | 18. ledna 2009 v 15:39 | Reagovat

Asi to opravdu nemělo smysl. V těch co zůstali to pouze zesílilo přesvědčení, že je zbytečné a beznadějné se o něco pokoušet. Možná to trochu přežívá i do současnosti.....F.

4 Luis Luis | 18. ledna 2009 v 16:02 | Reagovat

Mozna ze prave to co videl v CCCP mu vzalo ty posledni zbytky chute zit. Bodejt by ne, poznat ze je to jeste horsi nez si clovek mysli ....Vsichni porad podcenujete tu manipulativni silu, kterou mel rezim na lidi kteri se v nem narodili prumernym nepolitickym rodicum ,anebo rodicum komunistum.

Znal jsem nekolik dobre postavenych komunistu, kteri se po navsteve SSSR uplne zmenili.

Jinak jsem presvedcen, ze je to vse o inteligenci.

5 Jerry Jerry | E-mail | 18. ledna 2009 v 16:32 | Reagovat

Sice souhlasim, ale komu by pak Cesi nadavali? Verim, ze kdyby to Palach prezil, tak zbytek zivota travil stejne v komunistickem kriminale.

6 Luis Luis | 18. ledna 2009 v 17:32 | Reagovat

Cesi si vzdy nekoho najdou, na koho nadavat. A kdyz uz doopravdy nikdo "jiny" neni, tak proste urci a vytahnou  nekoho ze svojeho stredu na ktereho hodi vinu za vsechno. Ostatne o tom je muj clanek Lojza.

7 Jaromir Masa Jaromir Masa | E-mail | Web | 18. ledna 2009 v 17:57 | Reagovat

No, moc s tim nesouhlasim. Nekonfrontoval bych sebe a narod, ale sebe a sebe. Muj otec, i ja, jsme prece mohli vstoupit do partaje a udelat jakousi karieru, ale otec zustal veren jakemisui akademickemu slibu jako inzenyr a ja jsem snad zustal veren otci. Nedavno jsem videl film, ktery o nasich legiich udelal skutecny American, zadny Cechoamerican, pan Bruce Bendinger. Cely svet se na ne vyflakl, nejen Cesi doma, drzeli nevim kolikatisicikilometrovou magistralu v bezpeci a provozu. Ono je to cobykdyby. Treba by byl takovej paprda, kteremu porouci americka hysterka z americkeho televizniho filmu a litoval by, ze utekl a nema marenu z Dolnich Chruscevicek, anebo naopak by drepel v Dolnich Chruscevickach s Marenou Bucackovou a snil by o Lili Marlenove.V zivote je vzdycky tolik faktoru ve hre, ze ho hodnotit muze jedine pan Buh, lidem to neprislusi. Jednou jedinkrat jsem cetl asi v Lidovkach o sobe, psal tam spolupracovnik statni policie, uspesny vzdelany a chytry profesor filosoficke fakulty o tom, ze snad ublizil jenom studentu Masovi ... jmenovite. On to dotahl na profesuru, ja na call translator: z USA me zamejlujou, ze potrebuji preklad, ja nespim, aby to bylo, poslu to, no a pak dostanu trusanec ... hodne to delaji, nebo napisou ze neumim cesky ... tresky plesky, on ma ale nejakou rakovinu patere a furt je nemocen, nema nikoho, jen jednu dceru, ktera ho nastesti jeste opatruje, zatimco ja mam 6 deti, nektere studuji, jine se flakaji, nektere pracuji, jeden deli revoluci, pisu si s kdekym, kamkoliv prijdu, napr. k okenku na poste, vsude delam legraci a lidi se kolem rehtaji. Za padesat let se spie slehne zem nad nim nez nade mnou. Vite, ono to je, jak rekl Einstein (anebo Zweistein, uz si nepamatuji presne) te dame, kdyz se ho ptala, co je to ta relativita, aby mu strcila prst do ritniho otvoru a pak odpovedel: vy i ja mame prst v riti, ale ja jsem na tom RELATIVNE lip. Mne spise mrzi, ze vydali o Palachovi knihu, ktera by mela byt v kazde domacnosti, ale nebude nikde a nejspise se sesrotuje, protoze stoji 690,00 Kč, to je trochu moc.

A ty mlade lidi bych nevidel tak cerne. Ochotne mi vstavaji v tramvaji, az se stydim, vzdy mi bylo protivner, kdyz nekdo vyzadoval "uvolnit" misto, kdyz si stoupl a blbe cumel, me vstavaji ochotne uz z dalky a ja pritom koukam, abych byl nenapadny a celkem

nekulham, nemam pivni bricho na trakari, nevypadam jako ruina, spise naopakPravda je ta, ze musi angazovat mnohem vetsi cast sve osobnosti v dennim praktickem struggle of life, coz se za mne odehravalo spise v ideologicke sfere. Struggle of life se odehraval v oblasti jak prezit a nebyt komunistou a nikoliv v obasti jak zaplagit cinzi a nestat se bezdomovcem.

Ja citim cesky narod jako hodne asocialni a asolidarni. Jako beznarodni nebo nenarodni To vecne hledani pomoci v zahranici na ty druhe Cechy. Smečkové chování a tluipové myšlení, které se proměnilo v náboženství, v nacionalizmus a v asocializmus. Odtud take silna socialni nota v ceske literature. Zil jsem s francouzskou elitou na Petite ecole francaise de Prague, jednali se mnou vzdy jako rovny s rovnym. Tady (a stejne u Rusu), kdyz ma nekdo kramflek o 5 mm vyssi, tak je NEKDO ... a pritom je enono.

Jak asi uvazovali ti vietnamsti buddhisticti mnisi, co se take uaplovali. Vzpomene si na ne vubec nekdo. Ti s tim preci prisli.

8 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 18. ledna 2009 v 18:03 | Reagovat

Abych řekl pravdu, / možná že to mnohé lidi zděsí/, strašně se mi líbí otázka na začátku této diskuze: Kam vlastně emigrovat? Z jednoho policejního státu do druhého, kde pokud nebudu poslušně kolaborovat a držet hubu a krok , budu žít jako vietnamec v optimálním případě za polovinu platu co tam berou domorodci, a jako první za bránou, když se ukáže, že je jaksi krize? A nakonec skončít m tak, že se budu pěšky vracet zpátky do čech, a žebrat tady o penzi ? Kdysi jsem už tady psal, že třeba režisér Forman udělal životní chybu, když nepočkal, a nenatočil film Hoří má panenko, o dvacet pět let později, a o americe. Místo hasičského bálu třeba zasedání měnového fondu, a nebo ekonomického sumitu v Davosu 92, s inžinýrem Klausem, jak říká anglicky do mikrofonů: My jsme se sem nepřišli učit, my jsme sem přišli přednášet !!! A smějícího se francouzského reportéra u pisoáru kongresového centra , který si klepaje se smíchem, močí na kalhoty. A místo postele do které tomu dědečkovi, co mu shořela chalupa, vlezli dva účastníci hasičského bálu na závěr, třeba scéna, jak po dálnici E-55 přichází do čech zpátky kdysi emigrující prostitutka, aby zde mohla dostat na stará kolena penzi. Vedle ní se zastaví rudé porche s karlovarskou značkou, vystoupí z něj někdejší major sovětské armády, dnes ruský podnikatel, projeví se slovanská vzájemnost, a ona mu poskytne v roští u silnice sexuální služby. Odmítne však ruličku dolarů, a požaduje galon nafty, protože dobře ví, že zítra již bude mít minimálně dvakrát větší cenu. Možná že by to byl poslední Formanův film, byl by to ovšem světový trhák, a ne amatérský film okresního formátu. Palach, Havel, Klaus, / nevím, zdali dokonce i pan Vaněk / ale i mnoho ostatních, a nechci říkat zde.......vždyť to byli všichni kdysi komunisti? Proč donekonečna a trapně oslavovat stranické převraty v čechách?

9 Jaromir Masa Jaromir Masa | E-mail | Web | 18. ledna 2009 v 18:04 | Reagovat

A jo, krestanske by bylo se za Palacha pomodlit. Co ten Polak, co se upalil kvuli Ceskoslovensku jiz na podzim, co Zajic ... a bylo jich jeste vice. Jsem zvedav, jestli to napadne vlka.

10 nekrystlik nekrystlik | 18. ledna 2009 v 18:35 | Reagovat

Ano k cemu to vsechno bylo?

11 Luis Luis | 18. ledna 2009 v 20:38 | Reagovat

K cemu to bylo ? K individualnim zkouskam kazdeho z nas. Nekdo v osudovem testu uspel, nekdo ne. A nic se zlepsit zde na Zemi nemuze, protoze tato planeta je stvorena jako misto pro takove zkousky. A ted velmi brzy se bude mit moznost projevit dalsi generace. Je to vsechno podle vseho o inteligenci. Inteligentni clovek se dokaze poucit na omylech druhych (na historii) pouze blbec si musi nabit hubu vlastnimi pokusy resit neco co je mocnejsi nez on.

12 Vanek Vanek | Web | 19. ledna 2009 v 9:07 | Reagovat

Re: Bavič Kaiser.

Je mi potesenim byt s Vami v jedne diskuzi. Dlouho jsem necetl Vase skvele clanky, kde je zverejnujete?

13 Vanek Vanek | Web | 19. ledna 2009 v 9:11 | Reagovat

Tezko po letech hodnotit Palachuv cin. Kdyz uz se rozhodl ze obetuje svuj zivot tak mel dokutalet sud benzinu pred ustredni vybor KSC nebo podobnou mentalni instituci a tam se odpalit.

14 Radon Radon | 19. ledna 2009 v 9:20 | Reagovat

tak mne při tom čtení napadlo, kdybych si to četl někdy před 20 léty, tak bych vzal konopné lano a šel si to ze zoufalství nad tímto národem hodit. Je to zvláštní, uteklo "pár" let, můžeme do světa, informací všude habaděj a najednou už nemám pocit, že jsme ti největší šmejdi na světě. Takhle vyzobat největší svinstvo by bylo možné na každý národ a  napak ...  je třeba zvláštní, že jistě příšerných 50 let perzekuce a buzerace plus tisícovka zavražděných ve vlastním národě je považováno za horší kaňku v historii, než vyprovokované války s desetiticíci mrtvých vedené za účelem rozšíření kolonií, vlivu na těžbu surovin atd., dokonce jsou často prezentovány s jistým obdivem (slavné bitvy, vykradené památky, devastovaná příroda ...)

15 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 19. ledna 2009 v 9:21 | Reagovat

To pan Vaněk: Dobrý den. Já jsem psal na konci takovou zlomyslnou a indiskrétní otázku, a nenutím Vás, abyste na ni odpovídal, protože se to dá na internetu snadno najít. Ovšem s tím "válením sudu benzinu před ústřední výbor",je to jistě dobrý nápad, ale připadá mi to skoro,  jakoby jste chtěl napsat třetí modifikaci filmu "Hoří má panenko",ne o čechách, o americe, ale o austrálii...

16 Glosator Glosator | 19. ledna 2009 v 9:48 | Reagovat

Ŕekl bych, že země, která dala světu taková hovada, jako Jane Fonda a Al Gore, který se málem stal presidentem, nemá Česku co vyčítat.

A za současnou finanční krizi nese odpovědnost kdo?

Já vím, že u nás je to přehovadováno, to je ale i jinde. Celá západní Evropa, kromě GB představuje smečku magorů a své zelené a multi kuli nesmysly exportují k nám.

17 Glosator Glosator | 19. ledna 2009 v 9:54 | Reagovat

to Bavič Kaiser - řekl bych, že současná

ekonomická krize ukazuje, že Klaus není tak moc od věci.

18 Glosator Glosator | 19. ledna 2009 v 9:57 | Reagovat

A ještě

Cokoliv, co mohl Palach reálně udělat by mělo MENŠÍ efekt, než to, co udělal.

Kdo zná dnes jméno vojín Juriš, který se připravoval v září 1968 na partyzánský boj proti okupantům. Nakonec zahynul v přestřelce s příslušníky naší policie poté, co jednoho z policistů zastřelil.

19 Pepazdepa Pepazdepa | 19. ledna 2009 v 10:01 | Reagovat

Rossi, děláš pokroky (akce Progress). Dřív's psal o Češích a těch druhých, dnes píšeš o Františkovi a o jeho neteři (ne jenom o české mládeži).

Je to v rodině, tam se musí začít.

20 Vanek Vanek | Web | 19. ledna 2009 v 11:49 | Reagovat

Re: "Hoří má panenko",ne o čechách, o americe, ale o austrálii...

Ustredni vybor tu nemame :-)))

21 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 19. ledna 2009 v 12:20 | Reagovat

Vy se vždycky "uchýlíte" někam, kde není ústřední výbor, a pak radíte, aby někdo před ústředním výborem zapálil sud benzínu. Ostatně v Hoří má panenko, není o ústředním výboru ani zmínka, to mi připadá na Formanovi strašně sympatický. Připadá mi to jak "lovit hady cizíma rukama", a nebo "poznej pravdu, a ona tě osvobodí", jak mají napsáno na nějakém plecháči s ptákem v hale v Langley, a nebo:"pouštět ke korytu nenažraná prasata je taktická chyba soudruzi", jak tvrdil v osmačtyřicátým Klema Gotwald...

22 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 19. ledna 2009 v 12:24 | Reagovat

dělat odboj tak, že zastřelím policistu, to mi připadá stejnej omyl, jako zastřelit třeba popeláře. / samozřejmně, pokud mu nečorneme pokladnu/...

23 Tom Tom | 19. ledna 2009 v 12:41 | Reagovat

Zdá se, že jeden rozdíl mezi Palachovým činem a tímhle blogem je nasnadě. Palach způsobil, že mnoho lidí přemýšlelo o jiných než triviálních věcech. Žvatlání a předvádění na téhle diskusi tuhle schopnost nemá. Mr. Hedvíček se rovněž snaží být slyšet, aniž by z něj ale vyšlo něco, co by stálo za řeč. Palachu, dík. Hedvíčku, šetři slovy.

24 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 19. ledna 2009 v 12:46 | Reagovat

Prosim hlupaky, aby mne necetli. Dekuji.

25 Tom Tom | E-mail | 19. ledna 2009 v 13:04 | Reagovat

Prosim vyjmete laskave mou (vyse uvedenou) adresu z Vaseho rozesilaciho seznamu. Dostavam upozorneni na Vase clanky a nevim, co proti tomu mam delat. Ostatne jinak bych necetl ani tenhle Vas grafomansky vyplod. Mate pravdu, jsem hlupak, nemel jsem ztracet cas. Ale kdyz uz si povidame: hromada lidi ma utkvele predstavy o cenzure, vlastni inteligenci a ze vsemu rozumeji. Je to takovy srot moderni doby, kdy nemusite nic poradneho delat a presto nezemrete hladem. Mi to nevadi, pokud me ovsem na sve mentalni produkty nebudete upozornovat. Jinak se pak nemuzete divit, ze rikaji, ze jste spemr.

26 Jenda Jenda | 19. ledna 2009 v 13:27 | Reagovat

[14] Radon, 19.1.2009 09:20 : “už nemám pocit, že jsme ti největší šmejdi na světě”

Zavidím Vám ten pocit, zvláště pak to, že Vaše okolí si to myslí též a i o Vás.

Je zajímavé, že ti, jak píšete, „šmejdi“ jsou stale stejní a jako šmejdi si nepřipadají. Jako třeba pan Hermánek (bývalý StBák). A samozřejmě bataliony jeho kolegů, kteří jen čekají otřít se a kopnout si do ještě teplého těla padlého hrdiny. Jsou to ty samé bataliony co vyrukovaly bránit Kunderovu čest.

Též si nemyslím, že svědčí o úrovni národa, který napadá vážně onemocnělého Havla takovým způsobem, že diskuse na toto téma musela být zakázána.

Podívejte jakým nekrologem „uctil“ Kaplického pan novinář Tomáš Jubánek (on neodolal se o něj otřít hned několikrát, stejně jako ten pivař Hermánek). Někdo tam psal, že Kaplického urážejí.

Nechápu jak by mohl Klaus či Hermánek urazit Kaplického?

Dovedete si představit pocit úspěšného architekta, kdyby jeho dílo vychvaloval prezident, jehož estetická a mentální matrice se formovala v paneláku tipu „Husákovo 3+1“, a nějaký neznámý bloger?

Navíc, kdyby se tento architekt emigrant dozvěděl, že v době jeho emigrace Klaus několikrát neúspěšně vyplňoval přihlášky do KSČ a Hermánek spolupracoval s StB , nestydí se to sobě napsat a tento čin donekonečna obhajovat?

Kdyby architektovi někdo řekl, že tomu prezidentovi se líbí obrazy nějakého Knížáka a že jediným zájmem toho druhého je půllitr piva a otírat se ve svém blogu o lidi příkladné a schopné?

15.1.2009 17:10:02, Jenda, IP: 67.159.44.xxx

27 Zuzana Timková Zuzana Timková | E-mail | 19. ledna 2009 v 13:57 | Reagovat

Vazeni,

Jan Palach potom, co sa podpalil, este v nemocnoci bojoval o zivot a odkazal vsetkym, ze nech to nikto nikdy neurobi, lebo zivot je neopakovatelny a vzacny. Lutoval toho cinu. Ci mal emigrovat, alebo nie, bolo by to jeho bytie, kazdy ho mame ine a jedinecne, ked je jedinecne. Zostal hrdina, Cesko ho spomina raz do roka len tak letmo, bez hlbsej spomienky, co je skoda,  Zuzana

28 Jiří Koula Jiří Koula | E-mail | 19. ledna 2009 v 14:41 | Reagovat

Dobrý den, pane Hedvíčku,

ač je článek o něčem jiném, nejvíce mě zaujalo vaše tvrzení, že nejste spammer (tedy přesněji že nařčení Vaší osoby ze spamování je nepravdivé). Upozornění na Vaše články mně a několika mým kolegům (o nichž vím, možná jich je i více) chodí pravidelně, aniž bychom o ně kdy projevili zájem.

Připouštím, že je možné, že mám coby komunismem zdegenerovaný jedinec a příslušník toho zřejmě nejpodřadnějšího národa špatnou představu o tom, co znamená spam, a nejedná se o nevyžádanou poštu. V takovém případě si rád upravím svůj názor, podáte-li mi věrohodnější definici a přesvědčíte mě, že spammer nejste.

V opačném případě Vás nemohu považovat za slušného člověka, čímž pro mě samozřejmě trpí věrohodnost Vašich myšlenek publikovaných mně nepřijatelnou formou a Vaše pokusy o mé prozření tak zákonitě nemohou být úspěšné.

S pozdravem

Jiří Koula

29 Jaromir Masa, Praha Jaromir Masa, Praha | E-mail | Web | 19. ledna 2009 v 15:26 | Reagovat

Ke kolegu Palachovi viz též má reakce na článek v dnešním Seznamu.

30 Radek Radek | Web | 19. ledna 2009 v 15:26 | Reagovat

pane Koula:

...jsem nevahal pouzit sveho legendarniho "spamerskeho" rozesilaciho seznamu a rozeslal jsem predevcirem svuj clanek na zhruba sto tisic email adres...

http://hedvicek.blog.cz/0804/krome-strachu-sameho-se-neni-ceho-bat

31 Chropík Chropík | 19. ledna 2009 v 15:36 | Reagovat

"...tato událost je až na pár výjimek oficiálními českými médií už 19 let ZCELA ignorována..."

Nesmysl, byla toho celý týden plná televize(hlavně ČT) a ve všech novinách a časopisech.

..."Jan Kaplicky. Zemrel na srdecni nevolnost, na ulici, bez pomoci kolemjdoucich, kteri ho vetsinou povazovali za opilce. Byl pri vedomi a o pomoc zadal. Nebyla mu poskytnuta privolanymi strazniky a sanitka prijela prilis pozde - jeji doktorka a posadka si taky mysleli, ze jde o opilce a tak nespechali. Tak uz to v Cesku chodi."

Další nesmysly, bylo to úplně jinak, popsáno mnohokrát, např. zde: http://zpravy.idnes.cz/zemrel-architekt-jan-kaplicky-v-den-kdy-se-mu-narodila-dcera-poy-/domaci.asp?c=A090114_230954_domaci_jte

32 Souckova Souckova | E-mail | 19. ledna 2009 v 18:31 | Reagovat

Palachova obet mela v case zniceni dalšich nadeji na svobodu velky smysl.Bylo to v case, kdy se nestalo, aby se našel nekdo (myslim tim staty,ktere vedely, co je to svoboda a jak je dulezita),kdo by ve snaze o svobodu pomohl tak malemu statu a preci se našel nekdo, kdo za svobodu byl ochoten obetovat to nejcennejši, svuj vlastni zivot! Ani tato vyzva svobodnemu svetu nebyla vyslyšena.Zustali jsme nedobrovolne vazaly neceho, co jsme si jako narod nikdy nechteli vybrat.Je to stejne jako za Rakouska a pred Rakouskem.Vzdy se najde nekdo, kdo zradi svuj narod za mrzky  peniz.

33 Vlastik Vlastik | E-mail | 19. ledna 2009 v 19:14 | Reagovat

Upalit se neni jenom tak. To muze jenom opravdovy hrdina a tim se Palach stal. Kdyby ale mohl predvidat dalsi budoucnost Ceska, tak by se na to mozna vykaslal a emigroval by. Je to preci ostuda celeho naroda,ze strana, ktera to vse zavinila je dnes treti (mozna u druhou)nejsilnejsi stranou v Cesku. Je to ostuda celeho naroda, ze vinici dodnes nebyli potrestani.

34 kopac Masopust bez pana Pluskala kopac Masopust bez pana Pluskala | 19. ledna 2009 v 20:32 | Reagovat

@ Pepazdepa: Nezbyl v papirovem pytliku dojizdacek vlasacku, treba i kouskem housky?

35 Topýr Topýr | 19. ledna 2009 v 22:58 | Reagovat

"Nestojí za to dát život za zemi, která to nikdy neocení"

Tak po prvé: neděláme něco proto, aby to nějaká země ocenila. A po druhé: když se upálíme, tak nám to, zda to někdo ocení nebo ne, může být lautr krajcvajs jedno.

36 nekrystlik nekrystlik | 20. ledna 2009 v 0:33 | Reagovat

Vyhrali oportuniste jako napriklad Luis. Dostal za bolsevika vzdelani, kratce pred listopadem obratil kabat a ma se  dobre (vystylizoval se  dokonce na bojovnika proti komunismu, arcit byl dustojnikem CSLA). Skutecni odpurci rezimu zivorili na podradnych mistech a dnes se asi nemaji lepe. Muj deda v 50. letech rubal uran v Jachymove ani se nedozil sametove komedie. Kde je spravedlnost?

37 Luis Luis | 20. ledna 2009 v 4:27 | Reagovat

Nekrystliku blbej - moje misto bylo to nejpodradnejsi jake mi mohli dat.Podradnejsi nebylo. Zbylo na me, protoze si ho nikdo z asi dveste absolventu skoly nevybral.Me to misto, ktere mi nalezelo jako nejlepsimu absolventovi  a ktere jsem si zvolil, nakonec nedali , protoze mi na rovinu rekli, ze jsem pro to politicky nezpusobily. Samozrejme v dobe, kdy uz kazdy mel svuj kadrovy rozkaz.

Jinak konstatuji pokrok ve tvem mysleni- uz jsem obratil kabat a jeste k tomu kratce pred listopadem....  Nic jsem neobracel. Pouze jsem na verejnosti a na rovinu nerikal co si myslim. Videl jsem to denne a mel informace o vsem z prvni ruky, moje mama si vzala zivot kvuli otcovi - komunistovi, ktery z ni vybijel viru. Otec vysoce postaveny estebak a svobodny zednar do toho. Ale kdyz byl ozraly a to denne, tak vyklopil vsechno. A ja to zacal vnimat od svych jedenacti let. Videt svoji mamu jak tam lezi na chodniku a okolo ni rozhazeny kousky jejiho mozku - to nedovoluje obracet kabat. Jenom jsem chtel vedet toho vseho princip a citil jsem se na takovy pruzkum dost silny. Se svym otcem jsem se rozesel v patnacti a radsi sel na tu vojenskou skolu, protoze nebyl kdo by me mohl podporovat. Ale to ty se svou inteligenci nemuzes pochopit. Mozna kdyby jsi si nekde takovych ctyricet prikoupil, vylizance.

Vylizte si tam rite v tom cesku a budte si jisti, ze jestli se na vas pojede, tak u toho nebudu chybet. Mam vam co oplacet, zcela nepoliticky- protoze vy by jste delali to same pod jakymkoliv rezimem, paraziti jedni.

38 Luis Luis | 20. ledna 2009 v 5:41 | Reagovat

Ja se mam dobre, protoze jsem prestal byt na tom vasem rabistanu zavisly a zivim se zcela odlisnym zpusobem jak to  delate vy paraziti. Zustat  tam u vas, tak uz je davno po me. Vy jste ale svoloc. To by fakt i z Krista vyprchala veskera krestanska  a bozi laska, kdyby mel to stesti vas poznat.

39 Vanek Vanek | Web | 20. ledna 2009 v 6:45 | Reagovat

Re: Vy se vždycky "uchýlíte" někam.

Jednou jsem se uchylil (pristi rok to bude 30 let)do Sydney. Zpatky ni krok.

Naposled jsem hodil bobek v Praze v 91. roce. Naposled. Drzim slovo.

40 Luis - Ludbvík Dědík - člen zločineské KSČ... Luis - Ludbvík Dědík - člen zločineské KSČ... | 20. ledna 2009 v 8:26 | Reagovat

..." protoze mi na rovinu rekli, ze jsem pro to politicky nezpusobily"...

Politicky nezpůsobilý člen KSČ?!? ha ha ha, ten psychopat Dědík vás tu ale tahá za fusekli! :-D

A to ještě mnozí neví další věci o Dědíkovi: že chtěl kandodovat na generálního tajemnéka ÚV KSČ a i dokonce na prezidenta ČSSR!

Lampasák ČSLA a člen KSČ Ludvík Dědík teď ze sebe dělá disidenta! To je hnus, co jsou ty komunisti za svoloč. Typickým převlíkačem kabátů je právě Dědík, ta psychopatická kreatura.

Jo, byl tenkrát v ČSLA ( po těch ohlášených kandidaturách) i u armádního psychiatra, ale bylo vydáno prohláčení, že sice ujetej je, ale jinak neškodnej... :-))))

41 TurZin TurZin | E-mail | Web | 20. ledna 2009 v 9:01 | Reagovat

PALACH BYL D3BIL, zadnej hrdina, dokonce to poznal a sam priznal, bohuzel na smrtelne posteli v komunisticke nemocnici. Idealistickej kokot ! Kaplicky nezemrel diky necinosti zachranaru ( desinformace od K0munist0bijc3 h3dviCk4 ).

ml4d4 g3n3r4ce nejen "papat, mrdat a kakat" ale "chlastat, mrdat, fetovat, sufrovat a pr0gr4m0v4t ) vedet o NEW WORLD ORDER, nebyt vylizana jako komunistobijec H3DV. videt prichazet fasismus videt za cernyho hitlera, videt globalni bankovni kartel.

42 TurZin TurZin | E-mail | Web | 20. ledna 2009 v 9:02 | Reagovat

Brzezinski - The Grand Chessboard - American Primacy and Its Geostrategic Imperatives (1997).pdf

Golitsyn - The Perestroika Deception - The World's Slide Towards the Second October Revolution (1995).pdf

Jim.Marrs.The.Rise.of.the.Fourth.Reich.pdf

Majestic Twelve - Cooper.pdf

.pdf

[Naomi Wolf] The End of America - Letter of Warning to a Young Patriot (2007).pdf

Adolf Hitler - Founder of Israel - Israel in War - With Jews (1997) - Kardel.pdf

Analysis of Strategic Threats in the current Decade (Joel M. Skousen).pdf

Aspartame - Ecologist (Sep 2005).pdf

Cooke - Mystery Confusion (Jesuit Vaticanomy around the world) (1999).pdf

Cosmic Orgone Engineering - Wilhelm Reich(1954 ).pdf

Denise Winn - The Manipulated Mind.pdf

Dictionary Battles and sieges.pdf

Glenn - No Beauty in the Beast - Israel Without her Mascara (Zionism exposed) (2005).pdf

Global Tyranny Step By Step - By William F Jasper.pdf

Hitchcock - The Synagogue of Satan (chronological expose of zionist rise to world power) (2007).pdf

How Apollo Flew to the Moon.pdf

Illuminati - William Henry - Saddam.pdf

Is the Universe Electric.pdf

Judas_Goats_Wrap.pdf

Lilly, John - Metaprogramming in the Human Biocomputer.pdf

manchurian candidate.pdf

Maxwell - Matrix of Power - How the World has been Controlled by Powerful People Without Your Knowledge (2000).pdf

Michael Collins Piper - The Mossad Role In The JFK Assassination Conspiracy.pdf

Mind Control in the United States.pdf

Murray - (KALVODA) The Catholic Orangemen of Togo and other Conflicts I Have Known (2009).pdf

Murray - The Catholic Orangemen of Togo and other Conflicts I Have Known (2009).pdf

Mysterious Creatures - Cryptozoology.pdf

NASA Mooned America (1994).pdf

NIST_NCSTAR_1A_for_public_comment.pdf

Nuri - Fractional Reserve Banking as Economic Parasitism - A Scientific, Mathematical and Historical Expose, Critique.pdf

Obama - The Postmodern Coup Making of a Manchurian Candidate.pdf

Piper - The Golem - Israel's Nuclear Hell Bomb and the Road to Global Armageddon (2007).pdf

Sennholz - Age of Inflation Continued (exposes criminal monetary policies of US Federal Reserve) (2006).pdf

Spin Doctors.pdf

Texe Marrs - Mystery Mark Of The New Age (1988).pdf

The Garbage Problem Solved! Plasma Gasification - Michael Behar.pdf

The Golem at Large What You Should Know About Technology.pdf

The Invisible Universe-Dark Matter and Dark Energy.pdf

The Observer's Sky Atlas With 50 Star Charts Covering the Entire Sky.pdf

The Satanic Rothschild Dynasty - Financial Wizzards and Wealthy Cults.pdf

The Secret Team (CIA).pdf

Thomas Brooks - Precious Remedies Against Satans Devices.pdf

Vorstoß zum Drachenthron Missionare die Geschichte machten Matteo Ricci.pdf

Warren, Josiah - True Civilisation (1863).pdf

What.Hitler.Knew.pdf

Wilhelm Reich - The Mass Psychology of Fascism.pdf

Williams - The Energy Non-Crisis (expose of fake oil crisis) (1980).pdf

43 Dvořák Dvořák | E-mail | 20. ledna 2009 v 9:31 | Reagovat

Palachovu oběť chápu. Tehdejší situace vnitropolitická i mezinárodní nebyla povzbudivá. Zvláště - když nás nevzdělaným Hedvíčkem opěvované USA hodili přes palubu a k sovětské intervenci v Čskoslovensku vzkázali že nepodniknou žádné kroky a že to je interní věc východního bloku. Inu uran už byl vytěžen a ropa nikde...Klasická amirikánská kapitalistická tupá zbabělost !

44 Dvořák Dvořák | E-mail | 20. ledna 2009 v 9:40 | Reagovat

dodatek ke Kaplickému - pan Kaplický byl natolik osvícený, že se nažil zničit panorama Prahy svou monstrózní stavbou, kterou si jak malý kluk chtěl vydupat ctůj co stůj, Místo toho aby - kdyby byl opravdový gentleman a člověk nad věcí, nikoli ukřivděný - svůj projekt hrdě zabalil a šel ho realizovat jinam do světa...Jenže kariéra povadala, ateliér noFuture System má jen 2 realizované stavby a v tom česku by so to jistě přes bývalou manželku a kámošku Zara Hadid co byli v porotě dalo protlačit. Jo to by teprve byly reference ateliéru - mít realizovanou stavbu v centru evropského velkoměsta. Ale korupční plán s Ježkem nevyšel. holt smula. Pro příznivce spikleneckých teorií dodávám, že stojí za povšimnutí, že v prvních rozhlasových a internetových zprávách o Kaplickém se hovořilo o jeho "otravě a intoxikaci"...pak tyto zprávy "záhadně" zmizely....

45 beobachter beobachter | E-mail | 20. ledna 2009 v 10:05 | Reagovat

Pokud se ohlédneme na celé dějiny lidstva a nebudeme z něj vytrhávat několik let jako pan Hedvicek, není se moc čím chlubit. Vzájemné zotročování, chorobná touha po moci a po majetku, podrazy a lži, tot bylo a je v naší povaze. Náš vzor téměř vyhladil identitu původních obyvatel, dovezl z Afriky množství lidských bytostí, které zotročoval a mučil, krvácel v bratrovražedném boji Severu proti Jihu, který se tvářil jako boj za lidská práva, ale ve skutečnosti byl bojem o pracovní sílu a trhy a takto bych mohl pokračovat o každém národu a každé době. Každý národ má svá lepší a horší údobí. Vytrhávat z historické kontinuity jenom některé období a z něj některé epizody je neobjektivní demagogie. A ještě k článku, ostatně soudím, že bratři Mašínové jsou víc vrazi, než hrdinové.

46 Muki Muki | 20. ledna 2009 v 10:54 | Reagovat

Tady se ale seslo kadrovaku.Dokonce by ho neprokadrovali na vstup do USA a podobne.jenze jste jen lidi co radi mluvi, on byl s lidi cinu.

47 Rean Rean | 20. ledna 2009 v 11:07 | Reagovat

Pár glos... Ross Hedvicek že není spammer? Pak nežiju v Čechách, ale v Bulharsku, kde kývnutí ano znamená ne a ne znamená ano. Několikrát jsem žádal o nezasílání zpráv, chodí stále. Na druhou stranu, Praha naštěstí není hlavním městem Bulharska, takže... chytrému napověz, hloupého kopni.

Architekt Kaplický zemřel, bohužel. Bohužel v Praze. Bohužel v Praze na ulici. Bohužel v den, kdy se mu narodila dcera. Přes to všechno - zemřel člověk, Jan Kaplický, člověk jako každý jiný. A jednou musíme umřít všichni. Ačkoliv nejsem příznivcem jeho návrhu na Národní knihovnu, vážil jsem si ho jako architekta, ale přesto to byl jen člověk. Záchranka přijela v předepsané době, osádka standardně provedla oživování, nadstandardně mu pomohl i kolemjdoucí a strážníci. Zajímalo by mě, kdo by někomu pomohl na ulici v zemi svobody, kterou nám tu pořád předkládáte jako to nej.. Navíc, překrucujete fakta, osobně jste u toho nebyl a čerpáte "jen" z bulváru? A na konec k Janu Palachovi... víra v něco lepšího není bláhová. I dnes žije spousta lidí, kteří by za naši zem položili život.

48 Jenda Jenda | 20. ledna 2009 v 12:18 | Reagovat

Ano, sešlí Čecháčci zde lépe nemohli ilustrovat  Hedvíčkovu pointu: vysrat se na vás!

Kdybych byl Američanem, tak bych pro Vás v 1968 taky nehnul prstem. Pro národ držící se jako štěnice socialismu s lidskou tváří a jeho představitelů. Oni pro vás velice rozumně nic neudělali ani 1948, poté co jejich velvyslanec z Prahy o vás informoval (totéž o vás psali i ostatní západní diplomaté).

Kdybych byl Palachem (a jistě i on kdyby věděl to co dnes víme) bych se neupálil.

Kdybych byl Kaplickým, bych pro vás nic neprojektoval. Akorát se u vás za živa upatlal Paroubkovým socialistickým destruktivním potem a slizem (ano tím s tou českou lidskou tváří. Když umřel ho akorát ješte Paroubek dopatlal.

49 Luis Luis | 20. ledna 2009 v 14:02 | Reagovat

Kdyz jsem zil v cr, tak jsem byl pesimista. Rikal jsem, ze horsi to uz byt nemuze.

Ted to vidim z jineho pohledu a stal jsem se optimistou. Takze se opravuji : "ale muze".

Horsi jak ovce. Co, horsi jak dobytek.

50 mikimaus mikimaus | 20. ledna 2009 v 15:29 | Reagovat

No je to Vaša starosť, ale oslavovať napr. Mašínov, vrahov nevinných ľudí, je zvrhlost.

Ale inak, ČR je aj teraz okrem Kuby, Sev.Korei a pod. snáď jediný štát, kde je KSČ vo vláde.

Nakoniec, vyhrala aj v prvých povojnových voľbách. Inak, fakt je "super" nadávať spoza veľkej mláky na všetko v bývalej vlasti.

Hrdinstvo bolo zostať doma a snažiť sa bojovať,

s rizikom basy a pod. Určite ľahšie bolo zdrhnúť za hranice a odtiaľ pindať.

51 Glosator Glosator | 20. ledna 2009 v 16:03 | Reagovat

V ČR není KSČM ve vládě. A nazývat Mašíny vrahy je blbost.

52 Dušan Dušan | 20. ledna 2009 v 16:40 | Reagovat

kdyby ryby

vidím hovné veliké, jehož sláva se dotýkati bude nebes

a na tu hromadu budem kadit všici

i ze ti ze žižkova

53 Jenda Jenda | 20. ledna 2009 v 17:48 | Reagovat

[50] mikimaus, 20.1.2009 15:29: Hrdinstvo bolo zostať doma a snažiť sa bojovať

Ta kokote, můžeš mi dát příklad jak jsi "bojoval"?

54 Ninja = No income, no job, no ass(ets) Ninja = No income, no job, no ass(ets) | 20. ledna 2009 v 18:25 | Reagovat

jste tlupa chechymbecylu kdyz motate ze US nepomohla CSSR v/po 1968 :  stali vy byste za termoskovou valku ? 50 gigatun fireballs ? s tim vasi 2nd S v CSSR ??

55 mikimaus mikimaus | 20. ledna 2009 v 19:31 | Reagovat

Jenda, kokot bol asi tvoj fotrík, že ťa navypustil do hajzlíka. Hovorí ti niečo charta 77? Hovorí ti niečo, blbe, pašovanie letákov a pod.?

56 Jenda Jenda | 20. ledna 2009 v 19:40 | Reagovat

Mikimaus, mého fotríka nechaj na pokoji.

Vozil jsem k vám na černo knížky, ani mne nenapadlo to nazývat odboj.

Teď bych se ale na vás vykašlal, jakož i na tu vaši chartistickou chátru.

57 Ninja = No income, no job, no ass(ets) Ninja = No income, no job, no ass(ets) | 20. ledna 2009 v 19:49 | Reagovat

ano Jenda, CHARTISTICKA CHATRA kryptoMARXisticka to byla , 3/4 zakladajicich a nejvplivnejsich clenu boli exKSCisti vcetne exSTALINistu a exGOTTWALDovcu , Kriegel byl POLITRUK Lidovych milici pri Velkem Unorovnu 1948 , to on se primo postaral o 41 KOMUnismu v CSSSR a voliiici a Vasek ho videli a vidi jako HRDINU  :-((

58 OM OM | 20. ledna 2009 v 19:50 | Reagovat

Hrdinstvo bolo zostať doma a snažiť sa bojovať

Řekl bych, že to byla spíš pohodlnost, strach odejít do neznáma, začít od nuly, živit se i jako nádeník ... Ono se tehdy proti ozbrojeným bolševikům (SNB, StB, LM, PS, ČSLA) a množství loajálních "pomocníků" (udavačů) moc dělat nedalo. Řešení ale bylo, přestat na ně pracovat a ze zadrátované republiky odejít do nějaké normální země.

59 Ninja = No income, no job, no ass(ets) Ninja = No income, no job, no ass(ets) | 20. ledna 2009 v 19:50 | Reagovat

fix: 41 let aka roku KOMUnismu

60 Eda Eda | E-mail | 20. ledna 2009 v 23:24 | Reagovat

Nejde ani tolik vo Kaplickýho, ani Palacha, jako vo to, že v Čechách stejně jako v ostatních zemích komunistickýho bloku šlo jen vo vládu a ekonomickou moc jinejch komančů a jejich spratků, který maj dnes v rukách vše - media, peníze i jejich zblblé voliče...

61 Petr M. Petr M. | 21. ledna 2009 v 0:48 | Reagovat

Slova o dnešní zdegenerované mládeži mi přijdou poměrně zcestná. Proč neustále nadávat na dnešní mládež, když jí sami vyhcováváme. To mi je učíme, aby byli takovými, jakými jsou. Nemluvil bych proto o mládeži ale o celé společnosti.

62 Luis Luis | 21. ledna 2009 v 2:35 | Reagovat

Ano, za bolsevika dochazelo i k takovym vecem, ze byl clen KSC politicky nespolehlivy. Clenstvi v KSC v armade vubec nic neznamenalo. Jeste se musely absolvovat bezpecnostni proverky na ruznou cinnost a na ruzne stupne utajeni a tam nemusel projit ani komunista. Navic takovej blbec, kterej se nechal opit od estebaka a pak se mu sveril, ze chce emigrovat. Ten estebak mel prezdivku Kaja Marik a dnes je podplukovnikem policie CR. Takze politicky nespolehlivi clenove KSC existovali a to specialne v armade.

To jsem take sel jednou pro povolenku na vstup do pohranicniho pasma. Rostly tam boruvky a houby a lampasaci na ne chodili. V kancelari si zadost precetli , podivali se na sebe, pak se zacali rechtat jako kdyby jim slo o zivot a pri tom si na me ukazovali prstem. Pak me se slovy : Povolenku ? Tobe? Tak to ale doopravdy ne ! vyhodili.

63 Mischa.Conor Mischa.Conor | E-mail | 21. ledna 2009 v 2:58 | Reagovat

Kecy,kecy,kecy...nic jiného než kecy. A neuvěřitelnej šuwex.

64 Jirka Jirka | E-mail | 21. ledna 2009 v 9:07 | Reagovat

Obvykle se mi daří od psaní komentářů abstrahovat, ale dnes je to příliš silné. Pane Mášo, je osvěžující si přečíst inteligentní komentář s podnětnými argumenty. Děkuji, jste výjimka potvrzující pravidlo. A k panu Hedvickovi: Vaše výzva, aby Vás hlupáci nečetli, ukazuje, že jste sám ještě hloupější, než jsem si dosud myslel. Jinak byste tušil, že by Vás pak nečetl téměř nikdo, a to si bezpochyby nepřejete.

65 Luboš Renka Luboš Renka | 21. ledna 2009 v 18:08 | Reagovat

Pan Hedvicek se chová demagogicky. Vidí nás Čechy neobjektivně a zcela jednostranně. Uráží tím všechny slušné lidi, jejichž existenci v naší zemi nepřipouští. A přece se nás včera sešlo na besedě o Janu Palachovi v Libiši s bývalým libišským evangelickým farářem (nyní již léta profesorem Evangelické fakulty UK) panem Jakubem Trojanem nejméně tolik, kolik tu je doposud diskutujících. Při krátké narážce na tento páně Hedvickův článek nám bylo jasné, že je pod důstojnost slušných lidí s jeho názory polemizovat, proto to ani nedělám. Reaguji tu jen proto, aby o tom pan Hedvicek věděl, i když si od toho v jeho případě nic neslibuji.

66 Vladimír Vladimír | E-mail | 21. ledna 2009 v 20:58 | Reagovat

"Byl pri vedomi a o pomoc zadal."

Docela by mne zajímalo, jak se tato "zaručená" informace dostala až do USA.

"...současná zdegenerovaná česká mládež,..." a tohoto se vševěd dopátral jak? Mládež je, v průměru, po celém tzv. západním světě stejná. Možná by to chtělo kouknout zblízka a uvidět, jak ta "současná zdegenerovaná česká mládež" protestuje proti akcím soudružky Edelmannové, soudruhům rudým - např. Rathovi atd.

Ať se Hedviček zlobí jak chce, ale on je prostě zapšklý negativista. Věřím, že i kdybychom všechny bolševiky (oprávněně) postříleli, velký a jediný ON by v tom zase viděl ultravyčůrané spiknutí starých rudých struktur.....

67 Vladimír Vladimír | E-mail | 21. ledna 2009 v 21:06 | Reagovat

ad Luboš Renka, 21.1.2009 18:08

Děkuji za názor, se kterým souhlasím bez výhrad. Já jsem si jeho spamy (ano, říkám tomu tak) zablokoval již před několika lety. V prosinci loňského roku jsem "mu" přístup povolil abych zjistil, zda se změnil. Změnil, k horšímu. Dle mne je to zapšklý člověk, kterému někdo šlápl na kuří oko. Dovolím si malé srovnání A VELICE SE ZA NĚ K. KRYLOVI OMLOUVÁM: Kryl se velice trápil, dokonce až utrápil, nešťastnou Havlovou větou "Karle ty běž a hraj". Trápil se, ale nerozséval kolem sebe zášť nenávist a špínu. A (NEJEN) v tom se od BIG Hedvička lišil. Karla je věčná škoda.

68 nekrystlik nekrystlik | 21. ledna 2009 v 21:52 | Reagovat

Luisi:

"Pouze jsem na verejnosti a na rovinu nerikal co si myslim."

To je skoro to co ve filmu Pupendo rika "hodny" komunista a reditel skoly Mila Brecka sochari Marovi nez napisou poselstvi budoucim generacim (reditel pozdeji to poselstvi v dobre ceske tradici sezere, arcit ne aby chranil sveho lajtnanta nybrz spise z egoistickych duvodu, ktere ale uznavam).

69 nekrystlik nekrystlik | 21. ledna 2009 v 21:57 | Reagovat

Dodatek k 68:

http://www.ceskatelevize.cz/specialy/pupendo/ukazky.php

Klip:

15. Komunismus je svinstvo a bolševici ´sou svině! (0:48)

70 nekrystlik nekrystlik | 21. ledna 2009 v 22:12 | Reagovat

Luisi co jsi napsal v zadosti o vizum do USA v rubrice:

"Byl jste nekdy clenem komunisticke strany?"

Samozrejme, je to rodinna tradice?

71 Luis Luis | 22. ledna 2009 v 2:56 | Reagovat

Nekrystliku - to bylo asi do roku 1983 . Pak jsem to uz rikal i na verejnosti a na rovinu. Pokud se me nekdo na neco zeptal, vzdy jsem odpovedel. Jenze oni se bali oficialne ptat. Byla by to mimoradna udalost a tu si nikdo neprivolaval.

Zadost o visa do USA jsem podaval jen jednou, uvedl jsem to tam a visa jsem nedostal. To bylo kratce pred tim co zbavili funkce zkorumpovaneho konsula.

S rodinou jsem se vyjma dvou tet ktere nikdy v KSC nebyly, s nikym nestykal .Ano rodina z obou stran byla plna vysoce postavenych komunistu, estebaku, diplomatu, drzitelu radu prace ,ani jedenkrat jsem nikoho nepozadal, aby mi pomohl a ani mi nikdo nikdy nepomohl. Snazil se mi pomoci jeden stryc,sam z vlastni iniciativy, ktery ale nebyl vubec pribuzny , zaridil mi pohadkove misto. Jenze to me opil ten estebak a ptal se proc tam chci jit a ja odpovedel, proto abych mohl emigrovat. To me zaridilo ten Vimperk.

Byt ve strane jste mi zaridili vy cesi  a uz na schuzi, kde jste me za kandidata prijimali, jsem verejne vyhlasil, ze se za to oplatim.

72 Vlastik Vlastik | E-mail | 22. ledna 2009 v 5:50 | Reagovat

To Dvorak a ostatnim cechackum...

V 68 mne bylo 13 let a take jsem se divil proc nam USA nepomohli. Byl jsem najivni, ale uz jsem z toho vyrostl a pochopil jsem, ze Cesko pro Ameriku absolutne nic se svyma komunistama neznamenalo. Za to nemuze USA ale Cesko samo.

Takze jeste jednou. Pokud USA nebudou mit v Cesku nejake zajmy, jako je treba radar, tak Vas chranit nebodou. Nebude proste duvod. Americky president si nemuze dovolit jen tak poslat armadu, ze mu je lito Ceska. On to musi nejakym zpusobem vysvetlit americkym obcanum. Podle toho jak se dnes v Cesku chovate vuci Americe za to, ze pomohli vychodni Evrope se zbavit rusaku a vy tam ani nechcete 1 blby radar, bych nedivil, ze moc pomoci nedostanete. At byla ta posrana hadrova revoluce jaka byla, tak nicmene jste meli prilezitost se komunistu zbavit. Vy je vsak jeste volite, vse jim odpustite a pak budete volat Ameriku o pomoc az Vam zase zakrouti krkem. To jste vazne v tom Cesku tak priblbli?

73 Antikomunista Antikomunista | 22. ledna 2009 v 12:47 | Reagovat

ad) KOMUNISTA Dědík: ...."Byt ve strane jste mi zaridili vy cesi"....

To je NESKUTEČNÉ, co jsou ty komouši zač, co z té své bolševické držky dovedou nablít za svinstvo...

74 Pigo.Pavel Polách Pigo.Pavel Polách | E-mail | Web | 22. ledna 2009 v 14:14 | Reagovat

Pane Hedviček máte plnou pravdu .Češi se naučili pouze udávat,krást (vlastně loupit)špehovat,a mamonit.Za 30 kč u lékaře jsou schopni se vzdát i svobody.Však jim o nic nejde oni znich udělají udavače a fízly ,,dobře placené´´      Mimochodem i petici www.zasochujanapalacha.cz od 13.června 2008 podepsalo do včerejška pouhých 143 občanů. Jsme občansky paralyzovaná až zblblá společnost – snad nebude někdy nutný výraz zdegenerovaná?!

75 nekrystlik nekrystlik | 22. ledna 2009 v 21:37 | Reagovat

Luisi jsi chudak do vyberove vojenske akademie te dotlacili, donutili te stat se clenem KSC. Proc jsi se napriklad nestal hornikem?

76 Luis Luis | 23. ledna 2009 v 2:04 | Reagovat

73 :Jo zapomel jsem - bylo mezi nimi i par Slovaku. Jinak v druhe casti mas naprostou pravdu. A doufam, ze proti tomu neco doma delas.

75 : Na vojenskou akademii me nikdo netlacil, sam jsem na ni napsal zadost. Mrzi me a to velmi, ze nas po dvou letech presunuli do Liptovskeho Mikulase a tim nam zlikvidovali kvalitu diplomu.Jsem v tom takovej malej jezuita. Mit dokoncenou VAAZ , tak mam uz davno v zahranici praci, o jakou jsem vzdy stal. Hornikem jsem se nestal, to me vubec nenapadlo a ani mi nikdo na to tema nikdy nic nevysvetloval. Skoda ze jsem tehdy neznal tebe, ze by jsi me navedl. Vlastne ale - proc si nicit zdravi dolovanim uhli pro bolsevika, to bych byl uz dnes nepouzitelnej a nemohl se vam mstit, kryptokomunisto jeden.V armade jsem alespon mohl zaridit jeden nebojeschopnej utvar.Jen se zeptej mych byvalych spolupracovniku a podivej se do archivu cilovych osob akce Norbert.  A podle toho, ze na me reagujete agresivneji jak na Rostu, na to jdu spravne.

77 nekrystlik nekrystlik | 24. ledna 2009 v 10:46 | Reagovat

Luis, jak jsem uz drive napsal napis zivotopis bude to nesmirne zajimave!

78 luis luis | 24. ledna 2009 v 16:36 | Reagovat

Na to potrebuju moji slozku z MNO, moji slozku od VKR a od STB. Zkus udelat taky jednou v zivote dobrej skutek. Staci to odnest na kanadskou ambasadu.

79 nekrystlik nekrystlik | 25. ledna 2009 v 9:21 | Reagovat

Luis, jako stary stbak mas urcite lepsi kontakty.

80 Luis Luis | 25. ledna 2009 v 15:00 | Reagovat

Jako stary estebak bych byl bud bohaty a tady na blogu s tebou symbioticky masturboval, anebo bych byl nekde zalezly a byl pekne zticha. Kontakty zadne nemam, bohuzel, v tomto ohledu zastavam jezuitske "ucel sveti prostredky".

81 nekrystlik nekrystlik | 25. ledna 2009 v 18:12 | Reagovat

Jsi ulozenka stb v Kanade, tak co?

82 Luis Luis | 29. ledna 2009 v 5:07 | Reagovat

Po roce 1989 se uz neukladalo.A ja se dablu na rozdil od tebe neupsal.  Vsechny znaky ulozenky ale projevujes ty, navic mas zmaknute vsechny prvky ideologicke diverze - kde jsi delal pripravu na vysazeni ? Tipnu si : Zastavka u Brna , Komorni Hradek ci Lisnice ?

83 Alan Alan | E-mail | 29. ledna 2009 v 10:24 | Reagovat

Celý ten palachovský humbuk(dnešních dní) mi připadá,jako cosi,na co chceme rychle zapomenout.Tenkrát v lednu jsem přetékal touhou pomoci dobré věci a také doufal,že se lidé probudí a udělají něco...(čert ví co)..Proto jsem v té kašně u muzea mrznul spolu s ostatními ve stanu,pil jen čaj a kafe,co nám nosili soucítící lidé a okřikoval prázdný žalůdek.Po revoluci jsem dal podpisovou listinu,kterou jsme si všichni navzájem podepsali na památku, komusi z OF v kanclu na Žofíně v domění,že účastníci tehdejší hladovky za Honzu Palacha budou vyhledáni a jistě budou chtít být aktivní i v novém režimu,který se rýsoval po listopadu 89,když nám to v 69.nevyšlo.Ale mýlil jsem se.Neznám ani jednoho z tehdejších studentů z kašny NM,který by se angažoval v politice po roce 89,včetně mne.Jejich motiv proč se neangažovat neznám(ale s odstupem času ho chápu).Můj je ale zcela pragmatický.Na politiku je třeba mít žaludek a před sebou ideu,za kterou chci jít hlava nehlava.

A tak jsem se rozhodl(a jistě i spousta tehdejších hladovkářů),že raději zůstanu dobrým manželem,tátou a člověkem,než-li špatným politikem či politickým přitakávačem s,pro nový režim skvělou minulostí aktivního odpůrce komunismu.Dnes jsem rád za své polistopadové rozhodnutí a neměnil bych.A jest-li někdo z vás zná,nebo vypátrá někoho z tehdejší party hladovkářů z kašny u NM,tak ať zorganizuje setkání po 40.letech a jistě se najde začínající novinář,který se velmi zviditelní článkem na téma"Jak žili a žijí ti,kteří se tenkrát nebáli se veřejně postavit režimu".

P.S.

Tenkráte jsme dávali spoustu rozhovorů zahraničním televizím přímo v kašně a tedy lze celou partu dohledat v arch.materiálech.

Alan

84 Alan Alan | E-mail | 29. ledna 2009 v 10:27 | Reagovat

P.S.

Opravuji.Můj mail je  Haryk.von.Bahnhof@seznam.cz

85 Dalibor Dalibor | E-mail | 3. února 2009 v 17:55 | Reagovat

Jakto, že si na Palacha nikdo nevzpomněl? A Palachův týden v lednu 1989 - to nebylo nic? Kdyby Palacha nebylo, celý dizent by vypadal úplně jinak. Je chybou školství, že se novodobé dějiny dnes neučí, to je pravda.

86 Go Go | 9. dubna 2009 v 1:33 | Reagovat

Tam pise nejaky docent, ze Palach byl debil a ne hrdina a ze to priznal v komunisticke nemocnici. Co to v lidech je ? Tento narod -Krystlik oznacuje za narod sluzek a koci, kazdy uprchlik na nej blje bahno ci sracky - prezil mnohe, za 500 let necelych 60 let jakesi svoboby v ramci velice pratelske stare Evropy, zejmena sousedu. Dostava se ven ze vsech tech trablu,

do cela se dostali, zase, jako vsude a vzdy smejdi, bude trvat roky a roky, nez vyrostou politici. A mozna ze nakonec to bude jako v USA. Podvody, svindle a vyrvavani o narodni hrdosti. Udrzovani masy ve stavu jaks taks. S tou se potom lepe pracuje.

Vsude jsou smejdi a vsude i dobri lide. Nekteri ani smejdama byt nechteji, zivot je tam dotlaci. Uprchlici nadavaji na svuj narod jako pominuti. Proc radeji nepomohou ? Coz maji nejake kompley ? Z toho ze nejsou doma tady ani tam ? Cech, jak jsem videl x -krat doma nadava, ale venku brani to cesstvi o sto set.

ssss. Snet' svec svestek sest.

Proc to delaji ? Vzdyt nejsou doma. Jsou venku.

87 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | 28. září 2010 v 15:31 | Reagovat

[28]:Technická poznámka. Vy se neumíte bránit proti spamům? Se divím. Asi máte tak výkonnou protispamovou ochranu jako já. Pustí kdejakou viagru a jiné voloviny a maily, na kterých mi záleží, mi zlikviduje. V každém případě, já spamy nečtu, i když mi jich chodí spousta. A nereaguji na ně. To co tady píšete, je fakt na hlavu. Nechápu vás. Nejste ovšem jediný, koho na této diskusi nechápu!

88 patricie patricie | 4. listopadu 2010 v 14:34 | Reagovat

[87]:nebyl  hrdina,byl mladý,nevyzrálý  a  zmanipulovaný.Mohl žít,mít  děti  a přinášet  radost rodině i  sobě.  K tomu  činu  byl  dotlačen,zmanipulován a  obětován  někým,kdo  na  tom  pak  vyd  jsem  prožila v jeho  věku a kdyby  mi  nějaký tehdejší  idol  nařídil to,co  jemu-  také  bych  to  udělala-  nevědomá  si,co  dělám.

  Je  mi  ho  nesmírně  líto.Škoda  zbytečně  a  bolestivě  zmařeného  života..  
r.

89 patricie patricie | 4. listopadu 2010 v 14:36 | Reagovat

vypadla  část  věty..... pak  vydělal..Rok  68 jsem.......

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.