Komunisty – NE !

25. března 2009 v 16:47 | Bohuslav Skalský |  Clanky jinych autoru
Prostrednictvim Edy Seiberta se ke mne dostal nasledujici clanek.

Komunisty - NE !

Je až s podivem, jak se výroky současných představitelů Komunistické strany stále snaží o bagatelizaci zločinů minulého režimu v očích veřejnosti. A je také s podivem, jak dnes poměrně velké procento našich občanů těmto snahám o jejich zakrytí věří. Nevěřím, že mohou zapomenout všichni ti, kteří komunismus zažili na vlastní kůži a ti, kteří měli po celou minulou dobu oči otevřené a pochopili, že vraždy a pravdy o násilí se nedají zabalit do slupky rádoby sociální spravedlnosti a pohádek o vymýcení vykořisťování jednoho člověka druhým. Nakonec - ono za sociálrealismu to bylo přece přesně naopak !

I když jsme dnes staří, paměť jsme neztratili a máme stále před očima tu dobu před padesáti lety, kdy nevybíravým, násilným tlakem a způsoby získávali představitelé komunistického režimu prostřednictvím svých lokajů a prospěchářů hodnoty a majetek našich rodičů a předků, bez ohledu na právní řád. Bylo to období, kdy začalo platit zcela jiné právo, právo násilí vládnoucí třídy, jehož heslem bylo - Kdo nejde s námi, jde proti nám. Nelze zapomenout na stovky rodin, jejichž otcové putovali bezdůvodně do vězení, matky do vyhnanství, nebo jen zůstaly s dětmi naprosto bez prostředků, na dlouhou dobu. Nelze zapomenout na odstraňování nepohodlných lidí do táborů nucených prací, vojenských táborů nucených prací - PTP a to hlavně mnohdy na neurčito.

Ani jeden ze současných představitelů KSČ nepředstoupil před národ, aby se kál a omluvil za zločiny proti lidskosti i nezadatelným právům občanů, pošlapaných komunistickým režimem. Náprava např. v oblasti důchodů je výsměchem spravedlnosti. Bývalí exponenti komunistického režimu, "zasloužilé kádry", důstojníci SNB a armády mají několikanásobně větší důchody, než občané režimem postižení . Předpokládají snad oni současní komunisté, že pokud se podobných zločinů dopouštět dnes jaksi nemohou, že mohou být přijímáni společností jako lidé nového typu, kteří chtějí pro ostatní jen dobro a že oni jsou ti vyvolení, kteří vyvedou dnes naši společnost z nesnází ?

Zapomínají, že to, čím procházíme v současné době, je z velké části stále dílem předchozího svého působení v této zemi, po téměř půl století ?

Bude to jistě ještě dlouho trvat, než se mravně a charakterově poničený národ dokáže dostat na evropskou úroveň, na níž po několik staletí byl. Ale pevně věřím, že určitě se na ni dostane, neboť vnitřní síla, která ještě mezi námi stále ještě je, jak v těch starších, tak ale i v mnoha těch mladších, kteří si dokáží dobře seřadit hodnoty lidského života.

Tato síla nedovolí, aby po vládě komunistů nedokázal povstat na svoji předchozí úroveň. Ať si ti, kteří chtějí nostalgicky vzpomínat na svůj milovaný režim, který jim přinesl mnoho výhod na úkor nás ostatních, vzpomínají na něj i nadále, ale necpou se znovu a znovu do řízení tohoto státu !

My totiž po prožitých zkušenostech říkáme Komunisty - Ne ! Už nikdy !

Březen 2009 Bohuslav Skalský z Poniklé
----
A opet kde to je?

 


Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jenda Jenda | 25. března 2009 v 17:46

Pane Skalský, kde to žijete - pořád na měsíci?

Proč by se měli komunisti omlouvat, komu? Copak nevidíte, že ten národ je komunistický (i když budou stokrát opakovat že nejsou).

2 von Schreckenstein von Schreckenstein | E-mail | 25. března 2009 v 18:26

Wien

3 Denner für  Penner Denner für Penner | 25. března 2009 v 19:51

Muzete to opakovat stokrat ale udajny kamarad Hedvicka z vojny je nyni konecne privede do vlady. Mate co jste chteli. Cesi vylizte si prdel!

4 Anti Anti | 25. března 2009 v 21:40

Tak jsem vcera docetl Gauntlet. Cetl jsem to jednim dechem. Nejvice zajimavy z dnesniho pohledu je Epilogue.

vzdycky jsem se chtel bratru Masinu zeptat, jaky maji nazor na Ceskou Republiku (jestli to nejsem jenom ja, kdo trpi stihomamem) a v onom epilogue je to vsechno napsano. Cesko je stale komunisticka zeme, kde stale plati prikraslene komunisticke zakony a komunisti maji stale moc (tedy ti zakukleni, ti dedouskove v KSCM uz jen roni slzy nostalgie).

Dnesni udalosti poslednich dnu jsou opravdu dukazem, ze Cesi jako narod jsou idioti nebetycni, z historie se nepoucili a jak vidno nepouci. Vzdy jsem se snazil divat na Cesko co mozna nejvic neutralne, ale nejde to. Takovou davku vylizanosti, zpupnosti, debility to se hned tak nevidi. Meli by tu zemi opet obehnat dratem a z venku dat cedule varujici pred vstupem jen na vlastni nebezpeci.

Ac se snazim a nikdy nikomu nechci prat nic zleho, ale Cechum preji dlouhou a trvalou vladu rudochu a zakuklenych Stbaku az se z toho poserou. Takze koncim tento prispevek citovanim Denner fur Penner:

"Mate co jste chteli. Cesi, vylizte si prdel!"

5 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 25. března 2009 v 21:54

Po devatenácti letech sametové revoluce nebyl v čechách postaven před soud jediný ruský ani americký špion. Buď tedy v čechách žádní takoví špioni neexistují, a nebo jsou naopak ruskými a americkými špiony všichni u moci se nacházející čeští politici.

6 Anti Anti | 25. března 2009 v 21:59

Kaiser,

plne by stacilo postavit pred soud komunisticke svine a zavrit je do stejneho zalare v jakem veznili sve odpurce. Kdyby probehla de-bolschevizace podobne jako v Nemecku de-nacifikace, bylo by Cesko dnes uplne nekde jinde.

7 Denner für  Penner Denner für Penner | 25. března 2009 v 22:00

Jaci americti spioni? Vidim ze v C(SS)R dodnes preziva bolsevicka propaganda.

Vy zrejme nestojite o potrestani bolsevickych ceskych lumpu?

8 Denner für  Penner Denner für Penner | 25. března 2009 v 22:04

Anti

Problem vezi v tom ze denacifikace v Nemecku nebyla dostatecne efektivni. Kdy se najde v C(SS)R nejaka ceska Beate Klarsfeld ktera by dala facku Paroubkovi.

9 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 25. března 2009 v 22:22

To 6: Denacifikace v německu proběhla asi tak, jako proběhla po roce 1989 debolševizace v čechách. Viděl jsi fotky papeže v kalhotách s pultem a znakem hitlerjugend ?

10 Denner für  Penner Denner für Penner | 25. března 2009 v 22:37

Hitlerjugend byla jako Pionyr nebo SSM. Ma to byt pokus udelat z papeze nacistu? Hedvicek byl take pionyrem dela to z nej komunistu?

11 Ondra Ondra | 25. března 2009 v 23:20

To 4:

"Dnesni udalosti poslednich dnu jsou opravdu dukazem, ze Cesi jako narod jsou idioti nebetycni, z historie se nepoucili a jak vidno nepouci."

Tak dnešní nebo těch posledních dnů? :)) Ne vážně, jaký události?

12 vonpetrinerhohe vonpetrinerhohe | E-mail | 26. března 2009 v 0:08

Nutno  si  uvedomit, ze vetsina  Cechu  ma  maslo  na  hlave,  s  rezimem zlocinym  spolupracovala  a jeho  vyhody  vyuzivala. V  mnohych  pripadech  velice  uspesne (vexlaci, taxikari  a  pinglove,  o  nomenklature  nemluve). Delat  se  nemuselo,  umet  se  nemuselo,  vejplata  vzdycky  byla.  Mozna,  ze  v  petiletce pristi  jim  dojde, ze  delat  a umet  se  musi, jinak  ta  vejplata  nemusi  bejt. Hlavne  ten  radar  zastavit,  aby se  batuska  Putin  snad  nezlobil.

13 Luis Luis | 26. března 2009 v 3:48

Toto bude ted nasledovat v celem vysegraadu. EU si nasadila do kozichu peknou hromadu trojskych koni. Vidim to ted na vydirani  zemi evropske dvanactky presne v duchu Putinovych vizi. Ten ted take pritvrdi ve vydirani ropou a plynem.

V nejblizsi dobe zacnou rust ceny plynu a ropy , ta se zastavi na $200.

14 Lukasn Lukasn | 26. března 2009 v 3:48

Me jen fascinuje, ze ve vsech online pruzkumech vyhrava pravice. I na te seznam.cz reportazi behem hlasovani o svrzeni vlady hlasavalo 70% ctenaru ve prospech vlady ODS.

Tak mi reknete, proc ty volby naostro pak vypadaji tak, jak vypadaji? Proc ti cervenooranzovy smejdi furt vyhravaji?

Ze by ta nepracujici cast lidi, ktera doma nema internetove pripojeni a pocitac (resp. ani neumeji psat a cist), byla v takove prevaze oproti nam, pracujicim? Oproti nam, kterym je zle z tech kecu Paroubka a jemu pritakajicim?

Asi je vazne cas emigrovat a nechat tu ty voly s jejich socializmem at se z nej poserou.

15 Luis Luis | 26. března 2009 v 3:57

Jinak vse presne v duchu vysocanskeho zasedani UV KSC v lednu 1990. Nema nekdo od toho materialy ? Chtelo by je sem dat.

16 Luis Luis | 26. března 2009 v 4:02

Mily Lukasi, i kdyby 100 procent volicu jednim hlasem zvolilo Delnickou stranu, tak tam zase bude sedet Paroubek s Topolankem plus ostatni darebaci.Nedelej si iluze o volebnim systemu. Vsechny parlamentni strany vyjdou uplne na stejno, jen opticky to vypada jinak. Toto je divadlo na aktivovani ulice . Davkari ted provedou socialistickou revoluci a Topolanek se v blahobytu dozije spokojeneho stari.

17 Vlastik Vlastik | E-mail | 26. března 2009 v 4:25

Proc tam  v tom Cesku ty komunisty nikdo nesoudi, aby zaplatili skodu, jakou za tech let udelali. Bez penez by se uz rozpadli sami.

18 kopac M. kopac M. | 26. března 2009 v 8:31

V demokrature je to proste tak a ne jinak.

19 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 26. března 2009 v 9:20

To 16: Pokud jste studoval kdysi různé Leninovy a spol spisy, mohl jste se třeba dočíst : Nezáleží na tom, kdo jak hlasuje, ale jen na tom, kdo sčítá hlasy. J.V.Stalin / absolvent jezuitského semináře/...

20 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 26. března 2009 v 9:33

Miralek Topalek rozčileně tvrdí, že nejdýl se prej včera slavilo na pražským hradě,a na ruský ambasádě.

21 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 26. března 2009 v 10:13

Humor našeho pana presidenta Putina je škodolibý. Nejgrotesknější bude, až si Miralek Topalek bude muset začátkem dubna třást rukama s tím mladým krásným opáleným, a tím si v podstatě definitivně podepíše svůj ortel politické smrti...

22 kopac M. kopac M. | 26. března 2009 v 10:22

To je uz treti pripad v kratke historii EU, ze vlada, sefujici EU, behem onoho pul roku domna padla. Mozna ze by vzdy meli na ten puilrok urcit nejen zodpovednou vladu, ale i 1 ci vice nahradnich vlad, nebo stalou rezervni evropskou urednickou vladu.

Svycarsko je opet v necem pred Evropou, ale je to vcelku pochopitelne, porovname-li skutecne zkusenosti obou konfederovanych utvaru.

23 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 26. března 2009 v 10:42

To 22: Viděl jste ten francouzský televizní seriál Gumáci, ve kterém se ptá gumový Berlusconi gumového Sarkosyho: Poslyš, Nicolasi, není chyba že jsme jim pučili to předsednictví? A gumový Sarkosy říká: Proč ? Mně jsou sympatický. Na cikány....

24 Jirka Hadrava Jirka Hadrava | E-mail | 26. března 2009 v 10:51

Jak usmevna je recnicka otazka Vlastika "Proc tam v tom Cesku ty komunisty nikdo nesoudi". Staci se podivat na zpravy Mejstrika, ktere publikaval v ramci volebni kampane. A to jeste slo jen o dobrovolna priznani soudcu, kteri si mysli, ze se jim opravdu nemuze priznanim sve stranicke prislusnosti pred listopadem neco stat. Kde jsou ti prejmenovani o tom ani Mejstrik nepise. Problem je a bude v komunistech prevlecenych a nalezlych ve vsech stranach. Tim nejskodlivejsim elementem pro demokracii dnes (a bylo to v minulosti a vsude) neni ten v prsa se bijící zasadovy komanc. Pokud budeme prostrednictvim pana Topolanka a Paroubka hrat na svych prsou tyto zakuklene komance a jejich pohrobky, budeme se neustale vracet o dvacet let zpet.

25 Lukáš Sedláček Lukáš Sedláček | E-mail | Web | 26. března 2009 v 11:32

Socialismus je jen moderní verze slova komunismus, diktatura, demokratura.

Odejít žít někam jinam nemá smysl...všude je chleba o dvou kůrkách a v každé zemi lze narazit na populisty a blbce.

Nemám z toho radost...ale co jde proti tomu dělat?

Vím co.....

Prd

26 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 26. března 2009 v 11:39

No jo, emigrovat z jednoho policejního státu, kde je ale fízlování dosud poměrně nedokonalé do druhého policejního státu, kde je již dokonalé, a stát se v podstatě mongolem a nebo vietnamcem z čech, kolik z tohoto postupu vznikne za nějaký čas poučených optimistů / pesimistů/ ?

27 Godula Godula | 26. března 2009 v 14:35

Proc se divit velkemu procentu obcanu co sympatiziji s komunisty? Je to logicke. Lidem krere komuniste skripli byla mensina. Vetsine to bud vyhovovalo nebo nevadilo. Trpeni za komunistu nejsou a nebudou jejich problemy. Proto taky je KSCM parlamentni stranou.

To 20. Topolanek tvrdi hlavne jine veci. A za ne to schytal od EU ve Strasburku. Proste co si lze dovolit doma, nelze si dovolovat na urovni EU.

28 Milan Černík Milan Černík | E-mail | 26. března 2009 v 18:08

Komické i trapné i pitomé jsou zasvěcené antikomunistické přípspěvky adolescentů narozených po roce89 , nemají minimální osobní zkušenost s těmi rudými kreaturami a dokonce ani nejsou sto pochopit , že tady díky Chátře 77 , Havlovi i Klausovi průběžně a v naprosté pohodě vládnou komunisti dál .Estébáci měli velmi dobře vypracovaný scénář předání moci komunisty komunistům .Navíc ještě si v poklidu rozkradli pod Klausovou taktovkou celý státní majetek a vytunelovali všechny banky .Jen úplný idiot toto může popírat .

29 Pepa Nos Pepa Nos | E-mail | Web | 26. března 2009 v 19:45

KSCM a CSSD delaji vsechno pro to, aby se Ceska Republika vratila do politickych pomeru pred Listopadem 1989.

Neduvera vlade byla vyslovena z jedineho duvodu: Z neovladatelne zavisti, ze Evropu neridi Paroubek, ale Topolanek.

30 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 26. března 2009 v 20:19

Teda, hádat se, "jestli Evropu řídí Topalek a nebo Paroubek", nebylo by lepší, kdyby Evropu řídil Pepa Nos, a nebo rovnou Pepa Vyskoč..?

31 kopac kopac | 26. března 2009 v 20:59

Cisari, nechaji sprostemu lidu jeho radosti. Sprosty lid misli, ze ridi ParoTopa a ze ParoTop ridi chudinku Evropu.

32 Ondra Ondra | 26. března 2009 v 21:00

Mně teda přišel Topolánek jako dobrej předseda vlády, nemůžu si pomoct.

33 Vlastik Vlastik | E-mail | 27. března 2009 v 4:19

To 24 - Presne takovou odpoved jsem ocekaval. Bohuzel mate pravdu. Neni tam proste nikdo kdo by to udelal. Proto mam o ceske demokracii sve pochybnosti.

34 Pavel Pavel | 27. března 2009 v 8:03

komunisti se nikdy neomluví, to už každý ví. A že 11% voličů tím pádem schvyluje poltitické vraždy a násilí je z toho vyplývající jasná logika.  Souhlasím s pisatelem článku - komunisty nikdy a když tak třídní boj proti nim.   A Rosťo, napiš taky někdy, co to bylo za místo, co dáš do hádanky, naposledy jsem se nedozvěděl, co je to za náměstí...

35 Katoda Baviči Kaiserovi Katoda Baviči Kaiserovi | 27. března 2009 v 9:20

Milý "Baviči", když čtu tvoje vstupy tak nevím, zda se jedná o nepříliš zdařenou provokaci a mystifikaci, nebo máš v hlavě skutečně tak vydlabáno. Ať tak, či tak jsou tvoje vstupy naprosto zářivým důkazem české intelektuální, či přímo genetické nedostatečnosti, ačkoliv si s největší pravděpodobností myslíš, že zde jseš zářivou hvězdou první velikosti.

36 Bavič Kaiser Bavič Kaiser | 27. března 2009 v 9:33

Milá žhavá Katodo: Měl bych zájem poznat Tvé standarty pro zdařilou provokaci a mystifikaci, případně důkaz Tvé intelektuální či přímo genetické dostatečnosti. / Nestačí myslet, je nutno prostě být.../.

37 Souckova Souckova | E-mail | 27. března 2009 v 14:17

neco jineho je hitlerjungen a neco jineho je pionyr,nebo ne?oboji je prosakle faŠISMEM?

38 Milacek Milacek | 27. března 2009 v 17:41

@37 : ale Ruzenko sidlem v suterenu S11 , A6 , tele 221951118 , prirodosvedecke fuckulty , Hitlerjugend (s d , defcatko Ruzenko) vy snad pochybujete o rozdilu mezi pyjonyrem a Hitlerjugend ?

To ze sidlite v suterenu zatimco rada vasich kolegu a kolegynd sidli v prizemi, vratnice mi naznacuje ze jste sila vedouci aka menazerka. Zaujimalo by mne kolik to tam u vas hazi cista ruka ??  chtel bych totiz reemigrovat

39 Milacek Milacek | 27. března 2009 v 17:43

jo a bych nezabudol, Ruzenko, vy sdilite picitac se s. Buchlovou ? a nepoperete se nekdy o nej ? chechi jsou hadavej a zavistivej lid , dont ya thinx so ??

40 Jenda Jenda | 27. března 2009 v 18:08

[38] Milacek

Já žasnu! Reemigrovat? Paní Součková se jistě pozastavovala nad tím, že Hitler chtěl Čechy vystěhovat někam na Sibiř. Podle mne, ani toho si nezasloužili.

Zrovna dnes mne na projížďce napadlo, jak tady někteří nechápou, že jsem dal na Čz konzulátu v Bernu 3000 Sfr. zato, aby mne zbavili jejich občanství – prý jsem se upravil. Teď, po mnoha letech bych dal desetkrát tolik, kdybych jim tam mohl prsknout na stůl igelitku s těmi mými českými geny - nikdo je ale nechce. Ruku na srdce, kdybyste mohl volit, chtěl byste opravdu mít za matku Češku nebo třeba Palestinku? Opravdu chcete reemigrovat do země, kde promítají 3x za rok Dovolenou s Andělem, Gott porád vyhrává Slavíky,  na hradě sedí nějaký Klaus, a na záchodě sedí porád ta stejná bába s talířem plným mincí?

41 Milacek Milacek | 27. března 2009 v 18:55

@40 = Aloha aina, Jenda, us se na tu reemigraci tresu jako kozy na podrbani a podojeni. Anyvej, jak je u vas doma v Brazilsku ?? All ok, all up go ?

42 Milacek Milacek | 27. března 2009 v 18:58

btw Jenda, Vy jste byl peknej vuuuul ze jste CeskoZlodejum nacpal do jejich nenazranejch drstkovejch 3kfrantiky, debile, ymbecyle, brazylskej

43 Denner für  Penner Denner für Penner | 27. března 2009 v 22:30

Ja jsem  mel pouze prvni tridu ZDS a platil jsem za propusteni ze statniho svazku CSSR Fr. 1200.-. Jenda  utek v 18 (?) mel udajne za sebou rok VSCHT a platil pouze 3000.-. Kde je spravedlnost?

44 Denner für  Penner Denner für Penner | 27. března 2009 v 22:40

[31] "Sprosty lid misli,"

Tusim ze ignorantni fotbalista neopustil CSSR po prvni tride, ze?

45 Jenda Jenda | 27. března 2009 v 23:34

[41] Milacek, Aloha aina,

tokoukam, kolik reci valis resp. erudujes.

Taky koukam jak je jeden Cech zlejsi jak druhej - uz pokolikaty mi to tu spocitali i s rokama lip, nez to vim ja sam.

Apropos kozy. Nebyla pani Souckova v tvem minulem zivote tvoji nadrizenou, anebo je to jen takova tvoje ceska scapegoat?

46 Go Go | 28. března 2009 v 5:12

To Denner für Penner

Co to clovece placate ? Nezastvam se komousu ci svazaku. Proc taky.

Vim od otce, co to byla Hitlerjugend. V Plzni byli nemci a take meli deticky v te organizaci. Ale zkratim to.

Priklad : Do trmvaje vlezli 12-leti hosi v bilych podkolenkach s takovyma klackama v rukou a prisli k sedadlu, lidi vyhnali a chchtali se jak jsou lidi vyplaseni. Kdyz se nekdo ohradil, hned ho Nemci zavezli na Strelnici.

Tak nepamatuji, ze by spratkove v pionyrskem si dovolovali na lidi. Spis byli vedeni k ucte ke starsim. Ne ?

Ty vase Rossovske nenavisti se pekne ctou, ale jsou to desne kravoviny. Kdyz uz jste tak vsichi rovni lide a Cesi takovi hajzlove. Vite vsichni, kdo vlastne zpusobil, ze v CR byl zaveden komunizmus ? Jo, v tech letech to hrozilo tyemer  ve vsech evropskych zemich. Ale jenom v nekterych se tak stalo. Vite proc ? Doprdele prace. Co to porad placate za kravoviny ? Meli jste zustat doma a bojovat proti komunizmu. Treba jako Masinove strkat zelezne tyce do obili. To je totiz metoda, jak vyrazovat samovazy, pripadne kombajny.Vy nevite odkud jsou ti valecnici a lide co je znali osobne, svedectvi zanechali. Klidek.

47 kopac kopac | 28. března 2009 v 8:49

Souckova: Fasismus i komunismus jsou totality a jejich mladeznicke pripravky jsou totalitarni.

Doslo?

48 kopac kopac | 28. března 2009 v 8:52

Osveta pro novacky a udavace: Kdyz spravne, tak mysli. Kdyz blbje, tak misli.

To je takovy tesnopis.

49 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 28. března 2009 v 14:08

Obcanstvi zeme, ktera by mne nutila, abych neco platil komunistum, bych nechtel. Byt za zruseni obcanstvi. To je nemoralni. Pak vam jezdeni do Ceska pripadalo normalni.

50 kopac kopac | 28. března 2009 v 17:08

On je zavleceny a tenkrat byl navic jeste maly.

51 Jenda Jenda | 28. března 2009 v 17:13

Nikdo mne nenutil se čs občanství zříkat. Udělal jsem to z vlastní vůle a udělal bych to opět.

Neznám nikoho kdo by nad švýcarským občanstvím ohrnoval nos a to je nutno podotknout, že ten špás tenkrát stál okolo 10.000SFr.

Když jsem občanství získal (byl jsem, díky věku, jeden z prvních) se našlo několik Čechů co si neodpustilo poznámku, že oni by ho nechtěli. Oni totiž ještě nesplňovali kritéria pro podání žádosti. Později si do jednoho občanství celkem draze zaplatili.

Ale to se již opět dostávám k nám méněcenným „68-níkům“ .

Budiž Čechům útěchou to co napsal Němes Schopenhauer: „Když zjistíme, že něčeho nemůžeme dosáhnout, je nejvyšší čas, abychom tím začali pohrdat“.

Vím, trochu jsem nahoře ([40] Jenda), diskusi vyprovokoval. Navrhuji však ji dále neprodlužovat, nepůsobí to dobře ani pro jednu stranu.

52 kopac kopac | 28. března 2009 v 17:25

Mne zdejsi urady k platbe CSSR vubec nenutily, naopak mi urednici vyslovne rekli, ze mi styk s konsulaty zemi varsavskeho paktu nedoporucuji a chapou, ze se jim vyhybam.

53 Denner für  Penner Denner für Penner | 28. března 2009 v 19:46

[51] Obzvlast kdyz nerikas celou pravdu ohledne ziskani obcanstvi a vykoupeni ze statniho svazku CSSR (Udajne jsi utekl 1968, bylo ti 19 a 1980 jsi pry uz jezdil do CSSR).

54 Denner für  Penner Denner für Penner | 28. března 2009 v 19:47

Ignorantni fotbalista utekl 1979. Kdy se  stal svycarskym obcanem ze mluvi o varsavske smlouve?

55 Jirka Hadrava Jirka Hadrava | E-mail | 28. března 2009 v 20:59

Muj nazor se bude zdat asi infantilni. Zastavam nazor, ze to obrovske mnozstvi lidi na Zemi je potreba nejak rozdelit. Chapu, ze pro jakoukoliv ideologii je krasne mit fasisty, komunisty, zidy ..... a k nim pridavat dle sveho presvedceni ruzne vlastnosti dle potreby podle toho co se prave hodi. Ptam se Vas vsech, kde se nachazi objektivita a jasne pojmenovani toho dobreho na jedne strane a toho zleho na strane druhe. Podle me nebozky maminky 'hlasici se k narodnim socialistum, bych bych si nemohl ani dnes podat ruku s Nemcem. Podle jineho meho znameho bych se nemusel kamaradit s Zidy a tak mohu pokracovat doslova do nekonecna. Nevim, zda je to opravdu infantilni predstava, ze bychom meli oddelit historii prolezlou ideologiemi /ne z ni prestat cerpat/ a zacit se divat jeden na druheho jako na cloveka, ktery je opravdu jedinecny a dobry a to co z nej dela toho spatneho je na prvnim miste jeho nevedomi. Zamerne nerikam nevzdelanost. Co takhle nechat historii plnit jeji funkci zlate berlicky naseho vedomi a cerpat z jejiho luna poznatky, ktere nam napomohou odlisit to dobre od zleho. Epochy kapitalimu, socializmu a komunizmu jsou epochy umele a ideologizovane. Proto Vas vsechny vyzyvam - Dejte sve poznatky k dispozici pozitivnimu krestanskemu mysleni, dejte sve poznatky ve prospech naplneni myslenek socialni trojclenosti, aby svoboda zustala v nasich myslich a byla pro kazdeho, aby rovnost zajistovala opravdu rovny pristup vsech na poli fungovani statu a bratrstvi se projevovalo ve vztazich hospodarskych. Pomozte svymi nazory treba i v teto diskusi k naplneni teto myslenky.

56 Luis Luis | 28. března 2009 v 22:35

[55] krasne napsano.  Napsal jsem to uz nekolikrat podobne ale toto je uceleneji podano.

57 kopac kopac | 28. března 2009 v 22:37

No jo, ale nektere tridy maji zajem na rozhadanosti, antagonismu a neporadku.

58 Luis Luis | 28. března 2009 v 22:42

Jenda[51] pekny. A nevedel jsem ze to uz bylo napsano (Schopenhauer). Jak vystihujici a jednoduche vysvetleni nekterych nevysvetlitelnych vasni. Ja to pisi tak, ze nejzurivejsi antikomunisti se stali z tech zajemcu o vstup do KSC , ktere komunisti odmitli (a oni by jim pritom z vdecnosti za jejich prizen vylizali vsechny zavity v riti ).

59 Luis Luis | 28. března 2009 v 23:29

[58] to proto ze to diky sve prirozene podstate vidi jako prirozenou, normalni vec. Viz Machnovo "anarchie matka poradku".

60 Eda Seibert Eda Seibert | E-mail | 29. března 2009 v 0:51

Málokdo si dnes v čechách vůbec dovolí napsat to, co starý Bohouš Skalský. A pokud napíše, téměř nikdo mu v Čechách neuveřejní. Když uveřejní, tak je k tomu plno rozmělňujících doplňků. Hlavně to není IN. Je to totiž tak, jak ve svém příspěvku č.28 píše p.Čermák. A vy ostatní, co se tu přete by jste k dění v ČR měli přistupovat z tohoto úhle pohledu. Není nás tu mnoho, kdo si ještě dovolí veřejně říkat, co cítí a vidí...

61 Luis Luis | 29. března 2009 v 0:56

Edo, a bude hur.

62 Denner für  Penner Denner für Penner | 29. března 2009 v 18:37

Luis clen strany zlocinne a zavrzenihodne a lampasak CSLA

Kdy jsi byl tak dlouho zalezly? Dal ti Rosta zvlastni pridel lahodneho Dujardinu?

63 Godula Godula | 1. dubna 2009 v 9:12

To 29: Asi mate pravdu ze je to tou zavisti, ale je nutno si uvedomit, ze ve skutecnosti takova CR nikdy Evropu neridila a ridit nebude, ze je to zase jen ceska iluze. A otazka je zda na to kdokoliv z ceskych politiku vubec ma.¨

To 55: Narodni socialiste by si klidne mohli podavat ruku s nemeckymi narodnimi socialisty. Myslenky na kterych je zalozen narodni socialismus jsou spolecne. Lisi se akorat v tom, ze kazdy to chce pro svuj narod. Cesti se akorat nestacili projevit. Zabranil jim v tom Hitler a komuniste.

Komentáře jsou uzavřeny.