Svejci v Afganistanu..

22. dubna 2009 v 15:48 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
Malokdy se mi stava, ze bych citoval velke pasaze z ceskeho tisku (co si myslim o tech hlupacich, co si rikaji "cesti novinari" asi vite), ale tady bude ta vyjimka. Cituji a cituji. Kdybych to popsal sam, tak mne budou tisice potroublych vlastencu obvinovat, ze jsem si to vymyslel a ze to tak nebylo a bylo to trochu jinak. Hovno. Ctete cesky tisk - muj komentar je az uplne dole pod clankem:


Češi opustili v Afghánistánu Brity přímo v boji

22. dubna 2009 1:24

Česká jednotka speciálních operací SOG nechala v Afghánistánu na holičkách své spojence. Na rozkaz velení vojáci opustili britské kolegy přímo v akci, protože byla "nebezpečná". Ministerstvo obrany je znepokojeno a přemýšlí o rozpuštění jednotky. Ze svého velení a nejasných kompetencí jsou nešťastní i členové SOG.

Zdálo se, že afghánští rebelové, kteří obsadili stavení v zalesněném ohybu řeky, to mají už spočítané. Britská a česká speciální jednotka vojenské policie se k jejich opevněnému místu potajmu přibližovala a rozdělovala si úkoly.

"Musíte vyčistit údolí před námi a pak zaútočíme," požádal naše vojáky britský velitel.
Jenomže následovalo něco, s čím nepočítal. Český velitel mu oznámil: "Do toho nejdeme, je to nebezpečné."

Jak řekl, tak se stalo - česká jednotka speciálních operací SOG (nejedná se o spojenci ceněnou prostějovskou speciální jednotku) nasedla do vozidel a vrátila se na základnu.
Jindy bylo odmítnutí jít do akce zdůvodněno argumentem, že úkol, který měl SOG splnit, se neslučuje s jeho posláním.

Averze Britů, jimž byli Češi podřízeni, se vyhrotila v době, kdy jim velení SOG oznámilo: Nepočítejte s námi, protože si část jednotky vybírá dovolenou a nebudeme kvůli tomu bojeschopní.

Korunu všemu pak dala nevinná procházka jednoho z českých generálů ulicemi Kábulu. Když ho totiž míjel britský důstojník, tak od plic zanadával: "K čertu s českou armádou."

Pobouřený generál žádal vysvětlení. Poté se dozvěděl pravou příčinu výhrad od Brita.
"O účinkování této jednotky se dozvídám informace, z nichž se jen těžko vzpamatovávám. Poškozuje to kredit armády," říká ministryně obrany Vlasta Parkanová. Příčiny selhání některých velitelů už vyšetřuje
její inspekce.

Znechucený voják SOG vrátí ocenění

Praporčík J. S. odjížděl do Afghánistánu s iluzemi, že bude jako špičkový odborník pomáhat spojencům v boji proti teroristům. Teď je znechucený.

"Vznikaly o nás filmy, dělali z nás hrdiny, politici se předháněli, aby se s námi vyfotili. A najednou jsme gauneři, o nichž je nejlépe mlčet, protože nás velitelé v Afghánistánu proti naší vůli odvolali z boje?" stěžuje si voják ze speciální jednotky vojenské policie (SOG).

Praporčík už se rozhodl - ministryni obrany Vlastě Parkanové vrátí Záslužný kříž, který po návratu z války dostal. V české armádě to ještě nikdo neudělal. Vrátit vyznamenání chtějí i další.

"Tuhle nebetyčnou ostudu si budeme u Britů léta žehlit. Jinak vynikající kredit české armády v Afghánistánu to neuvěřitelně poškodilo," říká o problémech SOG jeden z blízkých spolupracovníků ministryně Parkanové.

Ta dokonce řekla, že nekompetentnost některých velitelů patří k tomu nejhoršímu, co ve svém úřadu zažila.

Speciálně vycvičení muži se stali obyčejnými strážci

Britové přitom o spolupráci s mimořádně kvalitně vyzbrojenou jednotkou zpočátku velmi stáli. Když je však Češi několikrát nechali na holičkách, rychle vystřízlivěli a své kolegy raději přenechali Dánům. Ti pak speciálně cvičené české vojáky používali jako obyčejné strážné či jako ochranku pro humanitární pracovníky.

Jsou tedy čeští vojáci zbabělci, kteří utíkají z boje? Vojáci uznávají, že si u britského velení vysloužili nedůvěru po zásluze. Přičítají to především chybějícím "pravidlům hry", podle nichž má speciální jednotka v Afghánistánu fungovat. Není totiž jasné, zda má být nasazována jen na zvláštní akce proti teroristům, nebo i střežit základny.

"Neustálé dohadování, jaké úkoly máme vlastně plnit a jaké ne, vyústilo v několika případech k odchodu z boje a v nedůvěru velení britské divize, pod niž jsme spadali," přiznává jeden z vojáků, který se rozhodl vrátit medaile.

"Jen proto se mohly v Afghánistánu odehrát pro českou armádu zcela ostudné a diskreditující scény," dodává.

Podle Parkanové je skandál důvod, aby vojenská policie provedla personální změny. Mluví se o odvolání velitele jednotky Petra Krčmáře, který však považuje obvinění za účelová a říká, že mají vést jen k rozpuštění jednotky.

"Odmítám tvrzení, že jsme v Afghánistánu nic neudělali," říká Krčmář.

Jedná se o budoucnosti jednotky. Skončí?

Jeden jasný úkol už velení armády má: do konce května předložit vizi, jak budou speciální jednotky armády v budoucnu vypadat.

Kořeny nynější aféry sahají až do roku 2001, kdy ministr obrany Jaroslav Tvrdík SOG založil. Svědčí o tom fakt, že se nový velitel vojenské policie Vladimír Ložek snaží až po sedmi letech o to, aby speciální jednotka měla vůbec oporu v zákonech.

Ložek věří, že se mu nakonec podaří rozklíženou jednotku stmelit. I proto prý s vojáky, kteří už v Afghánistánu nesouhlasili s problematickým účinkováním SOG, diskutuje o tom, jak se vrátit na špičku.

Lze to říci i slovy člena inspekce ministryně, která selhání v Afghánistánu prošetřuje: "Jednotka upadla do marasmu. Pracují v ní ale skvělí vojáci, po nichž by okamžitě sáhl velitel prostějovských speciálních sil i šéf policejní protiteroristické jednotky URNA."

---
A muj komentar: Pricin je nekolik - moje oblibena pricina je Vaclav Havel. Vaclav Havel ma primou a temer exkluzivni odpovednost za to, ze veleni armady zustalo v rukou komunistu a komunisti nebyli odstraneni. Tim doslo k tomuto upadku. Neberte si to nijak osobne - i s americkou armadou to pujde ted (doufejme jen docasne) z kopce - protoze mame za prezidenta levicoveho hlupaka, ktereho vetsina prislusniku americkych ozbrojenych sil jednoduse nemuze respektovat.

Dalsi pricinou je geneticky fakt, ze Cesi nejsou schopni byt charakternimi vojaky (cest vyjimkam slouzicim v zahranicnich armadach!) a pribeh z roku 1938 a 1968 se bude opakovat znova a znova! Cesi jsou narodem Svejku - nikoliv narodem schopnym vyprodukovat vojaky. To uz jsem zapomeli na ten clanek v ceskych novinach pred casem, ze maminka jednoho vojaka z udajne "elitniho" Prostejova velice plakala v novinach, ze sveho synacka do Afganistanu nepusti, protoze se tam strili! A na co asi doprdele vstupoval do armady - ciste z ceske vychcanosti?

Cesti vojaci se zatim vyznamenali jen opakovanymi kradezemi svetru a laptopu v prodejnach pro vojaky v Iraku a ted utekem z boje v Afganistanu. Jen takovy namet z historie (ja vim, ze vy o historii vite prd, prave proto to pisu): Kdyz v rimskych legiich jednotka projevila zbabelost v boji - byla narizena decimace. Decimace byla poprava (nekdy stetim, nekdy ukamenovanim) kazdeho desateho vojaka z one jednotky. Tak jako v pripade vasi estebacke Sametove revoluce RESENI BYLO VESENI (nemuseli jste dnes tak srdceryvne plakat), tak i v pripade vasich zbabelych vojaku RESENI JE DECIMACE!

Takze naridte nastup tech vychcanych poseroutku, velitele a byvali komuniste do prvni rady, rozpocitat a kazdeho desateho zastrelit! To by melo trochu upevnit moralku! Fungovalo to pred 2000 lety - proc ne dnes? At se clovek nemusi porad za ty Cechy jen stydet a stydet!
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Karlicek Karlicek | 22. dubna 2009 v 16:38 | Reagovat

A Svejci v Cesku, tech je tam asi 80% obyvatelstva, totiz tech Pred-Posrancu, coz jsou ti vsechni v ruznych spolcich "Ne Zakladnam" ... kdyz on by se stryco Putin mohl moooc mracit a dokonce i zlobit.

2 ctenar ctenar | 22. dubna 2009 v 16:45 | Reagovat

To je ale, prece znama vec, ze Cesi jsou zbabelci, to neni vubec nic noveho.Ted se to jenom potvrzuje, kdyz je na to videt a novinaru je vsude , jako much.

3 Hora Hora | E-mail | 22. dubna 2009 v 17:29 | Reagovat

Jsem presvedcen, ze po nákupech i půjčkách letadel Grispen ve Švédsku, nadměrného počtu obrněných vozů v Linci dorazi z Cech do Afganistanu novi hrdinni cesti vojaci, potomci hrdinu od Mnichova 1938 i srpna 1968 na kridlech čtyř armádních transporteru koupenych za vic nez tri miliardy korun ve Spanelsku /viz LN 21.4.2009/. Do Cech se prece nehodi, mohly by po startu nezabrzdt a preletet k sousedum, zde staci vlak.
Na treti světovou valku budeme vsak pripraveni, armada si zajistila nadmerny pocet i bitevniku L-159 z Vodochod.NATO
i EU si tak muze sva letadla nechat, re-
publika je sobestacna. Amen.

4 Anti Anti | 22. dubna 2009 v 17:33 | Reagovat

Ceska armada... jak typicke.
Kamarad je (byl, ted retired) majorem v armade a jiz byl nekolikrat jak v Iraqu tak v Afganistanu (odtud se vratil pred tremi mesici) a pred casem padla rec na Cechy v Avganistanu takze me docela pobavila veta o "...mimořádně kvalitně vyzbrojenou jednotkou..." To netusim kde to vzali, ale podle vypraveni to s tou vybavou tak kvalitni nebude. Nu co, Cesi si vzdy o sobe mysleli ze jsou buh vi co...

5 Anti Anti | 22. dubna 2009 v 17:38 | Reagovat

ops... ten Afganistan mi nejak uletel... Ja si rikal, ze mi na tom nazvu neco nesedi.

6 Jaromir Masa Jaromir Masa | E-mail | Web | 22. dubna 2009 v 17:39 | Reagovat

Obavam se, ze to je tim, ze vetsina vladcu a lampasaku tady jsou kancelarsti moulove dosazeni z vychodu. Drive to tu byla karikastura Nemcu nabo Rakusaku. Ted je to karikatura ruskeho carstvi. Potrebovalo by to tady trochu bileho stalinizmu.

7 Souckova Souckova | 22. dubna 2009 v 17:45 | Reagovat

muj deda Fratisek Kupka se diky prvni svetove dozil pouhych 48 let a jedinou vyhodu ma,ze lezi na olšanskem vojenskem hrbitove.Pry se na jeho pohrbu stavil i ten znamy malir Kupka,pry byli bratranci,ono to byla slava,protoze skonal ctyry dny pred koncem Prvni svetove a byl zalozen stat Ceskoslovensko.Dalši pribuzny z otcovy strany byl ve Francouzske cizinecke legii, pak ve francouzske peruti a nakonec pet let v kriminale za to, ze poslouchal Svobodnou Evropu,takze taky zadna slava.Valcit s Araby je nesmysl, nejsou to veseli a nezaludni cernoši,da se ocekavat v nejlepšim kudla do zad,ted je modernejši Araby propagovany terorismus.Az z toho Afganistanu mezinarodni vojaci odejdou, zacne nekonecna muslimska obcanska valka.

8 Jenda Jenda | 22. dubna 2009 v 18:08 | Reagovat

Národ po mnohá pokolení degenerovaný policejním dozorem a nedozírnou sítí udavačů bude nakonec vždy inklinovat ke svým masters a je naivní od něj očekávat hrdost či důstojný soud a chování: „ Honor has not to be won; it must only not be lost“. Pokud má Schopenhauer pravdu, tak my jsme ji ztratili již velmi dávno.

Od nepaměti se považuje 5% populace za tu ušlechtilejší část.  V případě „Čechů“, nepočítáme li děti a mladistvé, to odpovídá nějakým 300.000 lidí, přibližně tolika kolik jich bylo za Hitlera a komunistů popraveno, vězněno či donuceno k emigraci. Proto mi připadá nefér ho stále mlátit klackem a požadovat od něj něco co v jeho silách není  a asi nikdy nabude. O civilizační vliv soužití s jinými národy se připravil sám odtržením se od Rakouska Uherska. Dále pak svou kulturní a etickou isolaci dovršil vyhnáním sudetských Němců. Výsledek pak jsou genetičtí zmetci jako třeba pan Füle a Kohout, exkomunisté které dnes najdete ve všech klíčových pozicích a proti kterým dnes zdravý jedinec nemá tu nejmenší šanci.

9 Antonín Antonín | 22. dubna 2009 v 18:14 | Reagovat

Češi jsou dnes, zdůrazňuji dnes, zbabělci. Můj otec, ruský legionář, zbebělec nebyl. To byli Češi, kteří vybojovali První republiku a pak se dočkali nesmírného zklamání v roce 1948.
Holt 40 let komunismu se na národu podepsalo víc, než dokázalo 20 let "svobody" odčinit. Jak dlouho to bude trvat, než se Češi napřímí?

10 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 22. dubna 2009 v 18:25 | Reagovat

60 let

11 Der Fallschirmjaeger Der Fallschirmjaeger | 22. dubna 2009 v 18:35 | Reagovat

@9 : Sv AnTonicku , a zbylo vam najate to zlato ze zlateho ruskeho pokladu ktery si legionari privlasnili tim ze ho Rusku vyvlastnili ?  a co vy osobne ? take jste piratizoval majetek po zidech a emigrantech, exulantech, fabrikantech ??  jen se priznejte a vyvette, ulevi se vam

12 Jenda Jenda | 22. dubna 2009 v 18:35 | Reagovat

Kdo jJsou Kohout a Fule zde:

http://www.lidovky.cz/ln-disidenty-stridaji-byvali-komuniste-fcu-/ln_domov.asp?c=A090417_084105_ln_domov_mel
Vedle zmíněného článku je anketa „Kdo bude nejlepším ministrem?“ (z těch nějakých dvaceti). A Češi divte se, absolutní většina si myslí, že jím bude Jan Kohout. A to navzdory svému plebejskému curiculu a vzezření, které by mělo tolik kontrastovat s tím Karla Schwarzenberga.

http://www.lidovky.cz/ksc-je-duvod-proc-se-drzim-uredniciny-dw0-/ln_domov.asp?c=A090422_171811_ln_domov_mtr

13 Muki Muki | 22. dubna 2009 v 19:12 | Reagovat

Takove sebemrakacstvi, je az legracni. Tak jeden druheho presvedcujete, ze cesi jsou zbabelci, Svejci a buhvi co. Ale pri tom si povysene a arogantne myslite, ze vy k nim nepatrite nebo jste vyjimka.Nas narod neni ani lepsi, nebo horsi, nez ostatni narody a ma sve chvile nahore a dole. Ovsem zaliba v sebemrskacstvi a pomlouvani vlastniho naroda, neni nejake specialni ceska vlastnost. Kdo zazil v USA kdyz za kriku Count mi out Amerika,masove sromazdeni provozovalo vylevy nenavisti vuci vlastni zemi a vojakum, vi, ze se to muze stat vsude v kazde zapadni zemi. A tak vsechny ti pomluvy, ktere komuniste zasivali do povedomi nasich lidi, podivejte se na toho pana co opakuje komunisticky vymysl o tom ze legionari ukradli ruske zlato, jak se stokrat opakovana lez stava pravdou, je jasne, ze po tolika letech, vymazanani narodni hrdosti se musi projevit. No nechme toho. Nikdo nevi, jak to vlastne bylo a co je s toho po novinarsku pribarvena sensace. Jesli, jak rikaji, nasi vojaci poslechli rozkaz sveho velitele a nevzbourili se a neodmitli rozkaz provest, to neznamena, ze cela jednotka je slozemna se zbabelcu.

14 Muki Muki | 22. dubna 2009 v 19:18 | Reagovat

Pane Werner, jen s historie. Britove vtahli do Afganistanu proto, ze Ruska rise si usmyslila, ze ji Afganistan patri a tak kdyz rusove vtahli do Afganistanu, udelali to i Britove a tim docilili toho, ze se udelala dohoda, aby se obe vojska stahla. Anglie se svymi potizemi v Indii nijak netouzila si pripojit rozharany Afganistan ke svemu imperiu, jako dalsi problem, ji slo jen o to, aby Rusko se nedostalo az na hranice Indie

15 Muki Muki | 22. dubna 2009 v 19:28 | Reagovat

A do tretice. Spanelsko melo vzhledem svemu kolonianimu panstvi a rabovani v americe jeden s nejvetsich zlatych pokladu na svete. Ve spanelske obcanske valce tam soveti poslali dobrovolniky a ti s pomoci spanelskych komunistu odvezli poklad do Ruska, kde samozrejme byl pouzit pro dobrou vec socialismu na celem svete. I kdyz Franco po letech dal vetsine lidi co bojovali proti nemu milost, ti co se zucasnili te kradeze s mohli vratit z Ruska az po jeho smrti. Franco, za druhe svetove, chtel sovetum alespon neco oplatit a tak nabidnul uveznenym komunistum a levicakum, ze muzou vstoupit do Modre divise a poslal je na ruskou frontu, Cast jich prebehla k sovetum,kde byli popraveni a jinak ta slavne dobrovolnicka divise se dopustila dost zverstev a chovala se tak, ze sami nemci poizadali o jeji odvolani. To jenom o zlatem pokladu o kterem se ku podivu moc nemluvi.

16 Muki Muki | 22. dubna 2009 v 19:44 | Reagovat

No Pane Wagner, mozna, ze by ten soudruh take pripomel, ze kdyz se Francova vojska blizila k Madridu, komuniste zpanikovali a chteli mesto ocistit od burzoasnich elementu. Shromazdili kolem 5000 narychlo sebranych lidi, casto rozhodovalo to, ze byli na ulici v kravate, nebo klobouku a nahnali je do protitankovych zakopu kde je postrileli. To nechala v historii i spanelska levice, proto, ze to neslo vymazat.

17 D. Werner D. Werner | 22. dubna 2009 v 20:37 | Reagovat

[16]: Podla ceska propaganda. Davejte si pozor nebo budete take smazan!

18 D. Werner D. Werner | 22. dubna 2009 v 21:19 | Reagovat

Ted vazne, ceske SOG chyby proviantak Paroubek a jeho salamy. Jako osvetoveho dustojnika bych vital majora Hedvicka.

19 paula paula | E-mail | 22. dubna 2009 v 21:32 | Reagovat

Dobre, ze jsou cesky vojaci zbabelci. Lepsi byt zbabelec nez mrtvy nebo zmraceny do konce zivota. Mam tady na ocich denodenne americky kluky, co se tam odtud vratili. verte mi, ze ten pohled na ne: srdce trha!!!!!!!!!!!!!!!!!

20 paula paula | E-mail | 22. dubna 2009 v 21:34 | Reagovat

A ta zarsana valka mela mimochodem podle slibu Obamy uz davno skoncit a vsichni meli byt doma, nebo ne?
A protoze je Obama lhar a USA chce vic penez, tak proto maji cesky kluci umirat????????????????????????? no ne, ze ne ??????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

21 D. Werner D. Werner | 22. dubna 2009 v 21:35 | Reagovat

[20]: Hedvicku opet si pises prispevky?

22 Pavel Pavel | 22. dubna 2009 v 21:41 | Reagovat

Cert vem ceskou armadu, jak rekl ten anglicky dustojnik, co jineho se k tomu asi da rici, zase ostuda.Ale urcite , ten, kdo zna ceskou moralku se tomu vubec nedivi.

23 Karel Jemelka Karel Jemelka | E-mail | 22. dubna 2009 v 23:33 | Reagovat

Jsem přerovák a donedávna tady sídlili vrtulníkáři, než je nedávno odstěhovali bůhvíkam. Je tomu více než rok, probleskla zpráva, že mají být nasazeni tuším v Afgánistánu. A nastala vzpoura. tuším šest těchto elitních pilotů se zašprajcovalo a a odmítlo misi s tím, že tam se přece střílí a že oni nejsou dostatečně připraveni, že vzduch je tam řidší a oni nemají širší vrtule,.... Těchto šest elitních pilotů bylo zbaveno létání, ale vytvořil se jim odbor na MNO, tuším za násobný plat. A sedí tam a píšou stížnosti, že jim nejsou placeny přesčasy, že jsou odtrženi od létání.... Jsem rybář, sedávám v noci u vod a těším se na chycené žrádlo. Ovšem, jak mohu sledovat létání vrtulníků, jsem z toho zděšen. Sedíval jsem na tovačovských jezerech. cca 12-13 vrtulníků imrvere brčících nad hlavou, točících se kolem Iváňské kaple, trasou o půl kilometrů jinou zpátky na letiště. Furt dokola okolo komína. Prostě létají. Nehážu do jednoho pytle všechny. Existovalo něco, co se nazývalo "Tygří letka" a to byli chlapi na slovo vzatí. Jenže jich bylo tuším tak pět. To taky sedím na rybách na Bečvě a najednou se přižene Hind, korytem řeky tak tři metry nad vodou. Zničehonic mám vercajk rozházený po lese a málem nacvrkáno v textilu. Asi jeden z těch tygříků. Řekl bych, že na slovo vzatých a ochotných jít i tam kde to smrdí je u vrtulníkářů tak šest. Noční létání? Ač vybavení noktovizory a čím vším možným, probíhalo noční létání pouze tak čtyři dny před a čtyři dny po úplňku. A to muselo být jasno a nejlépe sníh, kdy je vidět na 50 kilometrů. Při všem tom vybavení. Věřte, že v Přerově hodinu před půlnocí za jasného úplňku byl problém hodinu před půlnocí usnout. A to navíc létají výše, než je bazilika na Sv. Hostýně, aby ji náhodou při své neodňatělné zodpovědnosti nestrefili vlasním vrtulníkem. Troufám si odhadnout, že ČR dnes vlastní cca 800-1000 žoldnéřů, kteří jsou kvalitní a tito se na misích točí furt dokola. To ostatní z celé slavné armády jsou lité, kteří jsou po zaslechnutí pískající kulky schopni konvertovat na Islám. Bohužel ta pouhá tisícovka kvalitních vojáků nestačí na obnovování na misích a pak dochází k takovým fó pá, k jakému došlo. Český voják je vojákem mírovým, a umí vojákovat pouze v míru. A brát plat za vojákování v míru. Omlouvám se té hrstce opravdových žolnéřů, kteří vědí, že podepsali hazard s vlastním životem a jsou ochotni hrát vabank. Je vás málo, ale klobouk dolů.

24 Vanek Vanek | Web | 23. dubna 2009 v 1:15 | Reagovat

Odpad Evropy. Cesko zrusit a zaclenit do Rakouska. Parkanovou zavrit !!!

25 Jaromir Kolacek Jaromir Kolacek | 23. dubna 2009 v 10:59 | Reagovat

A pan je znalec,nechapu kdyz nejsi Cech,tak proc pises cesky.

26 Jaromir Kolacek Jaromir Kolacek | 23. dubna 2009 v 11:06 | Reagovat

to patrilo ctenarovi.Ty se bojis vlastni identity howne.

27 Zuzana Timková Zuzana Timková | E-mail | 23. dubna 2009 v 11:40 | Reagovat

ten clanok nemozem ukazat manzelovi, lebo odjakziva spominal, ze ceski vojaci utekali vzdy z boja, boli zbabeli, co potvrdzuje veta z clanku: "K čertu s českou armádou.", Ja som vzdy Cechov branila, a keby som manzelovi ten clanok ukazala, tak by sa smial a smial do popuku. Hedvicek ma pravdu s Havlom, po revolucii poskodil Slovakov plosne v skoro v kazdej oblasti a ked dal amnestiu najvacsim vrahom a zloduchom, tak kriminalita nemala paru od praveku, to bol strasny cin, ktory nemal paru. Popravy vsak nemaju miesto vo vyspelej spolocnosti a nic neriesia, pretoze obet sa vrahovi vzdy pomsti, sme tu vecne a na to treba pamatat. Jedn profesor - velmi mudry pan hovorieval: "keby vrah vedel, ze ho obet dohoni, nevrazdil by" a to sa tyka aj inych oblasti. Co zle urobis, zlom sa vrati, a je to osvedcene ako pravidlo.

28 Mlcoch Miloslav Mlcoch Miloslav | E-mail | 23. dubna 2009 v 11:46 | Reagovat

Je to děsivá ostuda, nechápu, jak se můžeme chlubit tím, že jsme v NATO, když nejsme schopní plnit nejen elementární závazky, ale schází tady obyčejná lidská slušnost a solidarita se spolubojovníky, kteří se ocitnou ve srabu. Ani bych se nedivil, kdyby to těm našim libovým hošanům někdy Britové obdobně vrátili. Ale vsadím se, že totéž neudělají. Jsou to totiž profesionálové. A jenom o profesionalitě nevykládají. Vzpomínám si, jak jsem četl o operaci V Pouštní bouře v zálivu a způsobu, jak američtí vojáci přijali francouzskou cizineckou legii. Potleskem. To hovoří o všem. Čím by asi uvítali ty naše frajery ?

30 Filom3n Filom3n | E-mail | 23. dubna 2009 v 13:25 | Reagovat

no ono je to ted jinak, kdyz je armada zamestnani jako kazde jine, to uz srabi bejt muzou... ale pokud by byla vojna povinna a bylo by to jako za Komanchu tak by je tam hnali hlava nehlava... je to k hovnu uz vsechno tady, vazne...

31 ctenar ctenar | 23. dubna 2009 v 15:13 | Reagovat

Ty howne Jaromire Kolacku, komu nadavas, ja si muzu psat, jakym jazykem chci, jsem Cech a proc bych tedy psal anglicky a to, jak si pisu jmeno, ci nazev, to je take uplne jedno, kdo muze vedet, jestli i tvoje jmeno je prave a i kdyz je, tak, co na tom, stejne te nikdo nezna, tak se uklidni "HOWNE."
Typicky ceske, dochazi argumenty , zacinaji sprostarny, co se da jineho cekat....

32 mj mj | 23. dubna 2009 v 15:40 | Reagovat

Rossy, s kecama typu ze tahle zeme nemuze vyprodukovat dobry vojaky se di zahrabat. Ty si prectes neco v novinach a zacnes to hodnotit. Chudaku.

33 Luis Luis | 23. dubna 2009 v 16:47 | Reagovat

[32]: Rosta ma naprostou pravdu. A kdyz uz se neco takoveho objevilo v novinach tak to stoji za rozbor. Ten clanek nebyl normalni. Ale obavam se ze ma za ukol poskodit ceskou ucast v Afghanistanu jako takovou.

34 pedrosek pedrosek | Web | 23. dubna 2009 v 17:44 | Reagovat

Je to další ostuda a rána naší stále proklamované hrdosti. Můžeme být na něco hrdí, ale důležité je jak nás vidí ti ostatní. Otázkou zůstává smysl celého afghánského dobrodružství. Zdá se, že vývoz demokracie v konečném efektu nějak na východě nefunguje. Viz také Irák.

35 D. Werner D. Werner | 23. dubna 2009 v 17:54 | Reagovat

[27]: Slovaci by meli drzet hubu. Bez Cechu byste dnes jako narod neexistovali. Vase prdelolezectvi vuci Hitlerovi mluvi za sve, to nezmeni ani vase SNP. Drotari nemichejte se do ceskych zalezitosti a  hledte si madaru, kterym dodnes lezete do prdele ale na Cechy nadavate!

36 D. Werner D. Werner | 23. dubna 2009 v 18:28 | Reagovat

[33]: Luis clen strany zlocinne a  zavvrzenihodne a lampasak CSLA.

Dediku jak chodi Hedvajs na zachod kdyz mu porad trcis hlavou v prdeli?

38 Krucifix Krucifix | 23. dubna 2009 v 22:08 | Reagovat

Koukám, že tady je každej chytrej jak rádio....... Každej si tu mele svoje, každej si mele jací jsou češi švejci a zabývají se jen pár článkama....ale už nikdo nevidí, že v loni v říjnu dostal jeden borec vyznamenání za hrdinství od Klause, že zachránil dva lidské životy, a jeho kolegové několik dalších...že nasazovali svůj krk právě pro ty angličany, který měly opustit podle Gazdíka....samé sračky....pamět čechů je hodně krátká...a všichni doma v teple jsou hrdinové....

39 Krucifix Krucifix | 23. dubna 2009 v 22:09 | Reagovat

dodatek..a ten borec byl právě od nich..od sogáčů....

40 Jenda Jenda | 24. dubna 2009 v 3:51 | Reagovat

Věříte Parkanové a jí podobným? Též nevím, jestli jsem nesoudil ukvapeně.

"odmítáme obvinění zveřejněná v médiích"

PROHLÁŠENÍ PŘÍSLUŠNÍKŮ SOG

My, příslušníci speciálního oddělení ÚSpO VP (SOG), tímto prohlášením odmítáme nepravdivá tvrzení o činnosti útvaru, která se objevují v médiích.

Pokud vznikla jakákoliv pochybení během působení SOG v misi v Afghánistánu, jsme připraveni nést odpovědnost.

Dopisem ministryni obrany, ve kterém si několik bývalých příslušníků útvaru stěžuje na situaci uvnitř útvaru, se zabývá inspekce MO a věříme, že pokud došlo k pochybením, dojde k nápravě. Je však potřeba neopomíjet fakt, že tento dopis, z něhož média často velmi bulvárním způsobem zveřejňují úryvky často vytržené z kontextu, je prací pouze několika osob, se kterými byl v minulosti rozvázán pracovní poměr nebo je v současnosti jednáno o jejich propuštění. Nikdo nám nedal prostor vyjádřit se k obviněním zmíněným v tomto dopise a nikomu ze SOG nebylo umožněno (na rozdíl od novinářů) seznámit se s jeho obsahem.

Odvolanému veliteli pplk. Krčmářovi ani jeho podřízeným nebylo do dnešního odpoledne povoleno se k nařčením vyjadřovat a není respektováno základní právo občana bránit se obviněním a být s nimi seznámen. Proto volíme tuto cestu.

Naši kolegové a kamarádi během jedenapůlročního působení v Afghánistánu velmi často čelili útokům nepřítele a v přímých bojích pomáhali koaličním jednotkám zvyšovat bezpečnost v oblasti. Nezřídka právě činnost našich příslušníků vedla k záchraně životů koaličních vojáků nebo uvolnění koaličních jednotek z křížové palby. Za toto jednání jsme byli mnohokrát oceňováni jak v zahraničí, tak i po návratu do vlasti (medaile prezidenta republiky Za hrdinství, záslužné kříže MO). Britský velitel koaličních sil v oblasti jistě neodmítne podat svědectví, jak byl či nebyl s naší jednotkou spokojen. Stěží lze také tvrdit, že by jednotka čelící problémům s velením a zbabělostí mohla být vyslána rozhodnutím MO do Lógaru s úkolem zajistit zvýšení bezpečnosti českých kontingentů PRT.

Tvrzení, že jsme bez velení vyjížděli na "lov talibanců", je naprostý nesmysl a vychází z neznalosti poměrů na bojišti. Představa, že by jakákoliv jednotka svévolně prováděla činnost bez svolení a informování velitelství ISAF, je scestná a naivní. Úkoly, postupy a restrikce jsou a musí být vždy jasně dány a jejich porušení je v době nepřetržitého monitorování bojiště jednoduše odhalitelné.

Během přímých bojových operací byl jeden náš kolega zabit, další tři velmi těžce zraněni s doživotními následky. Nařčení ze zbabělosti tak považujeme za nepravdu a největší křivdu, jaká nám mohla být učiněna. Koaliční vojska, která o pomoc požádala, jsme nikdy nenechali v boji bez pomoci. Naopak se nám několikrát stalo, že nám byla v okamžicích našeho napadení žádost o podporu odmítnuta. Během válečného konfliktu se taková rozhodnutí běžně stávají, avšak vždy po důkladném zhodnocení situace.

Žádáme proto média o profesionální chování a ověřování zveřejňovaných informací o SOG. Přihlédněte prosím k tomu, že pro vojáka je velice komplikované se podobným očerněním bránit, zvlášť v době, kdy máme důvodná podezření o tom, že naše telefony jsou monitorovány a naši příslušníci sledováni vojenskou zpravodajskou službou (o této skutečnosti bylo služebním postupem podáno hlášení 19. 3. 2009, dodnes bez jakékoliv reakce AČR). Určité tlaky, výpady a nevraživost vůči SOG v průběhu posledních 12 měsíců ze strany velitele vojenského zpravodajství jsou v kruzích AČR veřejným tajemstvím. Domníváme se, že naše jednotka dnes čelí kampani, která má za úkol zdiskreditovat naše úspěchy i důvody pro naši další existenci. Všichni stojíme za odveleným velitelem útvaru pplk. Krčmářem a odmítáme obvinění zveřejněná v médiích.

41 ra.ri.ta ra.ri.ta | 24. dubna 2009 v 7:03 | Reagovat

Tu decimaci alespoň 10x zopakovat

42 Lubos Lubos | E-mail | 24. dubna 2009 v 9:36 | Reagovat

...co takhle si nejdrive neco overit a pak se zacit vytahovat??? Mam pocit, ze posledni a jediny "spravny Cech" je Hedvicek, shit !! Jestlize podle nej tu vsichni "vi o historii prd", tak nam to pan "chytry" musi napsat?? Strc si to nekam!!

43 Mlčoch Miloslav Mlčoch Miloslav | E-mail | 24. dubna 2009 v 11:10 | Reagovat

Zdravím Jendu ze SOGu a děkuji mu za jeho komentář.Je třeba, aby informace byly objektivní a zdá se, že po tomto prohlášení věc vypadá i jinak. Je ovšem třeba, aby se toto prohlášení SOGu dostalo i na české blogy nebo blogy tisku. Nebojte se obhájit vlastní názory. Ukažte, že máte pravdu vy a ne ta parta, která chce ukončit českou misi v Afganistánu Těm se tyto dezinformace velice hodí. Češi přece mají taky svoji čest. Aspoň tomu po Jendově prohlášení začínám Věřit. Nenechte se zadupat do země . Zdraví vás M.M.

44 Norei Norei | E-mail | 24. dubna 2009 v 11:12 | Reagovat

Kevin Rudd rozhneval niektorých austrálskych moslimov, keď v stredu povedal, že by podporil výzvedné agentúry monitorujúce mešity v krajine.

Jeho citácia:
Imigranti, nie Austrálčania, sa musia prispôsobiť.

Som unavený z obáv, či sme neporušili práva niekoľkých jednotlivcov alebo ich kultúru.
Od čias teroristických útokov na Bali sme zaznamenali nárast vlastenectva u väčšiny Austrálčanov.
Táto kultúra sa vyvinula v priebehu dvoch storočí bojov, skúšok a víťazstiev miliónov mužov a žien, ktorí hľadali slobodu.
Hovoríme hlavne ANGLICKY, nie španielsky, libanonsky, arabsky, čínsky, japonsky, rusky, alebo akýmkoľvek iným jazykom. Preto ak si prajete stať sa súčasťou našej spoločnosti Naučte sa jazyk!
Väčšina Austrálčanov verí v Boha. To nie sú nejakí kresťanskí pravičiari ani nerobia politický nátlak, ale faktom je, že kresťanskí muži a ženy na kresťanských princípoch založili tento štát a to je jednoznačne zdokumentované.

A to je správne, že je to zobrazené na stenách našich škôl.
Ak Boh je tým, čo vás uráža, potom odporúčame zvážiť si iné časti sveta ako Váš nový domov, pretože Boh je súčasťou našej kultúry.
Budeme prijímať svoje presvedčenie a nebude otázkou, prečo. Všetci sa spytujeme, či prijmete to naše, či chcete žiť v harmónii a pokojne užívať to s nami.

Toto je naša krajina, naša zem a náš životný štýl a my Vám každému dožičíme si to užívať. Ale potom, čo ste skončili s sťažnosťami, fňukaním, a hundraním na našu vlajku, na našu prísahu, na naše kresťanské presvedčenie, či náš spôsob života, vám odporúčam využiť ešte jednu skvelú austrálsku slobodu - Ak tu nie ste spokojní s životom, máte právo opustiť ju.

My sme Vás nenútili, aby ste sem prišli. Chceli ste byť tu.
Takže prijmite krajinu, ktorá vás prijala.

45 Viss Viss | 24. dubna 2009 v 11:21 | Reagovat

Vážení,
články pana Hedvička občas čtu, občas s nimi souhlasím a občas ne. Ale co záleží na mém názoru, jsem jen obyčejná češka, ta, která je ve stejném pytli se všemi zloději, zbabělci, lháři, násilníky apod.
Ale na tohle se už nereagovat nedá. Nejsem zdaleka tak sečtělá jako pan Hedviček ohledně naší vojenské historie, tohle ale praští člověka do očí kladivem. Za prvé nikde se nepsalo že by se zdemoralizovaná česká jednotka rozprchla z boje, všechny informace vedou k tomu, že vojáci dostali rozkaz z boje se stáhnout, což také udělali. Je to velká ostuda, jistě, ale není to ostuda těch kluků kteří tam nasazují svoje životy ale velení, ne? Jak si tady vůbec můžete dovolit mluvit o našich vojácích jako o zbabělcích, jste tam byli?
Je mi líto všech chytráků co tu psali o českých vojácích jako o zbabělcích, pana Hedvička nevyjímaje.
Ale daleko více lituji mladých kluků kteří tam denně nasazují svoje životy zatím co na ně jejich vlast plive. Měli byste se stydět.

46 Jaromír Koláček Jaromír Koláček | 24. dubna 2009 v 13:00 | Reagovat

@31 jsi obyčejný vůl a ne Čech.Mluvíš o sobě jako o zbabělci,pravděpodobně jsi velký posera, obyčejny sráč a určitě s modrou knížkou.Zdar!

47 odpověď odpověď | 24. dubna 2009 v 13:51 | Reagovat

To snad nemyslíte vážně ??? Běžte si to zkusit a uvidíte, jaká je to sranda. Možnost má v podstatě každý. A ti co tady nejvíc kritizují by jistě utíkali jako první.

48 ghost ghost | 24. dubna 2009 v 15:32 | Reagovat

[45]: Zavist je v Cechach jednou z nejhojnejsich vlastnosti.

49 ctenar ctenar | 24. dubna 2009 v 16:13 | Reagovat

Az po tobe , sprosty a neurvaly Kolacku, moralizuj si sam sebe, o me se neotirej, me jsi ukradeny.
Jsi, jak potrefena husa.To snad psaly noviny, to,ze Cesi zklamali v Afganistanu, to ja jsem si z prstu nevycucal, pletes si pojmy  a dojmy.Jaci, my Cesi jsme, to snad vime sami?? Nebo, vy jsi vazne myslite, ze jsme, jako narod, neco specialniho???Nikdo prece nemluvi a nepise o samotnych jedincich, tak se uklidnete bodry vlastence.

50 Souckova Souckova | 24. dubna 2009 v 17:37 | Reagovat

hlavne kdyz cesti vojaci nemucili Afgance jako americti vojaci zahaneli nudu v Iraku tryznenim prosteho obyvatelstva a dalšimi podivnymi akcemi si vylepšovali pobyt jako sveraznymi akcemi v irackych veznicich.

51 Milan Černík Milan Černík | 24. dubna 2009 v 18:06 | Reagovat

Superpodvod hadráku z roku 89 rozleptal poslední zbytky "charakteru národa" a po dobu dvaceti let se zde lže , krade , vraždí a dělá nohama rukama cosi zvané demokrátura. Armáda -respektive její karikatura pod velením generálů z Dzeržinského university v Moskvě nemůže logicky být jiný hnus, než je celý stát pod vládou překabátěných bolševiků a estébáků . Takže , když idiot může dělat premiéra , presidenta a ministra , potom armáda nemůže vyprodukovat nic jiného , než podivné spolky žoldáků , poměrně hodně zbabělých ....Ve druhé světové válce českoslovenští piloti nad Británií odvedli sakra velký a důležitý kus práce , jejich domov je po návratu věznil i vraždil... Tajtrdlíci ve vyšívaných slipech a dementní bordel mamá , oranžová pfedkušna - to je rámec , který jiný obraz o uplynulých dvaceti letech v české armádě nemohl vydat - zpívajíci pošukyně s opilcem Vyčítalem , gagaromandaríni .

52 Muki Muki | 24. dubna 2009 v 19:57 | Reagovat

Kdyz se nelibilo novinazum ze vojaci bojuji proti komunistum ve Vietnamu, tak rozpoutali hysterickou pomlouvacnou kampan a kazda chyba jednotlivce jim byla vhodna, patricne nafouknuta na pospineni cele armady.
No a ted se zase nelibi ze se bojuje proti hrdinym muslimskym bojovnikum, tak se zase rozpoutala kampan, kterou tak dobre zname. A z chyby nejakych jednotlivcu se skoro pozadujue rospustit celou armadu, jako potencionalnich vrahu, delajicich si zarezy na pazbach, ale zaroven zbabelcu.
K memu prekvapeni se tentokrat Rosta pripojil

53 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 24. dubna 2009 v 20:54 | Reagovat

Jsem pouze pro rozpusteni ceske, komunisty vedene, armady.

54 pierino pierino | E-mail | 24. dubna 2009 v 22:58 | Reagovat

No comment... Cesi jsou zbabelci a kradou....nic noveho pod sluncem, jen se divim, kdyz o tom Rosta pise (snad aby to nekterym pripomel), ze ma k tomuto faktu nekdo nejake vyhrady....

55 Ed Ed | 24. dubna 2009 v 23:34 | Reagovat

Nemyslim si ze je spravedlive srovnavat Cechy se Svejkem…
--------------------------------------
Nekteri lidi zlomyslne prirovnavaji Cechy ke Svejkum. Musim je razne upozornit aby to nedelali.  Proc? Podivejme se na to dukladne. Hasek psal “Osudy dobreho vojaka Svejka” na Slovensku v Antole  u Banske Stiavnice. Zil tam se svou ruskou pritelkyni ktera mu nedovolila jet do hospody az kdyz dopsal dalsi novou kapitolu sve knizky. Pak se mohl odebrat do mistne hospody kde travil vesele ozralkovske chvile s jednim z mistnich pobudu a alkoholiku ktery mu vypravel sve zazitky z vojny; a to byl ten vojak Svejk, ktery byl vlastne Slovakem. Takze kdyz Vam nekdo bude nadavat do Svejku tak Vam vlastne nadava do Slovaku.

Kdyz tak listuju v ceske historii tak porad tam byli nesvary a jako svetle hvezdy vladcu nam vystupuje pouze osoba Karla IV, ale pardon ten vubec neumel cesky.
Dalsi z hrdiny Ceskeho (a taky Slovenskeho) politickeho nebe byl T.G. Masaryk. Ale on mel pulku Moravske a pulku Slovenske krve a spis se citil svetoobcanem nez zamindrakovanym Cechem. Sve nazory na rozhadanou ceskou politiku a neschopnost mnohokrat verejne vyhlasil.
Kdo byli dalsi hrdinove Ceskeho politickeho nebe? Gottwald, Zapotocky, Novotny? Ty byli loutky ktere ridila Moskva. A co novoby hrdina podvodne “sametove rovoluce Havel? Ten dopustil aby si byvali StB-aci, komousi, podvodnici, mafiani v tichosti prevlekli kabatky a vesele kocirovali dale.
No a Klaus, ten uspesne rozdelil bohatstvi  zeme podvodnikum, mafianum a StB-akum ale take agentum KGB a ruske mafii (vid Karlovarsko) pod rouskem privatizace a spolu s agentem StB a KGB Meciarem rozdelili Ceskoslovensko tak aby mohli oba lepe vladnout.
Anebo neuspesny kandidat na prezidenta Svejnar, syn agenta Cs. rozvedky a sam s pochybnyma levicovyma politickyma konexemi.
A jake dalsi osobnosti tam sviti? Sami podvodnici typu Grosse, Krejcire a jinych clenu mafie ktera ze zakulisi vplyva na politickou scenu Ceska.

Tak na co by mel byt hrdy dnesni mlady Cech? Na ty svetove vyznamne odborniky a krajany kteri cestujou do zahranici a podpali treba Narodni Park v Chile? Anebo vedce kteri kradou vzacne rostliny na Novem Zelandu, anebo zlodeje brouku v rezervaci v Indii, anebo na turisty ktere ignorujou lavinove nebezpeci v Tatrach, Alpach a jinde a hromadne se zabijeji.
Je skutecne tezke byt poctivym Cechem a zit v Cesku a dokonce se dostat na politickou scenu. Tam poctiveho cloveka totiz mezi sebe ty kreaury nepusti...

Zatim co tady ruzne narudle individua na Internetu mlati praznou slamu a osocujou lidi kteri napisou pravdu, jejich soudruzi na ceske politicke scene neleni. Vypada to ze se opakuje rok 1948.  Paroubek se tajne domlouva s komunistama. Politicka atrapa Klaus prohlasuje  ze se chce vlozit do Europskeho predsednictvi. No to by uz jenom potrebovala Evropa aby ji predsedal sileny dedek. Po padu vlady Topolanka komunista Fisher dostal pozehnani sestavit “ourednickou vladu”. Cesi se jeste nepoucili z historie. Zel  Sarkozi mel pravdu kdyz tvrdil ze Cesko neni shopne udelat si poradek doma, je nestabilni a nemuze uspesne predsedat EU.

Tak proc se vlastne divime ze CS “elitni” jednotka v Afganistanu krade computry a jine veci a ze kdyz maji bojovat pak utikaji.

56 pierino pierino | E-mail | 25. dubna 2009 v 2:24 | Reagovat

Ed: Flaknul jsi ten hrebik rovnou na palici...je to jak to rikas, ale zustane to porad stejny.... Have a great day... buddy...

57 Vladimír Vladimír | E-mail | 25. dubna 2009 v 14:19 | Reagovat

A co je nejzajímavější?
Že britové tvrdí něco úplně jiného. Ovšem zapšklý Hedvíček si opět může kopnout do nenáviděného Česka.....

58 pierino pierino | E-mail | 25. dubna 2009 v 14:35 | Reagovat

Vladimir: Nejzajimavejsi je to, ze: Kdo neskace neni Cech!!! Kdo by ty kluky pitomy nemiloval. Ma je rad i Rosta. Jen ty se na to divas zapskle...!

59 OM OM | 25. dubna 2009 v 14:46 | Reagovat

[53]: ČR by se vyplatilo rozpustit svoji armádu a pronajmout si pluk Cizinecké legie, což ale asi nejde.

60 OM OM | 25. dubna 2009 v 14:50 | Reagovat

[55]: Tak to je VELMI "pěkné"!

61 Luis Luis | 26. dubna 2009 v 19:28 | Reagovat

Tak na co by mel byt hrdy dnesni mlady Cech?

Na to, ze uspeje v emigraci. Ze dokaze plnohodnotne zit jinde, vybudovat si postaveni a zazemi .

62 D. Werner D. Werner | 26. dubna 2009 v 20:30 | Reagovat

[61]: Luis clen strany zlocinne a zavrzenijodne a lampasak CSLA

Na to ze neni rudy dobytek jako jsi ty, ozraly bolseviku.

To jesme se dopracovali ze nam tu komunisti prednaseji o cti.

63 Muki Muki | 26. dubna 2009 v 23:45 | Reagovat

ovsem problem je, podle clanku v novinach s neonacisty v ceske armade a policiji
podle ministra pro lidská práva Michaela Kocába

64 Luis Luis | 27. dubna 2009 v 4:49 | Reagovat

[62]: Zase ty psychopate trpis mykanim ?

65 D. Werner D. Werner | 27. dubna 2009 v 13:53 | Reagovat

[64]: Luis clen strany zlocinne a zavrzenijodne a lampasak CSLA

Alkoholik, prdelolezec a psychopat jsi ty, odporny bolseviku!

66 Godula Godula | 27. dubna 2009 v 14:47 | Reagovat

Tak to dopada kdyz bojuji zoldaci za cizi zajmy.

67 D. Werner D. Werner | 27. dubna 2009 v 15:10 | Reagovat

[66]: Ty jsi blby jako Luis, internacionalni povinnost za SSSR byla lepsi, hnupe?

68 Godula Godula | 28. dubna 2009 v 7:26 | Reagovat

SSSR nas tenkrat netahalo do Afghanistanu. USA hrozilo vsem svym pratelum ekonomickymi sankcemi kdyz se nezucastni. Z toho ale neplyne, ze preferuji jednu velmoc vuci druhe.

69 D. Werner D. Werner | 28. dubna 2009 v 13:41 | Reagovat

[68]: Akorat ze soudruzi papouskovali co Moskva chtela a do na olympiadu do L. A. take nejeli. CSSR byl skutecne  suverenni stat. Kdyz nepreferujes zadnou z velmoci tak se ti styska po dobe pred 1989.

70 Luis Luis | 29. dubna 2009 v 4:21 | Reagovat

[68]: Ty vubec nic o tom nevis, tak tady netvrd takove nesmysly. V Afghanistanu moc cechu sice nebylo,ale jednoho co delal poradce afghanske socialisticke vlade jsem znal osobne. A byly dalsi zeme kde zase cechu bylo az az. A neslo to po vojenske ale po estebacke linii. Poradci, mily godulo a kazdy z nich se tim co delal vydal dobre za tisicovku dnesnich vojaku co tam jsou nasazeni dnes.

71 frankie frankie | 30. dubna 2009 v 10:08 | Reagovat

Rosťo, nevím do jaké míry důvěřuješ informacím z čs.tisku, mám takový pocit, že jsi si možná naběhl na dobře "připravenou" informaci a docela je možné, že se tady jedná o politický boj (tedy akci odněkud hodně zleva). Osobně některým současným tiskovinám (např. MF atd.)věřím tak akorát datum v záhlaví. Co se týče kvality čs.vojáků, asi by to bylo na dlouhou polemiku a našly by se příklady (i z historie) které by  dokázaly opak Tvého tvrzení o vrozené zbabělosti. Většinou to byla jen otázka velení, kde (jak jinak) byli často nastrčeni protekční synáčci (dnes to určitě není jinak).I když i tady jsou známy z historie výjimky - namátkou napr. RU polní maršál Radecký, v legii R.Gajda atd. Ale to je na diskuzi. Na ty současné informace ale bacha - moc bych na nich nestavěl!!!!!

72 Peter Löffler Peter Löffler | 3. května 2009 v 13:13 | Reagovat

Aspon vidite, co poskytol duch tohto sveta vojakom. Nechal ich na pospas odhodenych a zmatenych, lebo verili v neotrasitelnost svojej misie. Boh otec Vas ale nenecha napospas nikdy lebo ste jeho.

73 Kdt. Bügler z Leutholdu Kdt. Bügler z Leutholdu | 3. května 2009 v 22:12 | Reagovat

[71]: Gajda se jmenoval ve skutecnosti Geidel. Antipalacky Krystlik to rad potvrdi.

74 Jerry  Jerry | 5. května 2009 v 21:43 | Reagovat

Proc nadavat Cechum do zbabelcu?
Mezi vojaky v Afganistanu se rika "za co vlastne bojujeme?"  Za angloamericky mocnarsky svet? Za Israel? Za olejovy byznys?
Pokud si pamatuji, Cesi byli zneuziti Anglii, kdyz nas darovali Hitlerovi jak navnadu a nasmerovali jej pres nasi zemi do Polska. Po valce nas zradili znova a nechali Stalinovi.  Po 68 nas zase nechali napospas komunistum a ani si nevymohli aby jsme meli alespom mirnejsi Totalitu.
Dnes se ocekava abychom zapomeli na zrady a bojovali za neco co nam nic dobreho neprinese.
Dnes je Cesko cele rozkradene a jeste se ocekava aby nasi mladi prolevali krev za to, ze zustavaji podradnou zemi evropske unie.
On ten Svejk take nebyl hlupak.

75 Jaroslav Jaroslav | E-mail | 7. června 2009 v 22:19 | Reagovat

[36]: Wernere a proc to vlastne Luisovi zavidis?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama