Snad je jen arcibiskup Dominik Duka neinformován...

5. září 2010 v 16:31 | Vladimír Hučín |  Clanky jinych autoru
Dne 4.září 2010 se konala každoroční pouť bývalých politických vězňů na sv.Hostýně. Já nejprve na tuto akci velice rád jezdil, ale po tom, co se ústředí Konfederace politických vězňů hanebně zachovalo v kauze Hučín, tak na tuto pouť jedu jen s velkým sebezapřením a nebo vůbec. Letos dne 4.září jsem se nechal některými mými přáteli z řad KPV přesvědčit a na muklovskou pouť jsem jel. Při dopoledním kázání v chrámu vystoupil s hlavním projevem monsiňor arcibiskup Dominik Duka, který již na počátku opakovaně vyzdvihl morální kvality současné předsedkyně Konfederace politických vězňů (KPV) Naděždy Kavalírové a dokonce ji zařadil po bok popravené Miladě Horákové a dalším hrdinům.

Já měl za to, že arcibiskup Dominik Duka je informován o minulosti Naděždy Kavalírové, která po podezřele krátkém a mírném trestu byla propuštěna, pracovala 18 let (!!!) na komunistickém ministerstvu, byla činovnicí kolaborantského Svazu československo-sovětského přátelství, členka ústředí Československého svazu žen a dalších prokomunistických a normalizačních organizací. Já chtěl po tomto nechutném zážitku z chrámu okamžitě odejít, ale nakonec jsem se rozhodl sledovat nesouhlasné reakce těch,  kteří nad projevem arcibiskupa kroutili hlavami a i jinak vyjadřovali nesouhlas. Po řečech a skončení tohoto aktu se církevní hodnostáři odebrali k předávání hostií učastníkům poutě.

Tohoto aktu se účastnil i samotný arcibiskup Dominik Duka, který se ke mně s hostií přiblížil asi na dva metry. Já této situace využil k tomu, abych mu vyjádřil svůj nesouhlas s tím, že zde veřejně vychvaluje předsedkyni KPV Naděždu Kavalírovou. Také jsem se ho zeptal, zda-li ví, kdo vlastně Naděžda Kavalírová je? Arcibiskup byl z mého postoje překvapen a zeptal se zda jsem Hučín. Já mu řekl, "já jsem Vladimír Hučín" a mám s Naděždou Kavalírovou velice špatné zkušenosti, stejně jako s vedením KPV. Dále jsem mu sdělil, "neberte to prosím ode mne ve zlém, ale je třeba se umět zlu postavit, nakonec to zaznělo i ve Vašich slovech". Po této naší krátké a nečekané konverzaci bylo zřejmé, že to u okolí vyvolalo pozornost. Já nechtěl toto napětí prodlužovat a odešel jsem před rozestupujícím se davem hlavním vchodem ven z chrámu.

Po chvíli jsem byl několika účastníky poutě dotazován, o čem jsem to vlastně s arcibiskupem hovořil. Já jim vysvětlil své postoje a nesetkal jsem se při tom s nějakým nesouhlasem. Faktem ale je, že jsem to v podstatě vysvětloval svým sympatizantům, kteří znají kauzu Hučín a nesouhlasí se zbabělým postojem vedení KPV. Po těchto aktivitách se účastníci poutě, včetně premiéra vlády Petra Nečase a dalších, přemístili k nedalekému hřbitůvku a památníku se jmény popravených komunistickým režimem. I zde jem byl poněkud překvapen a to přítomností nomenklaturního kádra KSČ a někdejšího tajemníka OV SSM - dnes senátora za ČSSD Jiřího Lajtocha a raději jsem před jeho projevem odešel.

V závěru, krátce po poledni se konala v místním společenské sále diskuze členů a představitelů KPV spolu s vládními představiteli. Před vchodem však již byla vytvořena stráž ze všeho schopných nohsledů vedení KPV a ta zajišťovala, aby se do sálu pokud možno nedostali mí sympatizanti a nebo já. To vše hlavně z těch důvodů, aby se tak zvaně nenarušil průběh tohoto "divadélka" a nebyla nahlas vyřčena pravda o hanebných postojích a krocích vedení KPV v souvislosti s kauzou Hučín.

Na celé této akci mi však nejvíce vadil postoj arcibiskupa Dominika Duky a já bych chtěl věřit, že on jen díky neznalosti věci ve svých projevech vynášel Naděždu Kavalírovou až do nebes. Po svém příjezdu domů jsem o svém tristním zážitku s arcibiskupem okamžitě informoval Zdeňku Mašínovou a ta mi sdělila, že není až tak moc překvapena, že to vše je jenom vytvořené divadlo s temnými figurami, a při tom vyjádřila přesvědčení, že arcibiskup Dominik Duka dobře ví, kdo je současná předsedkyně MUDr. Naděžda Kavalírová. Tyto řádky se mi nepíší lehko, neboť si vzpomínám, že asi před sedmi či šesti lety po mém posledním propuštění z vyšetřovací vazby, se mne tehdejší biskup Dominik Duka přece jen, byť opatrně, v mediích zastal.

Vladimír Hučín - místopředseda KPV Přerov a tajemník NFAN.

---
K clanku dodal i Vlastimil Podracky: "Ano, mohu to potvrdit, byl jsem tam také. Podracký"

---
Ja jsem tam sice nebyl, ale taky mam nazor: Ja totiz neverim, ze by v soucasnem Cesku mohl byt jmenovan arcibiskup nebo kardinal, ktery by neodprisahl (a nejspis i krvi nepodepsal) loajalitu vladnoucimu rezimu - at uz komunistickemu, nebo neo-komunistickemu. Pokud nesouhlasite, doporucuji prostudovat nejen zivotopisy, ale hlavne CINY techto cirkevnich funkcionaru za poslednich sedesat let.  Zda se uz ani neni treba byt v Pacem in Terris - staci byt zazrany a pokriveny Cech ve vysoke cirkevni funkci. R.H.   

hostyn
 


7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 vaclav kral vaclav kral | 5. září 2010 v 16:58 | Reagovat

Takze zkracene receno:Protoze tyto uredniky jmenuje Vatikan, znamena to ze Vatikan je spolupracovnikem, anebo tichym spolecnikem vladnoucich rezimu v soucasnem Cesku.

2 PN PN | 5. září 2010 v 17:01 | Reagovat

Lajtoch je zřejmě schůzový fetišista a je mu jedno, zda se účastní schůze SSM, KSČ, ONV, ČSSD, KPV nebo Sudetoněmeckého landsmanšaftu -- absolvoval všechny!

3 hedvicek hedvicek | 5. září 2010 v 17:07 | Reagovat

Vatikan vzdy volil kompromis ve jmenovani svych predstavitelu v zemich s opresivnim rezimem - uz od druhe svetove valky pres komunismus az dodnes.
Nezapomen, ze se jedna o vyjednavavani o konadidatovi a proces nominace - musi byt prijatelny pro obe strany, aby dostal SOUHLAS ze strany te ktere zasrane vlady v Cesku. Takze ASPON TROSKU KOLABORANT to vzdy musi byt.

4 Rob Kterýten Rob Kterýten | 5. září 2010 v 17:51 | Reagovat

Těžko říct co ví pan Duka o Naděždě Kavalírové, každopádně je to smutné. Opravdu by mě zajímal jeho názor...

5 W. W. | 5. září 2010 v 17:58 | Reagovat

Tak to už je fakt silná káva.

6 victor bolt victor bolt | 5. září 2010 v 18:26 | Reagovat

Vezmu to zkratka a znova a znova az tomu uverite " Ceska republika je zlodejska a rasisticka zeme, ktera pokracuje ve zlocinnosti munuleho rezimu !!!".
Dukazu je vic az dost - ten nej nej je ,ze pan president pozadal ES o vijimku z LS aby CR nemusela dodrzovat lidska prava, ktera jsou a to zduraznuji " nezrusitelna,nepromlcitelna a nezadatelna !!" Protoze (ES + CR) mu tu vijimku skoro povolili tak se necha dosoudit, ze ES a CR stoji za ..... !!

7 JL JL | 5. září 2010 v 18:41 | Reagovat

Duka je zednář, tak co se divíte? Dokonce velmi pochybuji o tom, že to co Duka věřícím podával, byla platně proměněná hostie.

8 vaclav kral vaclav kral | 6. září 2010 v 1:08 | Reagovat

Odpoved pro RH:Presne to jsem mel na mysli.I kdyz zpetne si uvedomuju ze jsem to napsal ne prilis jasne.Pro mne osobne je chovani Vatikanu urazkou vsech vericich lidi.Cesko je jen malym prikladem.A je treba jasne rict ze Duka nenaplnuje ocekavani tech, kteri doufali ze po Vlkovi prijdou zasadni zmeny k lepsimu.

9 Vanek Vanek | E-mail | Web | 6. září 2010 v 1:50 | Reagovat

Pracovala na komunistickem ministetrstvu? A co verny Hucinuv pritel Komorous? Kde ten pracoval, he?

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A070313_211910_domaci_miz

10 Ctenar Ctenar | 6. září 2010 v 8:15 | Reagovat

ale ne ,  Vatikan takove veci dela jiz davno pred prvni svetovou valkou a o druhe ani nemluve kdyz svymi knezi nechaval pokrit jak zbrane spojencu a tak zbrane axis... aco se v ceskoslovensku delo za doby komunismu to Vatikansti hodnostari velice dobre vedeli

11 Ing.Zbyněk Čeřovský, plk.let.v.v. Ing.Zbyněk Čeřovský, plk.let.v.v. | E-mail | Web | 6. září 2010 v 9:24 | Reagovat

Byl jsem s Dominikem Dukou ve vězení na Borech. Poznal jsme ho jako čestného a obětavého muže, nejlepšího pro tuto funkci v ČR.
Na Hostýně jsem nebyl, nemohu se k tomu vyjádřit, ale je také možné, že mu informaci o paní Kavalírové někdo podstrčil. Om není vševědoucí a pochybuji, že by záměrně lhal nebo překrucoval pravdu.
S KPV mám sám neblahé zkušenosti.
Zbyněk Čeřovský

12 Bc. Bc. | 6. září 2010 v 11:37 | Reagovat

[9]:Jedno je jisté. Kavalírová zatajovala pozadí Hučínovy kauzy a dělala vše pro to, aby se lidi o tom nic nedozvěděli. Za to dostala metál a ne jen ona. Komorous díky nějakým kontaktům s Hučínem metál nedostal a ani generála. Kavalírovou drží Klaus a ten nemůže Hučína a Mašíny ani cítit.

13 Roman Roman | E-mail | 6. září 2010 v 17:10 | Reagovat

To co ty napisałeś jest smutne.

14 Dedek Dedek | E-mail | 6. září 2010 v 19:26 | Reagovat

Arcibiskup byl zřejmě spíš překvapen z toho, že pan autor narušil liturgii. Podávání příjmání totiž jaksi není prostorem pro diskuzi a to že nebyl autor Mons.Dukou ignorován svědčí o jeho shovívavosti.
Rád bych ještě dodal, že souhlasím s panem ing. Čeřovským.
Pokud podle vás musí být arcibiskup vševědoucí, pak je mi vás líto. Zřejmě těžko najdete klid.

15 d d | 7. září 2010 v 15:31 | Reagovat

K cemu to vsechno je?

16 OM OM | 7. září 2010 v 15:49 | Reagovat

Inu podivná to země - ta „Schweikei” - a ještě podivnější obyvatelstvo.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.