Srpen 2011

Uhde

23. srpna 2011 v 19:25 | Jiri Wolf |  Clanky jinych autoru
Ano, dříve jeden z největších a neúnavných bojovníků za mír - společně s Pavel Kohoutem -, obyčejný prospěchář, bojovník proti imperialismu, a především velký pablb, Milan Uhde, tak tenhle člověk napsal onu stupidní báseň v roce 1953, tedy v těžké době, kdy v zemi jeho kamarádi popravovali naše nejlepší lidi. Možná se bál, aby soudruzi nepopravili také jeho, a tak si pospíšil a sesmolil tuhle sračku ze strachu a také z jakési pudové obrany o svůj život. Tahle otřesná, s prominutím sračka, oslavuje velkého soudruha Klementa Gottwalda - jenž s lidem půjde dokonce před řadami bojovníků proti reakci do hrdinského boje - asi se bít ve frontě o banány - se dnes čte a to s velkým zaujetím . Jedna paní z Prahy mi tuhle báseň poslal a k básničce pana umělce připsala:
"Nevážený pane Wolfe. Posílám Vám tuhle krásnou básničku, abyste věděl, jak máte psát!" Opravdu děkuji, paní Šestáková z Holešovic za takovou dobře míněnou radu, jak mám psát, ale na takovou revoluční prózu se mohu akorát tak z vysoka vykadit! Jen se divím tomu, že se autor podobných sraček - dříve se tomu dokonce říkalo: "Vrcholné a příkladné umění reálného socialismu" - vůbec odváží neustále lézt na veřejnost a doslova se vnucovat do médií. Problém je v tom, že pan Uhde, a jemu podobná komunistická hovádka, neměli snad nikdy žádnou čest a svědomí. Prostě trpí ztrátou jednak paměti a především soudnosti. Místo Klementa Gottwalda nyní jeho pohrobci ovšem dál vypínají své hrudě, a odhodlaně pochodují před řadami celého národa budovat (či spíše rozkrádat tuto zemi) lepší a reálný kapitalismus! Jdu opět ze všech těch Uhdů vrhnout. J. Wolf, Praha.


Zadna stika, slepice je to...

23. srpna 2011 v 17:37 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
V Cesku si strasne potrpi na formality a i na "formalni" vzdelani. Cesky a cestinu mne formalne ucil nedavno zemrely basnik profesor Jaroslav Mazac. Byl jsem jeho oblibenym zakem (jak si nedavno vzpomneli byvali spoluzaci) a z cestiny jsem mel vzdycky jednicku, byt z nekterych jinych predmetu jsem malem propadal. Mazacovy basnicke sbirky (i s venovanim) mam dodnes ve sve knihovne a temer nepochybne ovlivnil me umeni psat cesky lip, nez 99% ceskych ynzynyru.

S anglictinou to bylo podobne. To mne zase formalne ucil profesor Henry Comb, kteremu u cerstveho emigranta zaimponovala moje schopnost prednaset zpameti basne Percy Bysshe Shelley - pochopitelne anglicky, ale se strasnym prizvukem jako ma Vaclav Klaus. A tak se to staricky fousaty profesurek s vizazi jako z nejakeho filmu (ale jezdil Ford Mustang Cobra 5.0 litre) jal napravovat a navic mne cepoval v English Literature and Writing. Takze mohu rici, ze me vzdelani je dosti "klasicke", rozhodne nemajici nic spolecneho se zpolitizovanym "zurnalismem".

Presto jsem se ale uz tehdy ve skole dozvedel, ze je velky rozdil mezi zurnalistou a spisovatelem a velky rozdil mezi reportazi, zpravou a clankem nazorovym (opinion page) ci fejetonem.

Jsem si jist, ze nic takoveho se ani ve dnesnim Cesku neuci, natoz aby se na to bral nejaky ohled. Jeste donedavna (mozna jeste ted) zurnalistiku na Karlove univerzite uci Milan Smid, komunista jako prase http://dvoranaslavy.blogspot.com/2010/05/omluva-milanu-smidovi.html - podle toho pak schopnosti jeho zaku vypadaji.

Vysvetlim tedy ve zkratce: Zurnalista ve svem zurnalistickem clanku musi pouze presentovat FAKTA, ktera ma pred zverejnenim povinnost si overit. Poovereni si je overi jeste jednou a pak si to vsechno overi jeste nadrizeny toho zurnalisty. Zurnalista nesmi ve svem clanku presentovat zadny nazor na to, o cem pise (to uz by spadalo do "opinion page") a musi byt nestranny (unbiased). S tim maji obzvlast komuniste a levicovi novinari casto velky problem. Ovsem daleko nejhorsim zlocinem, ktereho se zurnalista muze dopustit, je PLAGIARIZACE. I ultra-levicove New York Times (takove americke Rude pravo) sve zamestnance, kteri plagiarizuji, vyhazuji okamzite ze zamestnani. To se stalo i sebevedomemu (jako nase Stika) Jayson Blair. Vykopnut a nakonec ho zamestnali v blazinci. Ctete: http://en.wikipedia.org/wiki/Jayson_Blair
A je tam i jiny spolecny faktor: Zatimco Blair se vymlouval, ze se mu krivdi, protoze je cernoch, Stika spoleha na to, ze ji ty svinstva projdou, protoze je oskliva rozvedena feminacistka s ditetem. Uplne stejne jako ciganky se sesti detmi vyzadujici podporu na obecnim urade.

A uz se dostavame k jadru pudla. Ja si muzu dovolit psat sve nazory a kritizovat, co mi napadne (pripadne pouzivat netradicni a alternativni cestiny), protoze pisu vyhradne clanky nazorove a fejetony - nikdy reportaze, a za zadneho zurnalistu se nepovazuji. Dokonce bych to povazoval za pokus o urazku, kdyby mne tak nekdo nazval. Z formalniho hlediska jsem komentator a autor fejetonu - proto si muzu nadavat komu chci. V Americe navic mame svobodu slova. To v Cesku neznate, to je vynikajici vec!

Naopak Alena "Stika" Hechtova naprosto jiste a oficialne zurnalistkou je. Pracuje oficialne pro publikace jmenem Parlamentni listy, kde je zodpovedna a podepsana pod touhle prasecinou. Poctete si: http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/205799.aspx

Pokud uz se smejete, pak jste na spravne stope. Ryba smrdi od hlavy, tedy od Stiky. Cely text byl PLAGIARIZOVAN (s obcasnym pridanim spojek a titulku) ze radoby zertovne publikace Exotopedia (tak moc zertovne, ze ma ve znaku tri penisy, asi sami zakladatele) a to zde: http://exotopedia.org/wiki/Ross_Hedv%C3%AD%C4%8Dek

Tvurcem Exotopedie je radoby zertovny Pavel Kolesnikov, ktery je temer urcite kus blbce a dodnes se smeje Mensikovu "hovnu ktere svitilo" a diva se na stare grotesky, kde se vzajemne kopou do zadku, ale na vytvoreni takove kokotiny by aspon tady v USA mel pravo (v CR to neni pravo, ale povinnost). Kolesnikov nepredstira, ze je zurnalista. Kazdy vidi, ze je to jen jedinec s nedostatecnou osobni hygienou a potroublym ceskym humorem., zadny "novinar". Navic se ani nesnazi predstirat, ze by informace v jeho "Exoto-Wikipedii" mely byt brany vazne.

Vazne to ovsem vzalo to feminacisticke telatko s modryma ocima bez makeupu, tedy nase Stika v tom zasmradlem ceskem zurnalistickem rybniku, a bez toho, aby o tom nejak zvlast premyslela (prvni chyba), zda jsou takove kydy vubec mozne, bez toho aby si neco overila (druha chyba), to jednoduse opraskla - tedy ZPLAGIARIZOVALA (to uz neni chyba, ale zlocin, za ktery se propousti ze zamestnani) a dala to na oficialni stranky sveho zamestnavatele (ctvrta chyba) a urcite uz zinkasovala 120 Kcs autorsky honorar za clanek (to uz neni chyba, ale uplne ceska drzost).

Kdyz jsem to Stice emailem napsal, ze pise v clanku blbosti, velice se na mne rozlitila, ze jsem ji nepozdravil "Dobry den" a nepouzil slovo "prosim" (jo vazne, je to na mem blogu) a vzapeti mi napsala, ze mne za mou udajnou drzost bude soudit. Zrejme u "platnych ceskych soudu".

Takze ona mne napred urazi, pomluvi, dopusti se kardinalniho zlocinu proti novinarske etice a kdyz se ohradim, tak mne chce baba silena jeste soudit! Tohle by se nemohlo stat jinde nez v Cesku. A i kdyz uz je dlouho znamo, ze nejste pravnim statem, ale bezpravnim, pak jen doufam, ze vase oprskle a neopravnene sebevedomi neni natolik nafoukle, abyste si mysleli, ze jste civilizovanou zemi. Protoze nejste, vy... vy... vy ... Cesi!

P.S. Zadam timto reditele Parlamentnich listu J. Holoubka, aby s vyseuvedenou pseudo-reporterkou rozvazal pracovni pomer pro hrube poruseni profesionalni etiky a poskozeni povesti Parlamentnich listu, tedy zamestnavatele. I vy se muzete vyjadrit: j.holoubek@parlamentnilisty.cz


Prazaci...

22. srpna 2011 v 19:45 Clanky osvetove
Prekladam vasi pozornosti me jubilejni ste (cislo sto) video na Youtube. Je venovano memu oblibenemu tematu - Prazakum. Fotky jsou opet od nedostizne fotografky Blanky Havlickove a hudba... no myslete si treba, ze to zpivam ja...


Ceska luza s penou u ust se zmita v krecich...

21. srpna 2011 v 15:49 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
Ano, presne tak. Ceska luza s penou u ust se zmita v krecich pri pouhe zmince meho jmena a kdyz se jeste zminim o Masinech, tak sebou pak uz tlucou jako ryba na suchu. Krasny priklad toho, ze Cesi NEJSOU civilizovany narod muzete ochutnat zde. V diskusich pod pomlouvacnym a vylhanym clankem o me (ktery byl navic jeste i zplagiarizovan, ani slusnou lez si sami nedokazou vymyslet) se rozpoutaly ceske vasne nebyvalym zpusobem. A protoze jde o plivani na emigranta - pak to administrace Parlamentnich listu jednoduse "nevidi". A ceska luza vladne...
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/205799.aspx?diskuse

Pro ty, kterym neni jasny muj vyraz luza a mozna se jim dokonce zda urazlivy, rad poslouzim vysvetlenim. Luza je pomerne stare ceske slovo, ktera dnesni ceska mladez vetsinou ani nezna, navzdory tomu, ze sami maji castou tendenci se tak sami chovat. Luza (cesky ekvivalent anglickeho slova rabble) je nejnizsi trida, odruda ci kasta lidi (nikoliv majetkove, vyhradne mentalne), kteri nemajice obzvlastnich intelektualnich schopnosti maji pak tendenci se chovat jako smecka zvirat (jako priklad pouzijme vlky). V Ceske republice se za plnopravne prislusniky luzy muze povazovat zhruba 50% obyvatelstva CR, prilezitostnym luzovitym chovanim je ale ovlivneno a infikovano daleko vetsi procento, muj odhad je az 90% lidi. Pokud je mi znamo, Penicilin ani Tetracyklin na to nezabira.

Symptomy: Prislusnost k luze se v podstate prekryva s volicstvem KSC, KSCM a CSSD, ale prekvapive casto zasahne i mezi volicstvo ODS. Takze pokud nekdo zastava nazor, ze bratri Masinove jsou zlocinci - to je uplne jasny prislusnik luzy. Takze kdyz si takoveho prislusnika luzy odchytite - nejlepe do site a dale ho zkoumate, pak zjistite ze vsichni prislusnici luzy maji radu spolecnych rysu (common denominators):

- vsichni chteji neco zadarmo. Luza historicky vznikla v dobe Francouzske revoluce puvodne chtela od statu pouze chleba, dnesni luza uz chce i trinacty a ctrnacty plat. Luza vzdy a systematicky pozaduje neco, co si logicky nezaslouzi. Luza bere podporu vseho druhu, schvaluje podpory pro Cigany, svobodne matky a nefachcenky a mysli si ze ma na neco "narok". Stejne jako si cast cernoskeho obyvatelstva v USA mysli, ze maji "entitlement" (narok), aby je stat zivil cely zivot (a proto volili Obamu). Luza je zasadne proti trestu smrty pro vrahy.

- prislusnik ceske luzy si mysli, ze za komunistu bylo lip. Dokazuje to tim, ze mohl bez problemu vystudovat na ynzynyra, mohl si to dat na zvonek, mel tim padem zajistene misto v kancelari (a dnes je nezamestnany), mohl jezdit na odborarskou dovolenou svym Ziguli a jeste mu ROH zaplatilo benzin.

- luza nyve vzpomina na vymozenosti komunismu a popira negativni stranky tehoz, protoze si udajne "nic takoveho nepamatuje" a ho osobne se to nedotklo. Luza vzdy komunismus podporovala, tudiz jim nikdy nebyla persekuovana. Priklad - slysel jsem osobne nazor luzy na zatceni Vladimira Hucina jeste v dobe komunismu "No kdyby nic neudelal, tak by ho prece nezavreli!"

- luza bytostne nema rada emigranty, jednoducha zavist, mame vseho vic a zatimco my jsme si opalovali svalstvo na plazi v Santa Monica, tak oni "trpeli a trpeli a trpeli" - pripadne statecne zvonili klici a pak souhlasili s vernym a nerozbornym pratelstvim Vaclava Havla a Mariana Calfy.

- jak uz vyse zmineno, luza nema rada Masiny a vubec predstavu ilegalniho odchodu do zahranici, protoze to "porusovalo platne ceskoslovenske zakony". Asi jako v tom starem vtipu, kdyz se Jugoslavec chlubi, kolik za valky postrileli Nemcu a Cech mu na to povida: "No my bysme je taky strileli, ale u nas to bylo zakazane!"

A hlavne: Luza nema rada kritiku luzy a usporadani a pomeru v soucasne Ceske republice, protoze presne tak jak to je ted, to luze naramne vyhovuje.

Zacina vam to byt jasne? Vy, kteri ctete tyto radky prislusniky luzy urcite nejste. Me clanky luza nikdy necte, pouze proti nim protestuje na strankach Parlamentnich listu.

-------------

P.S.: Dalsi dukaz o poctech luzy v Ceske republice:
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/bratry-masinovy-povazuje-za-hrdiny-jen-15-procent-cechu_210010.html

Plivnete si na emigranta - pekny den bude za vami!

19. srpna 2011 v 23:05 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
V souvislosti se znacne pochybnou ucasti Sasenky Vondry na pohrbu Ctirada Masina jsem napsal tento clanek http://hedvicek.blog.cz/1108/vyznamenani-na-pul-prdele, ktery se velmi rychle dostal do rukou redaktorce klausofilnich Parlamentnich listu Alene Hechtove, ktera se zrucnosti mladym ceskym novinarum vlastni vyhledala informace o me osobe a to na radoby zertovne encyklopedii Exotopedia a jednoduchym opsanim tamnich pomluv, lzi a sprostych zertu (v civilizovanem svete se tomu rika PLAGIARIZACE a dokonce i v komunistickych New York Times za to slabomyslnejsi redaktory vyhazuji z prace) stvorila tento pomlouvacny pamflet: http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/205799.aspx
Poslal jsem autorce email:
________________________________________

Odesílatel: Ross Hedvicek Sr.

Odesláno: 19. srpna 2011 18:08

Komu: Alena Hechtová

Předmět: Vas clanek

Vas clanek o me je natolik plny nepresnosti a vylozenych nepravd - ze jsem uchoten s vami udelat interview. Takove blbosti, co jste tam o me napsala nemuzete prece brat vazne.
Odpovezte.

Ross Hedvicek
----

Odpovedela obratem i kdyz ponekud nakvasene - posudte sami:

Dobrý den,

jsem zvyklá, že se v Česku v úvodu zdravíme a občas také používáme slovo prosím. Přesto - pokud máte zájem o rozhovor, jsem ochtná se s Vámi sejít a uvést nepřesnosti, o kterých se zmiňujete, na pravou míru :-)

S pozdravem

Alena Hechtová

-----------

Na coz jsem odpovedel zase ja:

Dobry vecer,

ziju v USA, tak asi nebude tak snadne se se mnou sejit. Ovsem klidne to muzete dat dohromady I pres email - rad zodpovim vase otazky. Jde mi hlavne o to, ze jste jako hlavni zdroj sveho clanku o me pouzila heslo z radoby-humorne encyklopedie Exotopedia (ktera ma ve znaku tri penisy) a ktera je UMYSLNE prospikovana nepravdivymi informacemi a da se rict, ze pomluvami a mnozstvim lzi. Je na vas jak se k tomu postavite - ja vam nabizim skutecny zdroj informaci - nikoliv "jedna pani povidala, ze slysela jinou pani povidat".

S pozdravem
Ross Hedvicek

--------------

A od te doby uz mne pani redaktorka Hechtova ignorovala.

Mezitim si vicero ctenaru povsimlo ze jeji clanek je opsany z Exotopedie a ke skutecnym novinarskym zdrojum ma asi tak daleko jako do Moskvy. Osoba jmenem Pavel Kolesnikov do diskuse dala i link, odkud to bylo zplagiarizovano. Zde: http://exotopedia.org/wiki/Ross_Hedv%C3%AD%C4%8Dek Redaktorka Hechtova to ale sledovala jako ostriz (neni pak divu, ze mne ignorovala) a kratce na to link dokazujici jeji profesionalni nedostatecnost vymazala a pod tim se k tomu hned i priznala:

Re:Jakási pani pouze podepsala cizí článek, autorka, 19.8.2011 22:05:23

Plagializovat text, znamneá, že se opíše celý text - neuvede se jeho zdroj. V článku jsou citace s Exotopedie, s odkazem, jsou tam citace i z Wikipedie, úryvky z blogu zmiňované kontoverzní osoby pana Hedvicka a přidané věty vycházející z Newtonu - tedy z monitoringu médií z uplynulých let. Je to běžná práce s textem, tak, jak ji využívají i zcela jiná média a jiní autoři (dokonce i velmi známí). Vy jste zřejmě odborník(ice) na autorské právo, že tady vyslovujete veřejně tak vážná obvinění? POkud ne, plivejte laskavě jiným směrem. Přeju i přesto pěkný večer a méně zloby. Když je člověk spokojený sám se sebou, nemá potřebu plivat po druhých.
----

Takze tak se to v Praze resi. Kdyz si plivnete na emigranta, pak je vsechno v poradku. Ale bacha bacha hned narazite, pokud si povsimnete, ze pani redaktorka je plagiatorka a opisuje navic tak blbe, ze si ani nevsimla, ze udaje z Exotopedie ani vzdalene nemohou byt seriozni a vazne mysleny. Ja tomu rikam exemplarni tupost ceskeho komunistickeho ditete.

Doufam ze sebevedoma pani redaktorka Hechtova bude zitra propustena ze zamestnani pro nedostatek profesionalniho pristupu k jeji praci a odeslana na pracovni urad. Ale mozna ne. V Cesku urcite ne. Vzdyt nic neudelala! Vzdyt jen opisovala, lhala, plagiarizovala a plivala na emigranta! A to prece delaji v Cesku vsichni.... tak vo co go?

Vyznamenani na pul prdele...

18. srpna 2011 v 15:58 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
Tak si to predstavte: Obtloustle Vondrovo dite a celozivotni Havluv protege (jinak tedy dnesni ministr obrany CR) Alexandr Vondra pojede do Clevelandu na pohreb Ctiradu Masinovi a primo na pohrbu (povazte!) udeli resortni vyznamenani sedme kategorie Zlata lipa (taky to slysite poprve, ze?) dvema nejvetsim hrdinum (jednomu zijicimu, druhemu zemrelemu), ktere kdy Cesko melo.

Chapu dilema tech ceskych dacanu - i kdyz polovina obyvatelstva Ceske republiky jsou zdegenerovani komuniste, tak porad je tam par milionu lidi (uslapnutych, ale volicich) kteri vidi historicky vyznam a nadzivotni velikost charakteru Masinu. A tak se rozhodnou k polovicatemu (to je to ono "sezeni na dvou zidlich, na kazde na pul prdele", ani tak ani tak) reseni. Dame jim nejake bezvyznamne vyznamenani a posleme jim to predat dva nejvetsi idioty, ktere sezeneme. Bude to jako z Kralovny Kolobezky - napul uznani a napul urazka. Narod Svejku se nezapre.

Pohrbu a predavani onoho pochybneho vyznamenani se zucastni i soucasny velvyslanec CR v USA Petr Gandalovic, jeden z nejzkorumpovanejsich ehmpolitiku soucasne Ceske republiky (napr. skandal okolo spolecnosti Oleofin nebo okolo statniho podniku Lesy CR, nebudte mentalne lini, vyhledejte si to), ktery se mimo jine pochybne vyznamenal tim, ze v dobe kdy byl konzulem CR v New Yorku, tak se vyznamne zaslouzil o ukradeni emigrantske Narodni budovy v New Yorku a jeji prevedeni do majetku Ceske republiky. Vubec bych se nedivil, kdyby chtel po Josefu Masinovi za to vyznamenani na pohrbu nejaky uplatek a nebo mu treba ukradl penezenku.

Kdyz uz - tak na pohreb Ctirada Masina mel prijet jak prezident, tak i predseda vlady Ceske republiky. Poslat do Clevelandu na pohreb tyhle dva sasky je jen dalsi urazkou Masinu ze strany oficialni Ceske republiky. Predpokladam, ze by tam s radosti poslali treba i Jirinu Svorcovou (mohla zarecitovat basen), kdyby pred tydnem taky nezemrela.

Nejsem v pozici radit, ale jako American mam pravo mit nazor (to vy v Cesku nesmite, tuuudle!): Jen pouha ucast na pohrbu narodniho hrdiny jako je Ctirad Masin je pro ucastnika CTI, kterou si takovi dva paznehti, reprezentujici v podstate (de facto i de iure) nepratelskou Ceskou republiku, rozhodne nezaslouzi. Ja bych je na tu pohrebni ceremonii jednoduse nevpustil, jednoduse v zajmu zachovani dustojnosti obradu.
-----------

P.S.: Masinove byli americti vojaci. A americti vojaci si obvykle mysli o medajlich od nepritele asi tohle: "You can take this medal and shove it up your ass!"


Zde je text z CTK:

Vondra na pohřbu udělí Mašínům vojenské vyznamenání

Ministr obrany Alexandr Vondra.
vydáno: 17.08.2011, 16:27 | aktualizace: 17.08.2011 23:07

Praha - Na pohřeb bojovníka proti komunistickému režimu Ctirada Mašína pojede příští týden do Spojených států ministr obrany Alexandr Vondra (ODS). Vláda plánuje Mašína vyznamenat, řekl dnes novinářům premiér Petr Nečas (ODS). Vojenské vyznamenání Zlatá lípa získá podle něho i bratr zesnulého Josef Mašín. ČSSD s udělením vyznamenání nesouhlasí, protože činy Mašínů jsou vnímány sporně.
"Vláda tím vlastně přistupuje na interpretaci událostí tak, jak byly podány bratry Mašíny. Že to byla doba, kdy se vedla válka s komunistickým režimem. A já bych chtěl upozornit, že na této interpretaci v naší společnosti zdaleka není konsensus," řekl dnes novinářům místopředseda ČSSD Lubomír Zaorálek. "Kriteria na hrdinství ve válce jsou zcela jiná než v dobách mírových a civilních. V případě bratří Mašínů pořád dochází ke směšování těchto dvou rovin, a to vede k těm velkým sporům," doplnil Zaorálek.
V USA zemřel 13. srpna po delší nemoci Ctirad Mašín, jeden z odbojářů, kteří vedli ozbrojený odpor proti komunistickému režimu. ** Nedatovaný archivní snímek **
"Je to resortní vyznamenání ministerstva obrany, pan Ctirad Mašín ho obdrží in memoriam, pan Josef Mašín medaili obdrží udělenou přímo na místě," doplnil premiér. Vyznamenání Zlaté lípy je spolu se Záslužným křížem obrany státu nejvyšším resortním vyznamenáním. O jejich zřízení rozhodla ministryně vnitra Vlasta Parkanová v roce 2008. Zatím medaili získali například velitel čáslavské tygří letky Jaroslav Míka či vojenský historik Jiří Rajlich, známý zejména svými odbornými pracemi o československých letcích.
Zesnulý bojovník proti komunistickému režimu Ctirad Mašín získá podle premiéra Petra Nečase vojenské vyznamenání Zlatá lípa. Dostat ho má i jeho bratr Josef Mašín.
Někteří lidé opakovaně požadují, aby bylo Mašínům uděleno státní vyznamenání, jiní je označují za vrahy. Český Senát v minulosti opakovaně navrhoval šestici členů protikomunistické odbojové skupiny na státní vyznamenání. Nominaci tradičně odmítali zástupci ČSSD a KSČM. Mašínové a další člen skupiny Milan Paumer získali jen plaketu předsedy vlády od bývalého premiéra Mirka Topolánka.
Josef Mašín, který se v roce 1953 se svým bratrem Ctiradem a dalšími antikomunisty prostřílel na Západ.
Pohřeb Ctirada Mašína, který zemřel v sobotu ráno po delší nemoci, se v americkém Clevelandu uskuteční příští týden ve středu. Jako veterán americké armády bude pochován s vojenskými poctami. Pohřbu se zúčastní také český velvyslanec v USA Petr Gandalovič. Nečas nepojede, uvedl, že je pracovně vytížen.
Loňského pohřbu Paumera se kromě stovek lidí zúčastnili i nejvyšší ústavní činitelé. Na smuteční obřad v Poděbradech přijel premiér Nečas, ale i předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg a šéf VV Radek John, ministr obrany Alexandr Vondra a tehdejší předsedové parlamentních komor Přemysl Sobotka a Miroslava Němcová.
Mašínům se společně s Paumerem podařilo probít do západního Německa, další členové skupiny byli později v Československu odsouzeni k hrdelním trestům nebo mnohaletému žaláři.
Případ skupiny kolem bratří Mašínových, kteří se počátkem 50. let postavili komunistickému režimu se zbraní v ruce, dodnes vyvolává v české společnosti rozepře, protože při jejich činnosti zemřelo několik lidí.
Mašínové se zároveň do Česka odmítali vrátit, protože země podle nich nezpřetrhala právní i jiné vazby s komunistickým režimem. Ctirad Mašín se tak podle bratra nechtěl do Česka vrátit ani po smrti.
Po útěku na Západ sloužil Ctirad Mašín pět let v americké armádě, poté podnikal společně s bratrem a Paumerem v Texasu, nakonec se osamostatnil. Měl postupně firmy v několika státech USA. Měl dva syny a dceru.
Autor: ČTK
www.ctk.cz

Stare interview...

17. srpna 2011 v 15:08 | James V. Jakoubek |  Clanky jinych autoru

POLYGON, číslo 6/1995, str. 7


Ve smyslu Czech-made zákonů.


Mašínové - hrdinové protikomunistického odboje, nebo vrazi?


V posledních měsících probíhá v České republice diskuse na téma "Kauza bratří mašínů". Okurková sezóna dostala řízný ráz, kdejaký oficielní rozumbrada s vážnou tváří důležitě zvažuje, zdali bylo (či je) komukoliv dovoleno bránit se násilí, jestliže je pácháno komunistickým státem. Dle bolševicko-marxistického myšlení je "stát" všemocný a nedotknutelný a oficiální názor je proto ten, že bratři Mašínové toto právo neměli. Je povzbudivé, soudě dle obsahu dopisů docházejících do redakcí novin, že většina pisatelů s "oficielním" názorem nesouhlasí. Lid český považuje bratry za opravdové hrdiny, jimiž bezpochyby jsou.


Přebarvená komunistická moc, vládnoucí momentálně v Čechách, to nese s očividnou nelibostí. Máme přece právní stát, zdůrazňuje se z vládních míst. "... nezbývá nám tedy, než abychom respektovali takový výklad zákona, jak jej vykládají instituce k tomu oprávněné," nechal se na besedě pražského Centra nezávislé žurnalistiky slyšet šéf kanceláře presidenta republiky Luboš Dobrovský, kde bratři Mašínové přišli na přetřes. Výklad zákonů českých - toť zajímavá disciplína která se v soudobém Česku horlivě pěstuje. Zákony se vydávají, pak upravují, novelizují - a hlavně vykládají, neb samotný text je pokud možno co nejmlhavější, aby tomu rozuměly jen "instituce k tomu oprávněné". Viz současné handrkování kolem obvinění z vlastizrady několika komunistických pohlavárů v souvislosti s invazí v roce 1968. Dodnes se tento internacionální zločin stydlivě nazívá "vstup vojsk"?! Obvinění z vlastizrady, jež podal Bendův Úřad pro vyšetřování a dokumentaci zločinů komunismu, městský zástupce Josef Kredba zrušil pro údajné procesní vady. Michal Stikar, vyšetřovatel vlastizrádců, podotkl, že byli konsultováni odborníci na trestní procedury a ti zjistili, že "tam žádné nedostatky nejsou". Podrážděná reakce Josefa Kredby: "Nedostatky tam jsou a tím to končí...!" Tentýž pán zároveň zrušil rozhodnutí zastavit trestní stíhání bratří Mašínů. Nejvyšší státní zástupce Libor Grygárek oznámil toto zrušení slovy: "Operuje se promlčením, které v daném případě naprosto nepřichází v úvahu." V Česku se totiž promlčení týká pouze skutečných zločinců, jak svědčí hory právních tvrzení ohledně jistého Picha-Tůmy, jehož za zločince označil dokonce i bývalý režim a odmítl ho rehabilitovat. To až samet tuto "nespravedlnost" napravil.


Dne 9. července 1993 schválila poslanecká sněmovna zákon o protiprávnosti komunistického režimu, kde se v článku 3 praví: "Odpor občanů proti tomuto režimu, který ať již jednotlivě či ve skupině ... projevovali odbojem nebo jinou činností ... byl legitimní, spravedlivý, morálně oprávněný a hodný úcty."


Normální smrtelník by proto usoudil, že odboj bratrů Mašínů byl, dle zákona, hodný úcty. Ale ouja! Ono to není tak jednoduché. To se jen na oko předstírá, že komunistický režim neměl právo své odpůrce pronásledovat, věznit, natož vraždit. Skutečnost je jiná. Jak se z oficiálních institucí dovídáme, odpor proti komunistické tyranii byl sice záslužný a úctu hodný, ovšem potud, pokud byl tento odpor "přiměřený", t.j. takový, který zločinecký režim příliš neobtěžoval. Tuto "přiměřenost" dle všeho bratři Mašínové "překročili".


Měl jsem možnost se s panem Ctiradem Mašínem osobně setkat. Požádal jsem ho o rozhovor pro POLYGON a položil mu několik otázek:


*** Mohl byste krátce popsat vaši odbojovou činnost?

CM - Naše činnost začala vrcholit v roce 1951, v době, kdy bolševická hrůzovláda byla v plném proudu. Náš odboj byl reakcí na komunistické řádění, které otevřeně začalo v únoru 1948. Justiční vraždy dr. Milady Horákové, generála Píky a vraždy z "pilnosti" provedené např. Pichem-Tůmou, byly na denním pořádku. Lidé mizeli po tisících ve vězeních a lágrech, jejich rodiny byly bez zpráv o zatčených po celé měsíce. Na ty, co se snažili uniknout ven, čekala hranice kde byli stříleni jako divoká zvěř. Nikdo si nebyl jist, kdy a proč přijde na řadu. Náš cíl byl: narušit komunistické hospodářství a hlavně rozvrátit morálku oportunistů, pilíř to každé diktatury, kteří se davově hlásili do řad komunistů. Mezinárodní situace se zdála slibná. Provokace a útoky komunistů se stupňovaly po celém světě a vše nasvědčovalo, že se demokracie bydou muset začít bránit.


*** Vámi popsaná situace se podstatně liší od názoru oficiálního, tehdy i dnes. Např. Luboš Dobrovský, šéf presidentské kanceláře, který bez pochyb projevuje i stanovisko presidenta, na besedě s novináři prohlásil, že "tehdejší režim byl významně podporován veřejností a nebyl s nikým ve válce", což je m.j. důvod, proč jste i dnes v Česku mimo zákon. Chcete tento názor komentovat?

CM - Komunisté na celém světě byli ve válečném stavu se všemi slušnými lidmi již od chvíle vydání "Komunistického Manifestu". U nás veškerá diskuse ustala Únorem 1948. Gottwaldovo heslo, "Kdo nejde s námi jde proti nám!" (podle stejného grázla, Hitlera) bylo vyhlášením totálního třídního boje. Lidé byli vyhazováni ze zaměstnání i z domovů. Kdo se ohradil, byl smeten. Jak byl komunistický režim "podporován veřejností", o tom se lze dočíst např. ve "Svědectví o puči" od Oty Hory. Fakt je ten, že se v roce 1948 komunisté obávali totální prohry ve volbách a proto preventivně přikročili k otevřenému násilí. Byl jsem v únorových "revolučních" dnech v Praze a nikdy nezapomenu na Václavák, lemovaný příslušníky t.zv. Lidových milic. Pan Dobrovský buď vědomně lže a nebo je beznadějný nevědomec. Tak nebo tak, takový člověk v Kanceláři presidenta republiky nemá co pohledávat. Je ale možné, že přísloví "Vrána k vráně sedá" má co činit s jeho přítomností na Hradě.


*** Otázka, jež padla na setkání Opus Bonum, katolické společnosti, letos v Teplé: "Měli bratři Mašínové právo o své újmě vyhlásit válku režimu a zdvihnout proti němu zbraň?" Názor oficiálních míst sametu je totiž ten, že Mašínové sami o své vůli rozhodli o způsobu boje proti systému. Je to i váš názor?

CM - Jak jsem již řekl, naše činnost byla reakcí na komunistický teror. My jsme si třídní boj nevymysleli, ten nám byl vnucen. Mezinárodní zákony říkají, že každý občan má POVINNOST postavit se na odpor nezákonému útlaku. Pokud jde o maličkost, že jsme nedostali od nějakého veřejného činitele k tomu povel, což je pro některé lidi velice důležité, tak musím přiznat, že je to pravda. Rozhodli jsme se opravdu sami, že nastal čas bojovat proti komunistickým zločincům. Když jsme začali, bylo už provedeno kolem dvou set justičních vražd a nespočet dalších, oficiálně nikde nehlášených - ve vyšetřovacích vazbách, ve vězeních a lágrech. Bylo jasné, že povel k boji odnikud nepřijde. Žádný stát, pokud je mi známo, nestanovuje přesná pravidla za jakých podmínek se mohou občané ohradit proti vládě se zbraní v ruce. Takto se bránit je povšechně zakázané a stíháno nejpřísnějšími tresty. Rozhodnutí tohoto typu záleží na mnoha bezprostředních okolnostech a vypracovat všeobecný scénář, který by mohl být případně uzákoněn, nelze. Také to není v demokraciích nutné. Demokratické státy mají ve svých ústavách a zákonech zabudován mechanismus, který umožňuje občanu domoci se práv bez užití zbraně. Doporučuji prostudovat Ústavu Spojených států amerických. Je více než dvěstě let stará je stále aktuální. Aktuální zůstane do soudního dne, neb je založena na zdravých principech a zdravém rozumu. Situace je podstatně jiná v diktaturách, kde mechanismus obrany občana neexistuje. Tam má "občan" jen jedno právo: držet hubu a krok!

Podíváme-li se na historii posledních 70ti let vidíme, že komunista se neobtěžuje takovými buržoasními nesmysly jako je dodržování zákonů a smluv. Ten na jejich dodržování trvá jen tehdy, když mu to vyhovuje. My jsme nejen měli právo o své újmě odpovědet na vyhlášení války režimu, byla to naše povinnost. Nikdo jiný ji nesplnil, Benešem počínaje. Toto právo nám pochopitelne bude upíráno stoupenci krvavého režimu, kteří jsou toho názoru, že jediný "jim přijatelný" způsob odporu byl nanejvýše odpor pasivní. Svobodný svět, jmenovitě USA, naštěstí tento názor nesdílel, proto nás odmítl komunistům - přes jejich opakovanou žádost - vydat. Kdybychom byli čekali na oficiální vyhlášení války komunistům v ČSR, čekali bychom dodnes. V republice bylo tisíce lidí, dychtících se vypořádat s gangstery u moci, kteří by byli bojovali, kdyby někdo dal k boji povel. Tito lidé si nebyli schopni dát povel sami a tak komunisti vyhráli bez boje. Poznal jsem ve vězení stovky statečných, kteří byli identifikováni komunisty jako potenciální nepřátelé, a proto preventivně internováni. Většina těchto lidí byla zatčena dřív, než vůbec něco proti režimu udělali.

Pokus je mi známo, zmíněná konference Opus Bonum zaslala ministru spravedlnosti stížnost pro porušení zákona. Praví se v ní, že bratři Mašínové bojovali se zbraní v ruce proti komunistickému režimu, který je dle zákona č. 198/93 Sb. Zločinný, nelegitimní a zavrženíhodný. Proto ode dne přijetí tohoto zákona se de-facto naším dalším stíháním tento zákon porušuje. K tomu jen historický, věcný dodatek: Thomas Jefferson před více než dvěma sty lety napsal, že demokracie může existovat jen tam, kde jsou slušní lidé. Ať se tedy každý náš kritik zamyslí především sám nad sebou.


*** Zmíněný pan Dobrovský se též nechal slyšet, cituji: "Bratři Mašínové by byli tehdy s největší pravděpodobností trestně stíháni, což budeme muset respektovat do doby, než dojde k jiné interpretaci či změně stávajícího zákona. Jsme přece právní stát!" Pan Dobrovský si tedy není zcela jist, jestli byste tehdy, kdyby vás byli dopadli, byli trestně stíháni. Dle jeho představ by vám snad tehdy dali korunu na zmrzlinu a poslali vás domů, abyste to už nikdy nedělali. Co vy na to?

(Ctirad Mašín se srdečně rozesmál a odpověděl) - Ten pan Dobrovský se zdá být velmi vtipný člověk. Co na tom hradě vlastně dělá? Dvorního šaška? Ale vážně! Pan šéf presidentské kanceláře dle všeho asi neví, že na nás v Německu pořádali hon. Celkem 25.000 policistů a vojáků, jak německých tak sovětských, se této štvanice zúčastnilo. Dva z naší skupiny, Václav Švéda a Zbyněk Janata, byli zajati, Švéda těžce postřelen, a vydáni do ČSR. Komunisti s nimi uspořádali monstrproces a oběsili je. Sestavili tehdy pro "soud" skupinu lidí z nichž polovina se ani neznala. Z našeho strýce Ctibora Nováka udělali hlavního spiklence a zavraždili ho. Také naše matka, ač nevinná, skončila v hromadném hrobě na ďáblickém hřbitově. Kdyby náš otec přežil válku, byl by bez pochyb jedním z prvních koho by se komunisti snažili zlikvidovat. Ona úvaha páně Dobrovského nestojí za komentář.


*** V roce 1987 otiskl časopis ZÁPAD (2/87) váš rozhovor s Otou Rambouskem. V něm jste graficky popsal některé případy o kterých se dnes vede akademická debata, kupř. přepadení vaší skupiny policejní jednotkou na nádraží v Uckro. S vámi se v zápase muž proti muži utkal nějaký komisař. Když vás škrtil, podařilo se vám ho zastřelit. Zakončujete tuto episodu slovy: "Bylo jich proti nám deset a měli tři mrtvé." Tehdy se jistý disident k tomuto a dalším popisům incidentů vyjádřil v dopise redakci Západu: "Mráz mi přecházel po zádech když se na stránkách Západu můj dávný spolužák z Poděbrad kasal tím, kolik lidí zabil." Chcete se k tomuto komentáři onoho disidenta vyjádřit?

CM - Ten bývalý disident, dnešní president, se předvedl hned na dvou pochybných frontách.

Za prvé - ukázal, že mu na nějaké té maličkosti valně nezáleží. Nikdy jsme my dva splužáky nebyli. Jak také, on je o několik let mladší.

Za druhé - ukázalo se již tehdy, v roce 1987, na které straně stojí. Těžko se může vymlouvat, že nevěděl, co totalita páchá. Jeho skutečné sympatie se potvrdily, když odmítl nechat zrušit komunistickou stranu po puči proti Gorbačovovi v bývalém SSSR. Tam tak tehdy učinili. Neměl-li k tomu pravomoc, mohl to alespoň žádat. Dodnes potvrzuje svoje sympatie omlouváním zločinů totality a odváděním pozornosti od aktuálních právních problémů. Samet, ten je jen pro bývalé komunisty, pro jejich oběti pak stále klacek. Proto dnes Česko má, i přes zákon o protiprávnosti komunistického režimu, dokonce dvě komunistické strany! To též vysvětluje, proč výročí přepadení republiky hordami z Východu, 21. srpen, přešel v České republice takřka bez povšimnutí. Ono se tenkrát vlasně nic hodno zaznamenání nestalo...


*** Jste stíháni - jo a ne - za zločiny: Sabotáž. Několikanásobná vražda. Pokus o vraždu. Zběhnutí. Vyzvědačství. Rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. Velezradu. ... Je toho požehnaně. Bendův úřad vaše stíhání doporučil zastavit, ale Josef Kredba doporučení zrušil. Tentýž činitel ve stejný den zrušil návrh na vyšetřování pro velezradu vysokých funkcionářů KSČ a StB, kteří spolupracovali s okupačními jednotkami během okupace v roce 1968. Chcete komentovat?

CM - Toto dopadlo nádherně, pan Benda je genius, jestli je to on kdo to tak načasoval. Není možno si představit lepší důkaz, že se jede dál dle totalitních zákonů než toto! Je zřejmé, že na nové zákony se nedbá, že jde jen o výsledky které si vedení přeje mít i za cenu překrucování zákonů stávajících, jmenovitě zákona 198/93.


*** Když před několika měsíci přijel president Havel do Chicaga, byly pozvány delegace českých komunit z USA, včetně clevelandského Krajanského výboru. Slyšel jsem, že vám, přesto že jste byl členem předsednictva, předsednice Míla Hyvnarová oznámila, že se vy setkání s Havlem zúčastnit nemůžete, údajně na žádost US Secret service. Mluvil jsem o tom s paní Hyvnarovou která se k tomu vyjádřila krajně odmítavě. Chcete k tomu něco říci?

CM - US Secret service s tímto rozhodnutím neměla vůbec nic společného. Měl jsem tehdy zájem do Chicaga zajet a s oslavencem si podebatovat. Neuspěl jsem, poněvadž jsem neprošel "prověrkou". Zjistil jsem pak, že "kádrovákem" pro Clevelad byla paní Hyvnarová, která dostala z Čech úkol rozdat pozvánky jen spolehlivým lidem, přátelsky nakloněným dnešní politické elitě v ČR. Tato procedura byla v platnosti také pro jiná města. To pro mě nebylo nic nového. Již dříve byli zde na návštěvách čeští poslanci a na setkání s nimi jsem pozván nebyl, ač jsem byl členem předsednictva Krajanského výboru, údajně proto, že jsem "příliš radikální". To mi bylo potvrzeno samotnou panií Hyvnarovou když se mě snažila přemluvit, abych zrušil svoji resignaci na členství v předsednictvu - což je zase jiná historie, ilustrující spíše poměry v clevelandském exilu.


*** Ota Rambousek napsal o vás a vaší skupině knihu. Údajně měl s jejím vydáním spoustu potíží. Víte o tom něco?

CM - Kniha měla vyjít ještě za totality v Kanadě, u Škvoreckých, v 68 Publishers. Z technických důvodů musela být omezena na maximálně 150 stran. Určité věci musely být vynechány a upraveny, poněvadž lidé, kterých se to týkalo, žili ještě pod totalitou a byli proto v nebezpečí odvety ze strany komunistů. Vše bylo zkráceno na maximální minimum. Materiálu je na několik set stran, když se patřičně proberou všechny okolnostu a vedlejší události, aby jim čtenář porozuměl. Nicméně, dle soudu těch co knihu četli, Ota Rambousek odvedl výbornou práci. Problémy nastaly hned jak Ota dal rukopis z ruky. Vydavatel Škvorecký, který byl zprvu velice nadšen, si náhle uvědomil, že je to celé t.zv. "příliš horké" a začal věc brzdit. Slibované termíny vydání nebylly dodrženy. Ota se o vydání pokusil i jinde, bylo ale jasné, že si nikdo nechce s tímto případem pálit prsty. Pak přišel samet a všichni "odbojáři" si oddychli. Kniha nakonec vyšla v Praze pod názvem "Jenom ne strach", kde ji také případní zájemci mohou dostat.


*** Když jste takový zločinec, že i dnes vás české demokratické právo stíhá za aktivní odboj proti komunismu, doporučil byste současné české vládě, aby znovu požádala USA o vaše vydání?

CM - Samozřejmě, že ano. Rozhodně by to měla učinit. Doufáme, že to také udělají, jsou přece "právní stát", nemýlím-li se.


*** Jaké rozhodnutí českého soudu ve vaší věci byste považoval za přijatelné?

CM - Jakékoliv rozhodnutí v rámci komunistických zákonů je zásadně nepřijatelné, ilegální a z hlediska mravního neobhajitelné. Musím tedy říci, že za současné situace vlastně žádné.


*** Za jakých okolností byste byl ochoten jet či přijet do Čech?

CM - Když by byli funkcionáři komunistické strany a další pachatelé zločinů za mřížemi, v což se dosud ovšem nedá doufat. Taková situace by mohla nastat jen tehdy, kdyby došlo k diametrální změně zákonů a zrušení rozhodnutí, jimiž byly komunistické zločiny promlčeny. Stačí připomenout, co se stalo Pavlu Wonkovi, Petrovi Placákovi a Petrovi Cibulkovi. Nestojím o to jim znovu dát, po tolika letech, další možnost vyřídit si se mnou staré účty. Na porozumění a pomoc od mého "spolužáka z Poděbrad" abych užil jeho slov, bych se nerad spoléhal.


Děkuji za poskytnutý rozhovor.



****************************************************************



Post scriptum:


Krátce po našem rozhovoru se případ bratrů Mašínů in the Czech Republic tak nějak dokodrcal ke konci. 42 let byli Mašínové stíháni pro hromadu hrdelních zločinů. Jejich vydání Československo třikrát žádalo Spojené státy a když žádosti vyhověno nebylo, pokusilo se o únos Josefa Mašína ze Spolkové republiky Německo. A když ÚDV navrhl jejich stíhání zastavit, městský státní zástupce Kredba toto rozhodnutí zrušil. Vrchní státní zástupce Grygárek oficielně prohlásil, že návrh byl nezákonný, soukromě k tomu dodal, že objeví-li se Mašínové v Česku, půjdou sedět až budou černí! (Milan Paumer, spoluobviněný s bratry Mašíny, který ČR po Velké sametové čtyřikrát navštívil, tomuto představiteli "právního státu" ČR nijak nevadil). Náhle týž Josef Kredba, jenž vehementně proti návrhu zastavení trestního stíhání Mašínů protestoval, dne 30. srpna 1995 oznámil lidu, že - cituji: "...bratři Mašínové nebyli nikdy v posici obviněných... (?!?) ... a i kdyby byli, tak na jejich činy je stanovena 20ti letá promlčecí lhůta, která vypršela již dvakrát." Tak, a je to...!!


Spojil jsem se znovu s panem Ctiradem Mašínem a zeptal se ho, co na tento právnický kotrmelec Czech-made zákonů, kterým "Případ Mašíni" v ČR končí, říká. Pravil:


Je to Šalomounovo řešení typu "Vlk se nažral a koza zůstala celá". Čeští oportunisté s bolševiky si mohou oddychnout. "Jeden krok vzad, dva vpřed," poučoval Lenin. Toto je zcela v souladu se zákonem o protiprávnosti komunistického režimu, kde v § 6 je nenápadná větička o "přiměřenosti" odporu proti totalitě - mistrovská to formulace expertů v desinformaci. Ona "přiměřenost" totiž nikde definovaná není a je proto ponechána výkladu oněm "institucím k tomu oprávněným". Debata kolem případu by neměla ustat, neboť vůbec nejde o "dva Mašíny", základní problém zůstal. Stát má ústavu s většinou ex-totalitních zákonů, kterou navíc vláda s parlamentem odmítá plnit - viz hádky kolem senátu. Premiér ledabyle utrousí, že senát není potřeba a jen málokdo se pozastaví nad tím, že tím porušuje základní zákon státu. Ústava je totiž sbírka pravidel, na kterých stojí celý právní řád. Je proto nutné, aby tato pravidla byla dodržována především vládou. Není-li tomu tak, vše stojí na písku.

Demokratický systém se musí bránit stvůrám typu Stalina a Gottwalda. Dovolá-li se občan práva legální cestou, nemusí sahat ke zbrani. Udržet asociální živly, jako jsou komunisté, v patřičných mezích je problematické i ve státech které stojí na pevných základech jako USA, ale téměř nemožné v systému který byl jimi samými vytvořen. Jsem-li správně informován, u kolébky ústavy jak poúnorové tak i té z roku 1993 stál komunista Jičínský - není pak nutno se šírit, zač asi výsledek stojí. K tomu přistupují sdělovací prostředky, které jsou povětšině zvyklé pochlebovat těm, co jsou právě u moci. Nemyslím, že návrat do 50tých let je reálný i z hlediska komunistů, existují ale odrůdy diktatur kterých je možno dosáhnout není-li obranný systém dosti silný. Historie sice jasně prokázala, že soc-kom systémy nemohou konkurovat demokraciím, čili z dlouhodobého hlediska je výhled dobrý, diktatury eventuelně padnou. Jde ale o to, jak dlouho se na tento pád bude čekat a jestli je vůle se toho dočkat. Byla publikována řada článků vystihující spojení případu Mašínů s nedokonalým právním řádem. Kritika stávajících zákonů je chválihodná, nikde ale ani slova o tom, jak sjednat nápravu. Mluví se o tom, že tato náprava je nutná, bude prý však trvat léta ne-li generace, než se jí dosáhne. Proč?


*** Nyni kritizujete kritiky.

CM - Východisko vidím v řešení dvou základních problémů současně - ekonomie a právního řádu, obojí založené na morálce. Bude nutno přesvědčit voliče, že jen na této bázi je možno budovat demokratický stát. Mluví a píše o tom např. dr. Milan Hulík. Z veřejného života pak bude nezbytné vykázat elementy které tento vývoj brzdí. A které mají zájem na pokračování "právní kontinuity" z dob totality. Z korespondence kterou dostávávm je patrno, že v ČR je dostatek inteligentních lidí kteří jsou schopni odvést daleko lepší práci než pragmatická garnitura u vesla. Též bude zapotřebí provést čistku v soudním aparátu. I ty nejlepší zákony nebudou mnoho platné, zůstanou-li na klíčových postech lidé, kteří s nimi nesouhlasí - ti najdou způsob, jak sabotovat. Soudci typu Klára nebo Horváthové nemají v demokratickém právním systému místo. Věřím, že eventuálně mladí lidé, nezatížení indoktrinací komunismem, budou schopni vyřešit stávající problémy. Praxe t.zv. socialistického práva - nebo jak se ta snůška nebezpečného nesmyslu nazývá - je pro nastupujícího demokratického právníka a soudce jen přítěží.


*** To co navrhujete je totální změna jak personální, tak filosofická stávajícího právního systému. Myslíte, že je to reálné?

CM - Jsem si jist, že je to uskutečnitelné. Je to zákonité - chtějí přece "do Evropy" a bez zásadních změn to nepůjde. Netvrdím, že to bude snadné a přes noc.Unikátní chvíle po Listopadu se promarnila. Čím dříve se ale začne, tím lépe. Blíží se volby. Vyhrají-li opět lidé pochybného zaměření, vše se oddálí a bude tím těžší, čím déle se nynější režim udrží. Blok levičáků je dost silný, jsou z minula zvyklí táhnout ukázněně za jeden provaz, proto nejdůležitější pro přítomnost je tyto ničivé parazity neutralizovat. Tito "budovatelé" nikdy nic řádného nevybudovali ani nevytvořili. Všude, kde se dostali k moci, vše jen zdevastovali a rozvrátili. "Každý stát má takovou vládu, jakou si zaslouží", konstatoval filosof. Takovou, jakou si zvolí, dodávám já. Uvidíme, jaká vláda vyjde z nadcházejících voleb. Jaká bude, záleží jen a jenom na voličích.


*** V tomto s vámi bude zajisté souhlasit i ten nejzatvrzeleší komunista. Necháme se tedy překvapit - a děkuji za dodatek.



James V. Jakoubek

Lakewood, Ohio,

12. září 1995.



Buh v hotelu Balkan...

16. srpna 2011 v 15:10 | Pepa Nos |  Clanky jinych autoru
Chtel bych vas upozornit na nove CD Pepy Nose s nazvem Buh v hotelu Balkan. CD je mozne koupit v normalnich obchodech, tak i primo od Pepy Nose, ktery je k zastizeni pres jeho webstranku http://pepanos.cz a nebo pres email NosJosef@seznam.cz







----

Na Frantisku...

16. srpna 2011 v 14:58 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
Mezi mymi clanky udajne uplyne i ctvtrok (ve skutecnost mnohem, mnohem, mnohem dele), ale mezi mymi obrazy tak maximalne tyden. A kde to je stejne asi pozna zase jen Werner. Ale to uz je jedno. Pisu, maluji i ziju uz jen sam sobe pro radost.


Cleveland, Ohio

15. srpna 2011 v 21:11 Clanky vzpominkove a recyklovane
Fotografie byly odstraneny mnou. Ross Hedvicek