Mám právo na své vlastní vzpomínky, jakkoli vám ostatním možná připadají blbé.

25. září 2011 v 15:34 | Jiřina Korčáková |  Clanky jinych autoru
Spor kolem pana Krystlíka (a pana Hedvíčka) pokračuje a jsou do něj zatahováni další a další lidé. Pravda a lež se stala jakýmsi lámacím stolem, na kterém se teď momentálně popravují vzpomínky pana Řežábka a já žasnu. Proč? Proč? Jaký to má smysl? Vždyť to jsou jen vzpomínky. To přeci není historické pojednání. Není to literatura faktu. Měla to být legrace a teď je z toho drama. Drama o tom, co si kdo pamatuje, co si nepamatuje a jak to tenkrát viděl, co si myslel, jak jej to poznamenalo a co v něm zůstalo do dneška. A někde stranou přitom zůstalo, že pan Řežábek byl a je vynikající muzikant. Nebo tady jde snad právě o to? O obyčejnou lidskou závist?

Pan Řežábek nemá v úmyslu vstoupit do učebnic dějepisu! Vzpomínky jsou velice subjektivní záležitost stejně jako verše. Stále ještě jsem v šoku z článku, který měl údajně napsat pan Václavek, protože pan Václavek je básník. A poezie je něco velice osobního, právě tak jako vzpomínky. Rýpat se v poezii a hledat tam chyby, chybičky, omyly a zakopnutí, na kterých pak autora můžu oběsit, to je přesně to, co dělali komunisté. A teď se tedy lustrují vzpomínky pana Řežábka. Proč? Chce ho někdo odstřelit? Proč? Přeci pokud má vůbec smysl diskutovat na blogu o vzpomínkách někoho, tak jen a jenom prostřednictvím svých vlastních vzpomínek, pak to může být i sranda, ale to, co se děje teď, to je velice, velice nefér. Je to jako kdyby k Hedvíčkům vtrhla STB a udělala tam šťáru!

Hle, objevili jsme vzpomínky pana Řežábka. Lupu sem a jedem. Uniforma! Trest smrti! Zažil jste někdo druhou světovou? Honem, co ti o tom říkal táta? Čeho se tenkrát báli vaši sousedé, čeho se tenkrát bál ten holič, co je udal? A měl vůbec důvod, proč se bát? Kdo? Ten holič, který udal souseda? Já nevím, já ho neznal. A proč to vlastně udělal? Nevím, proč to udělal! Ale zato vím, co o tom píše historie ... Historie s velkým H! Historická pravda. Právě teď se pánové ta historie předělává, jak to jenom jde a úplně všude. Tak proč by nemohl tenhle Řežábek předělat i své vzpomínky? Jo, ať si dělá, co chce, hlavně aby štymovaly s reáliemi! Žádný trest smrti nikomu nehrozil a existovaly v té době telefonní budky? Meziměstské hovory? Patton v Praze, bingooo ... Blbost. Blbost. Blbost. Hledej dál! Hledej Haryku, hledej! No vida, samopal a máte na něj zbrojní pas (promiňte, chtěla jsem říci reálie)? On chtěl unést letadlooooo ...!? A se samopalem. Cože! Se samopalem ... ! Až potud jsem se smála! Mně samotné to ledacos připomnělo, ale Bože! Cožpak na tom hurikánu, který se nám prohání hlavou, stojí historie?

Jenže brzy mne smích přešel. To, když se někdo přející začal ptát, jak to, že on vystudoval!? Měli bychom to napravit, soudruzi, je nějaká cesta, jak ho ještě dodatečně z těch studií vykopnout? Koukni, co má titulů, honem piš si, to je ale nabob, STBák jeden (hele, neurážej jooo!) ... Všechny ty tituly si vymyslel i toho inženýra! (Že by zrovna v USA mohl být někdo inženýrem bez vysoké školy ...)

Pánové, já si žádných titulů nevšimla, ani jsem je nehledala, něco takového je mi úplně volné, je mi fuk, kolik má titulů nějaký strejda v Americe, jeho tituly nemůžou v ničem ovlivnit to, v čem já žiju tady doma. Jeho tituly nikoliv! Ale pro vás je to prostě skandál! A kdybyste mohli, zničili byste mu život ještě i dodatečně, právě tak jako ti komunisté. A to už mi vůbec k smíchu nepřipadá! K tomu, jak odešel pan Řežábek do USA, už se ve svém vyprávění u Hedvíčků naštěstí nedostal, ale u Krystlíků už se řeší i toto. . A opakuji. Někde stranou přitom zůstalo, že pan Řežábek byl a je vynikající muzikant.

Trochu velkorysosti, pánové! Ve skutečnosti jste právě vy hned na počátku zařízli jakoukoliv diskuzi, protože jste osočili pana Řežábka, že lže! To je absurdní a směšné. Pomalu s tou metodou ORÁLNÍ HISTORIE, je to velmi nebezpečné. Ano, to je. Ale když si člověk ve svých vzpomínkách vybavuje minulost, není to jako když čtete učebnici dějepisu. Bojím se po tom všem byť i jen zmínit, jaký bordel mám ve svých vzpomínkách já! A nedovedu si vůbec představit, že by historik a vědec zařízl svůj pramen na samém počátku slovy: ty jsi blbeček a lhář a každý, kdo tě bude hájit, je blbeček a lhář také!

Víte, že moje vzpomínky se například mění? Jsou vzpomínky, které jsem úplně vytěsnila a některé se mění ve světle dalších vzpomínek, které se najednou vynořily a zažili jste už někdy nervové zhroucení, jak se patří? Stojíte zády ke zdi a připadáte si, jako když bojujete s větrnými mlýny. Jedna vzpomínka za druhou se vynořuje, aby pak zase zapadly zpátky do tmy a vrátily se v úplně jiné podobě a všechny, úplně všechny jsou ZKRESLENÉ! Moje vlastní sestra mne bude klidně¨poučovat o tom, jak se staly věci, u kterých ona ani nebyla přítomna, ani o nich nevěděla, ale vzpomínky na tu dobu přesto má, protože je prostě chce mít a samozřejmě, že jsou naprosto zkreslené a z mého hlediska falešné! A navíc ještě časově zcela pomíchané a někde úplně jinde než ty moje. A u mne to klidně může být také tak. Člověk ale potřebuje své vzpomínky, víte, já myslím, že bez nich by umřel!

Přijde mi to jako sen, který si ráno, když se probudíte, pamatujete úplně jinak nebo si jej vůbec nevybavíte. Jenom si pamatujete, že se vám zdál! A strašně si chcete vzpomenout. Nebo světlo z neznámého zdroje. Na chvíli vás oslní a zase zmizí. Sakra, odkud to bylo, kam to zmizelo, a co to vlastně bylo! Vzpomínky mají cenu pouze jako vzpomínky a na nic jiného si nehrají. Jejich kouzlo nebo naopak peklo spočívá v tom, že vyvolají jinou vzpomínku, celý řetěz vzpomínek, nemůžete je zavařit do konzervy jako datum narození Klementa Gotwalda! To je totiž podle mne přesně to, co se teď děje se vzpomínkami pana Řežábka. Teď už nemá na své vzpomínky právo. Každou mu prolustrujete, ještě než opustí bezpečné útočiště blaženého nevědomí. Nebo podvědomí? Podzemí? Sakra, je mi jedno, co to je.

Vzpomínky zkrátka můžete zazdít. Vytěsnit. A ony se k vám stejně vrátí, i když třeba v ještě zkreslenější formě. A zase bude sranda. No jak pro koho. Až dosud jsem si nedovedla představit člověka, který hned po ránu konzumuje učebnice dějepisu a k večeři dokáže spořádat celý encyklopedický slovník. Teď mám tedy pocit, že takový člověk kolem mne skutečně prošel. Vlastně jsou jich celé zástupy, poslední dobou. Ale mně taková činnost nepřijde zdravá a nepřijde mi ani smysluplná. To bude asi tím, že já jsem prostě úplně jiná.

Pokud vám tedy někdy něco, co vypustím ze svého pera, přijde neuvěřitelné (možná i blbé, no to už se halt nedá nic dělat, mé naučené instinkty asi mého génia zařízly hned jak mne poprvé oslovil), nemohu vám zabránit v tom, abyste mne nazývali lhářkou, ale věřte mi, že vůbec nemám v úmyslu lhát! Vždyť já to snad ani neumím! Mně se lež příčí stejně jako vám (příčí se vám?). Mám tu nejlepší vůli být upřímná, věřte mi.

Ale vaše potřeba přistihnout člověka za každou cenu při lži, podrazí nohy každému. Komunisté tuto hru na pravdu ještě vylepšili, když nám svoji vlastní lež vložili do úst. Měli na to prostředky, a také učence, vědce, učitele, lékaře, soudce, kteří jim v tomto ohledu rádi posloužili. Anebo i neradi. Vsadila bych se, že na to existují metody, příručky a vědecká pojednání. Je to jako infekce. Nosíte to v sobě, i když nechcete. A pokaždé, když se rozhodnete, že něco napíšete, něco řeknete nebo něco uděláte, bojujete se strachem, že se virus vrátí zpět ... A vím já vůbec, o čem to mluvím? Co dělám, co píšu, co čtu?

Myslela jsem si, že vy jste dokonalí, že se vám něco takového jistě nemůže stát. Odpusťte, že se do toho pletu. Já jenom ... na okamžik jsem měla dojem, že jsem Alenka za zrcadlem a probudila jsem se někde v zaprášeném registru STB, který vznikl vlastně jenom proto, aby na sebe lidé mohli házet špínu a ničit si navzájem své životy.

PS. Po r.89 se roztrhl pytel s knihami vzpomínek a všelijakých pamětí. Kdejaká veřejně činná osoba cítila potřebu obhájit své svědomí sama před sebou i před druhými. Jiní se zase potřebovali pochlubit, o co jsou lepší než ten obyčejný český sráč. Teď opakuji pouze jejich výrazy. Tak jsem si to přečetla v nejednom tzv. prestižním tiskovém médiu po r.89. Musíme prý se smířit s tím, že naši rodiče byli sráči a měli bychom jim to prý říci. Inu, nebudu pitvat minulost autora tohoto výroku. Jistě nebyl jediný, kdo takto mluvil. Minulost těchto lidí už mne dávno nebaví. Jde mi o to, že množství všelijakých pamětí a vzpomínkových publikací, které oni vytvořili, je nepřeberné! A tyto lidi byste podle těch vašich měřítek při lži nepřistihli. O čem nechtěli, o tom vůbec nepsali. Já si tyhle zbytečnosti nekupuji, proč také. My ostatní nemáme šanci jakýmkoliv způsobem se obhájit. A před kým také, že! A potřeba dokázat těm, kteří leží na zemi a nemohou se bránit, o co jsem lepší než oni ... No comment.
 


8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Cernykocour Cernykocour | 25. září 2011 v 15:48

Takovy lide byli, jsou a budou vzdy. Nevsimejme si jich. Budou se vztekat. Delejme jako by tu nebyli. Nejlepsi je jim jeste pohladit ramena a rikaj ze jsou dobri. A oni se s toho pose........

2 arijana arijana | E-mail | 25. září 2011 v 15:50

Precetla jsem si  clanek  by Jirina Kocarkova a je to napsane uzasne  skoda ze tak psat neumim a zaroven jeji vedomosti nemam ale citim s toho cteni ze zivot ani pro ni neni pericko a souhlasim s ni abychom minulost se snazili zapomenout a zit pro dnesek  a v pohode, zadny nevime jak dlouho tu jeste budeme :-)
Ano  Milan Rezabek je uzasny muzikant :-)  Co cech to muzikant :-) Tak  na zdravi tukneme si slivovici ? ;-)  ;-)

3 Vita H Vita H | E-mail | 25. září 2011 v 16:31

Pani Korcakova,sama vite nejlepe jak nas zivot je rozmanity,kazdy den nas nasere nekdo jiny. TO CHCE KLID ! Jste dobry clovek,,poradite si s tim.

4 Jaroslav Bezděk Jaroslav Bezděk | E-mail | 25. září 2011 v 16:39

V textu se  autorka táže : " proč ten holič udal " - odpověď je jednoduchá, protože to byl český holič. Za Němců říkali gestapáci, kdybyste se vy Češi neudávali, tak nemáme co dělat. Ale nyní z jiného soudku - včera jsem se díval na TV o atentátu na Hitlera. Atentát organizobala dost rozsáhlá skupina německých vojenských důstojníků - atentát se vlivem okolností nepovedl. A co je na věci neuvěřitelné ? Nikdo ze skupiny atentátníků nezradil !!! Dělat to Češi, tak by StB vědělo vše dřív, než by sehnali tu časovanou rozbušku !

5 Viktorka Viktorka | 25. září 2011 v 17:37

Pěkný článek a naprostá pravda. Milane pište si co uznáte za vhodné a na české pitomce (Václavka a Krystlíka nevyjímaje) se neohlížejte.

6 Milos Zach Milos Zach | E-mail | 25. září 2011 v 18:15

Vazena pani Korcakova,
dlouho jsem necetl tak vyborny clanek jako ted ten Vas. Je tam vsechno, co si myslim i ja, jenom bych to nedovedl tak dobre napsat. Ja rad rikam "male dusicky", jiste vite koho tim myslim.
Jenomze male dusicky se chteji nejak zverejnit, aby si pridaly na dulezitosti. Ovsem jenom ve vlastnich ocich - a pred dalsimi malymi dusickami.
Takova je skutecnost a dekuji Vam, ze mate jasno a delate neco pro dobrou vec, i kdyz je to tezke, skoro nemozne
neceho dosahnout. Jenomze clovek (aspon
tim myslim lidi jako jste Vy) se nemuze vzdat, aby prestal bojovat proti blbosti a malosti lidske, ktere se daji strhnout na stranu zla.
Dekuji Vam.
Milos Zach

7 Ruda Flegr Ruda Flegr | E-mail | 25. září 2011 v 21:18

[5]: Viktorko přestaňte už prosím blbnout a urážet lidi o kterých víte hrozně málo, či nic. Pokud v něčem a s něčím s nimi nesouhlasíte, neznamená to, že jsou pitomci (čeští, bavorští, sudetští, židovští nebo polští). Já nesouhlasím v něčem s Rosťou, v něčem s Tomášem a v něčem třeba i s Pepou Nosem či stařičkým, ale nesmírně chytrým panem Lofflerem z Texasu. Ale všech si nesmírně vážím a vůbec by mne nenapadlo vyřvávat že nepatří na naši palubu, ať jedou druhým parníkem. Jsem nesmírně rád, že jsem měl tu možnost potkat přes Rosťu tolik slušných osobností, byť některé jen po webu. Proto mi vždy vadilo, když se kdykoliv z blbovinek stávaly zásadní věci a zásadní věci se bagatelizovaly. Nejsem dostatečně informován co bylo za střetem Rosťa versus Tomáš, ale vím, že ti slušní by měli držet při sobě. Zase tolika jich není...

8 Viktorka Viktorka | 25. září 2011 v 21:36

[7]: To se velmi pletete Rudlo, vím o nich více, než si myslíte. Divím se, když o tom  Vy nic nevíte, cituji: Nejsem dostatečně informován..  tak proč mne napomínáte. Jeďte si třeba na oslu a mně si laskavě nevšímejte. Budu si psát, co budu chtít. Říká se tomu svoboda myšlení a projevu.

9 Viktorka Viktorka | 25. září 2011 v 21:46

[7]:Pro začátek by Vám mělo stačit nahlédnout na blog PITOMCE Krystlíka, vyhodnotit si jeho účel a diskutující úrovně Hedvicek u nas. A pak se tu znovu přijďte sentimentálně vyplakat.

10 Hanka Hanka | E-mail | 25. září 2011 v 23:13

Jirino, moc hezky. Dekuju

11 Ruda Flegr Ruda Flegr | E-mail | 25. září 2011 v 23:32

To je fajn, že jste mne poučila o svobodě projevu... Domnívám se, že ke svobodě projevu patří i malý kousek odvahy zanechat svůj podpis. Byť to většinou přináší problémy. Strčte si mě tedy prosím rovněž vedle Krystlíka a Václavka mezi pitomce (tentokrát nikoliv ryze české - národů ať jsme různých) a až se Vám někdy dostane dost odvahy poodhalit svoji identitu, tak mi můžete napsat na můj zde uvedený hlavní mail, nebo i zavolat na  občas odposlouchávaný telefon +48 667 611 256. Pak budu vědět, že máte sice jiné názory, ale že nejste podělaná anonymní poštěkávačka. Nebudu s Vámi sice ve všem souhlasit, ale třeba bych si Vás mohl začít alespoň trochu vážit. Byť určitou vděčnost případným zařazením k Mirkovi Václavkovi a Tomáši Krystlíkovi Vám musím projevit již nyní. Být po jejich boku je pro mne vcelku veliká čest.

12 Jaromír Máša Jaromír Máša | E-mail | Web | 25. září 2011 v 23:44

V životě by mne nenapadlo, že by vzpomínky kohokoliv mohly způsobit takovou debatu! Doposud vyšlé části  byly pěkně napsané, umožňovaly je spoluprožívat, byly také o něčem, živé, prostě byla radost je číst. Že by někdo k tomu, aby vystudoval techniku, musel být komunista, to je blbost, já jsem vystudoval filosofickou fakultu, a to byla ideologická, sice jsem na konci studia tahanice s estébáky, taky na mne byla od prvního ročníku vydělená jedna paťatá brýlatá ženská. Zproblematizovat se dá všechno i sám problém. Jen klidně dál, pane Řeřábku, pište, my to budem rádi číst a z blbejch řečí si nic nedělejte. Tak jako někdo má hudební sluch a jiný hudební hluch, někdo má v hlavě brouka a jinýmu tam fouká. Srdečně Vás zdravím a posílám Vám minutovej valčík. Taky jsem ho kdysi hrával. :-D

13 David David | 26. září 2011 v 0:04

Vazena pani Jirino, zcela chapu Vase rozhorceni, vzpominky jsou skutecne velmi osobni veci a nikdo nezucastneny pochopitelne nema pravo autora opravovat, ci zpochybnovat jeho vyroky.

Problem je v tom, kdyz napriklad nejaky pametnik zacne tvrdit ze Napoleon zemrel na Elbe.
Komunisticky demagog Kojzar to kdysi (ca. 2002) napsal v Halo Novinach, arcit pochybuji ze si Napoleona pamatoval ale kdo vi?

Jsou - li subjektvni vzpominky v primem rozporu s historickymi fakty, logikou, nebo vlastni empirii ctenaru nelze se divit ze dochazi ke konfliktum nebo dokonce k hrubym urazkam autora.

A prave vypraveni pana Rezabka, at uz se to odehralo skutecne tak jak vypravi, nebo sve vzpominky pouze trochu vysperkoval jsou v tomto ohledu vysoce kontroverzni.

14 David David | 26. září 2011 v 0:10

[12]:Vazeny pane Maso, nejsem hnidopich ale onehdy jste psal, ze jste z politickych duvodu mohl "pouze" vystudovat indologii.

Take jsem nasel dalsi zajimavy prispevek (nevedel jsem ze se da maturovat z astronomie) z vaseho pera:

... Já mám doktorát z indologie, a studoval jsem na evangelické teologii, a studoval jsem na technice, a mám maturitu z astronomie, a znám 12 jazyků, vy mně nesaháte ani po kotníky ...

Čítajte viac: http://www.sme.sk/diskusie/user_reaction_list.php?id_user=64411#ixzz1Z0MCo31O

15 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 26. září 2011 v 2:17

[13]: Pane Davide nikdo přeci nechce, abyste upravovali historii podle pana Řežábka!

Nechci to dál rozpitvávat, takže pouze jeden odstavec, nad kterým u Krystlíků všichni slintali vzteky, a pak už jdu opravdu od toho:

... gen. George S. Patton, vedle ktereho jsem stal na tribune s tatou, ktery byl dustojnikem ceske armady. Nejak se mu podarilo zachranit (pod trestem smrti nebo koncentrakem) svoji starou uniformu a byl pozvan na prehlidku."

Tak tohle vás tak rozzuřilo? O co jde pane Davide? Byl snad spáchán zločin? Jsou to vzpomínky, pouhé vzpomínky, nikdo přeci netvrdí, že generál Patton zemřel v Osvětimi!

Z nějakého důvodu se pan Václavek zřejmě domnívá, doufám, že jsem to pochopila správně, že taťka, který byl učitelem, neměl už právo na to, aby byl důstojníkem čsl. armády! Ale tak to není. Můj otec např. vedle svého občanského povolání, byl také důstojníkem v záloze. Nevím jestli mu ta hodnost zůstala, mám takový dojem, že ho suspendovali, ale ta možnost tady prostě je, myslím si, že ano. Určitě ano, právě tahle pasáž ve mně probudila vzpomínku na uniformu, kterou měl táta uloženou ve skříni a na to, co tenkrát provedl můj nezbedný bráška. Od toho přeci vzpomínky jsou - aby se vzpomínalo a aby byla sranda (nebo aby lidé brečeli).

Ale pana Václavka to z nějakého záhadného důvodu velice pohoršilo, a nejenom toto, on pokračuje ve své obžalobě dál:

Navíc za uniformu nacpanou naftalínovými kuličkami se za protektorátu nezavíralo, ani nepopravovalo.

Já jsem za protektorátu nežila, ale osudy mé rodiny mi tuto strašlivou dobu zprostředkovaly docela dost. Myslím, že hodně lidí se bálo dokonce i tam, kde se bát nemuseli a navíc, já jsem přesvědčená, že byste se divil, za co všechno vás tenkrát mohli popravit. Moje matka například byla zavřená na Pankráci s dámou, která byla manželkou důstojníka čsl. armády. Popravili ho a jí popravili také a to se prosím neprovinila ničím jiným, než že byla jeho manželkou, manželkou důstojníka čsl. armády (a měla svou lidskou hrdost, na rozdíl od jejích vrahů)!

Navíc, když už jste z nás Čechů udělali udavače - to je vážně ohromné, jako kdyby Němci nikdy neudávali! Proč vám nevykládají, jak to vypadalo u nich za nácka a za komunistů! Práskali se navzájem o sto péro! A právě takový udavač a nemusel to být vůbec Čech, mohl to být klidně Němec, vám mohl z takové uniformy uvařit takovou polívku, že byste se z ní posral. Například v době Heydrichiády byste měl koncentrák téměř jistý. Já jsem o tom přesvědčena, Davide, přesvědčena. A i kdyby se lidé báli zbytečně, strach je moc ošklivá věc a lidé ve strachu také moc ošklivé věci dělají. Když je válka? To si pište. A tady válka byla, moje příbuzné v ní zabili.

Tak. Už je to zase děsně dlouhé -  ale všimněte si! Už se učím a dělám odstavce. Jenže podle mého v téhle debatě si lidé úplně nesmyslně ubližují a přitom proč? Vo co go?

Takže končím s přáním: vzpomínejte, vzpomínejte, ať se nám nezaseknete. Nějak ze sebe člověk to svinstvo dostat musí.

16 Milos Zach Milos Zach | E-mail | 26. září 2011 v 3:45

Pani Jirino,
psi stekaji a karavana jde dal.
Vidim, ze "male dusicky" se ozyvaji, inu
kdyz niceho nodosahly ve svem vlastnim zivote (anebo velice malo), tak jenom
hazi blato na druhe, aby si pripadaly dulezite. Pri tom vetsinou nemaji vubec poneti o co slo v letech, o nichz se ve Vasem clanku jednalo. To se to kritizuje a vynaseji moudrosti pri uplne naznalosti, o co tehdy slo. Vy jste take nikomu nechtela prepisovat historii, vzpominky jsou ciste osobni
zalezitost, a napsat Vam, ze se mylite, je absolutni nesmysl. Rad bych videl jak by vsechni kritici Vaseho clanku napsali vzpominky svoje - tedy pokud
umeji napsat souvisly clanek - potom by se mnohe objasnilo. Nadavat umi kazdy
kdyz kritizuje a kdyz se casto skryva
za anonymitu - to je kazdy hrdina.
Znovu Vam za Vas clenek dekuji.
Milos Zach

17 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 26. září 2011 v 4:40

[11]: Pane Rudo (promiňte, nevím, jestli je možno vaše příjmení česky skloňovat), trošku jste mne zaskočil, vám odposlouchávají telefon? Ještě nebo už zase?

18 Milan z Nevady Milan z Nevady | E-mail | Web | 26. září 2011 v 5:24

Jirinko, dekuji za Vas clanek a obdivuji
Vasi objektivitu. Na Vasi posledni otazku mam odpoved: Telefon se normalne a zase odposlouchava. Po 9/11 se i tady hodne veci zmenilo a sheeple se boji otevrit hubu. DHS se o nas boji.

Pokud jde o moje psani vzpominek, jsem
roztrzeny mezi tim, ze jsem mel vzdy radost po napsani neceho prijemneho a vse to znovu prozil - i to detstvi, na
ktere si nikdo nemusi veset klobouk, ale
statement jako: A prave vypraveni pana Rezabka, at uz se to odehralo skutecne tak jak vypravi, nebo sve vzpominky pouze trochu vysperkoval jsou v tomto ohledu vysoce kontroverzni.
Pise to nejaky DAVID anonym, ale tento
druh lidi Vam dokaze vse znechutit a ja,
i kdyz jsem vzpominky prozival jako video, ja jsem ztratil UPLNE chut v tom
pokracovat, kdyz byly tak hezke komentare. O Krystyrovi nemluvim a ten
neexistuje. Spolu s vaclavkovskou krysou. Nevim, jestli se mi to nekdo
dokaze rozmluvit, ale po napsani dalsiho
clanku o zajezdu do CCCP, coz jsem si
rovnez vymyslel - kdyz jsem dosel ke slovum: "pohled z hotelu na Kreml", tak
na mne padla deprese, vse to spatne se najednou vratilo a i kdyz jsem o tom mluvil a zacnu psat o Bostonu a Vaclavkovi, mam problem ten motor znovu
nastartovat. Coz dokazuje, ze ty kurvy
vyhrali. Ne vyhraly - li!
Trochu mi to vadi, protoze se jim na chvilku podarilo zkazit radost z ryzich
vzpominek na detstvi. BUT WHAT?

           F U C K    T H E M !

19 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 26. září 2011 v 6:44

Jirino;

tohle (pod slezinou v NV) bylo mineno tobe. Nevim proc, tyto dve hezka jmena si pletu:

Jarmilo;

moc krasne pises; myslim vsechny dlouhe poeticke prispevky. Pripomina mi to trochu ty 'les poètes et artistes sauvage' Parize 20-30 let. Mam tu v knihovne na Divokym Z mj., Rabelaise, Baudelairea (Les Fleurs du Mal), Ovidia, Petronia, Babela a jine pochoutky vcetne Kafky a Hrabala.

"Zavidim" ti, jak rychle pises na klavesnici. Me by to trvalo vecnost.

Clanek je pekne napsany. Jen bych dodal:

Nikdy nevysvetluj. Pratele to nepotrebuji a nepratele ti stejne neuveri.
Tohle arabsky prislovy je taky trefa:
Dobry nepritel je lepsi nez spatny pritel...

Milane;

tak za nejakej cas zacni zase psat, mocfajnovy. Ale o tom Soujuzu ne...

20 Viktorka Viktorka | 26. září 2011 v 7:25

[11]: To jste mne úplně rozplakal. Zařaďte se k Václavkovi a ke Krystlíkovi do síně tradic. Já si Vás vážit za to nebudu. Co o sobě má zveřejněného Krystlík krom jména a co Václavek? Jaké další životopisné údaje? A krom Ruda Flégr, bývalý bloger je známo o Vás? Přidám příjmení Svobodová. Je to teď komplet. Je Vám to nyní všechno jasnější?

21 Viktorka Viktorka | 26. září 2011 v 7:54

Krystlík z komerčních důvodů propaguje svou sci-fi publikaci Zamlčené dějiny, to je jediná zmínka o něm, ostatní životopis má ZAMLČENÝ. O to více se šťourá v cizím soukromí. K čemu je mi, že znám jeho jméno. Štěká a kouše sice pod svým jménem na Hedvicka, Řezábka, mrtvého Beneše a všechny, kdo se pomyslně postaví na jeho stranu, hrabe se v českých archívech coby německý občan. Proč to dělá, jakým právem? Má nějaké pověření anebo je to jen lidská pomstychtivá kreatura. Co je známo o Václavkovi, který dělá totéž? Jen to, že píše blog na I dnes a propaguje spolu s bratrem šumperskou domácí kulturu na you tube a v pražských klubech. Co je známo o Vás, krom toho, že jste se v minulosti věnoval psaní na blogu I dnes a jmenujete se Rudla?

22 Ruda Flegr Ruda Flegr | E-mail | 26. září 2011 v 9:45

Chováte se poněkud podivně. Sdělení, že někdo svoji publikaci propaguje z komerčních důvodů je doslova šokující :-) Viz Váš poslední příspěvek. Až zase Rosťa napíše dobrej článek (Parlamentní listy) budu první kdo přispěchá s uznáním a chválou. Ale jinak se z toho CS-Klubu plného osobností už pomalu stává jen fanklub plný fanatiků. Ale článek a diskuze jsou o něčem jiném. Milan Rezabek je víc než dobrý muzikant a hodný člověk, který pomohl několikrát přátelům v nemalých nesnázích. Jednou si (po té co ho překabátil nějaký žid) dovolil dost nechutné protižidovské výlevy, což ho v mých očích poněkud degradovalo. Ale píše moc dobře a je mi vcelku jedno, jestli v tom někdo hledá literaturu faktu, či jen zakalené vzpomínky. Takové vzpomínky má ostatně i Václav Klaus, ten zase ve 3 letech nosil dlažební kostky na pražské barikády...

23 David David | 26. září 2011 v 10:49

[21]:Mila Viktorko, nedavno propagoval tuto udajnou sci fi publikaci tez pan Hedvicek. Dovolte mi trochu osvezit vasi ctenou pamet:

... Samozřejmě, že je historik Krystlík napadán politicky korektními historiky, kteří se naučili zločiny svých spoluobčanů pouze přikrašlovat. Neboť: "Kdo zjevuje pravdu, se zlou se potáže." A také: "Neříkej pravdu do očí, sic na tebe kyj vyskočí." Krystlík je nejen nenávistně kritizován, dostává také výhružné dopisy. Zřejmě silně otřásl českým chápáním dějin. O to více se musí hodnotit jeho upřímnost a vůle k historické pravdě. ...
Autor: Ernst Korn

http://hedvicek.blog.cz/1001/zamlcene-dejiny-recenze

24 David David | Web | 26. září 2011 v 10:55

[18]:Mily Milane z Nevady (anonym nebo pan Rezabek?). Opakuji ze vam vase vzpominky neberu. Ale publikujete - li je, cimz pochopitelne ztraci soukromy charakter, vydavate se kritice pametniku, kteri, Vami popisovanou dobu pamatuji ponekud jinak nez Vy.

25 David David | 26. září 2011 v 11:02

[15]:Pani Jirino, ja pouze pochybuji o rezabkove dopisu AFN a verzi uteku jak ji zde lici.

Neverim ze by ho v 50. letech stb tak lehce nechala jit (i bez samopalu schovanem v pouzdre od housli).

Dale bych rad vedel co se stalo s tim starsim pilotem? Toho urcite po 14 dnech nepustili.

26 Karel Dobiáš Karel Dobiáš | 26. září 2011 v 13:03

[Smazaný komentář] Mluv za sebe a ne obecně.

27 Ivan Loffler Ivan Loffler | E-mail | Web | 26. září 2011 v 21:20

Pani Korcakova, s uplnou spodinpu ceskeho naro jsou Krystli a Vaclavek bych zbytecne neutracel kalorie - nejdou toho hodni.

28 Ivan Loffler Ivan Loffler | E-mail | Web | 26. září 2011 v 21:23

Znovu a gramaricky spravne: Pani Korcakova, s uplnou spodinou a spinou ceskeho naroda jako jsou Krystlik a Vaclavek bych neutracel zbytecne  kalorie - nejdou toho hodni.

29 Mikeš Mikeš | 27. září 2011 v 0:28

Paní Korčáková, dobře jsem si početl. Oceňuji konečně něco rozumného, střízlivého, co má hlavu a patu.
Mmch, občas jsem si na Iděsu přečetl Václavkovy články - ten člověk je zakomplexovaný chudák.Ostatně, stačí si přečíst tu sodu, co mu tam v diskuzi nadělují jeho čtenáři.

30 J enda J enda | 27. září 2011 v 0:35

Mikeši, jediní co tam sodují je nějaký Kaktusák a druhý kokot na jehož jméno si momentálně nepamatuji. Oba zažraní komunisté, které na foru nikdo nebere vážně. Proč se tam, Mikeši, v diskusi nevyjádříš?

31 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 27. září 2011 v 2:55

[29]: Pane Mikeši, děkuji. Napsala jsem to, protože si celou dobu přeji, aby se ti berani smířili! Tohle se nemělo stát a opravdu mne to mrzí.

Celou dobu jsem na straně pana Hedvíčka a opravdu jsem nechápala výpady páně Krystlíka. Z mého hlediska to byly skutečně podpásovky a byly pro mne nepochopitelné. To že si založil protihedvíčkovský blog (není v tom první a zdá se, že ani poslední) mne sice nadzvedlo a nepovažovala jsem to za nic hezkého (blog namířený proti člověku, aby ho pošpinil, možná i zničil, co je na tom morálního), nisméně jsem pořád doufala, že si to ti dva mezi sebou vysvětlí a všichni zase budou normální.

Nechápala jsem, proč se pan Krystlík hrabal v soukromí páně Hedvíčka a hledal tam na něj špínu, já jsem to tak také viděla, a když do celého sporu zatáhli pana Řežábka - neboť jsem přesvědčena o tom, že to byla skutečná příčina celé té smršti, která se snesla na jeho hlavu, jeho vzpomínky byly pouhou záminkou, vždyť jakou dobu už ty vzpomínky na jeho vlastních stránkách jsou a nikomu to nevadilo - opravdu nebylo mi z toho dobře.

Pak se k té smečce rafanů, kteří strhli pana Řežábka do ringu, připojil pan Václavek, aby zasadil smrtící ránu, pan Václavek, kterého jsem si vždycky vážila (!) a některé jeho verše jsou podle mého názoru opravdu překrásné, už dlouho jsem neměla z poezie takové potěšení, myslím si, že ta páně Václavkova je opravdu dobrá, byla jsem z toho celá zkoprnělá.

No a teď se tedy pan Hedvíček rozhodl, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Nešťastné rozhodnutí.

Pánové odpusťte si navzájem. Celou dobu jsem přesvědčená o tom, že ani jeden z vás nemá pravdu, ale to nemění nic na faktu, že jsem opravdu nešťastná! Tohle se nemělo stát! Trochu velkorysosti, pánové! A promiňte mi to, co teď řeknu. Trochu méně pokrytectví by vám všem neškodilo! Já nevím, co je za vaším jednáním, ale určitě to není to, co tady všichni celou dobu nahlas vykřikujete! Velice nahlas. To přeci nemyslíte vážně! Kvůli takovým malichernostem se neničí lidé, kvůli takovým píčovinám a titěrnostem se přeci nelikvidují lidská přátelství, lidské vztahy, možná i léta společné práce ...?

Tohle je opravdu zlé! Je mi do breku. Asi nikdo na světě si nedovede představit, co všechno jsem v životě musela překousnout, a nejenom já, abych udržela nad propastí smrtelného pádu jednoho blázna. Celý život se musím dívat na to, jak se řítí do zkázy, vstříc jisté smrti, ve všech významech toho slova, celý život se děsím toho okamžiku, kdy už se mi nebude dostávat sil. Kdy tenhle zápas prohraju, neboť jsem jej odsouzena prohrát. Ale vy, kdyby to záleželo na vás, byl by na dně už dávno. Už by byl dávno mrtvý a nebyla by to hezká smrt!

Ledacos jsem překousla, protože ho mám ráda. V tomhle ani jeden z nás nemáme na vybranou. A jsou na tom lidé i hůře než my! Nemůžete vy se mít také prostě rádi? Já nechci být dramatická. Drama z toho děláte vy. Nemohu si pomoci. Vždyť co jsou ty vaše hádky! Malichernosti! Jste blázni. A tohle se nemělo stát.

32 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | 27. září 2011 v 3:18

Jirino, nebyl jsem trpelivy dost dlouho? Nebylo by pokracovani v trpeni jejich utolu defetismem?

33 Pro Emila Pro Emila | 27. září 2011 v 13:07
34 Pro Emila Pro Emila | 27. září 2011 v 13:13

Emile a kdy Ty práskneš dveřma podobně jako Tvůj noshled Václavek, lebkoun Šinágl, či tajtrlík Flégr?

35 Mikeš Mikeš | 27. září 2011 v 13:46

to 30)Jo, provařený kaktusák a strýček Joe, to máš pravdu. Ty už všichni diskutéři, co maj rozum, berou jako nezbytný kolorit u článků, šijících nějak do komoušů (ještě Urbancová, to je taky hustý) a v podstatě na ně nereagují nebo z nich maj srandu. To nicméně nic nemění na tom, že Václavek působí jako demagog, co to neumí, příp. přímo sociopat (nevím, jak ty jeho básničky, ty nečtu). Mám dojem, že pod clonou obhajoby židů těmto promyšleně škodí nebo je fakt tak ujetej (škodí jim v každém případě). V tomhle (ale nejen v tomhle) si může podat ruku s babou Tydlí - tu také diskutéři vyhnali nakonec odevšad, protože ta "ušlechtilá" dáma prostě nemá rozum, za to silně vyvinuté ego.
Do Václavka jsem samozřejmě v diskuzích šil, než jsem to vzdal, na to je můj čas přece jen vzácný. O zbytek se postarala iděsácká cenzura, která mě vymazává už v samotném rozjezdu nového nicku; prostě mě tam nechtějí z principu. Jaké zájmy za tím mohou být, se mohu jen dohadovat (a nejde samozřejmě jen o mě, z iděsu zmizela celá řada slušných diskutérů nebo i blogerů, proto je to tak nyní taková žumpa, zůstali tam jen sprosťáci)

Komentáře jsou uzavřeny.