Rasisti...

4. října 2011 v 20:03 | Milan Rezabek |  Clanky jinych autoru
Jelikoz muj kratky clanek a par vzpominek v nasem casopisu mel takovou odezvu, rozhodl jsem se se s tim podelit zde taky. Sleduji tuto zajimavou debatu o rasismu a mam rovnez par slov z vlastni zkusenosti. Napred ale to, co napsal tak inteligentne kamarad Frank:

Mohu s klidnym srdcem potvrdit, ze prinejmensim dve tretiny mojich znamych v CZ jsou bud latentni, nebo zcela otevreni rasiste, kteri s tim navic nemaji zadny problem a nijak se za to nestydi. Poslouchat reci, ktere v me pritomnosti vedou, je mnohdy velice bolestne az nesnesitelne. Terminy, jako "rakosnik", "zlutas", "negr" a podobne jsou normalni soucasti jejich slovniku. Pri tom se nejedna o lidi z nizsi tridy.

Co nasleduje jsou moje velmi osobni zazitky s vlastni rodinou:

Zazitek 1.)

Hraval jsem pred Gustou s malou kapelou v Redute a jeden z pravidelnych navstevniku byl cerny student z Jamaiky, ktery prozival jazz. Po kratkem case a v me snaze mluvit anglicky, jsme se zkamaradili a ja ho pozval (s povolenim manzelky - PhD v geologii) domu na veceri. Po hezke veceri mi manzelka oznamila, ze "ten negr smrdi" a ze jestli to udelam jeste jednou, ze se se mnou rozvede. Negr nesmrdel. Byl to nejaky "after shave" a nebylo to tak hrozne, cili moje odpoved byla: "Jestlize ten rozvod veme jenom tolik, tak jich pozvu pristi tyden 5."

Rozvod ji ale vzal 18 let, kdy rezolutne odmitla zustat se mnou venku, coz se mi nahodou a s klikou podarilo.

Zazitek 2.)

Mel jsem stesti, ze jsem se dostal do kruhu hudebniku v Las Vegas a po nekolika letech cestovani po svete, prace ve studiu v Hollywoodu - jsem pozval na zkousku a prvne svoje stare (a v penzi) rodice na navstevu. Nebudu se davat do podrobnosti, ale po letech cestovani, tvrde prace ve studio atd., se mi podarilo dostat se trochu financne (prvne) dopredu. V te dobe jsem mel svoji malou kapelu (velmi uspesnou) a zil s nasi zpevackou, ktera byla michana. Pul cerna a pul "Black Foot" indianka. Velmi hezka a fajn holka a ztravili jsem spolu pres 4 dobre roky. Pred moji kapelou, byla lead singer s "Platters". Velmi cistotna, svetle pleti atd atd.

Reakce mych rodicu (hlavne taty), byla: "Jezisimarija Milanku, copato delas s takovou cikankou?" Muj tata byl ucitel a podle mne jeden z nejvetsich rasistu, jakeho jsem kdy poznal. Bless his soul.

A jen dodatek: na mem neumytem aute, jsem nasel nekolikrat prstem napsano: "Nigger Lover"! Tatinek to urcite nebyl, tak si jen predstavuji nasi drahou Ameriku, jak byla tolerantni a stale je. A to moji rodice nevedeli, ze po letech meho hrani a cestovani prevazne s cernymi kapelami, jsem (po rozvodu) mel prvni girlfriend v USA v Bostonu, ktera byla Black Panther! YES! PANTHER! Jeji "bratri" ji to ale po case rozmluvili, protoze jsem sice mel jejich respekt, ale navenek jsem byl stale "bilej" a i dokonce pro mne meli prezdivku "Oriol Cookie", coz je tady sladke pecivo, ktere je venku hnede a uvnitr bile - v mem pripade to bylo obracene a byla to VELKA POKLONA (DODNES!)

Tohle je jen pro zasmani, ale je to hezka vzpominka o rasismu, ktery jsem (mimo komunistu a Rusaku) z byvaleho domova vubec NEZNAL. Totalne cizi slovo a cerni byli pro mne nejlepsi hudebnici trochu vic opaleni. Earl "Fatha" Hines, s ktery jsem projezdil taky skoro cely svet, po 14 dnech na Floride, kdy jsme hrali v klubu v Coral Gables a po vyvalovani na plaza (denne), jsem byl tmavsi nez on a jeho slova mi stale zni v usich: "WHAT THE FUCK ARE YOU TRYING TO PROVE?" Nebo: "ARE YOU SURE, YOU ARE FROM CZECHOSLOVAKIA?"

A pri tom i ja jsem se stal rasistou-coz mne naucila "moje" ciganka. Mam rad cernochy, ale nemam rad NIGGERS. There IS a difference. Priklad pro nekolik NIGGERS: Jessie Jackson, Louis Farrakhan a vetsina black muslims, kteri nas nenavidi zpatky a chteji po nas zaplatit za "otroctvi!" A L.A. je tikajici bomba.

---
Pri mem psani na toto thema a diky ozvene, uplne jsem zapomnel zminku, kdo jsou nejvetsi rasisti na svete? JAPONCI!

Kdo videl muj blog http://www.rezabek.blogspot.com, mozna si pamatuje nafotku z vanoc 2005 (po umrti mych obou rodicu). Je tam spolecna fotografie mne a moji polo-japonske dcery Naomi, diky ktere jsem prezil vanoce, protoze tata zemrel 15 min.pred tou fotografii, ja se rozpadal a tak se mne vsichni snazili rozveselit.

Zacatkem devadesatych jsem poslal Naomi do Japonska na rok do skoly. Holka ma trochu orientalni zjev, ale jinak blondyna,5'10", klidne mohla byt modelka a cokoliv-chtela ale rodinu. Po 6ti mesicich se chtela vratit nazpet a tak jsme si udelali vylet s dovolenou a zajeli pro ni.

Chudak holka mela zlomene srdce z toho, jaky vztah maji Japonci k nekomu, kdo je "HALFBREED". Ve vlaku, na ceste do skoly, mela kolem sebe zarucene 2 m, protoze by si vedle ni nikdo nesedl. Vsichni se na Tebe uhrancive divaji - well, kdyz jsme pro ni prileteli, tak ja se dival uhrancive NAZPET. Fachcilo to, protoze oni vzdy mrkli prvni. Ona to ale nevedela. Cili "HALFBREED" je to nejhorsi a hned zatim jsou Korejci.

Ti si na to ale uz zvykli. Japonci se na ne divaji zvrchu a jsou pro ne asi tak lidi, jako cernosi po valce v USA! Zadny pokrok ale v Japonsku (proti cernochum v USA) neudelali! Zadny Martin Luther Park Sung Shin.

Myslel jsem si, ze by to mohlo ctenare zajimat a zapomnel jsem na to. Manzelku samuraj tata vydedil a o dalsim se ani radeji nebudu rozepisovat, protoze to je moc osobni.
----

Na videu zpiva Wayne Newton Sinatrovu My way (kterou Sinatrovi ale napsal Paul Anka) - vzadu na basovku dela du dudu du dum prave Milan Rezabek.

 


6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Podotykam Podotykam | 4. října 2011 v 22:28 | Reagovat

ze ten cesky rasismus byl i oficialni, ze na jedne strane jsme vychvalovali cernochy a poskytovali jim internacionalni pomoc, ale na druhe strane jsme se na ne divali zvrchu a smali jsme se tomu, ze od nas nakupujou koralky vymenou za diamanty.

2 Karel Jemelka Karel Jemelka | E-mail | 5. října 2011 v 3:49 | Reagovat

Jsem asi take rasista. Priznavam se. Za sousedy mam cigany. Nemam s nimi problem a oni se mnou take ne. Kdyz si pujci treba cibuli, vzdy prijdou vratit cibuli vetsi. Ovsem, pohybuji li se nekde, kde ciganske etnikum zpozoruji, tak podvedome neustale kontroluji kapsu s penezenkou. Pravdepodobne reflex jako Pavlovuv pes. Na druhe strane nemam tento reflex ve styku s prislusniky jinych etnik a ras. Jde opravdu o rasismus?

3 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 5. října 2011 v 6:01 | Reagovat

Když jsme přijeli kdysi do Ústí nad Labem s Marií Lamperovou podporovat odstranění postavené zdi, během protestů proti rasistickým gádžům jí cikáni ukradli peněženku.

4 Iveta Iveta | E-mail | 5. října 2011 v 6:31 | Reagovat

Naprosto souhlasim ze rasismus v Cechach je tak prorostly i naprosto inteligentnimi vrstvami obyvatelstva ze si nekdy tajne preju prijet na navstevu s bandou deti tmave pleti a predstavit je me rodine jako moje adoptovane potomky: )

5 Pavel Pavel | E-mail | 5. října 2011 v 9:43 | Reagovat

No, musim rict, ze milan rezabek je mimo misu. Musel jsi vyrustat ve strasnem prostredi. Jsem z usteckého kraje ale slovo negr a zlutak jsem od svych pratel mnikdy neslysel. A to ze syny a dceru od smisene rodiny mame v parte, deti ukrajincu a vietnamcu se i s nasimi detmi setkavaji v skolach a krouzcich. Nevim o jedine averzi, ci oznacovani jako zlutak, jako najemniky mam rodinu kde on je puvodem afričan a ona ceska. jejich děti chodí s mymi dětmi do skoly. opet nevim o zadne averzi. Ten clanek je z jineho prostredi, nebo autor je z Marsu.  Za komancu mozna, ale to je uz 20 let za nami. Tady spis funguje rasismus naruby. Cast obcanu neni se schopna zaclenit do spolecnosti a pouze masivne zneuziva veskere vyhody urcene pro socialne slabe - kterymi maji byt pouze matky s detmi, popr. lide s handicapem. domnivam se, ze i pocet deti, ktery maji, je zavisly na velikosti davky za dite a rozeni deti je castecne prumysl na vyrobu davek. A navic sami oni trpi frustraci, kterou prenaseji vuci vetsine a to bez ohledu na barvu pleti. Okrast gadža je zasluzny cin. Vetsinova spolecnost neni rasisticka a autor vyse zmineneho clanku  by misto zvastu, vykreslujicich nas jako rasisty, jimiz nejsme, poradit, jak resit tento problem. jak je motivat k normalnimu zivotu? jak je motivovat aby deti chodily do skoly? jak je motivovat - má -li to byt dobrovolne- aby pristi jejich generace zase nebyla ztracena ... to nevite...co?

6 ghost ghost | 5. října 2011 v 10:13 | Reagovat

IMO slo u Vasi zeny o zarlivost nebo o obranu pred ni.

7 Moe Moe | 5. října 2011 v 10:16 | Reagovat

Je opravdu tezke nebyt clovekem s rasovym pohledem. Ve skutecnosti tato vlastnost je cloveku vrozena.
Podle posledniho vyzkumu, deti od chvile kdy dokazou rezeznat barvu pleti se okamzite shluknou s detmi stejne barvy. (CNN)To se stane ve veku kdy jeste neumi cist.
Da se rici ze v nas prezivaji nejake geny z pravekeho vyvoje kdy slo o preziti v tlupe stejneho ci podobneho zjevu a zvyklosti.
Cestovani svetem nas jenom pouci ze lidi a jejich aspirate jsou vsude stejne a ziji tak jak jim okolnosti nadiktuji. Nejsou o nic lepsi / horsi nez ostatni, jsou proste jini.
Musim se priznat, ze jako Milan ja jsem take zil s cernou holkou nekolik let a a zil bych z ni do dnes kdyby spolecnost nas nemlatila s obou stran barevneho spektra.

8 Petr A. Cejchan Petr A. Cejchan | E-mail | Web | 5. října 2011 v 10:21 | Reagovat

5: Pane Pavle: odstehohoval jsem se dobrovolne z Prahy (1996) a ziji na male vesnici na Melnicku. Tento "okres" ma vysokou nezamestnanost, oficialne 12%, ale u nas pres 200 z 900 , tedy > 20%. Slova jako cigan, rakosnik, ukrajinec (cernosi tu neziji) jsou naprosto bezna a jsou minena jako urazky. Ja jsem byl na vojne ve VU-4425 Prachatice, jako pan Ross ( a osobne jsem znal skoro vsechny lampasaky, ktere jmenuje, i pribehy, ktere vypravi, se tam staly legendou) a nejspolehlivejsi kluci byli Vychodnari a Cikani (jak se tenkrat rikalo, neni to urazka, pisi s velkym pismenem).
A motivace je jednoducha: umozneme jim vyniknout a neberme jim jejich tradice...OK, jiste semtam nektery corne slepici, ci penezenku, ale na miliardove podvody jsme tu my, gadzove... a, pane Pavle, verte, ci ne, ale vetsina nas Cechu jsme rasiste (kolik Cechu dnes, 66 let po valce, nenavidi Nemce a hrozi se toho, ze by se snad mohli domahat sveho ukradeneho majetku..., a o Zidech snad netreba se zminovat... doporucuji si zajit v Praglu do hospody a rozvirit nektere z techto temat. Myslim, ze budete nemile prekvapen. Preji hezky den.

9 Hucul Hucul | 5. října 2011 v 11:11 | Reagovat

Ja jsem rasistka a nepovazuji to za nic ostudneho - je to velice soukroma zalezitost a nikomu do toho nic neni. Nikdy bych nekoho nepovazovala za menecenneho, mene inteligentniho, mene hodneho moji pozornosti, jen na zaklade barvy pleti. To ne, takovehle diskriminace se nedopoustim. Ale (a nebudu tady rikat "bohuzel", protoze je to proste fakt, na ktery nemam nazor) lide tmavsi barvy pleti mne fyzicky nepritahuji. Stejne jako mne nepritahuji lide s nadvahou nebo zrzavi chlapi. To je take diskriminace, I'm discriminating in my choice of sex partners. :-P And so f-ing what?

10 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 5. října 2011 v 13:34 | Reagovat

Onehdá se v našem domě v kuchyni oběvili dva Rómové.
Starší učitel a jeho mladší žák.
Nikdo z nás, obyvatelů domu, jsme nevěděli, jak se tam dostali.
Prý je tam "kdosi zavřel".
Prý nám přišli prodat nože.
Prý ten náš notebook, co mladý učenlivý žák drží v podpaždí, si jen prohlížel.
Otevřeli jsme dům a vyhnali je na ulici.
Policii jsme nevolali, možná by nám vytkla, že jsme jim nevysvětlili funkci notebooku (že to není mikrovlnka).
Problém byl ale hlavně v tom, že jsme pak na sebe řvali a obviňovali se navzájem z puštění těchto netbukochtivých přizpůsobivých občanů do baráku.
Pečlivě jsem prohlédl vechny naše ploty.
Nebyly nijak porušeny.
PŘIZPŮSOBIVÍ OBČANÉ PROŠLI ZDÍ!!!

11 ghost ghost | 5. října 2011 v 14:08 | Reagovat

[10]: Jedna se zajiste o specialni pripad tuneloveho jevu.

12 Jaromír Máša Jaromír Máša | E-mail | Web | 5. října 2011 v 14:23 | Reagovat

Pánové, rasismus je moderní slovo. Můj otec jako vídeňský Čech kolem r. 1900 musel slyšet saupém (svinskej čech), plédr pém (blbej čech), tépatr pém (českej idiot) atd. Na technice jich bylo cca 8 Čechů a na zkoušku je vítal pan profesor "ja, tý pémiše koloný kumt,vij verdn zén,vas dý hern kenen?"  
A oni šli s jedničkama, protože museli umět, aby dostali od France Jozefa stipko, protože byl chudí. Když dostudovali po WWI, sebrali pingly a odešli do vlasti. Za WWI byl táta nedobrovolný jednoroční dobrovolník a protože byl s Vídeňáky, kluci mu řekli, nezlob se, ale máme befel, jeden podezřelej pohyb a musíme střílet! Já jsem zažil židy s hvězdou, co nesměli kupovat cibuli a česnek Ale pamatuji, že jsem v tramvaji často slyšel: s Hitlerem nesouhlasím, ale jedno udělal dobře, že ty Židy zlikvidoval. Na gymplu jsem měl třídní židovku, která zažila vyhlazovák v Bergen Belsen, celý rod vymlátili, zůstala jen s matkou. Když jsme šťastně odmaturovali, jeden spolužák chodil okolo a zpíval: nevěšsta šla epesrádes v bílé tóze, nos nahoru vystrčila v synagoze, pak pozvalaelou rodinu na hostinu. atd. To byl konec, jen já jsem s pí prof. překládal ze španělštiny Cortázara. Také jsem znal sl. Bursíkovou, která se snad v KZ narodila, byla nadšená pracovnice SČM, starala se o maminku, kerá bydlela jinde, vstávala ráno snad v 1/2 5 S židy jsem neměl nikdy problémy, ba dokonce jsem jako katolík chodil s dětmi občas do synagogy, aby viděly, že jsou také jiné víry a jiné "kostely". Jako tlumočník jsem jezdil s Araby, Indy, Kambodžany, prostě se všemi, kteří n eměli dolary, protože na to byli jiní tlumočníci, politicky spolehlivější. Můj otec Indům dokonce vařil, chodili jsme domů obvykle na večeři. Pokud jde o Cikány (nevím proč toho slova nepoužívat, pochází z řeckého Athinganoi), vidím tu v Karlíně celý jejich vývoj, jak byli pozváni jako voliči KSČ a jako trest neboží na zbylé soukromníky nebo vlastníky tak malilinkých domů, že je nebylo možno znárodnit, přes nemocné babky, kterým pomáhala moje matka, jako spolupacientka v nemocnici, až po dnešní výrostky postávající celé dny na rozích křižovatek, ze kterých mám trochu strach. Asi dvakrát mi čorli šrajtofli, jindy zase věštili z dlaně, na kterou chtěli položit peníze, což jsem bral jako folklor. Jinak vím od svého příbuzného P. Miloslava Máši na Smíchově, žeza totáče přes 50% katyolických křtů bylo romských, takže se báli více Boha, než komunistů.Mimochodem, roma je název pro rádžasthánskou kastu a nikoliv pro kmen, přivezla ho odtamtud moje kolegyně Hübschmannová. Moje sestřenice ve Vídni je odbornicí na romštinu na tamní fildě.Sympatie nebo antipatie nemám podle barvy, ale podle něčeho, co je vepsáno do tváře, podle osobnosti, ta je víc. Koneckonců mám rád i jiné živočichy, nejen lidi. :-D

13 ghost ghost | 5. října 2011 v 15:18 | Reagovat

[12]: Vy jste, pane Msso, chodici nazorna encyklopedie.

14 VitaH VitaH | 5. října 2011 v 15:38 | Reagovat

Slovo rasismus je magicke slovo pouzivane idioty a lehce se muze zneuzit.Jak napsal pan Masa je to moderni slovo.Lidska blbost ma ale pocatky jiz od Edenu.

15 Karel Jemelka Karel Jemelka | E-mail | 5. října 2011 v 16:31 | Reagovat

Domnivam se, ze slovo rasismus a rasista by nemelo byt pouzivano. Osobne bych ho nahradil slovem "lidskost". Rasismus, tedy jiny pristup k odlisne rase byl domnivam se vymyslen a pojmenovan bilou rasou v ramci politicko korektniho sebemrskacstvi. Rasisticky se totiz chovaji vsechny rasy a etnika. Domnivam se, ze pojem rasismus dovede definovat pouze bila rasa. Ostatnim rasam je pojem rasismus docela sumafuk. Chovaji se rasisticky nejen ve vstahu k bilym ale vyrazne vice i mezi sebou samymi. A pojmu rasismus dokazi temer dokonale vyuzit ve vstahu prave s temi, kteri rasisty nechteji byt. Neni dulezita rasa. Dulezity je clovek. Clovek s lidskym chovanim, at je rasy jake chce.

16 ghost ghost | 5. října 2011 v 18:15 | Reagovat

[15]: Spravnejsim vyrazem je 'rozlisovani'.

To ale nelze dost dobre zakazat, protoze by se to rovnalo faktickemu zakazu mysleni.

17 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 5. října 2011 v 20:02 | Reagovat

[12]:Když jsem byl v Indii, zeptal jsem se Brahmína, u kterého jsem bydlel, na GYPSIES.
Řekl mi, že je z Indie vyhnali.
Také mi řekl proč.
Přičemž ta nejnižší kasta - nedotknutelní - nikdy z Indie vyhnána nebyla.

18 Moe Moe | Web | 5. října 2011 v 21:42 | Reagovat

[17]: Jmeno Cigani dostali v r.1050 >"Atzinganoi," byzantský termín pro Romy, se projevuje v několika dalších jazycích: německy "Zigeuner", francouzské "Tsiganes," italský "Zingari" a maďarské "Cziganyok."
To ze byli v Indii pod kastou "nedotknutelní" jsem kdesi take cetl spolu s tim ze byli od reky Ganges vyhnani z duvodu celkem znameho dnes.
Presto ziji take v Indii : Klick na WEB vam ukaze jak ziji v Indii dnes.

19 GF GF | 5. října 2011 v 23:55 | Reagovat

Cesi v podstate nemaji radi nikoho....ano cigani jiste muzou byt iritujici - ovsem nevidel jsem zatim cigana ,ktery rozkradl miliony ci  miliardy v CR ci jinde ....cigani take nevyvolali zatim zadnou valku ....

V zemi ,kde ziji jsou lide ze vsech koutu sveta - pouze clenove jedne etnicke skupiny jsou znacne iritujici a to z Indickeho subkontinentu - v dusledku jejich striktniho hierarchickho castovniho systemu , ktery je v konfliktu se zdejsim  egitaliarnim systemem ...

jeli takovy clovek pod vami pracovne - lize vam usluzne boty , je li nad vami - povazuje vas za sveho slouhu ....nemohou si v tom pomoci - at jsou katolici ci cokoli jinneho - tisicilety kastovni system se neda z jejich dusi odstranit ... 8-)

20 GF GF | 6. října 2011 v 0:15 | Reagovat

Zajimave je, ze clenove te nejvyssi Ind kasty - tj brahmani jsou pomerne svetli maji barvu pleti asi jako jihoevropane ci jako herec Omar Shariff ...

21 Moe Moe | 6. října 2011 v 0:58 | Reagovat

[19]:Ten treti odstavec je i nase zkusenost. K nasincum si celkem netroufnou, ale k svym vlastnim se chovaji asi jako Brits se chovali k nim.

22 Vlastik Vlastik | 6. října 2011 v 5:42 | Reagovat

Kazda skupina lidi a nebo narod ma svou reputaci. To, ze cikani maji vysokou kriminalitu je fakt. Ze se jim vyhnu velkym obloukem, kdyz jdu vecer po ulici, je muj pud sebezachovy a ne rasismus. Cesi kdysi meli povest" Co Cech to muzikant" Jakou maji dnes povest? Dobra povest, jako dobry credit, se tezce ziskavaji, ale lehce ztraci.

23 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 6. října 2011 v 8:46 | Reagovat

Nejhorší na celé věci je, že oficiálové, úředníci, justice a jiná příživnická verbež, která krade, podvádí a lže, používá cikány pro své cíle:
Znejistit občany ČR do té míry, aby přestali uvažovat o tom, co to vlastně krádež, podvod, násilí a manipulace je.
Proto ta jejich záplava nesmyslných "úředních" kravin ohledně vzájemných vztahů občanů!
V PODSTATĚ NEJDE O NIC JINÉHO NEŽ O POUŽÍVÁNÍ TECHNOLOGICKY VYSPĚLÝCH ZPŮSOBŮ NA OVLÁDÁNÍ A MANIPULACI S NÁMI.
"RASIZMUS" POUŽÍVAJÍ STEJNĚ JAKO FAŠISTÉ, NACISTÉ, ISLAMISTI A KOMUNISTÉ POUŽÍVALI A STÁLE POUŽÍVAJÍ (ČÍNA) SVÉ ZVRÁCENÉ IDEOLOGIE.

24 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 9. října 2011 v 3:44 | Reagovat

Milane;

zajimavy zazitky, ovsem dost jednostranny. Divim se, ze jsi si toho na cestach po svete nevsiml, ze rasisti a bigoti jsou v kazdym narode, rase i kmeni. Nejsem tak dlouho v USA jako ty (jen 30 let), ale uz davno jsem si vsiml, jak se cerny a hispanci nenavidej; obe tyto skupiny spolecne nenavidej asiaty. Nejlepe je to videt v J-CA.
A mezi nami 'jazz-cats', aby bylo jasny, ze rasismus je 'two way street' hodim do placu znamej fakt ohledne Miles Davis. Je to sice virtuos, ale velkej rasista - nenavidi 'whitey.'
Ta prezdivka 'oriol cookie' je blbe; je to OREO (cookie), ci 'uncle Tom'. Je to urazka a nadavka nevzdelanejch a primitivnich cernochu proti cernochum, ktery jsou vzdelany, nejsou na podpore, nezijou v ghettu, neposlouchaji 'gangsta rap', ap. Znamena to, ze ti 'main stream' cerny nejsou dosti cerny, ze zradili rasu, tim, ze zijou, chovaj se a mluvi jako US bila stredni vrstva.
90 % cernejch volilo Obamination a ten je bastard sotva z puli cernej. Cerna levice i 'inner city blacks'(hlavne J. Jackson, Sharpton, Farrakhan a spol.) takhle nadavaj kazdymu cernymu republikanovi, nebo konzervativci, viz Herman Cain.  To je spravnej a faktickej smysl slangovyho vyrazu 'oreo & uncle Tom' mezi cernejma. Je mozny, ze to cerny muzikanti mysleli jako ironickej for vuci tobe, ale mezi nima je to tezka urazka.
Aby bylo jasno, slangy a dialekty jsou moje specialita a zil jsem taky v NYC.
Jak jsem se uz zde zminil, na mym CD hraje basu jazzman cernoch z NYC.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.