Docela mě děsí, jak prezident pošilhává po Moskvě

22. listopadu 2011 v 17:04 | Zdeněk Růžička |  Clanky jinych autoru
Jiri Wolf mi poslal nasledujici clanek a pozadal o jeho zverejneni. Zda se ze puvodne byl uverejnen v Parlamentnich listech.
---
Politický vězeň: Docela mě děsí, jak prezident pošilhává po Moskvě

Člen Konfederace politických vězňů Zdeněk Růžička (86) byl jako politický vězeň v padesátých letech zavřený deset a půl roku. Odpracoval si tuto dobu v uranových dolech, díky čemuž už nemohl mít nikdy děti. Původně byl i se svým bratrem Miroslavem za odbojovou činnost v Bochalově skupině, největší na Ostravsku, odsouzen na 14 let. Bratr Miroslav dostal o dva roky více a když ho na amnestii v šedesátých letech pustili, do tří let po propuštění z vězení zemřel. Měl čtyřicet let.

"Bochal byl odsouzen a popraven s Horákovou a tady v Ostravě padly celkem čtyři tresty smrti. Ti lidé pak byli skutečně po roce popraveni," zavzpomínal pro ParlamentníListy.cz Zdeněk Růžička, který jako vyučený soustružník pracoval celý život na dráze.

"Už na vojně jsem viděl, jaké začínají vládnout poměry, a to, jak se komunisté začali prosazovat, se mi nelíbilo. Najednou začali být nadhodnocováni nad ostatní. Ve Frenštátě byla například zřízena škola důstojnického dorostu, kde měli všelijaké vymoženosti, lepší stravu atd. To už nastupovala nová elita. Tehdy sloužili v armádě zahraniční vojáci, které generální štáb posílal k jednotlivým útvarům. To byli chlapi frontou zoceleni a měli úplně jiný přístup k lidem. Ale komunisté se na ně začali zaměřovat, obviňovat je, že chtějí zaprodat republiku, a tak je pomalu likvidovali a posílali do civilu. Pak je obvinili, že chtějí utéct, nebo že se s někým spolčují. Takto likvidovali vojáky z povolání, letce, kteří bojovali v Anglii. Už v té armádě bylo jasně vidět, kam to spěje. To byla pro mne motivace, že bych se měl do něčeho zapojit a postavit se proti tomu zlu," řekl dále redakci Zdeněk Růžička.

Podle jeho slov je důležité, aby mladá generace věděla, jaké metody komunisté používali a co se tady dělo. "Mladí lidé se musí dovědět, že svoboda nespadla sama o sobě z nebe. Muselo se o ni bojovat a mnoho lidí za to položilo život. Nic v životě není zadarmo," uvedl pamětník.
Pro nás, kteří jsme zažili Masarykovu demokracii, je to velkým zklamáním

Současná politická situace a žabomyší války mezi politiky se mu nelíbí. "Uvědomme si, kdo tady zakládal ty dnešní politické strany. Vždyť to byli všichni z prognostického ústavu. Byl tam Komárek, byl tam Randsdorf a další. A tak se všichni tito lidé, kteří byli oporou komunistické avantgardy, zaktivizovali a ujali se politické a posléze ekonomické moci. Dnes, když si to tak vezmete, jsou komunisté všude. Všechny posty mají obsazené i v Radě Evropy, jsou jako komisaři, mají tam svoji frakci. A ve všech politických stranách jsou kmotři, kteří to řídí. Tak jsme se dostali do skutečně nezáviděníhodné situace. Lidí se oprávněně zlobí, když vidí jak to tady vedou, že se snaží jen něco urvat pro sebe. A to napříč politickým spektrem. Najít dnes člověka, který by šel do vysoké funkce a mohl byste dát za něj ruku do ohně, je téměř nemožné. Dostane se do prostředí, kde se sám nemůže prosadit a jeho okolí ho semele. Situace je hodně špatná."

Pan Růžička pokračuje: "Pro nás, kteří jsme zažili Masarykovu demokracii, je to velkým zklamáním. Dnes bojuje jeden právní názor proti druhém, politici lžou, vzájemně se napadají, často bez důkazů, jen aby jeden druhého pošpinili. To je politický marasmus a já se nedůvěře občanů vůbec nedivím. Pro lidi, kteří těžce shánějí práci, je to hodně frustrující. Do toho se blíží krize a pokud se bude nadále propouštět, zákonitě vzniknou sociální nepokoje. Vždyť rozdíly mezi bohatými a chudými jsou obrovské a pořád rostou," uvedl Zdeněk Růžička pro ParlamentníListy.cz, který nikdy v životě v žádné politické straně nebyl. Vysvětluje to tím, že jeho rodiče pocházeli z českomoravské vysočiny, kde lidé měli svůj mravní kodex a přísně dbali na jeho dodržování. "V tom jsme byli vychováváni. Vždy jsem se zajímal o věci kolem sebe a nepotřeboval jsem, aby mne někdo oblboval frázemi. Jak začali nastupovat k moci komunisté, slibovali, že bude ráj na zemi. A opak byl pravdou, šlo jim jen o to, jak manipulovat s lidmi. A sovětský vliv, který tady byl, byl mocný," řekl Růžička.

Můžeme jen vzpomínat na zlaté časy, kdy lidé byli lidmi
Podle něj byla masarykovská demokracie trnem v oku ostatním okolním státům. "Oni neměli takového člověka jako byl Masaryk, který by dokázal ideály, které hlásal, také uvést v život. Neříkám, že bylo všechno ideální. Také byla krize, ale státní úředníci, policie, politici měli úžasnou úroveň. Zatímco dnes je zcela běžné, že když se někdo dostane k úřadu, ihned si hrábne pod sebe a dělá si přátele, které pak využívá. Tenkrát to nebylo, to se nedrželo, netolerovalo. Můžeme jenom vzpomínat na ty krásné zlaté časy, kdy lidé byli ještě lidmi," vzpomíná Zdeněk Růžička, který se v Ostravě narodil a považuje se za ostravského "chachara".

Z východu může nějaké nebezpečí hrozit
Ale z návratu komunistů, který předpovídají někteří prognostici v současné době, nemá strach. "V té formě, jak to bylo, určitě ne. Jen mám trošku obavu, když vidím, jak prezident Klaus začíná pošilhávat do Moskvy a říkat, že se nesmíme dívat jenom na západ, ale musíme se dívat také na východ. Tam nějaké nebezpečí může hrozit. Rusové se podle mého názoru nesmířili s tím, že přišli o tu velkou říši, kterou měli," uzavřel pro ParlamentníListy.cz Zdeněk Růžička.
 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | 22. listopadu 2011 v 17:22 | Reagovat

Na to jeste svet a lide neprisli, ze tento rudy americky president  je rudejsi, nez jsou samotni bolsevici???
Vsak, kdo si precetl v cem vyrustal, davno uz vi, ze to je rudy rebel po tatinkovi!!!!

2 JaB JaB | 22. listopadu 2011 v 17:41 | Reagovat

Děsit a prozíravěji přemýšlet měli političtí vězni ve volbách 1992. Dnes je pozdě bycha honit. Tenkrát s protikomunistickým programen šel do voleb jen Klub angažovaných nestraníků, kde dostal jen 2,8 %. Dodnes se tážem, komu těch 300 tisíc pol. vězńů dalo svůj hlas ? Tam je nutno si dnes stěžovat. Dnes je čas plakat a platit.  KAN Přerov : :-(

3 Franta Kopecky Franta Kopecky | E-mail | 22. listopadu 2011 v 18:34 | Reagovat

2 - S tim se da souhlasit , ovsem ma to jednu malou vyhradu.
Ceske post komunisticke volby jsou od pocatku zfalsovavane....
Viz zavreny jeden poslanec - nedotknutelnost a imunita...v okamziku kdyby kvuli nemu nemohl byt zvoleny komunisticky sluha havel.
Dale zfalsovane volby kdy meli strany ZCELA stejny pocet hlasu v ruznych okresech , coz je statisticky vyloucene .
Dale 2 volebni dny s pauzou pres noc.
Zaver ? Umele ceske volby s moznosti vstupu a dodatecne upravy udaju.
Coz je v civilizovanych zemich Podvod.

4 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 22. listopadu 2011 v 18:45 | Reagovat

Pravdou zůstává, že snad jediný KAN v Čechách  nikdy nezklamal. Škoda jen, že se KAN po roce 89  nedostal do parlamentu. Parlament  tak byl zavšiven tou nejhorší pakáží, a odvšiven ještě není dodnes.  Podobně je na tom i současná vláda.   Ohledně prezidenta Kikiny, kterého já za svého prezidenta nepovažuji.  Co můžeme očekávat od agenta Moskvy....A ještě něco. Velká většina muklů volila  po roce 89 do parlamentu sociální demokracii, asi proto, že před rokem 48 v této politické straně byli. Věřili jen, že tahle obrozená strana bude po 40 let rudého terororu  křišťálově čistá, a že bude z čeho začínat při budování opravdové demokracie v zemi.    Ve své dětské naivitě  ale  nedokázali prohlédnout, že do "nové" -  rudé - sociální demokracie nalezla ta nejhorší pakáž z bývalé KSČ, tedy lumpové a gauneři, kteří jen převlékli kabát. Jednalo se o býv. bolševiky z Obrody (68 r.) a o kované bolševiky,  kteří ze strany vystoupili po |17 listpadu 89 na příkaz strany - KSČ. Ze strany býv. muklů  se jednalo o medvědí službu bolševikům. J.W

5 Eduard Vacek Eduard Vacek | E-mail | 22. listopadu 2011 v 18:52 | Reagovat

Političtí vězni nemlčeli, to je omyl. Napsali dopis Václavu Havlovi, kterého varovali před tím, co nyní tak hezky rozkvetlo do všeobecného marasmu. V. Havel politickým vězňům nikdy na tento dopis neodpověděl. Tito lidé, kteří byli pro celý národ mravními vzory, byli cíleně upozaděni, namísto toho, aby byli povoláni do rozhodovacích funkcí. Jejich "prostořekost" jim nebyla nikdy odpuštěna. Byli vzati na milost až po dlouhém desetiletí, když už v této zemi nebylo co zkazit a když byl do jejich řad uměle zanesen vnitřní rozkol.

6 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 22. listopadu 2011 v 19:12 | Reagovat

Nechci, Edo, tvrdit, že polit. vězni po roce 89 selhali. Po roce 89 se stali pro společnost přítěží a současně  svědomím národa. V podstatě z K.C O.F  a z hradu nebyl zájem, aby se  býv. muklové podíleli na politickém dění v zemi. Faktem ovšem  zůstává, že  v dobré víře volili svou dobrou stranu, která je ovšem podvedla. Já jsem byl v podstatě také sociální demokrat, podobně jako Ruda Batťek, ale když jsem viděl, jací lídři  za tuto stranu  vystupovali,  nevolil jsem je. Rudolfa tahle strana odkopla jako nepotřebnou veteš.

7 Eduard Vacek Eduard Vacek | E-mail | 22. listopadu 2011 v 19:31 | Reagovat

Ano, šlo ovšem o zcela jinou sociální demokracii. Možná víc liberální a méně bolševickou. Pak ovšem přišli ke korytu Ti správní borci. Líheň z prognostického ústavu... Ruda Battěk s tím samozřejmě nemohl a také neměl nic společného, to byl vždy slušný člověk.

8 Pyj!Oh!nearka Pyj!Oh!nearka | 22. listopadu 2011 v 19:34 | Reagovat

Autor se zminuje ze "bude raj na zemi" coz mi hnedle ass-sociuje "zemsky RAJ to na pohlednicich". Ja bych rekla ze
SLIBOVALI ZE TO BUDE UCINENY RAJ,
ABER JETZT IST ES NUR EINE GROSSE SCHWEINEREI  :-((

9 George Hrouda George Hrouda | E-mail | 22. listopadu 2011 v 19:51 | Reagovat

jeste dodnes si cesi neuvedomoli, ze ta "sametova revoluce" to vse byl jeden giganticky podvod. vse bylo pripravovane radu let dopredu, vcetne lidi jako havel. toho pak predvedli jako "obet" komunistickeho rezimu a lidi to sezrali. havel byl predurceny k tomu, aby poslouzil  svetovym vladcum k pristupu do vychodoevropskych zemi, kde bylo co ukrast. ceskoslovensko nemelo tehdy zadny zahranicni dluh; dnes jsou v tom az po usi. cesko se dostalo z podruci sssr do jeste horsiho podruci zapadu. a bude hur. jedine co cesi ziskali je moznost otevrenych hranic k cestovani, jenze brzy na to vetsina nebude mit. nejhorsi je, ze to lide stale jeste nechapou, a stale jeste oslavuji, ci voli lidi, jako havel nebo svanzemberk  kteri by meli viset za velezradu. tak to halt dopada se vsemi sametovymi revolucemi. george

10 Petr Kohout Petr Kohout | E-mail | 22. listopadu 2011 v 20:09 | Reagovat

[6]:Prekvapil jsi me, Jirko. Po tom, cos musel vytrpet bys byl ten posledni, od koho bych cekal, ze by mohl nekdy volit socany. Snad to bylo Tvoje osobni pratelstvi s Batekem a dalsimi livicove ladenymi prateli z disentu. Copak ses nikdy nepodival do historie abys vedel, ze se socanum neda verit? Vzdyt jim zachrana (zbytku) demokracie v unorovych dnech 48 ani nestala za to, aby rezignovali. Nevidis, ze ti bezpaterni socani vzdy prolezli, jako cervi kazdou skvirou a pokazde, kdyz se jim hodilo, tak se ucelove zpaktovali s komousi? To, ze jsou nyni prolezli byvalymi komousi neni nic noveho, to byli vzdycky. V letech 45 az 48 meli ve sve partaji doslova a do pismene patou  (bolsevickou) kolonu - Fierlinger, Hajek a dalsi. Svou politickou platformou byli vzdy totez, jako kterakoliv jina levice na svete - sapat se na penize danovych poplatniku, zadluzovat zemi a trestat (vysokymi danemi) uspesne lidi. To je cela jejich filosofie, at je to v Cesku, Kanade, nebo kdekoliv na svete. Kdyz vezmes individualne ten socdemacky ksindl, co je v soucasne dobe v ceskem parlamentu, tak dostanes zivy dukaz, toho o cem mluvim. Jo a zapomnel jsem na hnusne zlodejny, jez jsou pro ne tez typicke. Tim nechci rici, ze je v soucasnem ceskem Absurdistanu nejaka skutecne eticka partaj, ale socani s bolseviky jsou ta nejhnusnejsi pakaz. Kdyz to, Jirko sesumirujes, tak Ti vyjde, to o cem se v teto Rostove rubrice nejvice hovori: cesky narod je zdegenerovany!!! Politicky system je jiny, ale mentalita lidi stejna, jako za totace. Uroven soucasne vladni reprezentace to presne dokresluje. Nikoliv nadarmo se rika, ze "kazdy narod ma takovou vladu, jakou si zaslouzi".

11 Vlastik Vlastik | 22. listopadu 2011 v 23:08 | Reagovat

Ano, kazdy narod ma takovou vladu, jakou si zaslouzi. Mne ta sametova revoluce byla hned podezrela, kdyz nebyl nikdo potrestan a komunisti si klidne vyrvavali dal.Vsichni levicaci jsou vetsinou zkorumpovani a levicove nazory jsou uz ve sve podstate projevem mentali choroby.
Ten nas Obat neni nic jineho. Je posedly narcicismem a my na ty jeho levicove blbosti momentalne doplacime. Korupce v jeho administrative se zda buji na vsech stranach. Ono mu totiz nic jineho nezbyva, jak prosadit sve. Mozna, ze se uci od Cechu. Solyndra nebylo nic jineho nez vytunelovani jedne fabriky ceskym zpusobem. God help us.

12 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 22. listopadu 2011 v 23:30 | Reagovat

[11]: Ja vim, ze je rec o Ceske republice a USA, ale me se zveda zaludek nad vladou tady v Australii. Vic zkorumpovana levicacka strana tu nikdy nebyla a doufam, ze uz nikdy nebude. Nemuzu souhlasit vic s vasi vetou:

Vsichni levicaci jsou vetsinou zkorumpovani a levicove nazory jsou uz ve sve podstate projevem mentali choroby.
Bojim se, kam az to povede, lidska blbost nezna mezi.

13 Jiri Vanek Jiri Vanek | E-mail | Web | 22. listopadu 2011 v 23:40 | Reagovat

Vzdy me dojimaji kolaboranti z Prerova. Statecni antikomunisticti bojovnici se dali do kupy se:  http://zpravy.idnes.cz/domaci.aspx?c=A070313_211910_domaci_miz

14 Jirka Vanek Jirka Vanek | E-mail | 23. listopadu 2011 v 0:23 | Reagovat

[12]: Muzete Hanko uvest jediny pripad korupce v Australii? konkretne?

15 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 23. listopadu 2011 v 0:27 | Reagovat

Jirko, mam na mysli, ze nynejsi politici jsou koruptovani. Napriklad v noci se dohodli na mining tax. Wilkie a Brown za svuj hlas neco pozadovali a dalo se jim to, jen aby ta taxa mohla projit.
Neni to korupce?

16 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 23. listopadu 2011 v 0:48 | Reagovat

[14]: Nechce se mi to prekladat a ani neni treba.

The Daily Telegraph’s Simon Benson today pointed out that Gillard has offered Indonesia four Hercules aircraft as a sweetener to appease Indonesian anger over the extension of US use of Australian defence facilities in the Northern Territory.
The gift, valued at more than $30 million, will also come some way to ease tensions over her unprecedented cessation of live cattle exports without discussion earlier this year.
The attempt to bribe her way out of her self-created diplomatic mess is seen as some sort of triumph by most of the reporters who travelled with her to the South East Asian Summit in Bali.

17 Jiri Vanek Jiri Vanek | E-mail | 23. listopadu 2011 v 2:04 | Reagovat

Tahle "korupce" se neda srovnavat s tou ceskou zlodejnou :-)

18 Jiri Vanek Jiri Vanek | E-mail | 23. listopadu 2011 v 2:07 | Reagovat

Celou dlouhou dobu co ziji v Au volim Liberals. Ale myslim si ze vlady dnesnich Labor party by se neco tak fasistickyho jako se stava v USA se nikdy v Au nestane. Americka policie me pripomina tu nasi ceskou, totalitni!!:
http://www.youtube.com/watch?v=TZ05rWx1pig&feature=related

19 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 23. listopadu 2011 v 2:13 | Reagovat

[17]: Jirko, to je mozny, ja se o ceskou politiku uz moc nezajimam. Vzdy me to akorat nastve. Ale stve me i ta zdejsi Labor party a Unie s nima.

20 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 23. listopadu 2011 v 2:16 | Reagovat

[18]: Ja take volim zasadne jen Liberal (pro usa to je jako u vas Republican, aby nedoslo k omylu, pokud to nekdo cte).
T. Abbott je ted leader Liberal party, ale pred lety pry byl v USA a rekl, ze je velmi liberal a ze je anti republican a oni ho pry 14 dni predstavovali "komunistum". Jestli je to pravda nevim, ale on to rikal. To dela ten rozdil v nazvoslovi.

21 Jiri Vanek Jiri Vanek | 23. listopadu 2011 v 2:21 | Reagovat

United States Marine Corps. Sgt. Shamar Thomas from Roosevelt, NY went toe to toe with the New York Police Department. Thomas voiced his opinions of the NYPD police brutality:  http://www.youtube.com/watch?v=WmEHcOc0Sys

22 Jiri Vanek Jiri Vanek | E-mail | 23. listopadu 2011 v 2:29 | Reagovat

Jeste k australske vlade. Udelala to co neudelala pred ni zadna pravicova vlada. Dala k dispozici sever Australie americke armade za coz ji jsem moc a moc vdecen.

23 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 23. listopadu 2011 v 2:36 | Reagovat

[22]: Ja si umim predstavit ten poprask v mediich, kdyby Liberal chteli Anericanum dat sever Australie k dispozici. O Howardovi rikali, ze USA leze do zadku a podobne, o moc horsi vyroky a vykrikovali, ze nejsme dalsi stat USA, ale Australie atd, atd.

24 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | 23. listopadu 2011 v 3:08 | Reagovat

[21]: Pane Vanek po shlednuti vaseho prispevku me opravdu vesli slzy do oci.Ten statecny veteran dokazal ze  obycejni americani jsou stale #1.Proste uzasne.

25 V.H. V.H. | E-mail | 23. listopadu 2011 v 3:13 | Reagovat

A k certu s ceskou gramatikou.

[24]:

26 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 23. listopadu 2011 v 11:39 | Reagovat

[13]: Ať žije Kubice a John - ti budou určitě vyhovovat. Hasičům tedy zcela jistě.

http://www.novinky.cz/domaci/251264-odchazejici-sef-hasicu-bude-mit-dozivotni-rentu-55-tisic-mesicne.html

27 Jiri Vanek Jiri Vanek | E-mail | Web | 23. listopadu 2011 v 12:52 | Reagovat

Veřejné prohlášení

Tímto veřejně prohlašujeme, že se stavíme za hrdinské činy všech aktivních účastníků Třetího protikomunistického odboje, zejména pak za neustále diskutované a komunisty odsuzované hrdinské činy bratří Josefa a Ctirada Mašínových, Milana Paumera a jejich skupiny. Hrdinů Třetího odboje sice nebylo málo, ale náš národ jich v boji proti totalitním teroru potřeboval mnohem víc, proto my nezapomínáme a vážíme si všech jejich činů, které s nasazením vlastních životů pro svobodu národa uskutečnili. Komunisté a jejich poskoci vyhlásili celému národu krutý třídní boj, v němž bylo zavražděno a umučeno tisíce nevinných obětí. Povinností národa tudíž bylo se bránit, využít k tomu všech dostupných prostředků a řídit se vyšším principem mravním, že vražda na tyranu není a nikdy nemůže být zločinem! Na Zdeňku Mašínovou bylo stále drzejšími stalinistkami z řad zločinecké KSČM podáno trestní oznámení za její výroky a my tímto prohlašujeme, že se s těmito výroky plně ztotožnujeme a jsme připraveni je v soudní síni ještě bohatě rozvinout. Zaroven pozadujeme zakaz provozovani vyuky na skolach soudruzce Semelove a ji podobnym, a nechceme, aby tito ohrozovali mravni vychovu nastupujicich generaci.

Souhlasite? Pripojte se:
http://czech-bohemia.blogspot.com/

28 David David | 23. listopadu 2011 v 17:59 | Reagovat

[26]:To je neco pro zavistive Chechacky na n0vinkach rudeho prava.

29 David David | 23. listopadu 2011 v 18:00 | Reagovat

[26]:Ale ze stejne sumy berou totalitni zmetci tam nepublikuji.

30 David David | 23. listopadu 2011 v 18:07 | Reagovat

[24]: Kde jsi racil na Zizkove bydlet?

31 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | 23. listopadu 2011 v 19:09 | Reagovat

Narozen na Havlickovem nam. 9.5.1945 porodnice nedostupna.Ve 12 letech kousek nad Ohradou a pod Vapenkou.Viklefova je jmeno me ulice milovane.Staci Davide?

32 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 23. listopadu 2011 v 19:13 | Reagovat

[30]: moje odpoved je spamovana DAVIDE narodil jsem se tam  ale opakovat jiz to nebudu.

33 David David | 23. listopadu 2011 v 19:42 | Reagovat

[32]:Na Ohrade, zapomnel jsem jak se to jmenuje. Dodnes o tom lide vypravuji. Diky za odpoved.

34 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 24. listopadu 2011 v 0:59 | Reagovat

[31]: Já pocházím kousek odtamtud, Víťo! Na Ohradě jsme byly s kámoškama furt, moc jsem jich neměla, vlastně jsem neměla kamarádky skoro žádné, a když tak jenom ty zakázané (sice to byly široko daleko vyhlášené potvory a mámu si kvůli nám často předvolávali do školy, ale byla s nima sranda) a Ohrada nebo Hagibor, to byla naše teritoria! Na Hagiboru to znáš? Já bydlela v Kouřimské, to je vážně jenom kousek.

35 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 24. listopadu 2011 v 2:26 | Reagovat

Samozrejme znam.Kourimska byla trochu mimo muj dosah a dalsi duvod proc jsem tam nechodil randit ja jsem se totiz dicinky bal v noci chodit kolem hrbitova. Ale pamatuji si na valky z vrsovicakama na hristi v Jagelonsky.Tam me jednou pekne rozsvitili hlavu sutrakem.

[34]:

36 V.H. V.H. | 24. listopadu 2011 v 2:34 | Reagovat

[35]: Dostrat butrem do lebky zanechava nasledky.Nebyla to Jagelonska ale Jicinska ulice.

37 JaB Přerov JaB Přerov | 24. listopadu 2011 v 9:27 | Reagovat

[27]:, 13  -- Pane Vaněk, zajisté souhlasíme s Vaším prohlášením k třetímu odboji, ani nelze jinak. Potom ovšem od Vás my přerováci očekáváme vysvětení Vaší politické schizofrémie, kdy v prohlášní jedním dechem vyzvedáváte statečnost bojovníků proti komunismu a tímtéž dechem je dehonestujete v případě přerováků a zejména Hučína. Vy si představujete boj na př. o zákaz KSČM z pohledu z Austrálie velmi jednoduše, proto neváháte " vhodit blátem " po každém, kdo tento boj o zákaz vede prostředky, které Vy neschvalujete a představujete si, že takový boj mají nárok vést jen lidé křišťálově čistí. Je to Váš omyl, takové lidi po 40-ti devastaci komunismem a mentalitou českého člověka nemáme. Boj o zákaz se nedá vyhrát jen napsáním petice, nebo prohlášením, ale je nutné využít a použít všech sil, které se nabídnou k dispozici. Je-li boj o zákaz naši prioritou, pak musí Váš "křišťálový" názor ustoupit do pozadí, protože by znamenal nebojovat vůbec, protože nemáme vojáky ( jen diskutéry ).  O takový stav věcí možná právě usilují agenti z řad komunistů. Doufám,že tento názor neodbydete Vašim častým stanoviskem, že my jsme všichni kolaboranti a jen Vy jste ten pravověrný.-- Předseda KAN Přerov, Bezděk

38 JaB Přerov JaB Přerov | 24. listopadu 2011 v 11:24 | Reagovat

[3]: Při volbách v roce 1992 skutečně došlo k nějakým volebním zádrhelům, ale toto nemohlo ovlivnit a hlavně tím zdůvodnit náš neúspěch s výsledkem 2,8 %. Občan český, v době kdy došlo na lámání chleba , tak skutečně jak řekl Bohdan Dvořák, dal přednost kupónové knížce ( ODS ), před našim vyrovnání se s křivdami komunismu ( KAN ). Tím KAN prakticky skončil na politické scéně, ale svůj úkol splnil : " Zorganizoval a dal národu ( jako jediný ) možnost zvolit si pravicivou stranu se sociálním nábojem, stranu bez zločinců z KSČ, StB, SNB, milice a pod. Že na to národ nereagoval a neměl větší zájem o takovou stranu, to již nebylo v našich silách ( a financích )zvládnout. Ale nikdo v budoucnosti nebude moci říci, že nebylo koho volit s takovým programem ! Dnes lépe, než před dvaceti léty, vidíme, že jsme měli pravdu. Tak ať si toho náš  občánek užije do sytosti - za chyby se platí - KAN Přerov, Bezděk

39 JaB JaB | 24. listopadu 2011 v 11:41 | Reagovat

[5]: Je nutné psát " na rovinu " , to jest, že pol. vězni byli upozaděni tehdy vládnoucí ODSkou. ODSka jim sice dala peníze, ale vzala jim čest. KAN zejména první léta po převratu spoléhal na pol. vězně, bohužel nás zklamali, a dnes skončli u Kavalírové. Z KPV se stala politicky nepoužitelná organizace. Je mě líto, ale je to tak  --

40 David David | 24. listopadu 2011 v 18:40 | Reagovat

[37]:Vazeny pane, Cesi jsou mistri ve vysvetlovani proc u nich neco neni mozne. Jeste jsem domaciho Cecha nikdy neslysel vysvetlovat pro by neco, jinde davno osvedceho, bylo mozne take u nich. Souvisi to s bludem obyvatel kotliny ze jsou neco zvlastniho. A ze to, co funguje bez problemu jinde, neni u nich mozne.

41 David David | 24. listopadu 2011 v 18:43 | Reagovat

[38]:Same vysvetlovani a vymlouvani, nemuzete napsat expose o tom, jak by se u vas neco dalo zmenit k lepsimu?

42 David David | 24. listopadu 2011 v 18:44 | Reagovat

[39]:Ano, skoncili jste tam a tam, napriklad u Kavalirove a zase se s tim neda nic delat. Proc tu bolsevickou babiznu, kterou stejne nikdo nechce, proste nelze vykopnout?

43 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 24. listopadu 2011 v 23:52 | Reagovat

[35]: No jo, my si stavěli u hřbitova bunkry! Tam to bylo super! Ideální schovky! Hotové tunely poděl celejch Olšan. :D

44 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 25. listopadu 2011 v 0:42 | Reagovat

[36]: Vykládejte mi o následcích, když mi byly asi tak čtyři nebo pět, tak mne dole u školiček, přímo před vchodem do Vinohradské nemocnice nabraly houpačky tak, že jsem letěla nějakou tu desítku metrů a byla jsem prý úplně v limbu. Křísili mě v nemocnici a já mám dodneška pod bradou proláklinu a jizvu, jak kdyby mě někdo podříznul a já se na nic nepamatuju! Vůbec na nic. V sedmi letech mě cestou do školy porazil náklaďák a já bloudila po širokém okolí a patrně jsem ani nevěděla, kam jsem to vlastně měla namířeno (to je jak dnešní politický systém). Nakonec jsem se vrátila domů, dodneška nevím jak, a teprve večer jsem si vzpomněla, co se stalo, když jsem se dozvěděla, že mne řidič dal hledat rozhlasem! Potřeboval svědky, že mě nezabil. Hmm. Do Jičínské jsme chodili tenkrát k doktorovi. Tak nevím, co na mně nechalo větší následky. Jestli škola nebo lékařská péče nebo obojí dohromady, školní lékařky byly opravdu mňam, a to všchno zadarmo! Anebo ty rány osudu, které jsem utrpěla? V každém případě, teď se mě snaží dorazit demokracie a té už asi neuteču. :-! <(")

45 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 25. listopadu 2011 v 1:04 | Reagovat

[39]: Já jsem v životě ODS nevolila, stejně mi neustále vládnou - prakticky nepřetržitě mi vládne vždycky ten, kterého volili ti druzí a prakticky nepřetržitě to stojí za starou bačkoru. Pochopila jsem, že takhle má asi demokracie vypadat. Proč by jinak naši lodivodi dostávali po celém světě řády, čestná občanství, medaile, vyznamenání, ceny a blahopřání všeho druhu (u Havla mi připadalo, že jich ani doma tolik nedostal)?

[40]: Davide, váš dědeček byl hrdina a velice odvážný muž, ale vy jednáte s lidmi protektorsky a skoro povýšeně, jako kdybyste v tom odboji byl vy a nikoliv váš dědeček. To není fér. Pokud vím, tak právě v Přerově se skutečně s tou babiznou snaží vyběhnout, a pár statečných lidí už tam na to i málem, anebo doopravdy doplatilo. Vy žijete ve Švýcarsku a nikdo to po vás nechce, ale když už s lidmi takto jednáte, řekněte mi v jakém odboji jste teď vy a v jakém odboji jste byl tenkrát?

46 Jiri Vanek Jiri Vanek | 25. listopadu 2011 v 3:02 | Reagovat

Potom ovšem od Vás my přerováci očekáváme vysvětení Vaší politické schizofrémie....

Bezte do prdele!!! Upozornovat na kolaboranty je povinost kazdeho antikomunisty. A jestli mate za to ze kamaradstvi Hucina s timto clovekem http://zpravy.idnes.cz/mf-dnes-komorous-velebil-ruskou-okupaci-a-stb-fa5-/domaci.aspx?c=A070313_211910_domaci_miz je boj proti komunismu tak vas verejne nazyvam kolaborantskou svini JaBe. Na muj vkuz v Prerove svini zije prespreilis.

47 Oldřich Košíček Oldřich Košíček | 25. listopadu 2011 v 8:19 | Reagovat

[45]:Zrovna teď bych si nejradši dal pár facek, protože si nevzpomenu na jméno obce, kde se po volbách všichni divili, kde se na radnici vzali ODSáci, když je nikdo nevolil. A tak nějaká dobrá duše šla od chalupy k chalupě a sebrala všude podpisy pod čestné prohlášení o jiné volbě. Šli s tím k soudu, kde docela určitě nebyli žádní komouši nyní ODS a ten rozhodl, že volby byly OK. Proběhlo tiskem, nestalo se nic, všichni se těší na další volby.

48 Jiří wolf Jiří wolf | E-mail | 25. listopadu 2011 v 22:05 | Reagovat

Z vězení  a z většího Československého  gulagu jsem posílal své články do Wídeňských listů, které obhospodařovala Česká pobočka sociální demokracie, ke které sem měl názorově nejblíže. Tedy nikoliv k té kolaborantské se sídlem v Praze. Willi Brand mne morálně podporoval, a po sametu jsem se domníval, že na troskách  kolaborantské soc. Demokracie lze postavit novou stranu, ale brzy jsem pochopil,  že to prostě není možné. Zkažené a páchnoucí vejce
zůstane nadále  smradlavé, nelze ho již navrátit do původního stavu, arciže tak jako   nelze
podruhé vstoupit do téže řeky. Velmi rychle jsem názorově vystřízlivěl a od soc. Demokracie se odpoutal a udělal jsem dobře. Od svého dětství jsem nebyl v Jiskřičce, pionýru, socialistickém svazu mládeže, a po dlouhém hledání jsem  nakonec  jako antikomunista skončil u pravice, což bylo logické. J.W

49 JaB JaB | 27. listopadu 2011 v 16:33 | Reagovat

[46]: Kdo pozorně četl mé sdělení (37), tak snad pochopil, že bylo určeno právě takovým Vaňkům. Již dávno ( asi před 5-ti léty ) mne takto označoval za kolaboranta a svini- to je jeho oblíbený argument, možná na víc nemá.  Nejhorší je, že není schopen vůbec pochopit oč jde. Tedy  vážení, zde nejde o Vaňka - jde o vyrovnání se s křivdami komunismu ! Názory pánů Vaňků jsou nám platny " jak vládní vojsko v Itálii ". A právě, když se u nás před skutečnými odbojáři zmíním o Vaňkovi, tak jen mávnou rukou s poznámkou " že s ním ztrácíš čas " a dodávají ještě něco horšího.  -- KAN Přerov - Bezděk

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama