Kdo je vlastne Cech?

15. listopadu 2011 v 4:49 | Ross Hedvicek |  Clanky osvetove
V diskusi pod mym poslednim clankem polozil Vitezslav Haramule tuhle v titulku uvedenou retorickou otazku. A ja ji tedy zvedam, v souladu se svou celozivotni zalibou pozorovat, analyzovat, profilovat a pak vytvaret defininice a nebo vysvetlovat.

Kdo je tedy vlastne Cech? Jakymi faktory je to urceno? K nejlogictejsi definici musite ignorovat jakekoliv ceske zakony, at uz stare komunisticke nebo soucasne neokomunisticke (= kontinuita soucasneho pravniho radu CR se starym komunistickym), z jednoducheho duvodu, ze nejsou civilizovane. Na veci je treba se divat civilizovane - a to jak Cesko, tak i jeji obyvatele porad nedokazou.

Prvnim, vychozim a obvykle nejjednodussim faktorem urceni cesstvi je obvykle MISTO NAROZENI. Tento prvni faktor je potvrditelny a nebo naopak vyvratitelny silnejsim druhym faktorem, kterym je OBCANSTVI. Jako treti faktor, legalne neplatny, ale platny tak nejak sociologicky lidsky je PSYCHE a NAZOR NA SVET onoho cloveka.

Faktor znamy (a to neni nahoda) hlavne v totalitnich rezimech (Cesko, Rusko, Cina) je NARODNOST a ja prosim takove svinstvo jako je "narodnost" uplne ignoruji. Rad vysvetlim proc a klidne i na prikladech.

Napriklad ja - oblibeny terc ceskych nacionalistu :-). Narodil jsem se v CSR, z velmi pomichaneho stromu zivota, ktery jsem popsal ve svych clancich o svem genetickem puvodu a mezi mymi predky nebyl zadny geneticky Cech. Presto jsem se (puvodne) stal Cechem. Mozna neopravnene, ale takova tehdy byla doba. Pozdeji, po ziskani kanadskeho obcanstvi mi byla uredne pridelena "narodnost kanadska" - ja vim, ze se divite, ja se taky divil, ale mam to na papire a v jednom starem kanadskem pase. Jeste pozdeji, po ziskani obcanstvi USA, mi byla ona "kanadska narodnost" inkorporovana do meho prvniho americkeho pasu. V novejsich pasech uz potom zanikla. A pritom ja sam jsem se povazoval (faktor 3 - psyche a nazor na svet) vyhradne za Americana uz od svych 12 let a nezajimalo mne, zda to nekoho nezajima. Sve puvodni ceske obcanstvi jsem pritom "ztratil" jeste pred nabytim kanadskeho obcanstvi a pak jsem ho ztratil jeste jednou tuplovane nabytim obcanstvi americkeho, prostrednictvim jakehosi obskurniho zakona jeste z dob T.G. Masaryka. Tazateli Haramulemu bylo ceske obcanstvi pry odebrano soudnim prikazem z Ceska. Imaginaritu pravnosti ceskych zakonu a jejich prikazu uplne pomijim - to bych se musel rozcilit.

Mala odbocka: "Narodnost" je faktor necivilizovany a velmi urazlivy, asi jako ptat se nekoho na telefonu, jestli nahodou neni cernoch. A neni mozno v tomto smeru vinit jen Cechy. Urciteho mistrovstvi v tomto smeru dosahly i soudruzky urednice z CEIC (Canada Employment and Immigration Centre), ktere uz leta velmi necivilizovane a urazlive pouzivaji "narodnosti" k diskriminaci vsech novych immigrantu, s vyjimkou tech, co prisli z Haiti, jako ony samy. Zda se byt pravidlem a primou umerou, ze cim primitivnejsi je ona spolecnost, tim vetsi duraz je kladen na "narodnost" - k zajisteni cetnych dukazu otevrete prosim cesky denni tisk. Duraz na "narodnost" je v podstate stejnym kriminalnim zlocinem jako "ethnic cleansing".

A druha odbocka. Teprve nedavno mi kolegyne v praci, starsi pani, jsme kolegove 15 let, rekla, ze byla prekvapena, kdyz zjistila po 14 letech, ze jsem puvodne z Ceska. Ze vedela, ze jsem prisel z Canady, nekde videla tu nalepku "narodnost kanadska" a podle meho prizvuku v anglictine si myslela, ze jsem puvodne z Quebecu. Vysvetlil jsem ji sve zivotni story a zakoncil to slovy:
"I am Czech by birth,
Canadian by nationality,
American by citizenship
and Southerner by grace of God!"
Coz melo takovy uspech, ze jsem to musel zopakovat, aby si to dalsi damy z kancelare mohly zapsat.

Ale zpet k prvnimu faktoru cesstvi - misto narozeni. Pokud se nekdo narodil na uzemi Cech, tak je Cech a basta (dle nazoru mnoha Cechu). Jenze - ouha! Na uzemi Cech se take narodila spousta Nemcu (asi 3 miliony), cikanu (500 tisic?) a nejnoveji i Vietnamcu (100 tisic?). To zacnou kricet hned vsichni, ze to nejsou Cesi a to se nepocita! A zacnou mit vyhrady, ze ti prvni meli prilis mnoho majetku (kolik je prilis mnoho?), ti druzi jen ziji na podpore a ti treti produkuji v Cesku narozene deti, kteri jsou s naskokem nejlepsi zaci na skolach vsech stupnu a vyhravaji skolni olympiady i v cestine! To by se prece melo zakazat! Na to by mel byt zakon! Treba nejaky Benesuv dekret!

Emigranti, narozeni v Cesku to dostavaji z obou stran, obzvlast kdyz neco v Cesku kritizuji. To se pak ozve: "Co ty o tom vis, nedelej ze sebe Americana, narodil ses tu, tak jsi tedy stejny Cech jako my!" Kdyz to nefunguje, tak je to vlepeno emigrantum z jineho uhlu: "Kdyz tady nezijes, tak nemas pravo nic kritizovat! A jsi odrodilec a zradce vlasti, hajzle!"

Druhy faktor v urcovani, kdo je kdo, je malinko silnejsi a tim je obcanstvi. Obcanstvi je uzemni prislusnost k nejake zemi, dokumentovatelna pasem. Dle meho (neceskeho) videni sveta, kdyz osoba narozena v Cesku odejde do jine zeme (Nemecko, Canada, USA, atd.) a kvalifikuje se tam znalosti jazyka, kultury a vseobecne civilizovanisti na tamejsi obcanstvi, pak se bez ohledu na misto narozeni stava tim Nemcem, Canadanem ci Americanem. Pokud tato osoba nema zaroven i cesky pas a obcanstvi (coz je v teto souvislosti obzvlast bezcharakterni), pak by mela byt de facto i de iure povazovana pouze za osobu zeme, jejiz pas vlastni. Pokud to tak neni, je to opet jen znamkou snizene civilizovanosti "nepovazovatele".

Uplne extremni verzi bezcharakternosti - uplna bezcharakternost TURBO - je pak pripad "upraveni vztahu k CSSR" pripadne "vyvazani se ze statniho svazku CSSR". To jsou lide, kteri nezaslouzi zadne obcanstvi, zadny pas a zadny respekt. A pokud nekdo argumentuje, ze "vyvazani se ze statniho svazku CCSR" bylo svycarskymi urady vyzadovano k udeleni obcanstvi, pak je stejne idiot, ze si vybral tak blbou zemi k emigraci a mel emigrovat nekam jinam.

Faktorem tretim, legalne a snad i logicky neplatnym je PSYCHE a NAZOR NA SVET onoho cloveka. Setkal jsem se s lidmi z Ceska, kteri me rekli nasledujici a podobne nazory: "ale to v nasich zpravach nebylo", "ja s tim nic neudelam", "politika je vsude svinstvo", "ale to je anglicky, to ja si neprectu", "me se tady libi", "ja ty lidi tady mam rad", "v Cesku maji nejlepsi pivo", "Hasek na Hrad" a "jsme mistri". Jsem presvedcen, ze tito lide maji narok na ceske obcanstvi a na to byt povazovani za Cechy, byt se puvodne narodili kdekoliv na svete, treba v Mongolsku.

A celkova definice Cecha? Cech je osoba, ktera nebere ohled na veci, systemy a fakta, ktere jiz byly jinde uspesne a s dobrymi vysledky vynalezeny, odzkouseny a overeny, a ma neutuchajici tendenci tyto vynalezat znovu a znovu (obvykle s rozdilnym a chybnym vysledkem), jelikoz je pod velmi idiotskym dojmem, ze situace v Cesku je jina nez kdekoliv jinde, a overene zkusenosti odjinud nelze v Cesku uplatnit. Tento mentalni Cech odmita priznat, ze kolo jiz bylo vynalezeno, a nejlepe funguje, kdyz je kulate - a proto je vynaleza znovu a snazi se nejak (vzdy za cenu utrpeni mnohych) dokazat, ze na ceske podminky podminky by bylo nejlepsi, kdyby to kolo bylo tak trochu hranate do ctverecku. Namitkam o vyzkousenosti kulateho kola je odolny a poukazuje na sve akademicke tituly, co ma vylepene na zvonku dole v panelaku a zamestnani na vysoke skole ci akademii(CSAV). Z meho soukromeho pozorovani rovnez usuzuji, ze v blizkosti jeho bytu je kruhovy objezd a sve okoli lzive informuje o neexistujici znalosti cizich jazyku.
---

Prikladam i fotograficky dukaz, proc civilizovani lide jednoduse maji povinnost umet anglicky...

 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 GF GF | 15. listopadu 2011 v 5:51 | Reagovat

No Hedvicku, ale na Moravany a Slezany jsi zapomenul ... jinak zde v AU davaji Ceskou Rep  pod skatulkou etnicity ( treba Department of Immigration atd - do spolecne skupiny a tou je  Vychodni / Jihovychodni Evropa  - tedy balkan a step .  - zadna stredni evropa v te tabulce neexisituje , Rakusane jsou samozrejme Zapadoevropane , Severane North Europeans atd , Jednou davno ,kdyz jsem si zadal  o zbrojni pas - musel jsem na policii vyplnit lejstro - vcetne udaju pro statisticke ucely odkud pochazim - meli  tam pouze to co jsem jiz vyse uvedl ... 8-)

2 Jiri Vanek Jiri Vanek | Web | 15. listopadu 2011 v 5:52 | Reagovat

Od roku 1978 nemam Cs obcanstvi a ted mi Ceska republika nabizi starobni duchod, co nabiZi uz i vyrizuje, k zapoctu ted zkoumaji moji vonu jak me napsali :-) Kdyby byl cesky duchod vyssi nez australasky tak me Cesi budou doplacet bez ohledu ze jejich obcanem nejsem desitky let. Cech ma k Cechovi holt povinosti :-))))

3 GF GF | 15. listopadu 2011 v 6:22 | Reagovat

Cesi vzdy vi vse nejlepe - staci si zajit do ceske hospody ,kolik reditelu zemekoule tam najdete  pohromade - a tech talentu nad pivnim tackem - vse umi , vsechno znaji a  vse kritizuji a strasne radi davaji rady.
Zde v AU se s tim u domorodcu nesetkate, poslouchaji pokyvaji hlavou a nikdy nekritizuji a nedavaji rady ...

Cesky instalater "opravi" tekouci trubku zvykackou a plastickou paskou (ono to  nejaky ten mesic te babce  vydrzi nee - hlavne ze zaplatila - smeje se pred kamarady v hospode  u piva ) no a jinde se ta trubka proste cela vymeni.

Jenou jsem cetl historicky rozdil mezi stylem vyzkumu  (napriklad  obor mech ing) v Nemecku a v CR .
Nemci to budou testovat a testovat , aby to bylo co nelepsi - no a cesi se to budou vzdy snazit nejak ufusovat  a uspechat - nekdy to vyjde a nekdy take ne . ;-)

4 GF GF | 15. listopadu 2011 v 6:26 | Reagovat

[2]:pane Vanek to je pouze ted kdyz jsou v te EU - no proste musi - jinak by na vas ty kurvy sraly hodne z vysoka

5 GF GF | 15. listopadu 2011 v 6:35 | Reagovat

Pri nasi lonske navsteve jsem se s takovymi pivnimi ceskymi inzenyry parkrate setkal - vse vi , hodne radi a zasadne pouzivaji tu novou cestinu - klausovstinu - jeden z nich byl obzvlaste mily - vse vedel , hodne radil  a pote pravil "co to je  vvystudovat takovou medicinu he he he  -  nic absolutne nic , absolutne nic - pouze nejakejch 300 tydnu studia" .... pozdeji jsem se dozvedeli ze se jedna o mistniho nezamestnaneho sklenare .... :-(

6 Petr Petr | 15. listopadu 2011 v 6:36 | Reagovat

Mozna z toho dela autor zbytecny horror.
Cech je ten, kdo se dle mne narodil ceskym rodicum a prvni jazykem je cestina a to mu nikdo neodpare. Obcanstvi je vec druha. V Cechach se uz narodnost kvulu cikanum na vysvedceni nepise a tak holt clovek nevi. Fura Cechu se narodila na Slovensku a meli ci maji problem dostat ceske obcanstvi.
Cesi nejsou zadni  vychodni pastevci, jsou mozna nastvanejsi a maji na to pravo. Nejpre cesti panove pomohli Habsburkum, a 400 let ... . Ze se Cesi zvedli, diky vesnicim, je urcite dobre. Po Rakusanech vznikla republika divna, ale Cesi povyrostli. Tehdy nikoho, snad krome Anglanu nenapadlo, ze Cesi jsou jihovychodni stepni narod. Hedwiczka ale jo. Uz tehdy, kdyz byl ten cesky amik. Potom Spojenci cechum dali zabrat, ponechali Cesko Nemcum a hned nato Rusum. A ten kluk usatej, Rosta, tak ten neumi nic jineho, nez v barvach zluce :-D  sice ctive, ale darebne.
Cesi maji narok byt pekne nasrati. Ale. Dostanou se i pres Kozene a Trisky a Kalousky a Daliky  ze sracek a zase  zazari, jako tomu bylo mnohokrat. Kdoz su Bozi bojovnici bude desit Evropu :-P  :-D :-P

7 @Petr @Petr | 15. listopadu 2011 v 6:44 | Reagovat

Kdoz su Bozi bojovnici bude desit Evropu

jo uz ji desi - cesti zlodeji - tak jako ti husicti  loupeznici ze stredoveku

8 Jiri Vanek Jiri Vanek | Web | 15. listopadu 2011 v 6:46 | Reagovat

Australie posledni roky uzavira smlouvy s jednotlivymi staty o duchodech. CR a Polsko jsou jedny z poslednich. Pred asi 5ti mesici jsem dostal dopis z Centrelink o smlouve mezi Au a Cz bla bla bla a dodat jestli si myslim ze mi zahranicni duchod nenalezi tak at jim zavolam. Coz jsem udelal, rekl jsem jim ze obcanem CR jsem nikdy nebyl a narodil jsem se v Bohmen und Mahren. Slecna se mi zeptala jestli jsem nekdy delal v Ceskoslovensku a kdyz jsem odpovedel ze jo tak me rekla ze musim vyplnit formular kde jsem vsude delal. Formular prisel z australskeho Centrelinku s povidanim v cestine a anglictine. Samotny formular byl cesky. Na nej jsem napsal fixem za zadny cesky duchod nechci a poslal zpet na Centrelink. Po tydnech prisel dopis z Prahy ze jeste prosetruji moji vojenskou sluzbu. ( 26 mesicu a dotahl jsem to na vojina). Vyhoda tehle smlouvy muze byt pro nekoho kdo se vratil nebo chce vratit do CR protoze mu Australie bude doplacet rozdil penez. Nevim jestli se najde nejaky pomatenec a vrati se kvuli tomu do CR.
Pro mne smlouva je k nicemu protoze cesky starobni duchod nikdy nebude vyssi nez australsky a tak me CR nezaplati nic :-)

9 @Petr @Petr | 15. listopadu 2011 v 6:53 | Reagovat

[6]: cesi jako vzdy vi vse nejlepe -jako ten Petr - ovsem ten Trubec nevi ,ze ve vetsine vyspelych zemi se vubec nerozlisuje mezi narodnosti a obcanstvim - narodnost US a obcanstvi US - at jsi cech , nemec ci hotentot.

10 GF GF | 15. listopadu 2011 v 7:03 | Reagovat

Ja  mam napriklad  v AU pasu narodnost AU a ne ceska - jiny pas nemam. :-)

11 Jiri Vanek Jiri Vanek | 15. listopadu 2011 v 8:21 | Reagovat

[10]: Ale mas tam misto narozeni :-)

12 Hanka Hanka | E-mail | 15. listopadu 2011 v 8:22 | Reagovat

To je docela zajimave. Pracuju s lidmi a leccos vyslechnu. Lide, kteri se narodili v Australii, ale rodicum puvodem z Recka, Italie, Holandska a podobne, reknou o sobe, ze jsou Reci, Italove nebo Holandane a podobne.
Nemaji s tim problem jako ja. Ja jsem jen Australan, s accentem. Zvolila jsem si Australii jako svuj domov, pri prvni mozne prilezitosti jsem se stala Australankou a tou zustanu.
Muj syn pracuje v Anglii a aby tam mohl zustat delsi dobu, musi pouzit cesky, tedy evropsky pas. Uz se nemuze dockat, az mu vznikne narok na anglicky. Jsem rada, ze to tak bere i on.
Musim se tech lidi nekdy zeptat, proc se citi byt narodnosti po rodicich. Domnivam se, ze je to pro ne jen zajimave, ze kazdy je odnekud.

13 Hanka Hanka | E-mail | 15. listopadu 2011 v 8:31 | Reagovat

[8]:S tou penzi to bude zajimave. Ja nebudu mit narok na australsky duchod, tedy mozna neco z Ceska dostanu. I kdyz po dopise, ktery mi prisel minuly tyden pochybuju. Mimochodem, ja jim na to kaslu, ale na druhou stranu si rikam, ukradli mi toho dost. U vas zkoumaji vojnu, u mne studia.
Pisou, cituju "uvadite, ze v obdobi od roku X do roku Y jste studovala na uzemi Ceske republiky. Abychom mohli vasi zadost vyridit, je nezbytne dolozit tyto doby studia (od - do)prislusnym evidencnim materialem vyhotovenym Vasim tehdejsim zamestnavatelem, ktery potvrdi ucast na pojisteni. Nedodate-li nam dany material, nebudeme moci tuto dobu zhodnotit pro duchodove ucely", konec citatu
Tak co je to za kravinu? Jak mam dolozit, ze jsem v te dobe studovala? Jaky muj zamestnavatel? Zadneho jsem nemela, kdyz jsem chodila do skoly. A i kdyby, tak kde to mam asi tak vzit?
Me to velice pripomina zakon o navraceni ukradeneho majetku. Aby se vlk nazral a koza zustala cela.
Lide, verim, ze nekteri se najdou, co se vrati zpet do Cech, budou pobirat australskou penzi. Opacne to pujde asi dost tezko. Co jineho jsem taky mela cekat?

14 GF GF | 15. listopadu 2011 v 9:17 | Reagovat

[11]:misto narozeni ano , v mem pripade neprilis cesky znejici misto a nikomu nic nerikajici misto - ale neni tam uvedeno nikde CZ ;-)

15 GF GF | 15. listopadu 2011 v 9:30 | Reagovat

Na Au duchod ma narok kazdy ,kdo zil v AU min 10 let (i na permanent visa) , momo jine  nemusel vubec nikdy maknout (ano znam takovou pani - Polku) a je mu 65 (zvysuje se to brzy na 67 let ) a nema majetek nad urcitou hodnotu
mimo jine dnes vetsina lidi bude mit jejich vlastni super - ktery je casto znacne vetsi nez starobni penze  a da se vybirat od 55 pro lidi narozene pred 1960 - pote se to zvysuje kazdym rokem na 60 let - nekterym lidem co maji maly super budou doplacet do vyse standartniho starobniho duchodu ;-)

16 Hanka Hanka | E-mail | 15. listopadu 2011 v 9:56 | Reagovat

GF nemate to dost dobre, ale ono to stejne nikoho nezajima. Ten, kdo zije v Australii to vi.
Pokud nema clovek vic, nez $252 500 v super, pobira cely duchod. Pokud ma vic a to az do nejakych $900 tisic, tak se mu vyska duchodu snizuje o $1.50 za kazdych $1000 navic. Pri te vysi super (okolo $900 tisic) muze brat manzelsky par treba jen jeden dolar. To je dobre, protoze k tomu jsou vsechny dalsi vyhody, jako napriklad sleva na elektrinu, plyn a podobne. Health card taky. A do tech assets se nepocita rodinny dum.

17 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 10:08 | Reagovat

Při sedu u počítače si teď narovnejte záda, soustřeďte se dovnitř svého těla a zhluboka se prodechněte.
Ano, tak je to správně.
A teď si uvědomnte nebo řekněte v mysli tuto myšlenku: Nejen, že nejsem Čech, Češka či kdokoli jiné národnosti, ale dokonce ani nejsem toto tělo.
JSEM BEZE JMÉNA A BEZ TVARU, VĚČNÝ, DOKONALÝ, NEKONEČNÝ A BEZHRANIČNĚ ŠŤASTNÝ.
To, co to s vámi udělá, nikomu minimálně týden neříkejte a nebuďte mi vděční.
JE TO TOTIŽ VAŠE NEJVYŠŠÍ PRÁVO A FAKTICITA BEZ OHLEDU NA VŠE OSTATNÍ!

18 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 10:37 | Reagovat

Logika českých úřadů, které vypočítávají výši důchodu je tato:
Ne to, co nám kdo napovídá, ale to, co předloží ve formě písemného dokladu je rozhodující.
(Také existují doklady v různých archivech!)
Neschoval sis žádná lejstra?
Nemáme tedy z čeho vycházet!
(Vysvědčení, různá další potvrzení o tvé pracovní minulosti.)
Je totiž lidsky pochopitelné že ten, kdo dělal celý život úplné hovno, bude chtít na stará kolena nejvíce.

19 Naďa Naďa | Web | 15. listopadu 2011 v 10:50 | Reagovat

Všechno je jinak. Národnost a státní příslušnost jsou dva pojmy. Je to trochu složitější, vezmu to zkratkou.
Národnost je skupina lidí, kteří používají stejný jazyk, kulturu a mají svoje historické dědictví. Státní příslušnost je označení pro lidi různých národností, kteří žijí v určité zemi, která je přijala. Některé země národnosti neuznávají, mají jen státní příslušnost. Pak se jedná ještě o kmeny, etnika, což je zase jiná kapitola. Např. cikáni jsou etnikum, kteří se pokoušejí o útvar národnost.

Takže, národnost slovenská, st. příslušnost Česká republika. Např. :D

20 Franta Kopecky Franta Kopecky | E-mail | 15. listopadu 2011 v 11:19 | Reagovat

Misto narozeni - pojedu na dovolenou do Finska, moje dítě se tam náhodou narodí a tím pádem bude Fin?
Nebude.
Někde mi pod hrozbou zbavení svobody vnutí ,,občanku,, - jinak se tomu říká  vydírání jsem pak občan ?
Nejsem, smlouva sepsaná pod pohrůžkou je v civilizovaných zemích neplatná.
Jediný co člověka pojí k té či oné zemi je dle mého jazyk a vnitřní pocit sounáležitosti.
Ten se nedá orgány nařídit a pod hrozbou trestu odejmout.
Takže asi tak.
Jinak jsme lide, tvorove, Pozemstane , a zijeme ve Vesmiru. ;-)
S autorem ovsem vesmes souhlasim.

21 Franta Kopecky Franta Kopecky | E-mail | 15. listopadu 2011 v 11:24 | Reagovat

Kuprikladu k cech rep necitim vubec nic.
Prach vubec nic.
Ano libi se nektery kraje, podjestedi, jizni cechy , sumava, a pak ten kousek za vodoz kde mam dum.
To je ale rekneme laska ke kraji, ke sve krajine kde clovek zil , kde prozil to a to.
S komunistickou cech rep to nema vubec co delat.
Co me je do statu ktery jen dela vsude zle a nijak mi nepomaha.

22 GF GF | 15. listopadu 2011 v 11:36 | Reagovat

[16]:nevazena pani - to vi jenom chudaci co budou dostavat statni duchod - ja se v takovych kruzich diky bohu nepohybuji - tj na rozdil od vas (ie housing trust, armada spasy a polevka/ rohliky od ni etc)- takze je me to v podstate v pr.... zcela tak jako vy ;-)

23 Hanka Hanka | 15. listopadu 2011 v 11:44 | Reagovat

[22]: Samozrejme vazeny pane anonyme GF. V kruzich, kde se pohybuju ja, vy samozrejme byt nemuzete.
Ja jen, ze jste pred tim rikal, jak Cesi jsou hrozne chytri a davaji rady a vsechno  vedi a znaji, jako cesti inzynyri a pak jste se zachoval uplne stejne. Napsal jste uplnou pitomost.

24 GF GF | 15. listopadu 2011 v 11:45 | Reagovat

pani jz za to nemuzu ze jste chuda a hloupa .... :-(

25 Gf Gf | 15. listopadu 2011 v 11:46 | Reagovat

to vite kazdy strujcem stesti sveho ;-)

26 GF GF | 15. listopadu 2011 v 11:47 | Reagovat

to vite ,kdyby jste byla mlada, mohla by jste sedet na zlatej bani (kdyz nic v te hlave ,ze )  - ale ted - he he he .... :-D

27 Gf Gf | 15. listopadu 2011 v 11:48 | Reagovat

no uz vam ujel vlak 8-)

28 Hanka Hanka | E-mail | 15. listopadu 2011 v 11:54 | Reagovat

[26]: Kdysi, za starych casu kazda vesnice mela sveho obecniho blazna. Tady jste tim blaznem vy.

29 GF GF | 15. listopadu 2011 v 11:55 | Reagovat

boze muj ta baba je ,ale hloupoucka - kam na to chodi do armady spasy - nekdo ma rodinny dum za $15 - 20 milionu a ten se do assets nezapocitava - good one hen ;-)

30 GF GF | 15. listopadu 2011 v 11:56 | Reagovat

nevazena pani bezte se najist do armady spasy - blouznite z hladu :-(

31 Landa se Zblaznil Landa se Zblaznil | 15. listopadu 2011 v 12:09 | Reagovat

Jsi Čech, Čech, Čech tak si toho važ. Jsi Čech, Čech Čech a narovnat se snaž. Jsi Čech, Čech, Čech a Čechům dělej čest. Přelez, přeskoč, ale nepodlez. Křivost nad křivost se každý den jen prohlubuje, slovo už nic neznamená, nechuť všema prostupuje..."
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/214082.aspx

32 Gf Gf | 15. listopadu 2011 v 12:11 | Reagovat

Ted jiste kleci nase  hanka / mar'ka pred obrazem  Johna Howarda a modli se k nemu ...

33 Miroslav Václavek Miroslav Václavek | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 12:29 | Reagovat

Čech je občan České republiky. I když je třeba černé barvy pleti a česky neumí ani slovo. Přičemž pojem národnost řeší regionální nebo národní identitu jedince. Což je jeho ústavním právem. Navíc, pokud se k určité národnosti přihlásí dostatečný počet lidí, získávají statut národnostní menšiny což představuje například právo na vzdělávání ve svém jazyce atd. Pokud jde o mne, přihlásil jsem se k národnosti sudetské a evropské, neboť bylo možné užít národností dvou.

34 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 12:40 | Reagovat

Všichni máme, Rossi, nějaké rodiče, otce, matku, sourozence. Rodinu neměl samozřejmě Josef Švejk, poněvadž to byla literární postava. Jeho rodiče zastupuje autor Hašek. Ačkoliv navzdory válečnému tažení proti jeho románu a proti postavě Švejka patří Švejk i nadále mezi mé oblíbence, Haška bych na Hradě nechtěla. A je mi (nebo mně, 3.pád komu čemu) úplně šuma fuk, co si kdo myslí o Švejkovi, o Haškovi, o české literatuře nebo o českém hokeji.

Protože mne tlačí čas, zopakuji zde, co už jsem napsala jednou a jinde. Nedělám si o svých spoluobčanech iluze a už vůbec si je nedělám o našich sousedech a to je právě to ... Myslím, že obraz Čechů, který se nám naše okolí snaží vnutit (protože my jim to dovolíme), není objektivní. Co je asi tak typicky českého na mojí rodině, až na to, že na ní je typicky české úplně všechno, když je zapotřebí nás okrást? Na mojí rodině, ve které samozřejmě máme zastoupeny také Čechy, ale jsou tam i Lotyši, Rakušani, Maďaři a Rusové, které já nemohu ani cítit (teď ale samozřejmě nemluvím přímo o své rodině, ale víte, to co udělali moji maďarští příbuzní mým ruským příbuzným ve chvíli, kdy jim bylo zle a šlo jim o život, to je neodpustitelné i u cizího, natož potom vlastního. A byli to Češi, kdo TĚMTO MÝM PŘÍBUZNÝM, KDYŽ SE OCITLI V NOUZI, poskytl azyl a nový domov a pomohl jim postavit se zase na nohy! Než přišli Němci a srazili je zase zpátky do tmy. No oni ti ruští příbuzní přišli vlastně do Ruska z Lotyšska a tam zase přišli z Německa, vlastně nikoliv z Německa, byli to Rakušani ... snad. Někteří z nich. A děsím se představy, že by třeba některý můj lotyšský příbuzný, pokud tam vůbec nějaký zůstal, mohl být i fašista a nechci ani slyšet, co by jej k takovému jednání vedlo. Pokud to tedy byl lotyšský příbuzný a nebyl to Němec.Ten Němec, který moji lotyšsko-rakousko-německo-polsko-maďarsko-slovensko- rusko-českou babičku poslal do Osvětimi, protože byla spolu s dědečkem v českém odboji. A to jsem se ještě nezmínila, že moje babička měla také modrou krev.) JE TO TAK! AŤ MI NADÁVAJÍ AMERIČANÉ! KLIDNĚ! JÁ JIM TAKÉ ŘEKNU, CO SI O NICH MYSLÍM. Ale nesnesu ani jedinou výtku od Němců, dokonce ani od Angličanů, ne (po tom, co nám udělali v Mnichově)! Opravdu. Je mi líto! Nejsem je prostě schopna akceptovat! Tak. Teda ale teď mne napadá, že vlastně mohu být ráda, že nejsem také Indián! A černoch. Nebo cikán. A myslím, že nejsem ani Vietnamec. Ani Číňan. Nebo Japonec? No. Doufám, že jsem dala jasně najevo, že nejsem čistá rasa.

35 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 13:46 | Reagovat

To, co vyleze ze soutěže ČT o ideálního Čecha, bude objektivní a směrodatné:
Směsice Červené, Zelené (mátová kořalka), Žluté (pivo), Modré a Hnědé (rum).
Tím bude konečně jasno.

36 Miroslav Václavek Miroslav Václavek | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 13:47 | Reagovat

Angličané a Němci nám v Mnichově neudělali vůbec nic, protože projekt Mnichovské dohody řešící národnostní postavení menšin Republiky Československé je dílem Edvarda Beneše, což je dodnes předmětem státního tajemství a oficiální ubrečené legendy o zlém a zrádném západu. A jak vidno má tuhý kořínek.
http://claritatis.cz/zpravy/vatikan/mnichovska-zrada-nebo-prazsky-krach-necasova-mise-a-rozpad-ceskoslovenska-v-roce-1938/3237

37 Jaromír Máša Jaromír Máša | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 13:50 | Reagovat

Pní Korčáková, děkuji Vám za Vaše slova. V sociologickém slovníku je napsáno, že národnost je kolektiv lidí, kteří se k němu z osobnícvh důvodů hlásí, jinými slovy je Čecch ten, kdo to prohlásí. Ale samozřejmě, v jiných slovnících mohou být definice jiné. Debatu o definicinárodnosti, ať již biologické, sociologické, lingvistické, náb oženské a kdovéjaké ještě, považuji za zbutečnou. Ale, jak tak koukám, ti hospodští inžinýři, kteří vědí všechnolépe, než kdokoliv na světě, nesedí jen v hospodě U Breburdy (viz Cirkus Humberto), ale i na internetu. A nejenom v Európě, ale i za tou velkou louží. Upřímně řečeno, píši si tady hodně se starými lidmi, jako jsem sám, ale naše mejlování je mnohem příjemnější. Mimochodem: obilí je stepní kytka, takže moc na ty stepní kytky nenadávejte. Taky hovězí dobytek a koně jsou stepní zvířata. Prosím o něco ze žživota. Toho pána, myslím, Petra, které vzpomíná na husitské časy, srdečně pozdravuju. Já si z husitství beru to pozitivní, což nejsou peníze. Je to étos. A jistě tam byla i víra v  Boha.  Ale to si tam beru pro sebe, nikomu to nevnucuji, ale od nikoho si také nenechám vnutit nějaký názor. Víte, to, jak to člověk vidí, to svědčí spíše o tom člověklu, než o té nahlížené věci. No, už jsem toho napsal dost a vy budete, jako vždy ohrnovat nosy. Ale mě je to je m'en fou. :-) :-P  :-D

38 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 15. listopadu 2011 v 15:45 | Reagovat

Ja patrim mezi cechy kteri maji neobvykle jmeno.V cechach je jich jenom 17 a tudiz je velice snadne sehnat informace rodokmenu.Pro mne je ale nejvice dolezite ze pred Bohem se budu zodpovidat sam za sebe a kvalita cloveka a ne jeho puvod bude brano v uvahu.Vazim si slusnych lidi a i cechach jsem jich potkal dost.

39 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 15. listopadu 2011 v 17:28 | Reagovat

Pane Hedvicek obcanstvi nam bylo odebrano jeste  kdyz jsme se zdrzovali na uzemi CSSR.V prukazu totoznosti vystaveneho 7.1.1981 je napsano. V H. neurcene statni prislusnosti,prechodne se zdrzujicim v Ceskoslovenske soc. rep....atd.A to same u me manzelky.Pravde podobne pan Vanek dostal ten samy car papiru.

40 David David | 15. listopadu 2011 v 17:37 | Reagovat

Hedvickuv paradox?

...... Pokud tato osoba nema zaroven i cesky pas a obcanstvi (coz je v teto souvislosti obzvlast bezcharakterni), pak by mela byt .....

..... ze "vyvazani se ze statniho svazku CCSR" bylo svycarskymi urady vyzadovano k udeleni obcanstvi, pak je stejne idiot, ze si vybral tak blbou zemi k emigraci a mel emigrovat nekam jinam.

1. Bylo to vyzadovano az po udeleni svycarskeho obcanstvi.

2. Udelal bych to stejne, 1980 jsem nechtel byt obcanem komunistickeho statu.
Ne kazdy mel to stesti byt zbaven obcanstvi CSSR.

3. Chtel - li nekdo tenkrat zustat nadale obcanem komunisticke CSSR, jak to vyzaduje Hedvicek, respektuji to.

41 David David | 15. listopadu 2011 v 17:45 | Reagovat

[39]: Budte rad, odneti obcanstvi bylo nezakone, tudiz jste ho ve skutecnosti neztratil.

42 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | 15. listopadu 2011 v 18:18 | Reagovat

Nezakonne a necivilizovane je vnucovat mi nejake obcanstvi, ktere nechci. A ty z nejakeho duvodu uznavas Cesko a jeho predchudce za pravni stat. Tam u tebe dochazi k tomu nepochopeni.

43 Petr Kohout Petr Kohout | E-mail | 15. listopadu 2011 v 18:19 | Reagovat

[23]:Pani, nebo slecno Hanko, nevycitejte pisateli Gf, ze je anonym, kdyz sama rovnez nemate odvahu napsat sve plne jmeno, jak cini napr. zdejsi casta diskuterka (uvedenym jmenem) Jirina Korcakova! Ta odvahu, kterou Vy postradate ma.

44 David David | 15. listopadu 2011 v 18:26 | Reagovat

[42]:Naopak, zbavim - li se po nabyti obcanstvi pravniho statu, jako napriklad Svycarsko, obcanstvi komunisticke diktatury a jsem pro ni nadale cizincem, je to skutecne zakonceni emigrace.

45 Josef Josef | 15. listopadu 2011 v 18:26 | Reagovat

Máš naprostou pravdu. My jsme si pracně všechno vymyšlené vymýšleli znovu, ale to obyčejní lidé něvěděli, že je to proto aby noví papaláši mohli beztrestně krást. Náš všeználek na hradě znovu ve svých zápiscích z cest  objevoval Ameriku. Také nás oblažil poznatkem, že když přiletíme ze Švédska do arabských emirátů, je tam v zimě o třicet stupňů vyšší teplota atd. Ikdyž už máme jako Češi va světě špatnou pověst, na všechny se vytahuje, hrdě vystrkuje bradu a kroutí palicí. Ach jo.

46 David David | 15. listopadu 2011 v 18:27 | Reagovat

[42]:Kdyz tys utekl byl jsem uz 17 let mimo CSSR.

47 victor bolt victor bolt | 15. listopadu 2011 v 19:12 | Reagovat

Mily Hedvicku - co to je za blbost ze se obevi " Doba platnosti komentare ubehla - zkuste to znova " Jaka doba to je - to meris ty tu dobu nebo kdo  ??

48 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | 15. listopadu 2011 v 19:36 | Reagovat

Do riti uz! Nic nemerim a necenzuruji. Je to CESKE SOFTWARE a nemam na to vliv! Tak se s tim smirte!

49 Pyjonyrka Pyjonyrka | 15. listopadu 2011 v 19:53 | Reagovat

[ pejte na tune Siroka strana maja rodnaja }
V prdeli jsou nase mlada leta
v prdeli je cela nase zem.
posrali nam co nam posrat mohli
my se na ne za to vyserem.

50 pierino pierino | E-mail | 15. listopadu 2011 v 20:07 | Reagovat

Rosto napsal jsi to naprosto presne... ale nejvic sedi ten kruhovej objezd.... to fakt vymysleli cesky ynzynyri.... rad se zasmeju.... :-)

51 Veronika Veronika | Web | 15. listopadu 2011 v 23:08 | Reagovat

Potreba mit kazdeho v nejake narodnostni skatulce pochazi z niterne potreby vest plemenne knihy. Normalne se tato potreba uplatnuje u dostihovych koni. U teplokrevniku na tom tolik nesejde, jelikoz jsou linie dost promichane a krizenec westfalskeho teplokrevnika s oldenburgem se da klidne zapsat do plemenne knihy CT. No a protoze u mustangu rodokmen nikoho nezajima, jejich inteligence nebyla negativne ovlivnena pribuzenskou plemenitbou, coz ma za nasledek, ze tyto smejici se bestie preziji i atomovou valku. Ony vsechny ty pokusy o definici ciste rasy a narodnosti vzdycky nakonec skoncily blbe, jak je mozno se presvedcit cetbou o Norimberskem tribunalu. Napred temto "plemenarum" ovsem bylo nutno s prominutim nakopat prdel.   http://www.ushmm.org/museum/exhibit/focus/warcrimetrials/
http://www.loc.gov/rr/frd/Military_Law/Nuremberg_trials.html
http://nuremberg.law.harvard.edu/php/docs_swi.php?DI=1&text=nur_13tr

52 Hanka Hanka | E-mail | 15. listopadu 2011 v 23:11 | Reagovat

[43]:Pane Kohoute, vase pripominka ohledne jmena je dobra. Ovsem nema moc silnou stranku. Ja neuvadim svoje jmeno nikoliv proto, ze bych nemela odvahu, jako treba vy. Domnivam se, ze neuvadim svoje prijmeni proto, ze v Australii ziju uz hodne dlouho a tady se neuvadi prijmeni. Vsude jenom krestni jmeno, az teprve, kdyz dojde k nejakemu urednimu aktu, tak se zeptaji " a jake je vase druhe jmeno?"
I GF, ktery se podival na muj email vidi, ze se jmenuju Hana Kavan. Snazil se o me zjistit nejake informace, ale zjistil jen datum narozeni. Proto me to porad dava najevo, ze jsem stara baba a ujel mi vlak a podobne. Ja jsem mu dokonce dala i moji pracovni web.
Takze pane Kohoute, doufam, ze je vam to ted jasne.
Panu GF ja muzu vycitat, ze se schovava za nick kdy budu chtit a vycitat to muzu vsem, kdo to delaji. Ale obzvlast pan GF, ktery strasne rad kritizuje jine a sam se nepredstavi, a jak sam rika proto, aby se mu jini lide nehrabali v zivote, jako napriklad Rostovi. Hm...me se snazil hrabat v zivote, ale nic nenasel. V jeho zivote by se asi neco naslo.
Hanka Kavan, Melbourne Australie

53 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 23:51 | Reagovat

[43]: Pane Kohoute, křivdíte Hance. Diskutuje ve skutečnosti déle a možná i častěji než já a u naprosté většiny příspěvků má uvedenou e-mailovou adresu s jejím plným jménem! Můžete se přesvědčit.

Mohu dosvědčit, že uvádět kdekoliv (i zde) svou e-mailovou adresu je dostatečný risk. Pár e-mailů již jsem dostala i já osobně a byly pěkně sprosté. I vyhrožováno mi bylo.

Pokud někde u jejího jména e-mail chybí, koukněte se o pár čísel níž [28]: nebo výš [16]:.

S panem GF se škorpí dost často, smysl toho jejich škádlení jsem zatím nepochopila, ale hlavně pan GF dovede být velice ostrý.

54 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 16. listopadu 2011 v 0:06 | Reagovat

[53]: Diky Jirinko. Ja myslim, ze vetsina lidi si nemysli, ze jsem anonym. Spravne, uvadim vzdy, pokud nezapomenu, svoji email adresu.
Pan GF,pro vasi informaci, zije take v Australii a upoutal moji pozornost svymi politickymi nazory, na byvaleho Cecha jsou to dost zvlastni nazory.
Take proto, ze rad poucuje a ukazuje, jak moc je chytry. Ale chova se pri tom dost neinteligentne, spis jako hulvat a to, ze je jeste k tomu anonym mu neprida na vaznosti. Spis naopak. Nakonec o tom svedci jeho prispevky.
Dobrou noc, me zacina dalsi slunny den.

55 Jiri Vanek Jiri Vanek | E-mail | 16. listopadu 2011 v 3:00 | Reagovat

[39]: Mel jsem stejny car papiru :-)

56 GF GF | 16. listopadu 2011 v 6:57 | Reagovat

[54]:pani nevazena me neupoutala svymi pol nazory - typicky red neck az na pudu / polofasistka / rasistka - viditelnost do problemu prachmala , zadna analyza research , zadne vedomosti - pouze slepe nasledovani blbcu - ie fanatik - jiste posloucha mistni "talk  radio" pro debily - v pubu kde to zapacha zkyslym pivem a pitomosti O_O

57 GF GF | 16. listopadu 2011 v 6:59 | Reagovat

jeste by me zajimalo s jakymi hovady se ta zenska styka .... :-(

58 Petr Kohout Petr Kohout | E-mail | 16. listopadu 2011 v 9:04 | Reagovat

[54]:Pani Hance Kavan se omlouvam

59 GF GF | 16. listopadu 2011 v 9:17 | Reagovat

S panem GF se škorpí dost často, smysl toho jejich škádlení jsem zatím nepochopila, ale hlavně pan GF dovede být velice ostrý.

No dovolte , ja , a ostry ? Presprilis tolerantni  bych uvedl.

Smysl skadleni te pani-nedobre, veru nedobre ! take moc nechapu - napada mne asi (?) ,nebot na rozdil od ni jsem clovek , ktery o politice premysli. O_O

60 Gf Gf | 16. listopadu 2011 v 9:20 | Reagovat

Ta pani nedobra, se asi ridi inksinktivnimy pudy , no nekteri lide taci jsou. :-(

61 marty marty | E-mail | 16. listopadu 2011 v 9:46 | Reagovat

Kdyz jsme se prestehovali z Holandska do Nemecka, bylo nam receno, ze na obcanstvi mame narok za 8 let. Mezitim se nam narodila druha dcera, zde v Nemecku. Na ceskem zast. urade jsme dostali mimo jine papir, kde jsme meli vyplnit narodnost - ceskou nebo nemeckou. Ptam se, jak to funguje s nemeckou narodnosti, kdyz jsou rodice oba s ceskym obcanstvim. No - pry je treba pouze prohlasit, ze dcera ma spise nemecke zajmy, styka se vice s Nemci nez s Cechy a hlasi se ke zdejsi mensine. Nechapala jsem. Dceru v te dobe zajimalo hlavne to, kdy ji nakojim, papir jsem si vzala a odesla domu. Zde v N je povoleno dvoji obcanstvi. Kdyz splnite urcite predpoklady a zaplatite poplatek, stanete se obcanem Nemecka. Jakmile se o to ovsem dozvi ceske urady, ceske obcanstvi Vam seberou. Oni totiz dvoji obcanstvi neakceptuji. Otazka je, zdali pak musite jeste vyplatit ceske skoly, ze... Takze dost lidi proste mlci a dela jakoby nic.
S tou narodnosti je to obycejna selekce, ano Cech MUSI byt prece dite ceskych rodicu, nesmi byt tmavsi pleti a  mel by mit ceskou babicku v Cesku.Jeste snad  standartne tvrdit, ze doma je nejlip, protoze to tam zna a ze nejak bylo nejak bude, tady jsou kamaradi a taky ze sprosty clovek je jenom ten, kdo mluvi sproste a bezcharakterni slaboch jenom ten, kdo kouri anebo pije..
Preji Vam hezky den.

62 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 16. listopadu 2011 v 9:51 | Reagovat

[58]: Omluva se prijima. Vzala jsem si pouceni, budu psat i prijmeni, aby nedochazelo k omylum. Ne kazdy se podiva na email a asi nejsem jedina Hanka na svete.

63 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 16. listopadu 2011 v 10:00 | Reagovat

[61]:Marty, v roce 1993 nabyl prava zakon o  automatickem pozbyti ceskeho obcanstvi, pokud clovek nabyde obcanstvi jine.
Pokud se nekdo stal obcanem jinem zeme pred timto rokem, obcanstvi ceske mu zustalo, pokud ovsem sam nepozadal o zruseni.
Cech muze byt i cerne pleti, i kdyz jsou vyjimky.
Co je tedy vase dcera?

64 marty marty | E-mail | 16. listopadu 2011 v 10:56 | Reagovat

@Hanka Kavan
moje dcera ma tedy ceske obcanstvi - za rok pozadame o nemecke, uplyne totiz onech 8 let a tak to udelame pro celou rodinu najednou.

65 Hanka Kavan Hanka Kavan | E-mail | 16. listopadu 2011 v 11:08 | Reagovat

[64]: Dobre pro ni a pro vas.
Ja jsem mela v Cesku kamaradu, ona byla Rekyne, narodila se v Praze reckym rodicum. Bez problemu tam zila na recky pas cela dlouha leta. Az jednou ji dali Cesi ultimatum, bud se stane Ceskou a nebo opusti republiku. Vybrala si stat se Ceskou.

66 peter peter | E-mail | 17. listopadu 2011 v 19:25 | Reagovat

Kdo je tedy vlastne Cech aneb jak jsem
jim prestal byt... Povim Vàm jeden podivny pribeh,pribeh tim podivnejsi, ze je pravdivy.Bylo to skoro na konci 90tych let.Po zadném vitezstvi a mnoha poràzkàch se cesky nàrod probudil.To bylo slàvy, to bylo radosti!Konecne, je to tady, svoboda, demokracie, trzni hospodàrstvi, kultura.Bylo mi 25 a byl jsem jeden z tech co zvonili klicemi a meli zpoustu plànu a ideàlu.Jenom ze...Na rozdil od vetsiny pisatelu na tomto blogu, nejsem za hranici zas tak dlouho - 15 let.Jsem tedy ,,posametovorevolucni,, emigrant.Ale na jednu stranu màm tu smulu, ze jsem to vsechno videl a zazil.A jak sly roky zacinal jsem mit pochybnosti a obavy.V 92ém jsem si nakonec uvedomil ( pozde, ale lépe jak nikdy ), ze to takhle dàl nejde. Tady mi dovolte malé odboceni - chci jen poznamenat, ze jsem z Ceska neodesel z EKONOMICKYCH CI JINYCH PODOBNYCH PROBLEMU , jako nekteri jini Cesi ( z nàrodnostnich mensin ) napr. utikali do Kanady.No proste dàl uz to neslo.Na uradech ti sami lidè jako driv,neprijemni urednici a urednice, u vlàdy ex komunistè,kteri rychle menili nàzvy politickych stran a nejvetsi kapitalistè byli a jsou byvali,,vyse postaveni soudruzi, kteri vidi veci v celku,,.Jenom oni meli dostatecne nakradeno na ,,rozjezd,, a kontakty.Zacalo me to dràzdit cim dàl vic,ale protoze jsem byl ,,Petrik hrdina,,Vydrzel jsem to az do r.96. Potom uz to fakt dàl neslo.Ziju tedy uz 15 let na jihu Francie, 3km od plàze a màm v hlave jasno. Jsem naturalizovany Francouz,dedecek byl ,,cisty,, Nemec a podle mista narozeni jsem Cech.A tak se ptàm - jsem vubec Cech? A sàm si i odpovim: Nejsem! A ani uz nechci.A proc? V Rossove clànku je uveden 3.faktor: ,,psychè a nàzor na svet,,. Je pravda ze je legàlne neplatny, ale je PRAVDIVY.Kdysi jsem byl Cechem a byl jsem na to hrdy.Uz nejsem ani to a ani to.Nemohl jsem ovlivnit to, ze jsem se narodil v podelanèm svete do podelanè doby, ale mohl jsem ovlivnit moji budoucnost. A to jsem udelal a nestydim se za to! A pràtelè tento pribech je pravdivy protoze Vàm ho vypràvel ( a ted pekne foneticky ) Peter TY TEXIS Machàczek.     PS. Rossi pekny pozdrav ze Stredomori a at ti to dlouho pise ( i kdyz s tebou ne vzdycky souhlasim na 100% . Ale na 90% to vzdycky)

67 m m | 17. listopadu 2011 v 19:58 | Reagovat

Dobře jsem se zasmál.

68 OM OM | 18. listopadu 2011 v 21:20 | Reagovat

[8]: Jste asi špatně informován. ČR zaplatí, na co máte nárok, což dostanete i se zpětnou platností. Vzdávat se českého důchodu je hloupost.

69 OM OM | 18. listopadu 2011 v 21:36 | Reagovat

[18]: Píšete blbosti. V zemi svého pobytu čs. emigrant vyplní formulář penzijního úřadu, kde vypíše studium a zaměstnání před odchodem do emigrace. Penzijní úřad přísl. země pak jedná s Českou správou soc. zabezpečení a dotyčnému je v ČR vyměřen důchod, který mu je každý kvartál zasílán bank. šekem.

70 Jack Garamiakke Jack Garamiakke | 19. listopadu 2011 v 1:29 | Reagovat

Na jake planete bych musel zit, aby toto bylo dulezite?
V podstate jsem akorat precetl spoustu nesmyslu, v jejichz zaveru se tradicne nachazelo par nemistnych a zcela vagnich urazek (pardon, samozrejme mam na mysli "fakta", ktera ale jinak nejsou absolutne nicim podlozena :-D ).

You have fun here my pedigree champs! You're doing as bad as always :-D

71 Otakar Gembala Otakar Gembala | 19. listopadu 2011 v 19:45 | Reagovat

[70]: Podle vyzývavé trapnosti budeš z Čech akorát s anglickým pseudonymem.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama