Nejlepsi university na svete...

29. listopadu 2011 v 19:27 |  Clanky osvetove
Tady mate tabulky a vyhledejte si to sami:

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Pyjonearka Pyjonearka | 29. listopadu 2011 v 19:59 | Reagovat

jen ta Kadlarna je na seznamce, ostatni skoliCZky jsou skoliCZky materske :-))

2 dj.giovanni dj.giovanni | E-mail | 29. listopadu 2011 v 20:20 | Reagovat

No překvapilo mě, že do třístého fleku jsou tři univerzity z Turecka

3 Anti Anti | E-mail | 29. listopadu 2011 v 21:15 | Reagovat

tak to mame 350-te misto, to je uspech, ne? Ja to zacal hledat od konce a v te prvni 400 serii to nebylo...

Zvlastni, ze predni mista jsou vesmes USA a CAnada, ale Cechy to nezajima, ti jsou prece vzdy nejlepsi na svete i kdyz mnozi z nich nevystudovali ani to 350 misto. What a group of retards...

4 ostravak ostravak | 29. listopadu 2011 v 21:23 | Reagovat

[3]: I kdyby evropske university byly rozdeleny na vychodni a zapadni Evropu, pak ani ta Karlova neni na prvnim miste v te vychodni casti Evropy, ale az na tretim za Lomonosovou v Moskve a Jagelonskou v Polsku. :-P

5 noel noel | 29. listopadu 2011 v 21:35 | Reagovat

To je hezký žebříček :-)
Pokud to tedy má být měříto pro ČR, tak by mne zajímalo, jaké měřítko by se hodilo pro tady diskující .... jako školu jste vystuovali?

6 ostravak ostravak | 29. listopadu 2011 v 21:47 | Reagovat

[5]: Noele, vy si myslite, ze vystudovat jakoukoliv skolu vam zarucuje bystreho ducha? ;-)

7 noel noel | 29. listopadu 2011 v 22:20 | Reagovat

Rozhodně ne. Právě proto nechápu o čem se tady debatuje a jaký má tento žebříček vůbec smysl ... :-)

8 Moe Moe | 29. listopadu 2011 v 22:44 | Reagovat

Zebricek je trosku vice komplexnejsi nez se zda.
Je to po vetsinou otazka penez, na research granty, ne akademickeho know-how ktere lakaji svetovou kapacitu. Na to zkratka Cesi nemaji dost $$$!
Dokonce University of Southern Florida a Washington State jsou pod Karlovkou. Ciste otazka financi !

9 ostravak ostravak | 29. listopadu 2011 v 22:45 | Reagovat

[7]: O cem se debatuje? A nemyslite noeli, ze clanky jsou proto aby se o jejich obsahu debatovalo? Paklize clanek nedokaze vyprodukovat diskusi, tak asi moc kvalitu nema. ;-)

10 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 29. listopadu 2011 v 22:51 | Reagovat

Muze me nekdo vysvetlit jake kriteria  plati
k  sestaveni  tohoto  seznamu? Neznamena to tudiz
ze  i   kvalita prednasejiciho personalu se lisi , a  ze  cim
nize  v tomto seznamu je  urcita  universita,  
tim podradnejsi  je vzdelani   tech urcitych  profesoru
kteri  tam  prednasi?

11 Porovnavame jab'ka s bramborami Porovnavame jab'ka s bramborami | 29. listopadu 2011 v 22:57 | Reagovat

[8]: Jeste je treba pripocist to, ze Cesi maji nevyhodu neanglickeho jazyka, takze treba automaticky ztraci na "citations".

12 ostravak ostravak | 29. listopadu 2011 v 23:47 | Reagovat

[10]: Hlavni kriteria k sestaveni zebricku jsou: Teaching 30%, Research 30% a Citation32.5%. Industry income se podili na hodnoceni pouze ze 2 a pul %, takze penize v hodnoceni nejsou tak dulezite.
[8]: Chaba omluva. Lomonosova U a ta Jagelonska v Polsu tez ma ten handicap ktery pripisujete Cechum a presto jsou lepe hodnoceny nez KU.

13 vaclav kral vaclav kral | 29. listopadu 2011 v 23:48 | Reagovat

Ty tabulky nesvedci naprosto o nicem a jak zde poznamenal preddiskutujici, bylo by zajimave vedet, podle ceho jsou vytvoreny. Takhle jsou to jen prazdna cisla.

14 Anti Anti | E-mail | 30. listopadu 2011 v 0:06 | Reagovat

[7]: Noel, clanecek se zebrickem vznikl proto, ze co Cech, to engineer a kazdy ten Cech ma ten titul na vizitce, na zvonku, a kdyz se vam predstavi tak vzdy jako inzenyr Karel. S titulem se v Cesku ohani kazdej idiot, ale znalosti pouzit neumi a vesmes ve svete je nepouzitelnej. Vsude tvrdi, ze Americani jsou uplne blbi a americke skoly stoji za h**no. Tak proto je tu to srovnani tech americkych skol vs. ta jedina skola v Cesku, ktera za neco stoji, i kdyz ve srovnani s temi americkymi stoji prave ta jedina taky za h****. To proto aby ten Ceskej inzenyr mel co srovnavat. Ackoliv on to nesrovna, protoze bud neumi anglicky, nebo neumi zachazet s PC nebo to proste neuzna, protoze babicka bratrance jeho znameho to rikala a tak je to pravda, period.

No a o tom se tu zhruba diskutuje...

15 Judit Judit | E-mail | 30. listopadu 2011 v 0:16 | Reagovat

Kluci a holky, tohle je moc prima blog :-D  PROČ tady tak relativně často řešíte co je nejlepší na celém širém světě, proč vám na tom tak strašlivě záleží, je to pro vás fakt tak důležité nebo jen ubíjíte čas? Jsem primitiv, pro mě jsou nejlepší na světě makový buchty - a přesto jsem je měl LETOS celkem asi 4x, no a co! KAŽDÝ z nás se hodí k něčemu jinému, proto žijeme ve společenství, proto každý z nás to "nejlepší" vnímá jinak, ostatně Werich zpíval: "Ten dělá to a ten zas ono..." Myslím, že taková rádoby srovnání se hodí jen pro stádo - kdo bude mít na vlasech nejvíc gelu, tak vyhrává :-) Jenže co když ten gel nepoužiju vůbec? Co to je nejlepší univerzita nebo nejlepší země, když přece VNÍMÁNÍ a hlavně POTŘEBY každého z nás jsou JINÉ? Máme snad všichni svět vnímat stejně a mít stejné potřeby? Co takhle všichni stejný kus chleba, stejný obleček, stejné vysvědčení, stejný plat, stejné makové buchty - líbilo by se vám někomu? K čemu vlastně slouží taková srovnání, zase až na prvním místě prachy? Proč ta potřeba neustále si něco dokazovat, vy tomu opravdu rozumíte?

16 Anti Anti | E-mail | 30. listopadu 2011 v 0:22 | Reagovat

[11]: ale tato "vyhoda" nebo "nevyhoda" anglickeho jazyka je ciste chyba Cechu. Takze zde neni zadne srovnavani jablek s bramborami. V USA muzete skolu vystudovat v anglictine, spanelstine a nektere skoly vam umozni i dalsi jazyky. v Cesku zadnou skolu v anglictine nevystudujete. Ve Svedsku je anglicke vyucovani normalni. Takze nevidim problem proc by Ceska universita nemohla vyucovat i v anglictine. Pritahla by zahranicni studenty, penize a zvysila by se prestige skoly. Jenze problem je tu ze zadny Cech neumi anglicky, natoz vyucovat v anglictine na treba technicke skole napr mechanical engineering. A zahranicni professori jsou pro Ceskou skolu prilis drazi, ti jim tam za tretinu platu chodit ucit nepujdou, mozna jako charity, ale ne regular job.

17 Anti Anti | E-mail | 30. listopadu 2011 v 0:27 | Reagovat

[15]: Judit, my nic neresime a nezalezi nam na tom co je nejlepsi. My si jen obcas potrebujeme "odplivnout". Takze ja se vykecam a mam dost na nejakej cas.

Buchty mam rad taky ale nemel jsem je leta letouci. Tady se udela nedaji, jsme moc vysoko (nad morem) a testo tady nenakyne :(

JInak to srovnani je tady jako reakce na neco... jestlipak vite na co?

18 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 30. listopadu 2011 v 0:35 | Reagovat

To je choroba doby hledat to  “ NEJ”.Nejlepsi hokejovi  tym  vyhrava vetsinu zapasu.
Nejlepsi  zpevak proda nejvice nahravek. Nejlepsi  spisovate  napise nejvice popularnich knih.
Ale s temi universitami  si to mam vysvetlit tim, ze ta nejlepsi universita vyprodukuje nejmene
podradnych   vzdelancu ?

19 Moe Moe | 30. listopadu 2011 v 1:05 | Reagovat

[14]: Zde mate pravdu, kazdy Cech je s nejakym titulem az je to legracni. To bohuzel prislo s Anglie a Cesi si mysli ze se tim vyrovnaji svetu. Anglicani si vzdy mysleli ze jsou smetanka, vsechno vi a zna, a kazdy z nich ma nejakou "King College". Nikdy jsem je nezamestnal protoze po par minutach rozhovoru bylo jasne ze jsou blbi jak punstok. Jo, Nemci a Holandani to byla jina klasa!
Odsud odjizdi spousta studentu do Anglie si udelat treba Masters degree in Urban Planning protoze to je jenom 1 rok a nemusi psat a obhajovat thesis.
Zde je to dva roky a musi "publish svoji diplomovou praci".
Proto kdyz absolventi hledaji praci, je dozhodujicim faktorem KDE studoval radsi nez CO studoval.
Otazka financi je naprosto crucial pro kazdou universitu, aby mohla platit ty nejlepsi kapacity. Jazyk neni rozhodujici, protoze tento okruh lidi prednasi v Anglictine kdekoliv na svete a jejich posluchaci jsou z celeho sveta znali jazyka prednasek.Je to proto jenom otazka investice do laboratori,vyzkumu a lidi, atd.
Jak rikam, Cesko na to penize nema, jen se podivejte na historii U Karlovy, vzdy byla uspesnejsi za dobrych casu bohatsich vladcu.

20 jkorcak jkorcak | E-mail | Web | 30. listopadu 2011 v 1:08 | Reagovat

[14]:Není vyloučeno, že český inženýr na vaše stránky ani nezabloudí. Může se také stát, že si zde diskutujete jen pro sebe.

21 Jiřina Korčáková Jiřina Korčáková | E-mail | Web | 30. listopadu 2011 v 1:20 | Reagovat

[16]: Jak jste na to přišel? Samozřejmě, že tady jsou školy, kde můžete studovat v angličtině, najděte si to na internetu, když máte takový přehled! Já vím hned o několika přátelích, kteří tak vystudovali. Nevím nakolik své studium využijí a na jakou úroveň byste je zde ohodnotili, ale Maxime např. si to v Praze střihnul hned ve třech jazycích. V češtině, angličtině a francouzštině, máte také zájem? Dám vám na něj spojení, můžete to spolu konzultovat (třeba španělsky, to on také může). Maxime sem ovšem přišel z Afriky, z Beninu, takže můžete být klidní. Není to Čech. To je radosti Na starém bělidle! :-D

22 Anti Anti | E-mail | 30. listopadu 2011 v 1:27 | Reagovat

[19]: Souhlasim. Vesmes rikate totez co si myslim ja. Tedy krome to o tech Anglicanech. Ty moc neznam, takze nemuzu posoudit. Byl jsem tam jen 14 dni pred mnoha lety a do te doby jsem si myslel ze jsou smetanka (jejich namorni imperium me vzdy imponovalo nez o to prvenstvi prisli) ale prisli mi prilis konservativni. S tou posledni vetou nelze nez souhlasit, ale vetsina universit v USA je financovana ze soukromych zdroju (skolne + donation byvalych studentu + vysledky vyzkumu atd.) nikoliv statem. Proc by UK nemohla prijmout podobny model? Ono to ale souvisi z celkovou naladou. Kdyz vystuduji prestizni skolu a diky ni se v zivote uplatnim a vidim ze to jde, necini mi potize skole venovat cast svych vydelku. Jenze v Cesku nejde nic, je tam blba nalada, kdekdo kouka jak vas okrast, prechytracit a kdyz neco nekomu venujete tak se hadate s financakem jestli si to muzete odecist. Takze chut podporovat v Cesku education ze soukromych zdroju nejde. Chybi tam ta zpetna vazba. A proto si myslim, ze ten komunistickej pokus o bezplatnem skolstvi je na prd. Vsichni tam studujou dokud muzou (vecni studenti) ale misto prednasek sedi v hospode a chlastaj, nenauci se nic, a je jim to vcelku jedno, protoze to maji radoby zadarmo (tedy zaplati to flakani vsichni). Kdyz jsem tam byl kdysi na navsteve tak CVUT mela problemy ziskat studenty (nevim jak ted), takze brali kdehoko jen aby dostali penize od statu na hlavu a meli na provoz. Pak se nedivte, ze z tech skol vyleze banda budizknicemu, kterym je to vsechno jedno. Vyjimkam se omlouvam.

23 ostravak ostravak | 30. listopadu 2011 v 1:28 | Reagovat

[13]: Vy jste mi pane kral nejakej mudrc. A podle ceho by mely ty tabulky podle vas byt sestaveny? Snad se vy nepovazujete za experta hodnotit kvalitu universit? ;-)

24 Moe Moe | Web | 30. listopadu 2011 v 1:29 | Reagovat

Jelikoz moje odpoved vletela do "Spamu" pokusim se to napsat jeste jednou.
Podle informaci (viz klikni na web) Karlova je 25th, a Masarykova 42nd. v Evrope. Jagelonska neni v prvni 100.
Cili zalezi kam se clovek diva.

25 Anti Anti | E-mail | 30. listopadu 2011 v 1:36 | Reagovat

Pani Korcakova, jestli cesky inzenyr sem prijde nebo ne je mi uplne jedno, takze ano, diskutujeme (diskutuji si) tu pro sebe. Nedelam to casto, ale obcas se mi chce, protoze jsem rad, ze s nazorem na Cechy nejsem sam.

Jinak me informace o Ceskem skolstvi jsou pravda starsiho data, preci jen je to temer 12 let co jsem tam byl naposledy a mel moznost videt na vlastni oci. Tu uroven anglicke vyuky bych rad videl. Skoda, ze nedelaji on-line studium, to bych se prihlasil.

26 Anti Anti | E-mail | 30. listopadu 2011 v 1:40 | Reagovat

p.Korcakova, tim zaroven pada argument o srovnavani jablek s bramborama. Pred lety anglicke studium na CS universite bylo neco nevidaneho a nemyslitelneho, jestli nyni to nabizeji, tak uroven a uplatneni studentu je tedy nulova nebo nizka a pak si 350 misto zaslouzi opravnene...

27 ostravak ostravak | 30. listopadu 2011 v 1:59 | Reagovat

[24]: No vidite pane Moe kolik je ruznych hodnoceni Universit. Na pr podle jedne web stranky je Masrykova U. na 146. miste a KU na 169. Ta sama stranka tez hodnoti tu Moskevskou na 19. miste. Takze jak vidite mate na vybranou ktere hodnoceni jako Cecha je vam nejsladsi. :-P

28 Jenda Jenda | 30. listopadu 2011 v 2:01 | Reagovat

[19]:
Inteligentnější, než ti Vámi popsaní Angličané, jsou ti, co se za ně pokouší vydávat. Nejhorší jsou pak ti, co nesvedou být ani jejich karikaturou.
Též píšete o titulech a slabosti Čechů pro ně. Je příznačné, jak tento článek, který se jimi nepřímo zabývá, vzbudil u českých čtenářů nevoli – vždyť oni pro ně (ty tituly) musí mít vytříbenější cit a pochopitelně moc dobře vědí, který je ten pravý.
Jsou však i jiní Češi, třeba pana Bakala, který své děti dal do švýcarských škol (podobně tam chodil do školy i současný severokorejský Kim). Osobně si myslím, že jak pro Kima, tak pro Čechy a Bakalu je CUNI stejně dobrá (ne-li lepší) jako Oxford. A pro Oxford to též nebude na škodu (když pomyslím na Otu Šika a jeho angažmá na švýcarské uni v St. Gallen).

29 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 30. listopadu 2011 v 4:52 | Reagovat

Na tabulky jsem se nepodival; komentare staci; dat do korelace se da vse. Ale studoval jsem v Bernu i v USA a mam pratele od ranceru pres byz-people po akademiky a diky rozsahlym cestam po EU & USA a praci od kopace, drevorubce, 'ski-bum' az po 'top exec' mam o zivote prehled.
Takze, pouze nektere US university jsou spice a pouze v nekterych oborech. Neni pravda, ze jsou zde Uni dotovany jen privatne. Vsechny 'State Uni/colleges' jsou placeny z dani, privatne i od 'alumni.'
Milane, asi vis, ze zde na Z jsou skoly dotovany nejen z 'property taxes', ale tez z 'mining taxes.' Dul Barrick na zlato je nejvetsi na svete a je v NV. Helas, US vzdelani vubec je kontrolovano odbory a Fed byrokracii (salonni Levice). Vsechny skoly, ktere prijmou Fed $$ musi plnit Fed pozadavky. The money comes w/ strings attached, cappish! Pouze opravdu privatni vysoke, vcetne krestanskych, jsou nezavisle. Uvedomme si, ze jsou zde tisice vysokych vseho druhu, vcetne 'community colleges, some good some bad.' Je to velmi komplexni 'issue.' Obzvlaste na tzv. Liberal Arts & Humanities Colleges' vladnou uz desetileti levicovi radikalove a feminazis ze 60' let. Presne po vzoru Trockeho prepsali US dejiny - revisionismus jako stehno!
Vymysleli P.C. a z toho vseho plyne 'deliberate dumbing down of general populace.' Vsechny firmy zde si stezuji na to, ze vetsina graduentu netechnickych oboru neumi cist a psat na urovni potrebne na kvalifikovanou praci. Priblblice s diplomem z Harvardu (Bill Gates z H. vypadl) 'in Women Studies', nebo kreten s diplomem z UCLA 'in Chicano Studies' se jasne nikde neuchyti, krome vladni byrokracie, nebo v levicovych nadacich. V posledni dobe jsou tyto parasiti videt ve 'Flea/Pee Party [so-called occupy W. Street crowd] across the country.' Naopak, US technici, vedci a inzenyri jsou spice. Nejvice v chemii, leteckem a vesmirnem prumyslu a jasne v IT. Behem Reagana jsem byl pet let 'top exec for a Swiss High-Tech Corp.' Mam tedy opet 'hands-on & real world' zkusenosti a je to jinak nez v tabulkach a statistikach, ci na vecernich zpravach. Vetsina mych klientu byli 'defense contractors: IT, aircraft, aerospace, factory automation', ap. Videl jsem z 1. ruky, jak sikovny, schopny, znaly, vynalezavy, pragmaticky a produktivni Amici jsou, at uz delnici, technici, manazeri, inzenyri i 'top execs.' Mym sefem byl CEO v Curychu a ja jsem ve sve kapacite jednal se vsemi zminenymi vrstvami lidi. Jednalo se o aplikovanou spickovou a precizni techniku a byznys. Muselo se najit reseni a zvysit produktivita. V tomhle na USA a Svycary nikdo nema. Mluvime ovsem o 'private industry.' Nikdo z techto velmi specializovanych lidi 'from the shop floor to the ivory office' se nikdy nevytahoval, nemachroval, atd. Jakmile se rozhodlo, nase firma postavila 'custom system.' Ja klientovi pomohl s instalaci a zabehnutim, sef dostal sek a tim to zvadlo. Treba Parker Hannifin v Orange County mel potize s vyrobou titanovych 'afterburner impellers' rotujicich 50K rpm ve 3000 st C plasma v F-16. Postavili jsme jim custom system za 750 tacu (1987) a zvysili produktivitu z jedne turbiny za 17 h na ctyri za 2h. Jednani a vypocty trvaly dlouho & 'were intense', ale vsichni vedeli o co jde & 'contribute to the final solution.' Az na male vyjimky se o takovem stylu jednani a znalostech lidem v Kotline muze jen zdat.
Zminene high-tech aplikace jsou puvodne z USA (70' leta) a jedna 'CH', jedna nemecka a jedna japonska firma (tri na svete) to v 80' letech vylepsily a diky Reaganovi exportovali hlavne do USA. Na ukazku, uz tehdy aerospace engineer vydelaval 100-150K $$ rocne! Za to se da v 'pleite' Kalousi dobre zit i dnes.
Co se penez na R&D na Unis zde tyce je to pravda, ale vyrobky, zlepseni, novinky, patenty se hrnou, jde o ROI, jinak by zdroje vyschly!
Skutecne vzdelani se nutne musi projevit v aplikacich a vyuziti v cele spolecnosti 'across the board' a v celkove zivotni urovni i mezi temi blbejsimi. Pouze jeden priklad: firma Apple zmenila zivot lidem na cele planete. Bez pomoci od vlady a bez Harvardu. Jde o genialni US system, ktery tohle umoznuje, zacit v garazi "and the rest is history." Tesla, Edison, G. Bell, H. Ford, Carnegie, S. Jobs; too many to count.

30 PACEJKO PACEJKO | 30. listopadu 2011 v 6:12 | Reagovat

Vidim to jako "Zapadak". Nejhorsi je vzdelanej BLB a kde se vzdelal je uz suma fuk!

31 GF GF | 30. listopadu 2011 v 8:00 | Reagovat

No jako zeme s pastevci ovci  a potomky kriminalniku na tom AU se 2 uni v prvni 50 ce a 4 uni v prvni 100 neni zase tak spatne.

32 jkorcak jkorcak | E-mail | Web | 30. listopadu 2011 v 12:23 | Reagovat

[26]: Pokud vím, tak v Africe by uplatnění určitě našel. Jenže se tu mezitím oženil a má děti. Hmmm ...

Anti, já vám přeci nic nevyčítám. Na realitě, kterou žiji já, už tyhle žebříčky nemohou nic změnit. Ostatně, já mám na žebříčky svůj názor. Když jsem já dělala poprvé zkoušky, také si sestavovala přijímací komise pořadník podle výsledků zkoušek.  Byla jsem údajně na druhém a pak na třetím místě. Jenomže pak přišel na řadu úplně jiný pořadník a vyšoupli mne z toho úplně. A tak to začalo všechno znovu od začátku a bylo to tak vždycky. Vzala jsem si z toho poučení, to ano. Když jsem pak byla na škole, viděla jsem některé pedagogy akorát na konci školního měsíce, když si šli vyzvednout plat. Tenkrát se plat ještě neposílal na účet, to bych je asi neviděla vůbec. Dnes soudím, že veškerou školní inspekci představovalo vlastně STB a politické prověrky. Dokonce i z hlediska tzv. slušných lidí z oboru jste se provinil,  už když jste se odvolal proti jakémukoliv jejich "odbornému" rozhodnutí a bez protekce jste nic nezmohl. Nemohu vědět, jak je to dnes, nemohu současnost totiž posuzovat podle vlastních dětí, ale podle toho, co vidím kolem sebe, lidé se vůbec nezměnili. Za hranicemi tedy asi ano, to přijde také na hranici.

A o zábavu s českými inženýry nestojím o nic více než-li vy.

33 xert xert | 30. listopadu 2011 v 15:14 | Reagovat

:-|  :-!  :D  [:tired:]  O_O

34 ostravak ostravak | 30. listopadu 2011 v 17:08 | Reagovat

[29]: Zapadaku, podle toho co pisete tak budete v te USA dost velka kapacita, pak se ovsem divim, jak muzete napsat ze ten Barrikuv dul v Nevade je nejvetsi na svete. Asi jste nikdy neslysel o Grasberg Gold mine v Papunske provincii v Indonesii. BTW, ten dul co mate na mysli v te Nevade je az na patem miste. Jinak v mnohem co pisete mate pravdu.

35 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 30. listopadu 2011 v 17:25 | Reagovat

Když si uvědomím, jací šmejdi vyšli z "Karlovy Univerzity" v době, kdy jsem tam studoval já (který se na to vysral-přerušil studium, když jsem viděl do jaké řiti to všechno na škole kráčí), vůbec se nedivím, že je Karlovka na samém chvostu vzdělanosti, téměř na konci.

36 Pyjonearka Pyjonearka | 30. listopadu 2011 v 17:29 | Reagovat

Kdysi na zacatku let 80ych jsem se presunovala z Italy do Sverige a na Danmarkske lodi byla spousta JZDaku tj reditele a zootechnikove. S jednim jsemdiskutovala mezi 4 okami (tho no seks :-) a rikala ze my (mimo CeskoZlodejskou misu) se porovnavame s celym svetem. On rekl ze v CeskoZlodejsku se srovnavaji s vedlejsi vesnici. A tak je tomu dodnes

37 pierino pierino | 30. listopadu 2011 v 19:24 | Reagovat

ja mam rad cesky ynzynyry ( ing. )a magistry ( mgr. ) tech je v kazdy hospode fura.... :-)

38 Joo  Tuuuhle Joo Tuuuhle | E-mail | 30. listopadu 2011 v 19:54 | Reagovat

Po peti letech u ceskych drah pouzivam pred svym jmenem titulu ..pudr...= posunovac u drahy!

39 Judit Judit | E-mail | 30. listopadu 2011 v 22:20 | Reagovat

[17]: Nevím na co je to reakce, je to hloupé to takhle přiznat, ale naštěstí nejsem politik :-) Jen se snažím pochopit co většinu přítomných na tomhle blogu vede až k nenávisti vůči zemi, ve které žiju, a ve které zřejmě i oni žili - alespoň na mě to působí jako nenávist. Nechci se o to hádat, ale pochopit. Mám 16 let známé v USA, příbuzné ve Francii, strýc přes 30 roků žil ve Filadelfii...přesto jsem od žádného z nich nikdy nevnímal nenávist vůči Čechům - nebo Česku?? Dnes tady po vzoru vyspělých zemí musím pracovat na spoustu různých parazitů, ať už to jsou žebráci nebo neplatící milionáři, takže si taky občas pořádně odplivnu, ale necítím nenávist k těm vyspělým zemím, od kterých jsme tenhle model už zas tak úspěšně okopírovali, necítím nenávist ale ani k Česku, je to přece moje rodná země :-) A ta nadmořská výška kontra buchty - to mě fakt zajímá, zatím jsem o tom jen četl!!!! Peču si totiž roky sám chleba, raději než to komerční svinstvo :-)

40 Judit Judit | E-mail | 30. listopadu 2011 v 23:06 | Reagovat

[18]: Rozumím, a kdo tedy porazil strom na ty jejich hokejky - nejlepší dřevorubec s největší a nejostřejší sekerou nebo nějakej usmolenec, který kácel jen proto, aby měl na chlast? A co když je úspěšný autor několika desítek knih zároveň i úspěšným absolventem VUML - jak na tohle se dívá civilizace na západ od nás?

41 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 1. prosince 2011 v 0:22 | Reagovat

Ostravaku;

diky za opravu. Ovsem Barrick byl #1 velmi dlouho. V posledni dobe jsem zrovinka tohle nesledoval; starsi data.
Klidne a konkretne napis v cem dalsim nemam pravdu. Od toho debata a diskuze je. Ja jsem prvnim, kdo se rad pouci.
Pacejko to rozetnul: nejhorsi je vzdelanej BLB! Amen! Potkal jsem jich v CZ/EU/USA hodne. Jak se zde krasne rika: it happened to me twice, first & last time...

42 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 1. prosince 2011 v 1:18 | Reagovat

Ostravaku;

jeste dodatek. Ohledne toho dolu neslo o velikost, ale o to, ze se diky prebohatemu prirodnimu bohatstvi z toho na US-Z financuji skvele skoly a z toho plynouci spickove 'spin-off R&D firms in bio-tech, genetics, bio-med, flight simulators (invented here), nano-tech, IT apps,' ap.  
No a, kapacitou jsem se tehdy stal az zde, tnx to the Grace of God, ucenlivosti, houzevnatosti, nadsenim byt v USA a stykem s temi chytrymi lidmi. It rubbed off on me.  Dostal jsem se legalne do USA na 'B2' visum na 10 let. Jak jsem zde nedavno odpovedel P. Kohoutovi ohledne odboru, makal jsem tehdy 50-70 h tydne, obchodne letal po celych USA a vydelaval (earned) 'six figures.' Jednim z mych klientu byla NASA-Ames. Po vybuchu 'Challenger' jsme jim postavili 'custom system' a ty 'leaking O-rings' utesnili. Na tohle jsou Svycari naprosta spice. Z uzasem jsem se v Curychu dival na nase techniky (byvali hodinari), jak v 'clean room' rucne 'assemble' elektroniku a mechanicke casti s precisnosti 'certified 3 microns!' Vsechno hw a sw bylo stejne 'made in USA.' Kontakt do NASA (inzenyri s 3. doktoraty) mi tehdy dal dnes uz mrtvy profesor aeronautics z Uni na J-FL, puvodem Cech. Dnes bych to ale uz nedelal. Zjednodusil jsem si zivot; radsi se toulam tou zdejsi nadhernou divocinou mezi pumami, horskymi kozami a medvedy (skvela spolecnost, btw), nebo jdu pesky do 3500 m a sjedu 45 st krpal v metru prasanu s par kamosi. Ozvlaste v tomto prostredi je 'macho' machrovani 'quite deadly; one screw-up & you ain't coming back home.' Jak je videt, tak jsem zatim zadnou selmu jeste nerozjancil, aniz bych mel u riti lavinu.
Pak terenaka umyju od bahna, ci soli a dam si jeleni gulas s bramborem z ID a placam tady reminiscence u pana Rosti. Sampansky a kaviar v hogo fogo francouzskejch spelunkach (pro potechu me ex-zeny [high maintenance looker] jsem to delal rad) uz mam davno 'and for good' za sebou, to je nuda... To me stejne nikdy nedefinovalo. Holt mi US system sedi, at delam co delam a je suma fuk kolik dolacu mam v kapse. You can't take w/ you...

43 ostravak ostravak | 1. prosince 2011 v 1:37 | Reagovat

[41]: Vsak muj zaver byl, ze s vasim nazorem souhlasim, az na ten Barrikuv dul, coz zas tak velkej prehmat nebyl. ;-)

44 ostravak ostravak | 1. prosince 2011 v 1:42 | Reagovat

[42]: S tema Svycarama jako naprosta spice v oblasti tesneni bych si nebyl tak moc jiste, znam par americkych firem ktere jsou ve vyrobe a designu tesneni na dost vysoke urovni (Parker, Disogreen, Fluoroware, aj). ;-)

45 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 1. prosince 2011 v 3:06 | Reagovat

Ostravaku;

ja nemyslel tesneni jako takovy (per se), ale precisnost jako takovou a 'tolerance in microns' v mechanicko elektronickych vecech. To maji Svycari i Nemci v prstech (Fingerspitzengefuehl). Na tesneni, hydrauliku a vzduch je Parker jasne spice. Mel jsem napsat 'tehdy byli', me zkusenosti jsou z let 1984-88, takze po technicke strance je to stejne 'obsolete.'
Kdepa ty v USA zijes? Jist curious...
Z tvych komentaru svita, ze jsi klucina ciperka.

46 Anti Anti | E-mail | 1. prosince 2011 v 5:33 | Reagovat

[40]: Judit, myslim, ze jste si sam odpovedel. Podivejte se na to ocima tech co odesli. Meli jiny nazor, nechteli se zaradit do sedi, kterou jim chtel diktovat komunismus, nechteli colaborovat, chteli zit svobodny zivot, delat co je bavilo atd. Ta rodna zeme, o ktere mluvite se k temto lidem zachovala tak, ze je zavirala na dlouha leta do vezeni, lagru, v 50 letech je mucila a popravovala. Ta sama rodna zeme, kdyz jste se jen blbe narodil vam nedovolila vystudovat a jedinou praci o kterou jste mohl zavadit byl prave ten PuDr. (posunovac u drahy - dobrej vtip). svobodne jste nemohl delat nic, studovat jste nemohl, pokud jste nekolaboroval. Bezny Cech, co se tomuto rezimu "jen prizpusobil", kolaboroval aby prezil, ten toto nechape a nikdy nepochopi. Nikdy nebyl svobodny, nikdy svobodu nezazil a nikdy ji nebude umet pouzit ci jen zit (svobodne). Mnozi, co se nechteli rezimu prizpusobit nebo kolaborovat se rozhodli odejit. Nekteri museli, protoze je nahanela StB, nekteri nechteli aby jejich deti v tomto marastu vyrustali (jak kdysi prohlasil Matuska, "kdyz uz ma muj syn vyrustat s rudochem, tak at je to radeji Indian"). A jak se na tyto lidi diva jejich rodna zem? Nenavidi je, pomlouva je a mysli si o nich, ze odesli jen proto aby si polepsili a zili si jako prasata v zite, zatimco oni, chudaci, museli zustat a "trpet" (kolaborovat) pod komunistickym rezimem. Kdyz se situace zmenila, spousta techto lidi verila, ze se vse zmeni a spousta se chtela vratit. A jak se k nim jejich rodna zeme zachovala? Skoda mluvit. Ja mluvim z vlastni zkusennosti. Zlodejina, lzi, okradani, nadavky do vychcanych emigrantu, nakradene majetky dodnes vlastni ti co je ukradli, pripadne jejich potomci. Justice je v Cesku stale komunisticka, v Nejvyssim soude sedi clovek, co psal komunistickou ustavu, atd, atd. Kdyby Nemecko po valce postupovalo s de-nacifikaci stejne jak Cesko (a cely vychodni block) tak tam mozna jeste dodnes je ministrem vnitra Himmler, Ministrem obrany Goering, ministrem hospodarstvi Speer, a prime ministrem a presidentem Doenitz.

Jinak ja mam Cesko jako zemi taky rad. Rad bych se podival znovu na mista jako Karlstein, Lednice, Hodoninsko-breclavsko do sklipku meho dlouholeteho kamarada, severni Cechy atd, ale to by se musel cely narod vystehovat a nesmel po me nic chtit. Neni to o zemi, ale o lidech v ni a nezlobte se na me, tam to komunisticky mysleni porad je. A stejne jako alkoholik si neprizna, ze chlasta uz moc, ani Cech si nechce priznat, ze neni pupek sveta a ze by mel na sobe zapracovat a neco udelat. Jenze uz i dnesni mladez, co komunismus nezazila, si mysli, ze se zilo lip za komancu. Pripomina mi to Mojzise, ktery vyvedl Zidy z Egyptskeho zajeti a ti ho za to malem ukamenovali, protoze se za Egyptanu meli lip. (Exodus 16:1-15). Takze se pak nedivte, ze jsme k Cechum velmi, velmi kriticti. Pokud budete zit dlouhodobe v cizi zemi, ktera uznava svobodu slova, svobodu jednotlivce, pravo na soukromy majetek a jeho ochranu tak jako v USA (ackoliv taky neni idealni, ale zatim to nejlepsi co jsem mohl zazit), tak se na Cesko a lidi tam zijici a navzajem se k sobe chovajici zacnete divat z uplne jine perspectivy. A ta neni moc prizniva...

47 Anti Anti | 1. prosince 2011 v 6:02 | Reagovat

[40]: jinak s tema buchtama/knedlikama v nadmosrke vysce, voda na knedliky vari o 10 stupnu (v 8000 ft) drive, takze musite varit dele a tim knedliky rozvarite, a buchty nenakynou a nenakynou a kdyz je date pect tak jak jsou, vyjde z toho zmuchlana muchlanina... Testo rychleji vysycha a ma tendenci absorbovat vlhkost z okoli a yeast (drozdi??) kyne dvakrat rychleji, takze ho "pretahnete", ja to ale zkousel dvakrat na knedlicich, kdy jsem pak za staleho michani vylil to v tom hrnci do zachou... Ale jsou tu lidi, co to umeji i v teto vysce ukuchtit. Ja ne.. ;)

48 Moe Moe | 1. prosince 2011 v 7:39 | Reagovat

[27]:Presne to co jsem chtel rici. Vyberte si co se hodi do kramu!

49 Moe Moe | 1. prosince 2011 v 9:17 | Reagovat

[29]:[42]:Zapadak, at jste kdo jste,"you speak my lingo". Uz jen proto ze jste byl "Ski Bum", doufam ze na Snow Bird v Utah! Presne tak jak jste napsal uspesny business pracuje, a tesi mne ze jste se "obviously" uchytil!
Zamestnal jsem nekolik Cechu, rozhodne dobra kapacita ve svem oboru ale nikdo z nich neumel prodat to co znali. Nekdy mnohem schopnejsi nez US counterpart, byli si nejisti, jejich prezentace byla neduveriva a neumeli se chovat "in the boardroom". Americani a Britove nemeli zdaleka jejich schopnosti, ale umeli se prodat, vzlastne Americani byli sebevedomi a dali dojem vyssi kvalifikace a kontaktu.
Vetsinou konkurs vyhrali Americani "to the detriment of the company as a whole".
V celku jsem mel dojem ze Cesi vysokoskolaci se neumeli predstavit na Zapade jako equivalentni uchazeci o joby, jako jejich US soucastnici.
Mnoho Ceskych svetovych kapacit bylo neuspesnych i kdyz treba meli svetove patenty ve svych oborech. Hlavne nemeli kontakty, a socialni network na to aby byli uspesni.
To byl a je myslim nejvetsi handicap lidi z Ceska. Neznalost cizich pomeru, neschopnost "Social Networking". to se ale casem zmeni. Tak neni treba lamat hul!

50 marty marty | E-mail | 1. prosince 2011 v 9:40 | Reagovat

Fakt, ze ceska veda a uroven univerzit v Cesku je velmi nizka, neni nic noveho. Je to celkem logicke, profesori na ruznych katedrach ceskych vysokych skol pripominaji skanzeny - stejne osoby a obsazeni jako na pocatku osmdesatych let, sem tam presunute z vedeckych ustavu na univerzitu. Tyto presuny se konaly pocatkem devadesatych let, v dobe, kdy meli pani profesori obavu, ze se akademie ved zrusi.
Jaka muze byt uroven vedy a absolventu univerzit, kdyz jeich vyucujici(prednasejici anebo sefove) ve svetovem meritku ve svem oboru sotva drzi krok? Typicky cesky Prof., DrSc a clen ruznych komisi ma v prumeru maximalne 100 az 300 odbornych citaci! Vyjimku tvori snad jen Znojil a Horava.
Vedci, kteri ve svete, neco dokazali a maji ruzna mezinarodni oceneni, zminovani nejsou ( napr. Streda, Moroz).
Naopak, stejna jmena a stejna clenstvi v ruznych i vyberovych komisich jako pred "revoluci" - napr. Havlicek, Obdrzalek, Langer, Tolar, Jungwirth, atd...
Taktez zadne konkurzy na vyberova rizeni na vedouci pozice v mezinarodni odbornych publikacich, jak je ve svete zvykem. Pokud probiha konkurz, je oznamen na nastence patricne univezity nebo ustavu, ktery jej vypisuje.
No a potom moznost kritiky anebo stiznosti - podle hesla " stezujte si u nas na nas" zarucuje zajiste naprostou objektivitu...
Takze kdyz je hodnocena univerzita ve svete, tak podle poctu absolventu, urovne profesoru a efektivity. Podle toho dostava financni podporu dane zeme. Proto se take snazi univerzity ve svete prilakat ty nejlepsi profesory, proste proto, ze se to vyplati.
Na zaver jeten takovy clanecek k veci:
/str.5 Podvihorlatskych novin/.
Mejte se hezky.

http://www.podvihorlatskenoviny.sk/admin/data/1322134889_news.pdf

51 Pyjonearka Pyjonearka | 1. prosince 2011 v 15:05 | Reagovat

[49]: Moe v Snow Bird, Utah, jsem se kdysi svezla svycarskou lanovkou s jodlovacim muzakem potom co jsem je instruovala v tamejsi voj. tovarne schovane v lesich. Ani na hajzl me nenechali jit samotnou pouze s doprovodem, tak to byly utaj. skutecnosti v tom Utah. Srkali jsme tam Budweiser

52 Judit Judit | E-mail | 1. prosince 2011 v 21:07 | Reagovat

[46]: Tohle je v pořádku, všemu rozumím, pamatuju, jak jsme s klukama pubertálně házeli šutry po tancích, pak "chtěli" do světa a alespoň poslouchali Hlas Ameriky a nechali si posílat LP desky ODTAMTUD - a zůstali raději TADY a já pak pracoval jako dělník u dráhy :-D :-D Dnes zas ale VŠECHNA média totálně ignoruju, abych se nepoblil. S otevřením hranic a přibýváním zkušeností se totiž podstatně změnil i můj pohled na svět. Dnes už vím, že politickou svobodu NIKDY nemám bez svobody ekonomické - a svoboda je pojem absolutní, stejně jako spravedlnost, svobodný buď jste nebo nejste, žádné napůl, takže opravdu svobodných je několik málo lidí na zeměkouli, a to ještě kdoví :-) Pracoval jsem tady pro několik zahraničních firem - a 100% z nich mi dluží nemalé peníze za práci prokazatelně odvedenou, vymahatelnost nulová, dnes mě ani nenapadne pracovat pro zahraniční firmu! Vím konkrétně, že ve Švýcarsku, Itálii a Francii je práce načerno poměrně běžná, stejně tak je dnes běžná v Čechách. Jedna moje příbuzná ve Francii ve svých 34 letech ještě nepracuje, protože stále studuje :-) Znám v Čechách lidi, kteří pracují pro zahraniční firmu 190 hodin měsíčně za 4000,- Kč, znám bohužel i jiné, kteří pracovali pro českou firmu 350 hodin za 6000,- Kč a týden dovolené v roce, vidím kolem sebe úspěšné prádelny peněz, vidím ale i Paříž s umělou zaměstnaností a přitom plnou špíny, žebráků a bezdomovců, naštěstí nevím kolik veřejných peněz nacpala Amerika v posledních letech do soukromé sféry.... A pak se ptám sám sebe - kdo tohle všechno zaplatí? A odpovím si - my všichni, kdo si tohle hospodaření necháme líbit a nějaké barikády nepomohou ani Francouzům :-)  Nikdy jsem nezneužil sociální ani zdravotní systém, nepoužívám kreditku, nekupuju na co nemám, čtvrt století jsem měl souběžně 2 - 3 zaměstnání, vždycky jsem bezmezně věřil, že pracovat se vyplácí - dnes je mi to akorát tak k smíchu! Doslova se mi zhroutila základní víra, že práce se má lidem vyplácet a je mi opravdu fuk, jestli je to bolševické myšlení :-) Necítím nenávist, jen se mi přestává chtít pracovat pro společnost, která tohle všechno slovy sice odsuzuje, ale skutky fakticky podporuje. Opravdu vážně přemýšlím, jak se také stát úspěšným parazitem a co se mi to v mozku přihodilo. Pokud ale jsem jen já takový blbec, pak je to OK  :-)

53 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 1. prosince 2011 v 22:57 | Reagovat

[49]:  Moe;

diky za mila slova. Tez tve pozorovani ohledne jinak schopnych Cechu 'is spot on.' Ja mam kliku, ze jsem vyrostl ve velmi zvlastni a 'neceske' rodine, kde jakakoli pochvala, ci pamlsek 'was on merit.' Uz od detstvi jsme zacali cizi jazyky, siroke a hluboke vzdelani, hudbu, sport, ferovost, etiku, vystupovani, nobless oblige bez snobarny, vcetne manualni prace at uz na venkove, nebo ve fabrice (velmi burzoazni pristup) a hlavne naucit se pozorovat, myslet, aplikovat poznani a zkusenosti a 'come to the right conclusion or solution.' Tohle vse nam prislo vhod behem tezkeho pronasledovani & 'punishment for non-cooperation' v dobe Temna let '50 a ranych '60. Lidem jako my jasne svedci kapitalismus a konkurence. We're self-motivated & driven.'
For instance: kdyz jsem jako kluk ukradl Vecerni Prahu, abych mel ctvrtak na nanuka, mama na to hned intuici prisla, dala mi dve pres drzku, rekla, ze MY tohle nedelame a musel jsem noviny jit vratit.
Kdyz jsem do USA v '82 dorazil z Curychu, uz jsem umel plynne E. Jak uz jsem zde psal, me pul rocni toulky mely zvlastni raz. Diky ochrane Prozretelnosti i me schopnosti 'exhibit social graces' v jakekoli spolecnosti a situaci, jsem si nevedomky budoval socialni sit a vystupovani, ktere me umoznilo se umistit do tak vysoke pozice one firmy v ZH. Prispely k tomu take znalosti jazyku (vseobecne velmi neceske). Nez jsem z 'CH' odjel sluzebne zpet do USA, prelozil jsem technicke manualy a brozury z G a F do E. To jsem predtim delal uz jako geolog/geofyzik, protoze jsem umel technickou anglinu lip nez Svycari. Jasne jsou v tom leta zajmu a driny. Uz v 70' letech byla veskera technologie - mainframes, field apparatus, made in USA.
Abych se dostal do USA, stal jsem se byznysmanem. Jsem dodnes byvalemu sefovi vdecny, ze ve me ten potencial videl. And I've delivered the goods. Opet z velke casti diky 'help from above', kdyz jsem si nevedel rady, a vzdelani , ani 'common sense' nestacily, a hlavne 'timing.' Jako na toulkach, i v byznysu jsem byl ve spravny cas na spravnem miste - Reagan defense build-up. Za pet let jsem US divizi globalni 'CH' korporace 'from scratch' vybudoval 'into multimillion $$ byz.' Je v tom taky to, ze mi vsichni klienti naprosto duverovali, protoze videli behem 'negotiations', ze mam na mysli jejich benefit a zajmy a ne mou provizi. A sef v Curychu videl, ze s dietami zachazim jako s vlastnimi penezi. P&L zodpovednost neni sranda, jak vis. Byla to velmi stresova honicka (the rat race), ale mam z toho dobrej pocit. Bejvalej sef je jasne skvelej lyzar a leta potom, co jsem dal vypoved si k nam priletel zalyzovat do slavnyho - champagne dry - prasanu, Alpy zrovna byly 'covered w/ dirt.' Pozval jsem ho na skvelou vecu "in the Cliff Lodge at Snowbird" a to mi rekl, ze diky duvere a 'relationship', kterou jsem s klienty mel, vsichni i nadale pokracuji 'doing byz' s jeho firmou. To potesi; je nejen CEO, ale i majitel. Tehdy jsem jezdil v Audi z CA a opet se na me nebesa zahadne usmala. Odjel jsem dolu v 20:30 a ve 21 h padla z Mt. Superior velelavina, zastavila se o betonovy Cliff a pohrbila ~ 300 aut na parkovisti pod 10 m snehu. Ex-sef byl nasranej, protoze byla 3 dny 'interlodge', zakaz opusteni budov. Predchozi 3 dny jsme si ale krasne zalyzovali v prasanu po kolena-do pasu. Blizard trval 6 dni. To jen tak bokem.
Takze 'neuspech' nekterych schopnych Cechu v Z-EU/USA neni jen nedostatkem sebeduvery, ale neznalosti jazyka, kultury, 'how is byz done' v te ktere zemi a celkovym nezajmem si tohle osvojit, vcetne neschopnosti zbavit se cechackovske malosti; 'just plain wrong attitude & ineptitude developing lasting byz relationships.'
Mas pravdu ohledne overconfidence Amiku, je to v nich. Ovsem v technickych oborech, kde je zapotrebi presnosti a 'attention to detail, i.e., no margin for error & no BS', uz to nestaci. Navrhy 'have to be backed up by facts & results.'
Diky tomu vsemu, co zde popisuji (priprava uz od detstvi) jsem se uplatnil i v tezke konkurenci s US i s D (G) firmami. V mnoha pripadech nas system byl drazsi, ale lepsi kvality, nez konkurence a hlavne diky prima vztahum s inzenyry & management 'prior to closing the deal & offering the best solution', jsem konkurs vyhral i u 'procurement,' hosi, kteri podepisi sek.
Nejvetsi for - dnes to muzu bez opletacek prozradit - byl, ze me technici a inzenyri tajne pasovali 'zezadu' do produkce, kde byly tehdy 'top secret' technologie. Jinak v brane vsech 'defense firms' byla tezce ozbrojena ochranka, ktera si overila, ze jsem ocekavan 'by management.' Tehdy jsem nebyl ani Svycarem, ani jeste Amikem. Ti kluci mohli mit tezky prusvih, ale rekli mi (vedeli, ze jsem do 'CH' uprchl, ap., vsude se me na to ptali), ze to riskuji protoze jsem patriotstejsi nez mnozi US obcane, a to je dodnes fakt. Diky tomu jsem uz tehdy videl high-tech veci, ktere dnes bezne pouzivame, jako civilisti. Jak uz jsem napsal, vynalezavost lidi v US high-tech R&D ' is uncanny.' Vidim to jako pozehnani a je mi cti, ze jsem se tehdy mohl stykat s lidmi z NASA, Texas Instruments, United Technologies, Sikorski (Rusky emigrant), Lockheed, General Dynamics, Parker Hannifin, Martin Marietta, JPL, Lawrence Livermore Lab, Ingersoll Rand, atd. Neuveritelne vzdelani, schopni, produktivni a hlavne normalni; nepamatuji si na jediny pripad, ze by na me koukali svrchu, vcetne VPs of R&D, CIOs, Plant Mgrs, ap. Presne, jak pises, velmi rychle jsem se naucil chovat (odpozoroval jsem) 'in boardrooms' jak se slusi a patri. Jde o 'common sense.'
Velmi doporucuji knihu "You must be joking, Mr. Feynman" od Richarda F., nobelovka za fyziku. Velmi vtipne popisuje atomovy vyzkum a 'pranks' s byrokraty. Jsou nejen ve vlade, ale i u vsech mega-firem; lidska natura.
Jeste na konec. Dva roky jsem se handrkoval s byrokraty & 'union bosses' u Boeingu. Nas system by stal 250K $$ a to nechteli vydat. Koupili tedy japonsky za 160K, ale ten se jim za 3 tydny polozil. Nas jsme prodali jinam a 'it kept humming along for years on end...' Holt svycarska kvalita.
'Nuff said.

54 ostravak ostravak | 1. prosince 2011 v 23:00 | Reagovat

[52]: Judit, mela byste se drzet zasady, ze prace je posledni zoufala moznost jak ziskat penize. :-P

55 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 1. prosince 2011 v 23:27 | Reagovat

A ted separatne o nas ski-bums. Ve Skalistych horach je to zivotni styl bud mladych svobodnych kluku, nebo rozvedenych 'ex-professionals', kteri si, jako ja, z vnitrniho nutkani zjednodusili zivot a venuji se s nadsenim oblibenemu sportu a pobytu na cerstvem vzduchu v nadherne prirode. Ja to delam 'year 'round.' Lyzuji ovsem nejen v UT, ale i v CO, WY, MT (moje byvala sekretarka v Cikagu je z 'Big Sky'). Pred 20 lety i v CA, Lake Tahoe, Mammoth (nejlepsi snih v Sierre Nevade).
Je opet velmi zajimave, ze tzv. 'ski-bum brotherhood attitude' funguje nejen mezi nami 'locals', ale i mezi bohatymi Amiky, co do 'Rockies' letaji kazdorocne uz leta, ci dekady, sami, s rodinami, vnoucaty, ap. Vsichni jsme propadli 'virgin pow' a o to jde. Kdyz jsme na vytazich, tak nadsene diskutujeme o lyzich a vybave a sledujeme 'tracks' a pak 'on the steep & deep' se hecujeme a vejskame jako mali kluci. Vubec nikoho nezajima, kdo je bohatej, ci chudej, vladne 'genuine' nenucena pohoda, no proste parta, ackoli se s hosty osobne nezname. V Alpach tohle vubec neexistuje; i tam se udrzuji tridni rozdily a status quo. Pouze v apres-ski barech je zabava, ale 'on the slopes, nope.' Obcas se k nam pripoji evropani, ale ti, co uz dlouho ziji v USA, ci CND.
Taky je krasny videt vysokoskolaky i dospely v tydnu behem, ci hned po blizardu, kteri jdou za skolu, ci 'call sick', nebo lyzuji rano v cerstvem prasanu a v poledne jdou do prace, ci skoly. Ja tomu zacal pred lety rikat 'fluff fever' a ten vyraz je dnes mezi ski-bums oblibenej. Na to jsem taky hrdej.
Tak takhle.

56 Judit Judit | E-mail | 1. prosince 2011 v 23:35 | Reagovat

[54]: Ostravaku, vřelý dík díky za inspiraci, fakt!!! Neuměl jsem ten stav přesně pojmenovat - teď jsem ale zjistil, že právě tenhle vtip zažívám jako SKUTEČNOST! Navenek k smíchu, ale jinak na poblití...

57 ostravak ostravak | 1. prosince 2011 v 23:54 | Reagovat

[55]: "Vubec nikoho nezajima kdo je bohatej a kdo chudej". To je sice pravda, ale.... pozna se to na vybave (lyze, boty, oblek) ;-)
Tvoje bejvala sekretarka je cikanka, ze je z Cikaga? :-P

58 GF GF | 2. prosince 2011 v 11:42 | Reagovat

V AU jsem vystudoval Uni, ktera patri mezi 40 nejleps Uni na svete - dozvedel jsem se ,ze kdybych si chtel nechat uznat svoje vzdelani v CR, musel bych projit nejakym byrokratickym procesem ,za ktery bych musel i platit - ovsem take jsem s dozvedel, ze titul ing z Mongolska ci Moldavie je v CR automaticky uznavan O_O

59 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 2. prosince 2011 v 21:09 | Reagovat

Ostravaku;

ohledne 'gear' je to pravda pouze castecne a zalezi, kde lyzujes. Treba Vail (CO), Park City & Deer Valley (UT), Sun Valley (ID), ap., tam je snobarna, co se 'latest ski-gear & fashion' tyce. Konstrukce lyzi je leta stejna, pouze 'new top-sheet graphics' se meni. Tam vetsina 'self-respecting ski-bums' stejne nelyzuje.
Dnes uz nejsem 'zamoznej', a mam nekolik paru lyzi i skvelou vybavu; na lyzovani 'in avalanche territory' jeden musi. Na 'beginner planks & cheep boots' se neda na sutovych kuzelech pod utesy, nebo v couloirech mezi nimi lyzovat, to je o zabiti (Glory Hole, Devils Castle, High Rustler, Eagle's Nest in Alta; Bookends, Chamonix Chutes, STH [steeper than hell], Thunder Bowl, Mach Schnell, Wilbere Chutes, Silver Fox, Upper Cirque, etc. at Snowbird). Vetsina jsou ♦♦ diamonds a musi se nahoru traversovat pechem. Nikdy jsem, ani ski-bums, co znam, za nic neplatil plnou cenu. Jsou zde 'ski-swaps, huge warehouse gear sales', ap. Lyzovani v UT je miliardovy (billion $$ per 6 months season) byz. Ja se znam z hor s managerem (kdysi jsem mu hodne pomohl) u firmy Backcountry a mam privatni discount (30-70% off). Where there is a will, there is a way, nicht wahr? Kupujeme 'the best gear for the best price & take good care of it; it's a no brainer, man...' Jak rikam, je to zivotni styl; it fits me to the 't'.
Chlapce, byl's uz nekdy v Cikagu (the Windy City), tam cikani nejsou. Zatim jedineho nefalsovaneho (velmi se divil, ze jsem to poznal) jsem potkal v taxi v Detroitu, je taky jazzovy muzikant.
Byvala sekretarka je z Big Sky v MT; je tedy jasny, jake je rasy. Tak se neupejpej a dej do placu,kde v USA zijes, pokus vubec... Treba Rostovi poslu kratky dia-show/video clip a on to tu zverejni, abys videl, ze nekecam, ac je mi suma fuk, zda mi, ci kdokoli zde, veris. Ja ziju podle axiomu: never explain, friends don't need it & enemies won't believe you anyway...

60 ghost ghost | 4. prosince 2011 v 13:49 | Reagovat

[28]: Ota Sik byl na univerzite v St.Gallenu prumerny prof, ani lepsi, ani horsi.

61 Ivan Loffler Ivan Loffler | E-mail | Web | 6. prosince 2011 v 0:25 | Reagovat

[20]:Pani Jirinko, ja jsem cesky inzenyr, tedy inzenyr vystudovany na Morave na VUT v Brne (ackoliv me povazuji za inzenyra americkeho) a presto na tyto stranky regulerne zabloudim.

Navic si myslim, jak jsem kdysi uz podotkl, ze kdyby se hodnotil pocet komunistu na fakultach a spinavost zachodu, tak KU by dopadla daleko lepe.

62 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 7. prosince 2011 v 21:01 | Reagovat

Judite,

nevim, jestli se k tomuhle jeste vratis, ale 'chapeau', jak rikaji Frantici, co se tvych nazoru, jednani, zpusobu, attitude tyce.
Jen malou opravu, ze se prace ma lidem vyplacet je axiom kapitalismu a ne realneho socialismu. Nemcum, Svycarum, Holandanum, Tajwananum, Amikum, atd., ten blahobyt a peceny kurata do huby asi urcite z nebe nespadly.

63 Judit Judit | E-mail | 7. prosince 2011 v 22:40 | Reagovat

[62]: Zápaďáku, ale vždyť jsem to jak axiom kapitalismu kdysi chápal a navíc jsem tomu i VĚŘIL! Proč to tak v praxi nefunguje? Tady v Čechách poslouchám, že například Němci si doma nedovolí to co tady, tedy neplatit daně, neplatit mzdy, neplatit odvody...že si to dovolí jen tady! Ty snad pouze přejedeš hranice a chováš se úplně JINAK? Já tedy ne :-) Chci pokud možno žít v souladu s tím co hlásám, takže fakt nechápu ten obludný rozpor slov a skutků kolem...

64 Zápaďák Zápaďák | E-mail | 8. prosince 2011 v 4:47 | Reagovat

Judite;

tohle dilema ti teda nepreju, to je horsi, nez ten gordickej uzel, nebot se to rozetnout neda. U vas vladne 'mercenary & crony & petty pseudo-capitalism tainted & infected w/ post-socialist infrastructure.' Jde tedy o naprostyho bastarda, o paskvil.
V Kotline se Nackum, Benesovi v 3. republice (1945-1948) a pak rudej svoloci podarilo vyvrazdit, zlikvidovat, odstranit podnikatelskou klasu a hlavne 42 let rudyho teroru zcela vytesnilo z povedomi naroda, to o cem pises a co je zakladem svobody a prosperity. USA se taky za 3 roky hrozne naklonily doleva, ale je to umela nadstavba, ktera nema zaklad v systemu ani v lidech. A proto se to tady da pristi rok napravit.
Jako priklad uvedu diamanty. Prekupnici a brusici v NYC jsou uz po generace Zidi (coz mi vubec nevadi). Multitimilionove ksefty se uzaviraji bez smluv a pravniku, pouze stiskem ruky.
Americky politicky i ekonomicky system je zalozen na 'rule of law, not the rule of men.' Je to uz taky hodne pochroumany, ale jeste to funguje. Je v tom taky ta kulturni anglosaska fairplay a americke fandeni 'for the underdog.' Hajzl Blagojevic (kumpan Obozo) v zkorumpovanem Cikagu dostal 14 let za podvody, od poroty i od soudce.
Kdyby to v lidech a systemu nebylo, 'he would've walked.' U vas je to 'rigged' uz od Zmatovy. Drz se.
Pokud umis cizi jazyk(y) a je ti >60, emigruj.

65 Judit Judit | E-mail | 8. prosince 2011 v 21:21 | Reagovat

Zápaďáku, vystihl jsi to velmi přesně, opravdu jsem věřil tomu, že smlouvy se pečetí stiskem ruky!!! Dnes tomu nevěřím ani za mák, ale jsem rád, že zatím ještě takový skanzen existuje. Emigrace nevyřeší podstatu věci, zásadní rozpor slov a skutků mě dnes už dohoní prakticky všude. Myslím, že kapitalisti šli po zeměkouli pořád a pořád napravo, až se ocitli úplně nalevo...došlo k úplněmu zmatení pojmů, dnes chápu pojem levičák a pravičák úplně jinak než ty, zvlášť mě fascinuje ta posedlost kapitalistů snad všude ve světě masivně přerozdělovat veřejné peníze, ty neustálé dotace na všechno, lhostejno jak se to jmenuje, to se to přerozděluje z cizího! A ten šílený byrokratický aparát kolem, kumulace funkcí, vytváření umělých pracovních míst, nepokryté ždímání státní kasy, tedy peněz nás všech. Například sponzorství chápu převážně už jen jako legalizovanou korupci, demokratická média mi jsou pro smích, všude mě "monitorují" neviditelné kamery, mobilní operátoři legálně  odposlouchávají moje hovory, internet je rájem fízlů, volby jsou leckde povinné, v DLUZÍCH domácností ZAOSTÁVÁME za vyspělými zeměmi a fakt - ve vyspělých zemích jsem solidní zákazník jen s kreditkou v ruce... Zápaďáku, zbláznil jsem se, protože svět se přece takhle zbláznit nemohl! Kamarádka mi tvrdí, že za 30 roků života v Kanadě ztratila všechny ideály, já zas chtěl vždycky žít ve Francii, ale rychle mě to přešlo už po několika pobytech tam. Nevěřím ale, že tohle je stav trvalý, protože takové společenství by v přírodě nikdy nepřežilo :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama