Ceske ucitelky...

25. září 2013 v 19:58 |  Clanky vzpominkove a recyklovane
Ceske ucitelky vzdelavaji ceske zaky a zakyne v Chebu 1939. Neni nad CESKE vzdelani, je svetove.

 

16 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

2 Franta Kopecky Franta Kopecky | E-mail | 25. září 2013 v 20:25

Jo cesi, to jsou nejvetsi machri. To oni vedi. Smula ze nikdo jiny.

3 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 25. září 2013 v 20:26

No to je bomba,ja ji znam , tu vlevo.Ta "Schone fraulein" me dala ,kdyz ja jsem chodil na Zizkove do obecni,kouli z rustiny..Ta pica Hartlova..

4 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 25. září 2013 v 21:50

Tak jsem se domníval, že vysokoškolsky vzdělané ženy jsou při rozumu, ale vćera jsem  v naší kavárničce poslouchal tři učitelky. "Tak koho budeme, holky, volit? Já mám ráda Zemana, protože sním je vždy sranda a tak budu volit Zemanovce!" Já taky! " "A  to  já taky!" Když se k moci dostal Hitler, tak v USA ve filmové týdeníku  byl vůdce Áda nazýván legračním mužem. O deset let  později se  pan Hitler Američanům už tak legrační rozhodně  nezdál! Ohledně toho hajlování. Kdo se na veřejné shromáždění nedostavil, skončil v koncentráku i se svou rodinou! Kdo nezvedl ruku - tak vysoko je Německo ve sračkák - šel do koncentráku také. Kdo neudal souseda, že nehajloval, šel do koncentráku téže. A z koncentráku se také lidé nemuseli vracet! Fašismus byl mnohem horší, než totalitní komunistický režim a pochopil jsem i ty naše České učitelky, které s odporem museli na náměstí hajlovat a přitom se usmívat! Moje maminka mi o tomhle teroru hodně vyprávěla. Proto neodsuzuji oběti fašistického režimu. Kdo ví, kterak by jsme se v té době zachovali. Já bych určitě skončil v koncentráku!

5 Jiřǐ Jiřǐ | 25. září 2013 v 22:05
6 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 25. září 2013 v 22:21

Reagují na: "Demokratickou organizaci mládeže". Hitler se učil ze světa a kopíroval své vzory, tedy důkladně vybrakoval,  co se mu hodilo. Čadu na to měl dost v kriminále, kde se dovzdělával po svém puči.  Dnes už není žádné tajemství, že stanovy své Nacionální strany okopíroval od Socialistů na Liberecku, tedy, že je ukradl od Čechů. Hitler kopíroval i od Sovětů, kteří již dávno před III. Říši měli své koncentrační tábory a politiku masového vyvražďování obyvatelstva jako součástí své politiky a udržení moci!  Sověti byli nejlepšími učiteli Adolfa Hitlera. Ten pouze masový teror zdokonalil.

7 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 25. září 2013 v 22:25

[4]: Pane Wolf odpovezte me na otazku.Co bylo horsi, to kdyz nemecti nacisti popravovali a mucili cechy a nebo kdyz CESTI obcane-komunisti vrazdili a mucili svoje spoluobcany v dobe, kdyz jiz valka davno skoncila?

8 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 25. září 2013 v 23:07

Obě totality byly zločinné. Já se jen domnívám, že nacistická totalita byla horší co do počtu popravených a umučených našich občanů.  Ohledně komunistické totality, převážně hodnocení spadá  pak do padesátých let, kdy komunisté vraždili své vlastní občany; To jsou  z pohledu morálky obě totality na stejné ůrovni zvrhlosti!  I fašisté vraždili své občany. V podstatě v Německu vyvraždili skoro všechny Židy!

9 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 25. září 2013 v 23:27

Chtěl bych Vás pane Haramule poopravit. Vraždění našich nejlepších lidí, ale také komunistů, to nebyla práce Čechů, ale Moskvy. Ta měla celý východní blok pod svou direkrivou a například do tehdejšího Československa  posílala své poradce, kteří tu po 48 roce prováděli zločiny! Soudci a prokurátoři byli jen v jejich rukou a pod jejich dohledem. Velmi špatne jste ten dotaz formuloval. Horší než Německý fašismus byl  ten Sovětský , který byl už před Hitlerem a páchal své zločiny ještě po válce, kdy již dávno padla fašistická zrůdná totalita! Každý fundovaný historik Vám to  určitě lépe vysvětlí. Pravdou je, že Čech  pod dohledem Ruského  poradce mučil, také pod dohledem bolševika z Kremlu soudil  a popravovat, ale nebyl tím hlavním viníkem, za kterého byl a stále je mylně považován.

10 Mikeš Mikeš | 25. září 2013 v 23:39

Dost dobře nechápu, proč na ilustračním fotu nejsou české učitelky, resp. proč jsou za ně vydávány jasné Němky. České učitelky těžko mohly učit německé žákyňky - a zde jasně jde o německé holčičky, protože tolik českých holčiček v Aši nedali dohromady ani v roce 38, natož o rok později. Není to celé jaksi mimo?

11 Drifter Drifter | 26. září 2013 v 2:49

V dnesni dobe clovek nevi co je prave a co je podfuk. Pripada mi to spise jako obrazek z "Rhineland" kdy Hitler znovu militarizoval tu krajinu.
Ucitele v Chebu byly v te dobe jiz Nemci protoze v září 1939 ztratily všechny české školy právo veřejně učit v Sudetech.
Tak nevim na kolik je ta fotka verohodna, rozhodne se najdou nejake vyjimky ve snaze prezit, ale podle toho co je znamo tak bych na to nevsadil ani penny.

12 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 26. září 2013 v 10:01

To má pan Mikeš pravdu. Po podepsání Mnichovské dohody, muselo České obyvatelstvo opustit Sudety a po odsunu Českého obyvatelstva zvostalo na novém ůzemí III. Říśe jen Německé obyvatelstvo. To jsme se učili ve škole. Takže v Chebu mohli na náměstí opravdu hajlovat Německé děti pod dohledem Sudetských, tedy opět Německých učitelek.

13 Josef Pepa Nos Josef Pepa Nos | E-mail | Web | 26. září 2013 v 11:05

Ty tři holčičky na pravé straně z první řady na to evidentně kašlou, ty tři nalevo (z našeho pohledu) soudruh Adolf Hitler okouzlil.

14 Jiří Brixi Jiří Brixi | E-mail | 26. září 2013 v 12:13

Rosťo, nejen ta čeština, i ten dějepis, možná zeměpis. Cheb / Eger  = Sudety = území osídlené především Němci ! :-|

15 Sráč Sráč | Web | 26. září 2013 v 12:38

[9]: Komunistický režim po roce 1948 si Češi zvolili sami! Vyslání několika stovek sovětských poradců byl zoufalý pokus nahradit desetitisíce schopných lidí, které demokraticky zvolený Gottwald poslal do uranových lágrů.

Pozn. Kdyby Stalin nebyl tvrdý, tak by dnes žádné Rusko nebylo ( a nebyla by ani Anglie a možná ani Spojené státy ). Kdyby Gottwald nebyl svině ( a svině ho nezvolily ), tak by ČR byla na úrovni Rakouska.

16 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 26. září 2013 v 14:33

[14]: Cesky rasisticky alibimus je neco uzasneho. I ti tzv. Nemci z Chebu by CESTI OBCANE, tak jake Sudety? To je stejne jako treba v Usti nad Labem, prevazna populace jsou Cigani, nejsou to tedy Cechy, ale "Ciganov"? Treba v Opave je vetsina obyvatel Vietnamci, je to tedy "Vietnam"? Kdo jsou tedy PRAVOPLATNI Cesi? Jen PRAZACI? Jako Franz Kafka, kterym se chlubite kazdemu cizinci?

17 děda děda | E-mail | 26. září 2013 v 15:21

Strčte si ty rádobyintelektuální žvásty za klobouk. A ty, Rosťo, že se nestydíš, mluvit jako inžinýr. Podstatou je, že lidi jsou prostě blbí. A xenofobie v jakékoli formě je jednou ze základních vlastností lidské psychiky, uložená někde hluboko v mozku - teritoriální chování vykazují víceméně věichni vyšší živočichové. Jediný rozdíl je, jak moc to kdo kdy odskáče.

Následují závody v plivání na moji moudrost.

18 Pavel Pavel | 26. září 2013 v 15:56

Jasne vsichni ve skolstvi slouzili rezimu-kazdemu....a ani dnes to neni jine!!Ted sice pravdu mohou rici, ale jsou opatrni a radeji se vsemu, co by meli mlade generace vedet vyhybaji.

19 ostravak ostravak | 26. září 2013 v 15:57

[12]: Mate pravdu pane Wolfe, ze jste se to o tom nucenem vystehovani Cechu ze Sudet ucil ve skole, zrovna tak jako mnoho jinych vlasteneckych nesmyslu kterym stale jak vidno verite i dnes.

20 re: 16 re: 16 | 26. září 2013 v 16:10

(16)
V roce 1938 se Sudety připojili k Německu, viz Mnichovskou dohodu.

V roce 1945 je měli připojit k NDR.

21 Robert Buchar Robert Buchar | Web | 26. září 2013 v 17:16

[15]: Nemate nahodou zapal mozkovych blan?

22 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 26. září 2013 v 18:28

Ja to zazil panove kdyz nam ve tride ti same ucitele kteri opevovali Stalina v dobe jeho umrti a i pred tim, chodili po tride z ziletkou a vyrezavali nam jeho fotografii z citanek.Ti sami ucitele ucili za protektoratu zaky uplny jiny dejepis nez za komunistu.Nechci rict ze vsichni byli spatni,to naprosto ne, ale v te dobe se ucitele dokonce bali i zaku, pokavad se o jejich postoje k rezimu tykalo.

23 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 26. září 2013 v 19:07

Viděl jsem spoustu dokumentárních  film. týdeníků z oné doby po Mnichovské zradě a také fotek, kterak tisíce a tisíce Čechů vyháněli  Němci ze Sudet!  To určitě nebyla fabulace. Ti chudáci neměli kam jít a solidárně se jim shánělo ubytování po celé republice.

24 Jiří Wolf Jiří Wolf | E-mail | 26. září 2013 v 19:07

Viděl jsem spoustu dokumentárních  film. týdeníků z oné doby po Mnichovské zradě a také fotek, kterak tisíce a tisíce Čechů vyháněli  Němci ze Sudet!  To určitě nebyla fabulace. Ti chudáci neměli kam jít a solidárně se jim shánělo ubytování po celé republice.

25 Mikeš Mikeš | 26. září 2013 v 19:28

to 16: Hedvajzi, to už přeháníš. To, že má někdo českou státní příslušnost vůbec neznamená, že je Čechem. Německé žáky učili i za 1. republiky němečtí učitelé, tedy Němci. O svou národnost vznikem ČSR nepřišli - mluvit o nich jako o českých učitelích se dá mluvit jen v určitých souvislostech (třeba jako o českých státních zaměstnancích), nikdy ne však v národnostních.
Sudety jsou jinak zeměpisným pojmem, to, že v nich bydleli v drtivé většině Němci je dáno historickým vývojem.
Co se týče eventuálního připojení k Německu (dle nároku na sebeurčení, jímž se právě Beneš a spol. tak oháněli), bylo by to sice teoreticky možné, ale z praktického hlediska velmi nepraktické. Zeptej se Pepy Nose, jak se dnes žije Čechům v jeho rodné Vidnavě, která má tu smůlu, že leží za hraničními horami a geograficky patří spíše k dnešnímu Polsku. Naši sudetští Němci byli od těch říšských odděleni hradbou hor, což v plném rozsahu pochopili hned v říjnu 38.

26 Mikeš Mikeš | 26. září 2013 v 19:34

to 16: ještě k tomu rasismu: cokáni jsou prostě cikáni, žádní Češi, byť mají českou státní příslušnost. Stejně jako Vietnamci budou vždy Vietnamci, i kdyby tady žili 100 let. Mají svůj jazyk a tím i svou národnost. To, že cikáni nemají nikdy svůj vlastní stát na celé věci nic nemění - existence nějakého státu je zde irelevantní.

27 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 26. září 2013 v 20:27

[25]: Jestli mne jeste jednou otitulujes "Hedvajzi", tak te budu blokovat. Tak mne titulovali ti picove od Krystlika a pro ty mam nulovou toleranci a nic takoveho tu nebudu trpet. Jinak si pis co chces, kazdy hned vidi, ze do toho nevidis :-)

28 jara jara | 27. září 2013 v 7:46

Za mnichov hlavne mohou anglani neb potrebovali novou valku pro budouci nastoleni Noveho Svetoveho Poradku, atd. Vse pripraveno v Oxfordu.

29 ostravak ostravak | 27. září 2013 v 15:39

[25]: Mikesi, pisete nesmysly. Takze podle vas kazdy Cech ktery ma nemecke jmeno (a tech je vic nez dost, treba takovy Gottwald) NENI Cechem? Chapete jak ta vase definice Cecha kulha? A kdyz Vietnamec si vezme Cesku tak by tez jejich deti podle vas zustali navzdy Vietmacema? ;-)

30 Mikeš Mikeš | 27. září 2013 v 22:49

Napsal jsem to co nejobecněji, jsa si vědom, že realita je mnohem košatější, ale to bych musel napsat román. Takže to nejobecnější většina lidí jistě pochopila a neměla zapotřebí se rýpat v kravinách. Ví, že Čechem může být např. černoch, který se narodil Češce a byl vychováván tady, chodil do české školy a vzal za svou naši kulturu, naše zvyky. Mezi Čechy a Němci nejsou zase až tak velké rozdíly a v případě smíšených manželství lze akceptovat rozhodnutí jednotlivců, kým se cítí být, resp. k čemu se raději hlásí. U nemíchaných Němců považuji za zcela samozřejmé, že se budou mít stále za Němce, stejně jako Češi v Německu se nejspíš budou mít za Čechy (byť asi ne v horizontu generací, protože tam nikdy netvořili homogenní národnostní skupinu, jak tomu bylo, a v podvědomí to stále přežívá, u nás). Jinak, i v Sudetech bylo mnoho čistokrevných Němců s naprosto českými jmény (Jelínek, Hajek, Blažek) a přesto po válce mazali do odsunu. No a spousta Čechů má zase německá jména ...a co jako? Češi a Němci se liší jen národností, ne kulturou a způsobem života, proto je jedno, k čemu se zrovna hlásí.
Vietnamci se podle mě míchat moc nebudou, alespoň momentálně určitě ne (víte, že se u nás nemíchali ani Řeci, a že jich tu bylo neurékom. Řečtí kluci si z principu brali své vycepované krajanky a řecké holky si mohli o známosti s Čechem nechat jenom zdát, ty to měly stejné jako dnes muslimky - výjimky samozřejmě potvrzovaly pravidlo). Pokud už snad dojde ke smíchání Čecha s Vietnamkou (Vietnamce s Češkou), pak potomci budou nejspíš Češi, ale děti vietnamských rodičů zůstanou prostě Vietnamci, i když od nás přeberou úplně všechno. A opět ... no a co, je to nějaký problém?

31 Mikeš Mikeš | 27. září 2013 v 22:53

Hele, Rossi, co kdybys místo štětěním se nad oslovením raději vyjádřil k tomu, co zde ať už já či kdokoliv jiní píší? Ti se totiž vyjadřují právě k věci, tedy k tomu, co zde dáváš na sklo. Takže bys mohl napsat, v čem do toho nevidím?

32 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 27. září 2013 v 22:55

http://www.youtube.com/watch?v=UD04yHDrvRc

[28]:.At si Jara uzijee,te demokracieee .. :-D  :-D  :-D

33 Drifter Drifter | 28. září 2013 v 7:33

[28]:Muzete mi prozradit co kourite? Musi to mit peknou silu !

34 ostravak ostravak | 28. září 2013 v 15:59

[25]: Vy jste take Mikesi psal, ze mit ceskou statni prislusnost neznamena byt Cechem. V tom mate jiste pravdu, ponevadz takovy Slezan nebo Moravak se urcite nebude povazovat za Cecha. A vubec, byt Cechem neni nic cim by se clovek mohl chlubit. ;-)

35 Vitezslav Haramule Vitezslav Haramule | E-mail | 28. září 2013 v 20:38

[3]: Vazeni.predpokladam ze to neberete vazne.Tu krasnou sudetskou fraulein ve skutecnosti neznam ale to ostatni je pravdou pravdouci. Nejen kouli ale i trojku z chovani me ta soudruzka ucitelka darovala, a priznam se, zaslouzil jsem si to ale jinak to byla komunisticka krava tak jako je soudruzka ucitelka Semelova.Berte to takhle, dostat trojku z chovani na Zizkovske skole byl opravdu uspech a vidite, dozil jsem se spokojenych 68 let.

36 jara jara | 29. září 2013 v 7:03

diky, jen pro informaci. krome navstevy Indie  o kterou nevidim zadnou motivaci jsem byl asi ve vsech castech GB nebo VB. Na St Lucii jsem byl v 1995 a predloni a zjistil to velke zbidaceni, kde divoke opicky a prasata maji vice svobody a moznosti k obzive nez mistni lide. Kde na Barbadosu zavedli rafinovany cukr a dnes je Barbados Prvenstvim v amputacich. Byl jsem na fantastickem resurtu a sedel u stolu s rodinou majitelu z GB. Celkem fajn lide, vytribeneho vkusu a velice vychovanymi vnoucaty,  Jen pro informaci, muj dedousek byl za 1. svetove na vsech frontachm, zacinal na Balkane a koncil na Verdunu, stale,,, a bez skrabance. Moji 2 strejdove valcili v RAF I na nalet na Berlin, pak za nbolseviku byli be bezeni... Prastryc delal prekladatele v 1942 v Teheranske konferenci, tak, tak unikl a zachranil si kuzi. Se Stalinem se nedalo mluvit na zaklade demokracie, byl pry velice podezrivany a mstivy a to I bez overeni.
Jinak jsem projel costi svetem, v Evrope jen nenavstivil 2 satty, v USA mi chybi ai 9 watu ale co bych tam delal, nic mon nezajimaveho.
Mimo jine, Francouzi za Luise XIV meli Imperium nad ktery slunce nezapadalo a delali vzacne projekty ktere pohlo s civilizaci stejne jako USA od osvobozeni od krveziznivychImperialistickych  Britu.
Do 1997 jsem ceklkem Brity prozival az jsem zjistil jak vzdy USA zavlecou do krveproliti... a to se mi a jinym v USA prestavat libiy, jako podporovat terroristy v Syrii a jinak,
Snad chapete. Jinak s Brity ze vsech koncin sveta jsem kamos a 2x jsem pracoval v Britskych podnicich, se zbamenitymi benefit! A mnozstvim ruznych caju a kaka a kavy po celou pracovni dobu. V pondeli a patek ( v lete jsme nepracovali kazdy 2. patek) jsme meli zdfarma I snidane pro[pohodli nas vsech a 50% slevy na parkovani, neb z prace neb do prace jsme jezdili z rekreace, plaza nebo ja z hor.
Tak jakapak honicka. Nenavidim Britskou Impoerialistickou ppolitiku vyvrazdivanu.[32]: O_O

37 Mikeš Mikeš | 1. října 2013 v 23:24

Pro ostraváka:
Celé Slezsko bylo do té míry německé, že neznám Čecha, který by se mohl označit za Slezana, vyjma pobělohorských exulantů, kteří se do nábožensky tolerantního, resp. převážně protestantského Slezska uchýlili a kupodivu ještě i v 19. stol. se jejich potomci k češství hlásili - otázkou je, zda ještě uměli česky. V rakouské části Slezska na konci 19. století žádní Češi nežili, snad s výjimkou větších měst jako Opava a zvláště Ostrava, kam přišlo mnoho Čechů pracovat - těžko říci, jestli se cítili být také Slezany.
Co se týče Moraváků, těch 99% z nich, co nejsou pošuci, berou své moraváctví jen krajově, územně, nikoliv jako národnost. Jinými slovy, národnostně se považují za Čechy.
Na druhé straně se nepovažují za Čechy zbylí Němci nebo třeba i Řeci, co zde zůstali, byť obojí mají české občanství. Je těžké pochopit takové triviální věci?

38 ostravak ostravak | 3. října 2013 v 4:54

Mikesi, mate ponekud omezeny prehled kdyz tvrdite, ze neznate Cecha ktery by se mohl oznacit za Slezana nebo i za Moravaka.
Podle oficialniho scitani lidu v roce 2011 se k slezske narodnosti prihlasilo v CR 21548 obyvatel a k moravske narodnosti 522474 obyvatel.
Dokonce i ti Nemci za protektoratu rozlisovali Cechy od Moravy, jenom blbi Cesi si mysli, ze kazdy Slezan nebo Moravak musi byt nutne Cechem.

39 Mikeš Mikeš | 4. října 2013 v 2:33

To, že se někdo označuje za Slezana svědčí o jeho mdlém rozumu - leda by své slezanství odvozoval od místa narození a stálém pobytu. Znám ovšem plno lidí, co vůbec netuší, že žijí ve Slezsku, protože jejich rodiče se po válce přistěhovali do pohraničí a o příslušnosti k území neměli ani páru a ani je to nezajímalo. Stačí se podívat na jakýkoliv web měst, městeček a vesnic třeba Jesenicka, projděte si stránky penzionů a ubytovacích zařízení. 90% z nich uvádí, že leží na severní Moravě, to je přece katastrofa, ti lidé tam skoro 70 let a nevědí, že žijí ve Slezsku .. k čemu se takoví omezenci mohou asi tak hlásit? Jinak opakuji, Slezan je něco podobného jako Sas nebo Prušák ... kolik Sasů byste označil jako Čecha? Slezané byli prostě v naprosté většině Němci a Češi mezi nimi byli nejspíš nějací přivandrovalci.
To, že se někdo hlásí k moravské národnosti, svědčí jen o zmatenosti pojmů v české kotlině. Morava je země, ale ne národ. Víte, oni ani Bavoráci neříkají, že jsou národnosti bavorské, protože mají jasno v tom, že jsou národnosti německé, akorát, že jsou Bavoráci. Stejně jako Rakušáci nikde nevykládají, že jsou rakouské národnosti.
Kriste pane, to je tak těžké pochopit takové triviálnosti.
Co si mysleli Němci, je úplně irelevantní, oni to stejně chápali jinak, chápali to zemsky, tak jak byli na to zvyklí od nich, z Německa. Moraváci pro ně byli obyvatelé Moravy, jinak ovšem byli pro ně Češi.

40 Joe Joe | 7. října 2013 v 10:49

[16]: Souhlas!

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama