Motokrouzek

30. října 2013 v 18:38 | Ross Hedvicek |  Clanky vzpominkove a recyklovane

Na tuhle starou fotografii jsem prisel uplnou nahodou, kdyz jsem vymenoval harddrive ve svem pocitaci (ano, solid state hardrive ma budoucnost!). Na fotce jsem i ja, v pokrocilem veku 14 a pul roku a pri tehdejsi vysce asi 195 cm mne nemuzete prehlednout.

Motokrouzek byl zorganizovan asi tak v polovine devate tridy ZDS nasim skolnikem Janem Jaskem, byvalym zavodnikem na motokarach, za ucelem naseho ziskani ridicskeho prukazu (to byla ta ruzovoucka knizecka, zabicko zelena, to uz ted nemate) na male motocykly do kubatury 50 ccm, tzv. pincky.

V prvni rade za stolem sedi (zleva) Milan Sevcik, vedle nej Pavel Kulfanek, ktery se stal vojakem z povolani a ted pry uci na nejake vysoke skole v Praze a terorizuje cleny sdruzeni majitelu byt v panelaku, kde bydli (tak mi to bylo hlaseno). Vedle nej s brylemi je Bohous Kysely a Zdenek Hrabal. Paty je Tonda Vytiska, ktery se kazdemu nesmazatelne vryl do pameti tim, ze porad mluvil (jeho matka byla Italka, asi proto). Sesty je Leos Valcik, ktery pozdeji zavodil na motorkach v motokrosu. O Leosovu hlavu ma oprenou svou hlavu Ruda Zakopal, ktery se pozdeji ozenil s dcerou onoho skolnika Jaska. Vedle nej je Pavel Solin, ktery sice chodil na jinou ZDS, ale proste tam byl.

V zadni rade se diva do kamery Marie Hanicakova, jedine devce co tam tehdy bylo, druhy a treti nevim a ctvrty je Lubos Mucha, co ho pozdeji zabilo utrzene kolo od zavodniho auta pri zavode na Prerovske rokli. Vzadu u okna sedi Pavel Matousek, vedle nej stoji Zdenek Kapoun a ten uplne nejvetsi a cerny vzadu jsem ja. Vedle mne, ten zrzavy, co vypada jako mlady Philip Seymour Hoffman byl taky z jine skoly a jmenoval se Rajnoch. Vic nevim.

Fotka je zrejme ze zahajeni cele akce ve tride, kde se vyucovaly dilny, vypadalo to jako mucirna v koncentraku, ve prizemnim patre ZDS Svatopluka Cecha v Kojetine.

A zaroven jsme se tehdy vsichni dobrovolne povinne stali cleny Svazarmu. O dalsich 15 let pozdeji uz jsem i ja sam byl ucitelem autoskoly Svazarmu a mel jsem vest tehdy uz ponekolikate podobny kurs zadatelu o ridicak na pincka (ucil jsem vsechno, co melo kola, od pincku az po nakladaky). Tedy bylo to aspon tak naplanovano. Kurs uz mel zacit, ale ja jsem se jeste nevratil z dovolene v Jugoslavii. Muj otec jeste nedavno vzpominal, jak se k nemu tehdy kazdy den chodil ptat reditel odborneho uciliste (kde se ten kurs konal), kdy uz se konecne vratim z te Jugoslavie. Jenze ja se nevratil. Zabloudili jsme jako ten Jenicek s Marenkou v hlubokem lese a bloudili jsme a bloudili. Nakonec jsem tedy poslal manzelku vylezt na strom, at se podiva, kde je nejake svetylko, ze tim smerem pojedeme. Svetylko uvidela a tim smerem jsme jeli, jenze prijedeme tam a to svetylko, predstavte si - to nebyl Kojetin, to byl Salzburg!

A tak ten muj posledni autoskolacky job nakonec doucil muj kolega z kromerizske autoskoly Jaroslav Klabal.

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 jara jara | 30. října 2013 v 19:07 | Reagovat

Ja mam jen par fotek, nebot emigraci jsem vse ztratil ani rodice jiz nikdy nevidel.
Prikaldam tedy odvolani na jiny a take velice zajimavy MOTO-krouzeky.

2 Ludmila Ludmila | 31. října 2013 v 14:08 | Reagovat

Ahoj Rostˇo,dívala jsem se na fotku z toho motokroužku je zajimavá.Některé jsem nepoznala asi s námi do školy nechodili. Jak píšeš,že ty dva v druhé řadě nevíš,tak jeden s nich je Drahoš Janču.Je to ten s těmi světlejšími vlasy .Je asi druhý zleva.

3 Z vetsiny tvari na te fotce Z vetsiny tvari na te fotce | 1. listopadu 2013 v 7:27 | Reagovat

se obrazi nadseni,ze se neco noveho priuci, bohuzel pokud se jeden nad tim zamysli, i smutek nad tim ztracenym potencialem,  jak si ti kluci promr*ali zivot v te male zkurvene, zkorumpovane, zasmradle zemicce nazyvane CSSR / CSFR / CR. :-(

4 Hansen 68 Hansen 68 | 1. listopadu 2013 v 17:55 | Reagovat

Začal jsem jezdit na motorce po čtyřicítce,dost mě to dostalo.Ross jezdil jste také v USA.

5 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 1. listopadu 2013 v 18:18 | Reagovat

[3]: Naprosto souhlasim a vydavam muj ultimatni SEAL OF APPROVAL: Sam bych to lepe nevyjadril!

6 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 1. listopadu 2013 v 18:21 | Reagovat

[4]: Ne, na motorce jsem v USA nikdy nejezdil. Ostatne na motorce jsem toho pak po sve motocyklove nehode moc nenajezdil ani v Cesku. Ja jsem poucitelny :-)

7 Pavel Kulfanek Pavel Kulfanek | 14. srpna 2016 v 0:34 | Reagovat

Koukam, co jde o me zjistit, neucim na vysoke skole,ani nebydlim v panelaku :-D vse nejaky omyl, ale fotka pěkná!!

8 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | 15. srpna 2016 v 0:07 | Reagovat

[7]: A byla to pravda ze jsi tam terorizoval cleny nejakeho sdruzeni majitelu bytu?

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.