Únor 2015

Kult osobnosti

13. února 2015 v 17:42 Clanky osvetove
Fotografie z dnesniho Vaclavaku. Autorka fotografie Blanka Havlickova.


Poznamka R.H.: Ja vim, ze vetsina z vas mela z dejepisu petku, ale "kult osobnosti" tu uz jednou byl (a to i u vas) a a taky to byl velmi kvalitni komunisticky grazl. Ale dnes? Takovehle sceny dnes uvidite pouze tak v severni Koreji. Uzijte si toho, voresi - za chvili budete zrat travu, jako poddani Kim Ir Sena...

Vládo, vrať majetek Mašínům!

12. února 2015 v 14:59 | Konzervativni strana |  Clanky jinych autoru

Vládo, vrať majetek Mašínům!

Je neomluvitelné, že se restituční proces táhne do dnešních dnů i v případech, ve kterých přišli o majetek lidé aktivní ve III. odboji.


Bangladesska televize o OP Prostejov.

12. února 2015 v 14:25 Clanky jinych autoru

Poznamka R.H.: V Bangladeshi maji televizi? Tak to jsem nevedel.

Plavejte opatrne...

11. února 2015 v 14:47 | Ross Hedvicek |  Nesouvisla zamysleni...

Muj otec George Voskovec...

10. února 2015 v 16:15 | Ross Hedvicek
Dostal se ke mne cesky televizni film Muj otec George Voskovec, rezirovany neslavnou ceskou dokumentaristkou Libusi Rudinskou, to je ta co z Pavla Wonky udelala agenta StB. Zacinam si myslet, ze by Rudinske slusel moniker "ceska Leni Reifenstahl" (to je ta reziserka, co natacela oslavne filmy na Hitlera).

Ani v tomto dile z roku 2011 absolventka sovetskych a ruskych skol nesla pod svuj slusne lidi spinici standart. Jedna se o vzpominani dvou dcer George Voskovce a jeho zivot v USA. Technicky to bylo natocene dobre (co taky muzete pokazit na dokumentu?), znama historicka fakta uz levicova ceska propagandistka, ktera si za penize ceskych danovych poplatniku udelala hezky vylet do USA (New York a California), nemohla nijak zvlast prekroutit a tak dala cestou "selective editing" a naprosto tendencniho podani. Jsem presvedcen, ze obe Voskovcovy dcery, ktere do filmu dodaly velke mnozstvi dosud neznamych fotografii, spolupracovaly v dobre vuli a nemohly ocekavat, ze reziserka se bude snazit jejich otce nejak poplivat (byl to prece jen emigrant, ze?).

Z dobrych veci v dokumentu: Bylo tam i velke mnozstvi ukazek z filmu, ve kterych George Voskovec v USA hral. I proti-emigrantsky divak musi po chvili uznat, ze tech filmu bylo prekvapive velke mnozstvi (mimo to hral hlavne v televizi a v divadle na Broadway) a ze George Voskovec rozhodne nebyl v USA neuspesny (jak se tam v dokumentu snazi naznacovat Milos Forman). Na strunu ceske zavisti zahraje ve filmu i informace, ze za svou uplne posledni filmovou roli pred smrti, roli nemeho jugoslavskeho dedecka ve filmu s Karl Maldenem, dostal Voskovec honorar 200 tisic dolaru. Voskovec hral a mel pratelske vztahy se vsemi hvezdami te doby, od Rity Hayworth, Elizabeth Taylor, Richarda Burtona, Michaela Douglase az po hvezdy pozdejsi jako superman Christopher Reeve, Willie Nelson nebo Peter Gallager.

Je tam diskutovan i fakt, ze Milos Forman (ac se znali) odmitl dat Voskovcovi jakoukoliv roli (byt i malou) v jeho filmech. Udajne proto, ze Voskovec mel v anglictine prizvuk. Prizvuk ale napriklad nevadil jinym americkym reziserum (a svetovejsim nez Forman) jako treba Sidney Lumet, aby Voskovce neobsazovali do jejich filmu. Vubec bych se nedivil, kdyby tam hral roli Formanuv dobry vztah ke komunistickemu Ceskoslovensku a naopak nedobry postoj Voskovce k Ceskoslovensku. Ve filmu zazni i nahravka Voskovce, kde rika, ze kdyby ho deportovali zpatky do Cech, tak byl rozhodnut se podrezat jeste v letadle. A clovek si pak vzpomene, jak to vlastne bylo a ze ty kokotiny, co jsou dneska cpany do hlav ceske mladezi, jsou vlastne jen komunisticka propaganda.

Reziserka se editaci uz ZASE snazila zvyraznovat jen to negativni. Znova a znova. Od vizualniho zduraznovani spinaveho bazenu ve Voskovcove dome v Californii (30 let po jeho smrti), pres prehnane zduraznovanou internaci na Ellis Island (tam Voskovec zavrit zaslouzil, protoze se blbec prilis kamaradil s komunistama) az po rozpitvavani jeho soukromi spojeneho s umrtim jeho manzelky a adopci a re-adopci jeho dvou dcer.

Z filmu je zrejme (coz se drive nezduraznovalo), ze komuniste opakovane pousteli Wericha na navstevy do USA za Voskovcem a zazni tam i vzpominani starickeho Vaclava Havla, jak i on v mladi (za komunismu) jezdil do USA a parazitoval na Voskovcovi. A presne dle meho ocekavani si i ta svine Vaclav Havel na Voskovce plivne, jak byl udajne v USA nedocenen a neuspesny. Holt cesti vlastenci, to je zver...

Moji kopii filmu jsem uploadoval na Youtube a behem par minut mi to zakazali kvuli autorskym pravum. Ovsem porad si to muzete stahnout z ceskeho serveru Uloz.to. I pres tu tendencnost a do oci bijici snahu Voskovce nejak pospinit to stoji za zhlednuti. Cloveka, ktery zil jako charakter zase tak moc pospinit nejde. Divak si to snadno prebere sam, co je asi pravda a co je jen plivanec reziserky Rudinske.


A tohle o Voskovcovi pise americka filmova database IMDB:

Founded Czech avantgarde theatre and film group 'Osvobozene divadlo' with actor Jan Werich in 1927. Affiliated with the Poetist movement (Karel Teige). Made succesfull comedy shows with political themes. Voskovec left Czechoslovakia after the German invasion, 1938/39 and emigrated to the US.
- IMDb Mini Biography By: Philipp Angermeyer <akut@uni-bonn.de>

From the theatre, distinguished Czech actor/producer/director/author George Voskovec was born Jirí Wachsmann on June 19, 1905, the son of Vilém Wachsmann and his wife Jirina (néé Pinkas). Prior to George's birth, the spelling of the family name was Vaksman (Russian). By the time he was born, which was shortly after their return to Bohemia--then part of the Austro-Hungarian Empire--it had been changed to Wachsmann. In 1920 the family again changed the name from Wachsmann to Voskovec, a Czech translation, the father changed his name to Václav Voskovec.

George received his education at Lycée Carnot in Dijon and Charles University (School of Law) in Prague. He made his stage début in Prague in 1927 in "Vest Pocket Revue" and subsequently formed a solid partnership with fellow actor/lyricist Jan Werich. For the next 11 years they wrote, produced and performed 26 productions for the avant-garde Liberated Theatre of Prague. He also established himself in Czech comedy films as both performer and writer in tandem with Werich. In the late 1930s he fled his homeland following the German invasion and emigrated to America. Rebuilding his status as a performer/writer/director, he débuted at the Cleveland Playhouse in 1940 in "Heavy Barbara" and "The Ass and the Shadow," again in collaboration with Werich. During the war years he and Werich wrote and broadcast a host of radio programmes for the "Voice of America". He also made his Broadway début in "The Tempest" in 1945.

He returned to Prague after the war in 1946 and worked for a time in the theatre before traveling to Paris, where he first worked for UNESCO, later founded the American theatre of Paris in 1949 and served as producer/director. Upon his return to America in 1950, he was detained for 11 months on Ellis Island on suspicion of being a communist sympathizer. After he was allowed to enter USA, Voskovec appeared in New York with "The Love of Four Colonels," which he later toured. He went on to accumulate a formidable list of theatre credits including "The Seagull," "Festival" and, notably, "Uncle Vanya" for which he won an Obie award in the title role. He made his London stage début as Otto Frank in "The Diary of Anne Frank" in 1956, and was a continued presence on the 1960s Shakespearean stage with "Caesar and Cleopatra" (as Caesar) and John Gielgud's production of "Hamlet" as the Player King, the latter play was filmed.

In films, he played supporting roles in the U.S. from 1952. Affair in Trinidad (1952), The Iron Mistress (1952), The 27th Day (1957), The Bravados (1958), BUtterfield 8 (1960), The Spy Who Came in from the Cold (1965) and The Boston Strangler (1968) all benefited from his imposing presence and professional stature. He also played one of the jurors in the classic drama 12 Angry Men (1957) alongside Lee J. Cobb and Henry Fonda. Voskovec was indeed a vital ethnic presence during the "Golden Age of Television" during the 1950s and in episodic 1960s TV.

Voskovec was also a songwriter, being the lyricist of some 300 popular songs over his career. He continued to thrive in all three mediums throughout the 1970s practically until his death in 1981 at age 76. One of his final theatrical highlights was in Samuel Beckett's "Happy Days" in which he shared the stage with Irene Worth. This was followed by regular TV stints on Skag (1980) and Nero Wolfe (1981). Divorced from his first wife and the widower of his second, Broadway stage actress Anne Gerlette, George later married poet/journalist Christianne McKeown. He was survived by his third wife and two daughters from his second marriage: Victorie (adopted, born in 1954) and Georgeanne (adopted, born in 1956). He never returned to Prague.

Kolky, okolky, volky nevolky a daně.

9. února 2015 v 22:25 | Karel Jemelka |  Clanky jinych autoru
Tak, co nám to, kuřačkám, kuřákům, zkrátka spotřebitelům spotřební daně z tabákových výrobků náš velemoudrý konduktér, říditel všeho možného i nemožného a tatíček stát zase připravil?

Od 1. března letošního roku nesmí být nikde na trafikách, restauračních zařízeních, potravinách i koloniálech, zkrátka nikde prodávány cigarety s kolkem označeným písmenem "O". Důvodem je, že kolky označené písmenem "O" jsou daněny podle starého platného českého zákona "O spotřební dani". On totiž nový, platný český zákon říká že platnost starého "platného českého zákona o spotřební dani z tabákových výrobků" končí 1. březnem letošního roku a jakákoli neposlušnost, tedy prodej výrobku s kolkem "O" po tomto datu je daňovým únikem. (novela zákona O spotřební dani ze dne 26. 9. 2014, s datem účinnosti od 1. 12. 2014.)


Že výše uvedené je Vám poctivě čtoucím nesrozumitelné? Nevadí. Jste li poctivým spotřebitelem spotřební daně z tabákových výrobků pak máte povinnost nahlásit jakýkoli daňový únik. Jste přece právoplatným občanem tohoto státu. Nebo ne?

Prodá li vám váš trafikant v březnu krabičku cigaret s kolkem "O", pak se dopouští daňového úniku a vy, jako správný občan okamžitě volejte "Daňovou kobru". Chcete být přece správným a čestným občanem, který nedopustí, aby mohl platit míň na spotřební dani než je platným českým zákonem dáno a tímto zasraný živnostník okradnul stát.

A oni si ho darebáka už podají. Stejně za to může on, protože vám prodává cigarety čím dál dražší. Darebák kapitalistickej.

Inu, jak to vlastně s oněmi peněz lačnými papírky na každé krabičce je?

Kolkovat tabákové výrobky je povinností výrobce. Výrobce aby mohl začít vyrábět musí od státu nakoupit jednu z komponent, tedy kolky. Nákupem kolku je zaplacena spotřební daň. Tedy stát má své peníze již v době, kdy výrobek ještě není vyroben. Peníze dopředu = úvěr.

Výrobce začne vyrábět a prodávat. Cenotvorba výrobku je asi každému jasná. Jde o součet cen komponent, energií, mezd, odvodů z mezd, oprávek strojů a zařízení, úroků z úvěrů, přiměřené míry zisku atd...
Mimo to tedy i kolků.

A nyní se děje následující Stát i přes fakt, že má již zaplaceno nařídí zboží, na kterém je státní cenina stáhnout. Tedy navýšit náklady spojené se stažením výrobků, jejich následnou přísnou evidencí, vyslání komisí kontrolujících správnost, zapečetění výrobků a jejich následný převoz do spaloven a zaplatit spálení výrobků.

Probíhá tedy nyní akce " Kulový blesk", tedy cigarety se do trafik nejenže dovážejí, ony se z nich i odvážejí.

Občan laik žasne. Napadne ho asi jediné. Stát si neváží lidské práce, vynaložených nákladů, energií, přepravních nákladů, práce úředníků a nařídí likvidaci výrobků které jsou zmetkovité jen tím, že na kolku je nižší cena, než jakou by stát chtěl na občanu spotřebiteli vymámit.

A nebo je ona věc jinak? Odpovím si. Ona věc opravdu asi jinak bude. Ona nám státní kobyla asi chcípe. Chcípe na úbytě peněz, byť přední Socani, včetně koaličního lídra hnutí ANO Nebureše tvrdí, že zdroje jsou. Jsou ony ty zdroje. A přesto kobyla chcípe a kope okolo docela řádsky. Chcípe na drancování kapes vlastních občanů.

Proč tohle píšu. Tak nějak se mi jeví, že stát si vzal u výrobců, velkoobchodníků a drobných prodejců jen tak mýrnynx týrnynx pěkně mastný skoro bezúročný úvěr. Nikdo si asi neumí představit, kolik krabiček cigaret s lokem "O" je vyrobeno, leží ve skladech i trafikách. Nebude to karton, krabice, ani kamion. Tohle jsou vagony a vlaky vagonů zákonem zmetkového zboží.

Co je tedy ve věci? Právě onen úvěr. Ony totiž kolky s písmenem "O" byly řádně zaplaceny. Nyní někde leží, redistribuují se, počkají na komisi, počkají na sečtení, zapečetění, na volnou kapacitu spalovny, na volné přepravní kapacity..... Pak se sečte, podtrhne a milostivě výrobci do 30-ti dnů vrátí peníze, které investoval do prvotního vstupu výroby.

Nicméně, nenažraný stát vydáním zákona o novele spotřební daně donutil výrobce nakoupit kolky jiné, označené jiným písmenem než je "O". Existují tedy v oběhu více než dvě sady kolků. Jedna z nich přestane platit a je prohlášena zmetkovou. Výrobce tedy je donucen v rámci kontinuity výroby zakoupit od státu sadu novou. Sadu novou musí zaplatit a na vrácení sady zmetkové si musí počkat. Výrobce tedy zaplatil a počká půl roku na vrácení peněz za zákonem stanovené zmetky, ale aby mohl vyrábět musí nakoupit kolky s jiným písmenem. (nálepky, které z pohledu státu zmetkové nejsou). Tedy klasický vynucený úvěr. Bez možnosti jakékoli obrany.

A kdy stát zákonem vyzmetkuje jiný kolek s jiným písmenem? Za měsíc? Za dva? Nenapadne stát vyzmetkovat více sad kolků? Nebo z čista jasna vyzmetkovat všechny sady, to podle toho, kolik peněz na rozhazování za nesmysly bude právě potřebovat? Zdroje jsou.

Tak, a co dělá tabáková lobby? To už jsou tabákoví lobisté tak oškubaní, že na lobování nemají? Proboha, to nemají na to, aby dali stodvěma poslancům po sto tisících, (což je blbejch 100 melounů a něco) aby jim nekurvili obchod? Nebo si poslanci uměli spočítat, že nehlasováním pro tabákovou lobby si více vydělají? Na sociální, cigánské, multikulturní politice..... A tabákovou loby přehlížejí, protože oškubáním tabákové lobby vzniká prostor pro daleko výnosnější zvedání ruky a mačkání hlasovacích tlačítek?

Počítejme:
Novela zákona říká že: minimální sazba na 1 ks. cigarety se zvyšuje z 2,25 Kč na 2,37 Kč.

Počítám li krabičku (zákon nedovoluje prodávat cigaretu jednotlivě - kusovka) pak na krabičce cigaret má stát nově na spotřební dani 47,40 Kč. Nicméně, Další daň, kterou konečný spotřebitel odvede je DPH. A představte si, milí čtenáři, že jen DPH z daně spotřební činí 21% z částky 47,40. A to činí nějakých 9,95 Kč. Tedy, spotřebiteli spotřební daně z tabáku, tak nějak nelogicky platíš daň za to, že jsi už daň odvedl a zaplatil.

Tedy, kuřáku, zaplatíš státu na dani a dani z daně 57,35 korun za krabičku. Inu, dopočítejme se dále. Bude li stát stanovovat cenu krabičky na 90,- Kč pak musíme připočítat DPH i ze zbytku, kterým jsou kdesi výše stanovené náklady.

Krabička stojí 90,-, dvě daně a daň z daně činí 57,35, pak nám zbude částka 32, 65, kterou je třeba zdanit daní zvanou DPH.
21% z částky 32,65 je 6,85 Kč.

Zdanění krabičky cigaret ve spotřebitelské ceně 90,- Kč je tedy součet Spotřební daně, Daně ze zaplacení daně a celkového DPH. Mě vyšlo 64,20.

Budu li počítat zpětně, pak 90,- minus 64.20 je 25,80. tedy, zpětně jsem dospěl k výrobní ceně krabičky. Podělme ji 20-ti. Výrobní náklad na jednu jedinou cigaretu, včetně někde výše uvedených nákladů je 1,29 Kč.

Co myslíte, zdroje jsou?

Ale, podívejme se na ostatní komodity, zdaněné spotřební daní.

1. Každý, kdo chtěl podnikat v oblasti PHM musel složit kauci. Milionovou kauci, aby nešidil spotřebitele.

2. Každý, kdo podniká v oblasti alkoholu musel složit kauci. V milionech. Aby neotrávil spotřebitele.

3, Každého, kdo chce podnikat v oblasti tabáku použijeme zmetkováním kolků jako poskytovatele úvěrů.

Asi je nutné připomenout, že stát se chová veskrze vyděračsky. Vypálené použil na nesmysly.

Ano, zdroje jsou. Zdroje jsou a budou dokud občan nepochopí, že zdrojem je občan sám.

Kuřáci, tři dny nekuřme, řidiči, tři dny netankujme, notorici, tři dny nechlastejme.

Bude líp. Zdroje dojdou a blbej systém se posere a zhroutí se jak domeček z karet.

Máme na to, se na oněch třech dnech dohodnout?



Myslivecke video - jak lovit ISIS...

9. února 2015 v 14:07 Clanky jinych autoru



Česká logopedka učí pětiletou holčičku správně vyslovovat.
"Opakuj po mě: MŮJ TATÍNEK MÁ TVRDÝ PENIS"
Holčička poslušně opakuje: "Můj tatínek má tvrdý penis".
"A teď se soustřeď, ať to řekneš správně a přesně: STRKÁ MI HO MEZI NOHY".
"Nikdy mi ho mezi nohy nestrkal a ani mi ho tam strkat nikdy nebude".
"TO JE ŠPATNĚ!, řve logopedka, KLEKNEŠ SI TADY DO KOUTA NA HRÁCH A BUDEŠ SE TO TAK DLOUHO UČIT, DOKUD TO NEBUDEŠ VYSLOVOVAT SPRÁVNĚ!"
A pokračuje ve řvaní na holčičku:
"KAŽDOU HODINU ZA TEBOU PŘIJDE HODNÝ SOCIÁLNÍ PRACOVNÍK PAN MENGELE ZKONTROLOVAT, JESTLI JSI SE TO NAUČILA SPRÁVNĚ VYSLOVOVAT!"

Jak TGM mluvil anglicky?

4. února 2015 v 14:51 Clanky osvetove
Britske listy napsaly: Na těchto unikátních, nesestříhaných zvukových záběrech, které natočily dne 12. listopadu 1929 v Lánech pro své zpravodajství americké Fox Movietone News, mluví Tomáš Garrigue Masaryk plynnou angličtinou (jeho manželka byla Američanka) s poněkud germánským přízvukem a předpovídá vznik televize, která "způsobí, že všichni se budou chovat eticky, protože bude nad nimi trvalý dohled médií". Americkému národu v závěru materiálu děkuje Alice Masaryková. - See more at: http://www.blisty.cz/art/76327.html#sthash.R5vKuefb.dpuf



Poznamka R.H.: Takze odpoved na otazku, jak TGM mluvil anglicky je: Mluvil sice blbe, ale porad lip nez Klaus. Je mu rozumet a nic spatneho, krome toho ceskeho (nikoliv nemeckeho) prizvuku tam neni. Ovsem u jeho dcery (matka Americanka) bych ocekaval bezprizvukovou anglictinu, ale je temer horsi nez TGM. Jen mne prekvapil vysoky ton jeho hlasu - to jsem nevedel.